↑ Επιστροφή σε ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΥΤΗ Η ΜΑΓΙΣΣΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΠΛΑΙΣΙΟ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Στα πλαίσια της καινοτομίας που θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές της Α’ Λυκείου και ονομάζεται «Ερευνητική Εργασία», προτείναμε το θέμα: «Διαφήμιση, αυτή η μάγισσα».

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

  • ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
  • ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ;
  • ΠΟΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ;
  • ΠΟΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ;
  • ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ;
  • ΠΟΙΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΕΜΠΕΚΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ;
  • ΠΟΙΟΣ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ (ΖΩΗΣ, ΑΞΙΩΝ) ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ;

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

  1. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΟΦΕΛΗ

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

  • ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΠΟΙΚΙΛΑ ΜΕΣΑ
  • ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
  • ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
  • ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

ΣΥΝΕΠΩΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ  ΕΞΟΠΛΙΖΟΝΤΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.

  1. ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΜΕ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.

ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ» ΣΤΟΝ Α’ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ» ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ. ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑΝΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Κατά της διάρκεια της έρευνας επιδιώξαμε να ενθαρρύνουμε εναλλακτικές προσεγγίσεις διερευνητικής μάθησης προτρέποντας τους μαθητές να εξετάσουν πολύπλευρα, να επεξηγήσουν, να κρίνουν, να σχολιάσουν και να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα που τίθενται από το υπό έρευνα αντικείμενο διασφαλίζοντας την αυτονομία σκέψης, μάθησης και δράσης των μαθητών δηλαδή τον πρωτεύοντα στόχο της εκπαίδευσης.

Αναφορικά με τις πηγές άντλησης δεδομένων χρησιμοποιήθηκε τόσο το υλικό της σχολικής βιβλιοθήκης του σχολείου αλλά και υλικό από τα μέσα ενημέρωσης και το διαδίκτυο.

Οι μαθητές εργαζόμενοι κατά ομάδες συζητούσαν τις προς εξέταση περιοχές του γενικού θέματος προχωρώντας στην ανάδειξη επί μέρους πτυχών του. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούσαν την υπευθυνότητα, την ομαδικότητα, τη συνέπεια και τη συμμετοχική δράση.

Εξάλλου οι ποικίλοι τρόποι έκφρασης τόσο των προβληματισμών όσο και των συμπερασμάτων στα οποία κατέληξε η έρευνα των ομάδων προέκρινε την πολύπλευρη καλλιέργεια του λόγου των μαθητών.

Η καθημερινή καταγραφή ημερολογίου, τόσο από τους μαθητές, όσο και από τους διδάσκοντες καλλιεργούσε την συγκεκριμενοποίηση του έργου που επιτελούνταν κάθε φορά.

Η σύνθεση της ερευνητικής εργασίας απαίτησε την καταγραφή από τους μαθητές του θέματος, των στόχων, της διαδικασίας συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων, των συμπερασμάτων και των προτάσεων τους.

Τέλος η παρουσίαση κινητοποίησε τους μαθητές να βρουν τρόπους ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των συμμαθητών τους. Γι’ αυτό έκαναν χρήση των ΤΠΕ και εκφράστηκαν καλλιτεχνικά.

ΟΛΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ: DIAFHMISH

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η ΕΝΤΥΠΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων