Eleni's Dom blog

ιστολόγιο φιλολογικών μαθημάτων στο Παλλατίδειο Γυμνάσιο

B΄ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οκτ 201815

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ(ΑΣΩΝΙΤΗ)

ΛΕΞΙΚΟ ΑΝΩΜΑΛΩΝ ΑΣΩΝΙΤΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

 

 

Και πάλι στο σχολείο…. Το Β1 ερευνά και σχολιάζει θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή

Νοέ 20141

 Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών στο παρελθόν

Μέσα από το κείμενο αντλούμε αρκετές πληροφορίες  που φανερώνουν τη σχέση των μαθητριών μεταξύ τους. Αρχικά οι μαθήτριες επιστέφοντας στο σχολείο μοιράζονται τις καλοκαιρινές τους αναμνήσεις. Το γεγονός ότι η κάθε μία μαθήτρια σχολιάζει τις εμπειρίες που έζησε και μιλά για τις εντυπώσεις της από το καλοκαίρι δείχνει ότι υπάρχει οικειότητα μεταξύ τους.

Επίσης στην τάξη επικρατεί ένα κλίμα αισιοδοξίας και ενθουσιασμού για την νέα σχολική χρονιά καθώς και χαρά που συναντιούνται όλες μαζί. Ακόμα οι μαθήτριες την καινούργια σχολική χρονιά νιώθουν ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μια πλευρά λοιπόν είναι στενοχωρημένες για τον αποχωρισμό της Ποζέλι καθώς στερούνται την παλιά τους φίλη. Από την άλλη πλευρά όμως είναι χαρούμενες για μια νέα οικότροφο που θα έρθει στο σχολείο τους, τη Μαριάννα, την οποία προθυμοποιούνται να γνωρίσουν αμέσως.

Τέλος, η υπερβολική περιέργεια, οι ψίθυροι και  γενικά  τα κουτσομπολιά δείχνουν ότι πέρα από την εμπιστοσύνη που τρέφουν κάποιες μαθήτριες για άλλες συμμαθήτριες τους, δεν παύουν να υπάρχουν-όπως και στην σημερινή εποχή-κάποιες μικρές αντιζηλίες μεταξύ κάποιων μαθητριών.

Μπανιώτη Στέλλα, μαθήτρια του Β1 στο Παλλατίδειο  Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου

“Οι φιλίες στο παλιό και στο σύγχρονο σχολείο”

Το συγκεκριμένο κείμενο παρουσιάζει τις φιλίες που υπάρχουν στα πλαίσια του παλιού σχολείου. Αν συγκρίνουμε τις τότε φιλίες θα διαπιστώσουμε ότι είναι πολύ διαφορετικές. Ενώ στην παλιά εποχή τα παιδιά επικοινωνούσαν ταχυδρομικώς δηλαδή γράφοντας και στέλνοντας γράμματα μεταξύ τους με το ταχυδρομείο, στην σημερινή εποχή τα πράγματα έχουν αλλάξει. Με την πάροδο των χρόνων, την τεχνολογία να αναπτύσσεται συνεχώς και τα μέσα μαζικής δικτύωσης να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, τα παιδιά έχουν υιοθετήσει ένα πολύ πιο διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας.

Το πλέον διαδεδομένο μέσο μαζικής δικτύωσης, το   Facebook, έχει επηρεάσει σημαντικά τις σχέσεις των παιδιών καθώς και των ανθρώπων γενικά μεταξύ τους. Το γεγονός ότι μπορεί ο καθένας να επικοινωνήσει με οποιονδήποτε-ανεξάρτητα από το πόσο μακριά βρίσκεται αυτός- το καθιστά αγαπητό μέσο επικοινωνίας. Είναι γνωστό ότι μέσω του Facebook αποκτάς όσους φίλους θέλεις χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι όλοι αυτοί είναι πραγματικοί σου φίλοι. Οι δυνατότητες του  Facebook είναι πολλές. Έχεις την ευκαιρία να συνομιλείς με όσα άτομα θέλεις με έμμεσο τρόπο και όποτε θέλεις ,αρκεί τα άτομα αυτά κι εσύ να έχετε πρόσβαση στο  Internet. Μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες , να μοιραστείς διάφορα video με τους φίλους σου και να κάνεις διάφορα σχόλια. Λόγω το ότι δεν έχω προσωπική σελίδα στο Facebook δεν μπορώ να ξέρω τις άλλες δυνατότητες που πιθανόν να παρέχει. Όμως πιστεύω τις περισσότερες τις ανέφερα.

Τι συμβαίνει όμως όταν η υπερβολική σύνδεση στο Facebook   γίνεται  μέρος της καθημερινότητά μας; Τα αποτελέσματα κατά την γνώμη μου είναι εμφανή. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε ανθρώπους σκυμμένους συνεχώς πάνω από τα κινητά τους ή μπροστά σε μια οθόνη. Η  γλώσσα του σώματος όπως οι χειρονομίες, το βλέμμα, οι εκφράσεις προσώπου, οι διάφορες κινήσεις των χεριών έχουν πάψει να παίζουν ρόλο στη συνομιλία πλέον, εφόσον όλο γίνονται πίσω από μια οθόνη. Τα παιδιά σε μικρή ηλικία μπορούν να χάσουν πολύτιμες ώρες παιχνιδιού ή άλλων δραστηριοτήτων καθηλωμένα μπροστά στον υπολογιστή. Οι έφηβοι λόγω το ότι ασχολούνται συνεχώς με αυτό χάνουν το ενδιαφέρον και την προσοχή τους για τα μαθήματα αλλά και ελεύθερο χρόνο. Τέλος, προσπαθώντας κάποιοι να φανούν στους άλλους ανώτεροι και θέλοντας να κερδίσουν την προσοχή τους παρουσιάζουν ένα ψεύτικο πρόσωπο που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα μέσω του   Facebook.

Μπανιώτη Στέλλα, μαθήτρια του Β1 στο Παλλατίδειο  Γυμνάσιο Σιδηροκάστρου

ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ (Ν.ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

Φεβ 201319

1)ΠΟΛΕΜΟΣ

2)Βήτα -Πεις “ΕΙΡΗΝΗ ΠΕΣ ΜΟΥ”

3)ΟΔΗΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ

4)ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΑΛΛΑΤΙΔΕΙΟΥ  ΓΙΑ ΤΗΝ  ΕΙΡΗΝΗ

α)  ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΑΝΘΗ (Γ4)

 

β)“ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΠΟΛΕΜΟ ΓΙΑΤΙ..”

ΜΕΛΙΡΡΥΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ-ΣΤΙΧΟΙ

ΧΙΤΖΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ -ΜΟΥΣΙΚΗ(Γ4)

γ)ΤΣΕΛΕΚΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ(Γ4)

 

δ)  ΘΩΜΑΙΔΗΣ  ΣΤΕΛΙΟΣ  (Γ2)

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ.. ΑΡΧΑΙΟΥΣ

Φεβ 20137

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ Β΄ΑΡΧΑΙΑ

ΚΡΕΜΑΛΑ

ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ

ΦΙΔΑΚΙ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΣΕΩΝ

Ιαν 201325

Εξασκηθείτε στην  ύλη Γλώσσας  Γ΄Γυμνασίου :

1.ΚΡΕΜΑΛΑ

2.ΦΙΔΑΚΙ

3.ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

4.ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ

5.SUDOKU

6.ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ

7. ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

8. ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ

9. ΚΡΕΜΑΛΑ 2η

10. ΦΙΔΑΚΙ 2

11. ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΣ 2

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ

Δεκ 201210

Οι μαθητές του Παλλατιδείου Γυμνασίου , που εργάζονται στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής σταδιοδρομίας , εντόπισαν  αξιόλογο υλικό για την Ωραία Ελένη στους παρακάτω συνδέσμους:

 

1ον)  ΙΛΙΑΔΑ :

Γ ραψωδία 121-244    και 428-449

Ζ ραψωδία(334-369 στιχ)

Ω ραψωδία 762-776

2ον)  Οι γυναίκες στον Όμηρο-Ελένη

3ον)   ΟΔΥΣΣΕΙΑ:

Η αναδρομική διήγηση της Ελένης  (δ 259-315)

4ον ) Βικιπαίδεια

5ον) Λιαντίνης-Η Ελένη από τον Όμηρο ως τον Ελύτη

6ον) Εκπαιδευτική τηλεόραση:Άρωμα Ελένης

 

 Απομένει να καταγράψουν όσα στοιχεία δίνονται για την Ελένη του Ομήρου και του Ευριπίδη . Καλή επιτυχία στη δραστηριότητά τους αυτή!!!

ΜΙΚΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΣΤΟ ΠΑΛΛΑΤΙΔΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΙΔ/ΣΤΡΟΥ

Νοέ 201216

Στα πλαίσια ενός προγράμματος αγωγής σταδιοδρομίας  με τίτλο “Γίνομαι μικρός δημοσιογράφος” οι μαθητές του Παλλατιδείου Γυμνασίου έχουν αρχίσει ήδη να δουλεύουν με ενθουσιασμό!Ετοιμάζουν λοιπόν  τις συνεντεύξεις τους και ξέρετε με ποια;

Πρόκειται να συναντήσουν την “Ωραία Ελένη” του Ομήρου αλλά και  του Ευριπίδη και έχουν να ρωτήσουν πολλά! Αναμένουμε και τους συγχαίρουμε για το έργο που αναλαμβάνουν!

Πιο πρόσφατα άρθρα »

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων