ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΤΑΞΗ  β΄

ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ : ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

 

ΦΑΣΗ 1Η : 1η διδακτική ώρα από το δίωρο της έκθεσης.

Δίνουμε στους μαθητές τις ηλ. διευθύνσεις για να ακούσουν τα           τρα γούδια που έχουμε επιλέξει.

 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

https://www.youtube.com/watch?v=YMO41Bliq30 :

Γεννήθηκα στη Σαλονίκη, Δ. Σαββόπουλος

https://www.youtube.com/watch?v=c4iAfSf_Twk :

Υπάρχει λόγος σοβαρός ,  Ν. Πορτοκάλογλου-Φ. Δεληβοριάς

https://www.youtube.com/watch?v=eVC0Lrf9T3U :

Σφεντόνα, Β. Παπακωνσταντίνου

https://www.youtube.com/watch?v=7oVzHm_S0-A

Born in the USA, Bruce Springsteen

 

 

 

Τα μέλη κάθε ομάδας – είναι ήδη χωρισμένοι και λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο και στη λογοτεχνία – αναλαμβάνουν από ένα τραγούδι .Το ακούν μια φορά και έχουν μπροστά τους και τους στίχους.

 

Φύλλο εργασίας στο οποίο καταγράφουν τα στοιχεία που αντλούν από το τραγούδι :

Τόπος

Στοιχεία για την οικογένεια

Στοιχεία για την εξωτερική εμφάνιση

Στοιχεία για το χαρακτήρα

Χαρακτηριστικά εποχής

Σχέση τόπου και  εποχής με διαμόρφωση προσωπικότητας

Ποιο στοιχείο από όσα αναφέρονται τονίζεται περισσότερο και γιατί.

 

ΦΑΣΗ 2η : δεύτερη διδακτική ώρα

Α. Σχολικό βιβλίο, διάγραμμα για συγγραφή βιογραφικού σημειώματος, δομή.

Σύγκριση με τη δομή του τραγουδιού, συζήτηση για τις διαφορές που θα εντοπιστούν.

Β. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ : Το κάθε παιδί επιλέγει ένα πρόσωπο από το οικογενειακό ή φιλικό του περιβάλλον για το οποίο θα άξιζε, κατά τη γνώμη του, να μάθουν οι υπόλοιποι. Τα κείμενα θα δημοσιευθούν στο έντυπο του σχολείου, σε ένα αφιέρωμα με τίτλο « Οι δικοί μας σπουδαίοι άνθρωποι ».

Γράφει ένα κείμενο ( 200 λέξεις περίπου ) στο οποίο :

v Παρουσιάζει το πρόσωπο αυτό και εξηγεί γιατί το επέλεξε.

v Δομεί τη βιογραφία του με βάση το πρότυπο του βιβλίου.