Σχέδια Δράσης Ενεργού Πολίτη – Σχολικό Έτος 2025–2026
Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κεχρινιάς υλοποίησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ευαισθησία τρία Σχέδια Δράσης Ενεργού Πολίτη, μέσα από τα οποία τα παιδιά ανέπτυξαν αξίες συνεργασίας, αλληλεγγύης, σεβασμού και κοινωνικής υπευθυνότητας.
Με δράσεις βιωματικές, δημιουργικές και ουσιαστικές, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να προβληματιστούν, να συνεργαστούν και να γίνουν μικροί ενεργοί πολίτες με μεγάλη καρδιά.
«Μαθαίνω να αναγνωρίζω και να διαχειρίζομαι τους φόβους μου»
Μέσα από το παραμύθι «Όταν ο ήλιος δύει…», οι μαθητές συζήτησαν για τους φόβους, τις ανησυχίες και τα συναισθήματά τους, κατανοώντας πως ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που όλοι οι άνθρωποι βιώνουν.
Με θεατρικά παιχνίδια, ζωγραφικές δημιουργίες, συζητήσεις και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν τρόπους διαχείρισης δύσκολων συναισθημάτων, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και ανέπτυξαν στάσεις αλληλοϋποστήριξης και ενσυναίσθησης.
Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας και της συναισθηματικής ενδυνάμωσης των μαθητών, προωθώντας ένα σχολείο ασφάλειας, αποδοχής και συνεργασίας.
«Μια παιδική χαρά για όλους-ες»
Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από το δικαίωμα όλων των παιδιών στο παιχνίδι και διερεύνησαν κατά πόσο οι παιδικές χαρές της περιοχής είναι προσβάσιμες και φιλικές προς παιδιά με αναπηρίες ή ειδικές ανάγκες.
Μέσα από παρατηρήσεις, καταγραφές, συζητήσεις και προτάσεις, τα παιδιά κατανόησαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλά παιδιά και ανέπτυξαν έντονο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και συμπερίληψης.
Παράλληλα, δημιούργησαν αφίσες και δράσεις ενημέρωσης της τοπικής κοινότητας, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα ισότητας, σεβασμού και ίσων ευκαιριών για όλους.
«Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια»
Με στόχο την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης σχετικά με το πρόβλημα των απορριμμάτων σε δημόσιους χώρους και σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Τα παιδιά παρατήρησαν, κατέγραψαν, ερεύνησαν και πρότειναν λύσεις για μια πιο καθαρή και όμορφη γειτονιά, ενώ παράλληλα ενημέρωσαν τη σχολική και τοπική κοινότητα για τη σημασία της ανακύκλωσης, της υπευθυνότητας και του εθελοντισμού.
Μέσα από δημιουργικές κατασκευές, αφίσες, θεατρικά δρώμενα και συλλογικές παρεμβάσεις, ανέδειξαν πως ακόμη και μικρές πράξεις μπορούν να φέρουν μεγάλες αλλαγές στον τόπο μας.
Οι δράσεις αυτές αποτέλεσαν πολύτιμες εμπειρίες μάθησης και ενεργής συμμετοχής για όλους τους μαθητές μας.
Το Δημοτικό Σχολείο Κεχρινιάς συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που διαμορφώνουν υπεύθυνους, ευαισθητοποιημένους και ενεργούς πολίτες του αύριο.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και το ήθος που επέδειξαν σε κάθε δράση!





