«

»

Απρ 10 2013

Κουκλοθέατρο στην τάξη μας!

Την Πέμπτη 4 Απρίλη πραγματοποιήσαμε μία δραστηριότητα με στόχο τον προβληματισμό γύρω από φαινόμενα ρατσισμού αλλά και τη δημιουργία θετικού ψυχολογικού κλίματος στην τάξη. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες η κάθε μια απ’ τις οποίες ανέλαβε να σκεφτεί κάποιες καθημερινές καταστάσεις ρατσιστικής ή άλλης μορφής βίας, να προτείνει λύσεις και να τις παρουσιάσει με όποιον τρόπο ήθελε στην ολομέλεια.

Το αποτέλεσμα ήταν μία θεατρική παράσταση και δύο παραστάσεις κουκλοθέατρου διάρκειας 10′ – 15′ λεπτά η καθεμιά! Ακολουθεί ένα σύντομο βίντεο από τη δραστηριότητα:

(ακολουθεί περιγραφή των δραστηριοτήτων)

Πρώτη δραστηριότητα: Γνωριμίας. Πιανόμαστε σε κύκλο και ο καθένας λέει το όνομά του στον διπλανό του. Συνεχίζουμε για δύο κύκλους και μετά δίνεται το δικαίωμα να αλλάξουμε κατεύθυνση κατά το δοκούν. Στη συνέχεια αλλάζουν οι κανόνες και ο καθένας πρέπει να λέει το όνομα του παιδιού στο οποίο απευθύνεται.

Αφού κλείσει ο κύκλος, κάθε παιδί με τη σειρά λέει το όνομά του και κάνει και μία χαρακτηριστική γκριμάτσα. Αφού κάνουν όλοι μια γκριμάτσα, στη συνέχεια καλείται κάθε παιδί να επαναλάβει την γκριμάτσα κάποιου άλλου και οι υπόλοιποι να θυμηθούν ποιος/ποια την έκανε.

Δεύτερη δραστηριότητα: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα παίρνει ένα κομμάτι από χαρτί τουαλέτας το οποίο πρέπει κάθε μέλος της να κρατάει. Σκοπός της δραστηριότητας είναι οι ομάδες να κάνουν μια διαδρομή με ταχύτητα χωρίς να κοπεί το χαρτί ή να το αφήσει κάποιο παιδί. Η δραστηριότητα αυτή απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και συνεργασία-συντονισμό της ομάδας για να μην κοπεί το χαρτί και για να φτάσει πρώτη στο τέρμα.

Τρίτη δραστηριότητα: Σχηματίζουμε έναν κύκλο στο πάτωμα ο οποίος είναι μια κατσαρόλα με νερό. Τα παιδιά είναι μακαρόνια τα οποία ρίχνουμε μέσα στο νερό και το οποίο αρχίζει να βράζει και τα μακαρόνια να μαλακώνουν και τελικά όλα να γίνονται ένα κουβάρι στο πάτωμα. Στόχος της δραστηριότητας είναι η συνεργασία-συντονισμός αλλά και να έρθουν τα παιδιά σε επαφή το ένα με το άλλο.

Τέταρτη δραστηριότητα: Εισαγωγή προβληματισμού (Καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις όπου κάποιοι άνθρωποι δεν σέβονται τα δικαιώματά μας. Μπορούμε να παρουσιάσουμε τέτοιες καθημερινές καταστάσεις και να σκεφτούμε τρόπους αντίδρασης σ’ αυτές ή να δώσουμε μια απάντηση σε τέτοιες συμπεριφορές; Με ποιον τρόπο;), συζήτηση, επισήμανση αναγκών και προϋποθέσεων επιτυχίας του εγχειρήματος. Χωρισμός ομάδων.

Πέμπτη δραστηριότητα: Προετοιμασία από τις ομάδες. Ο δάσκαλος περιφέρεται και παρεμβαίνει μόνο αν χρειαστεί (κυρίως παρέχοντας υλικά).

Έκτη δραστηριότητα: Παρουσίαση παραστάσεων.

Θα ακολουθήσει συζήτηση-αναστοχασμός

Πιθανοί ρόλοι ή καταστάσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:

  1. Είστε μια ηλικιωμένη κυρία που ζει μόνη της και θέλει να νοικιάσει ένα δωμάτιό της. Εμφανίζεται τότε ένας νεαρός Αφρικανός με μακριά μαλλιά και της ζητάει να το νοικιάσει.
  2. Είσαι ένα μικρό παχουλό παιδί και στο σχολείο τα παιδιά σε κοροϊδεύουν και δεν σε παίζουν.
  3. Είσαι μια νέα μουσουλμάνα μετανάστρια από το Αφγανιστάν και πηγαίνεις σε ένα γραφείο για να βρεις δουλειά. Εκεί σε αντιμετωπίζουν με πολύ αρνητική διάθεση.
  4. Είσαι παππούς που πήγε για ψώνια, και επιστρέφεις με το λεωφορείο. Γύρω σου κάθονται νέοι και εσύ είσαι όρθιος.
  5. Είσαι μια πλούσια κυρία που πηγαίνει βόλτα το σκυλάκι της και ένας ζητιάνος της ζητάει ελεημοσύνη.
  6. Είσαι ένας άντρας που στη χώρα σου κατηγορείς για όλα τους μετανάστες, όταν πας όμως ταξίδι στις χώρες τους, βλέπεις διαφορετικά τα πράγματα.
  7. Είστε παιδιά και κοροϊδεύετε ένα φτωχό παιδί για τα ρούχα που φοράει. Μετά τον καβγά καταλήγετε όλοι να φοράτε κουρέλια.
  8. Στο γραφείο που εργάζεσαι περιμένετε το νέο διευθυντή και μαθαίνεις ότι είναι γυναίκα.
  9. Σας αρέσουν τα τσιγγάνικα τραγούδια όταν εγκαθίσταται ένας καταυλισμός τσιγγάνων έξω από το σπίτι σας.
  10. Μιλάτε υποτιμητικά για κάποιον Άραβα που πέρασε από μπροστά σας όταν ο διπλανός σας σας αναφέρει ότι είναι ο γιος του.
Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων