«

»

Φεβ 28 2013

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τους Πρόσφυγες για το 2013

H Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
– ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, διοργανώνουν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την
ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, Πανελλήνιο Διαγωνισμό με θέμα τους Πρόσφυγες για το 2013. Στο Διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας στην κατηγορία «Ζωγραφική», «Σκέφτομαι και Γράφω» και «Κολλάζ-Αφίσα» αντίστοιχα.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι: «Η σιωπή είναι ανοχή;»
Η ακριβής διατύπωση για την Ε ́ Τάξη έχει ως εξής:

«Ο κόσμος θα ακούει μαύρη γάτα και θα τον πιάνει αμόκ! Οι γάτες θα θεωρούνται υπεύθυνες για τις χαμηλές συντάξεις! Οι γάτες θα φταίνε για τα ετοιμόρροπα σχολεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα βρόμικα νοσοκομεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα νοθευμένα τρόφιμα!»….

Στο μακρινό νησί που περιγράφει ο Ευγένιος Τριβιζάς στο βιβλίο του «Η τελευταία μαύρη γάτα» τα μέλη μιας μυστικής αδελφότητας καταφέρνουν να πείσουν τους νησιώτες ότι οι μαύρες γάτες είναι υπεύθυνες για όλα τα δεινά του τόπου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένα ατέλειωτο κυνηγητό ενάντια στις μαύρες γάτες. Με τον ίδιο τρόπο που και στη χώρα μας, όπου έχουν εγκατασταθεί μετανάστες και πρόσφυγες κυνηγημένοι από τις δικές τους χώρες από την ανέχεια, τον πόλεμο και τις διώξεις, υπάρχουν άνθρωποι που τους θεωρούν υπεύθυνους και για τα δικά μας προβλήματα. Γι’ αυτό το λόγο πολλές φορές οι μετανάστες και οι πρόσφυγες πέφτουν θύματα ρατσιστικής βίας. Είτε στη δουλειά τους – υπάρχουν αρκετά κρούσματα ξυλοδαρμού τους την ώρα που επιστρέφουν κατάκοποι στο σπίτι – ή ακόμα και στο σχολείο – όπου ο «ξένος» μαθητής αντιμετωπίζεται κάποιες φορές με καχυποψία, με εχθρότητα, ή ακόμα και με λεκτική ή σωματική βία.
Στο νησί του βιβλίου του Τριβιζά, οι άλλες γάτες, διαφορετικού χρώματος συμπονούν τις μαύρες γάτες.
«Τόσο οι σκέψεις μας, όσο και οι ευχές μας θα σας συνοδεύουν στο δίκαιο αγώνα σας. Αλλά κατά τα άλλα μην μας ανακατεύετε…»
Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση μας κάνει να σιωπούμε. Να συμπονάμε εκείνους που πέφτουν θύματα ρατσιστικής βίας, να διαφωνούμε με εκείνους που την ασκούν όμως να μην υψώνουμε τη φωνή μας ή να μην αντιστεκόμαστε απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατι
κά και καταστάσεις.
Υπάρχουν άλλοι τρόποι να εκφράσουμε ότι δεν αδιαφορούμε απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις;
Για την Ε’ Τάξη (Ζωγραφική):
Τίτλος ζωγραφικής: «Στην ξενοφοβία και στη ρατσιστική βία δεν σιωπώ – με τα χρώματά μου εκφράζωτη γνώμη μου και δυναμώνω τη φωνή μου».
Ομαδική Συμμετοχή για την ΣΤ ́ και Ε ́ Τάξη (Αφίσα-Κολλάζ):
Μαζεύουμε εικόνες, λέξεις, σχήματα και ιδέες για ταπώς μπορούμε να σταθούμε απέναντι στο ρατσισμό και την ξενοφοβία. Με ομαδική εργασία, δημιουργούμε ένα κολλάζ ή μια αφίσα, όπου θα αποτυπώνεται η άποψη και η φωνή όλων των μελών της ομάδας.
Όροι συμμετοχής στο Διαγωνισμό:
Όσοι μαθητές/τριες επιθυμούν, μπορούν να λάβουν μέρος στο Διαγωνισμό με τον εξής τρόπο:

Μαθητές/τριες της Ε ́ τάξης ατομικά με Ζωγραφική σε χαρτί διαστάσεων 25 Χ 35 εκ. και σε ομάδες μέχρι 5 ατόμων με Αφίσα-Κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από 28 Φεβρουαρίου 2013 μέχρι και 19 Απριλίου 2013 κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία. H Ζωγραφική και το Κολλάζ/Αφίσα στο μάθημα των Εικαστικών. Ως εκ τούτου κρίνεται σημαντικό να διατεθεί μία τουλάχιστον διδακτική ώρα για τη συμμετοχή των μαθητών στο Διαγωνισμό.
Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων