Κατάντησε ανέκδοτο !

 

Αναφέρομαι βέβαια , σε τι άλλο , παρά στα σκουπίδια ! Ενώ όλοι γνωρίζουν ότι με τους Χώρους  Ανεξέλεγκτης  Διάθεσης Απορριμμάτων , αφ’ ενός μεν  είχαν προκληθεί πολλές πυρκαγιές,   κάνοντας  «στάχτη και μπούρμπερη» τεράστιες εκτάσεις δασικών ή καλλιεργημένων  εκτάσεων , αφ’ ετέρου από τα υγρά τους μολύνονταν οι υδροφόροι ορίζοντες σε βαθμό επικίνδυνο για τις σύγχρονες και τις  μελλοντικές γενιές. Το επόμενο στάδιο εκσυγχρονισμού ήταν οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων , όπου όμως έπρεπε να συμφωνήσουν κάποιοι Δήμοι και να υποδείξουν τους  κατάλληλους  χώρους , ώστε και οι κάτοικοι να μην «ενοχλούνται» , ούτε το αισθητικό στοιχείο να προσβάλλεται , αλλά και το υπέδαφος να μην επιβαρύνεται .  Και εδώ… ατυχήσαμε !  Οι  «φρουροί» των συμφερόντων επέβαλαν και εδώ τη…φλυαρία τους . Το άλλο στάδιο απ’ τις προτάσεις ήταν οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων , κάτι όμως που προϋποθέτει σε μεγάλο βαθμό  την εφαρμογή  Προγράμματος «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ» και μάλιστα του προγράμματος «ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ».  Αντ’ αυτών , προέκυψαν … «Δεματοποιητές» , αν και είχαν αρνητικές εμπειρίες  απ’ την εφαρμογή τους στην Κρήτη (Κουρουπητός).Δεν τολμήθηκε να εισαχθεί ως θέμα προβληματισμού και «διαβούλευσης» το πολύ απλό : « Διαχείριση Απορριμμάτων» !   ΄Εστω…..

       Ως Πολίτης όμως έχω την απαίτηση , εκείνοι που ψήφισα να με εκροσωπήσουν και να επιλύουν προβλήματα του τόπου , να  θέλουν , να προσπαθούν και να ΜΠΟΡΟΥΝ  να το κάνουν .  Τα Σχολεία από το 1986 , το ένα μετά το άλλο, τους δείχνουν το δρόμο και τη λύση : « ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ»  – «ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ» . Απαιτείται μεγάλη έρευνα σε βάθος για να έχουμε απάντηση στο ερώτημα που όλοι προβάλλουν : « Γιατί τάχα δεν εφαρμόζουν εκείνο που κάνουν όλοι οι σκεπτόμενοι πληθυσμοί του πλανήτη ; » Και να πεις δεν πηγαίνουν στο εξωτερικό και δεν βλέπουν τι κάνουν οι Ευρωπαίοι ; Τότε που τα  λεφτά έτρεχαν από τα πατζάκια, αφού δανειζόμασταν ασύστολα, κάθε τόσο και λιγάκι όλο και κάποιο «κλιμάκιο» επέστρεφε από επίσκεψη στην τάδε ή στη δείνα πόλη. Τι στο καλό έβλεπαν , και αν έβλεπαν , τι στο καλό καταλάβαιναν .  Αξίζει εδώ να αναφέρουμε εκείνο που έχει υποστηριχτεί από τα ελεγκτικά όργανα του Κράτους,  ότι μεγάλες οικονομικές ατασθαλίες έχουν διαπραχθεί στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης .

      Κάποιο απ’ τα μηνύματά μας για την αναγκαιότητα της «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ»  έλεγε:  Δεν είμαστε τόσο πλούσιοι για να πετάμε ανακυκλώσιμα υλικά, αλλά ούτε και τόσο φτωχοί ώστε να μην μπορούμε να το αξιοποιούμε . ΄Ετσι λέγαμε , κι έτσι επιμέναμε , είκοσι τέσσερα  χρόνια συνέχεια και με συνέπεια! Μάταια !!! Η Εξουσία ήταν υπεράνω !  « Δεν έπεφτε τόσο χαμηλά, να ασχοληθεί με τα σκουπίδια», που θα ‘λεγε και η Μαντάμ Σουσού !

   Κι ας έγραφαν οι εφημερίδες για τον πλούτο που έχουν τα σκουπίδια ! Προχτές βγήκε στο γυαλί και είπε ένας από εκείνους που  νομίζουν ότι  «ξέρουν» ,  ότι  μπορούμε να αξιοποιήσουμε το 30% ! Τι είπε , μωρέ, ο άνθρωπος ! Δε διαβάζει κάτι πριν μιλήσει ;  Θα το γράψω πάλι , τι περιλαμβάνουν τα σκουπίδια :  Χαρτί  35% ,Γυαλί  8,4%, Πλαστικά 7,3 % , Μέταλλα 8,7 % , ΄Αλλα  40% . Υπόψη ότι στα άλλα είναι και οι οργανικές ουσίες ( φλούδες από φρούτα, χόρτα, κ.ά.) περίπου 30% . Μπορούμε δηλαδή να αξιοποιήσουμε μέχρι και το 80-85% . ( Πηγή : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α.Ε.  – Ι. ΦΡΑΝΤΖΗΣ 1991 ) .

  Λέγαμε εμείς στο Σχολείο : Εμείς με τα σκουπίδια , επενδύουμε στον Πολιτισμό  ! Κι αυτό γιατί πουλούσαμε τα υλικά που μαζεύαμε, εισπράτταμε χρήματα , και μ’ αυτά προμηθευόμασταν εξοπλιστικά μέσα για τους μαθητές μας (Εγκυκλοπαίδειες, φωτογραφικές μηχανές, Βιντεοκάμερα, Βιντεοπροζέκτορα, φωτογραφική μηχανή, μικροσκόπιο, ρακέτες πιγκ-πογκ, δίχτυ χειροσφαίρισης, κ.ά.) .

    Κι όλα αυτά συμβαίνουν,  αγαπητοί μου, επειδή εμείς απέχουμε και σωπαίνουμε . Σιωπή Συνενοχής την ονομάζω  , γιατί είναι σιωπή επί «ανταλλάγματι» !

     Ούτε τώρα που χρεοκοπήσαμε δε θα αξιοποιήσουμε τα πολύτιμα υλικά ; Δε θα βγούμε από τον Πολιτικό Λήθαργο , που κάποιοι σκόπιμα μας έχουν ρίξει ;

 

                                                   Παριώτης Θανάσης

                                                            Δάσκαλος

                                            https://blogs.sch.gr/diogenis

Αφήστε μια απάντηση