ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ FULBRIGHT

Περιγραφή Δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της επίσκεψης Υποτρόφων Εκπαιδευτικών του Ιδρύματος Fulbright στο Δημοτικό Σχολείο Τύμβου Μαραθώνα

Τρίτη 7-5-2019

Με πολλή χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας, τις εκπαιδευτικούς από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής  Sia Kyriakakos και Sarah Cornette στα πλαίσια του προγράμματος Διακεκριμένων Βραβείων του Ιδρύματος Fulbright, το οποίο συντονίζεται από τους κ.κ. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Καραγιάννη Ευαγγελία ΠΕ 06 και Χαρίτο Βασίλη ΠΕ 70, οι οποίοι συνόδευσαν τις υποτρόφους, μαζί με ομάδα Σ.Ε.Ε του 5ου ΠΕΚΕΣ Ανατολικής Αττικής.

Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, μαζί με τους μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης, η Διευθύντρια καλωσόρισε τις υποτρόφους και οι κ.κ. Συντονιστές χαιρέτισαν τη δράση.

Ακολούθησε η παρουσίαση του σχολείου και της λειτουργίας του σε PPT , από 4 μαθητές της Στ΄ τάξης στην Αγγλική και Ελληνική Γλώσσα.

Μετά την παρουσίαση ακολούθησαν Παραδοσιακοί Χοροί προς τιμή των επισκεπτών μας, από τους μαθητές της Στ΄τάξης, με χοροδιδάσκαλο, την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Σιτέ Χρυσούλα.

Στο πρώτο διάλειμμα και στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων έγινε γνωριμία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου με παραδοσιακά κεράσματα που επιμελήθηκαν οι ίδιοι.

3η Διδακτική Ώρα – Δράση  Στ΄ Τάξης:

 Αναφορά στην Παράδοση  – Παραδοσιακές Φορεσιές.

Ο πλούτος του τόπου μας παρουσιάζεται μέσα από τη λαϊκή τέχνη. Οι ενδυμασίες του κάθε τόπου είναι ένα ενδεικτικό στοιχείο αυτού του πλούτου. Κάθε διαμέρισμα της χώρας μας εμφανίζει διαφορετικές στολές με υπέροχα χρώματα και  με πλούσιο τεχνητό διάκοσμο, εμπνευσμένο από τη φύση και την καθημερινή ζωή. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και ζωγράφισαν υπέροχες στολές από διάφορα μέρη, αφού μελέτησαν και έμαθαν τα υλικά που χρησιμοποιούνταν εκείνη την εποχή, αλλά και τον τρόπο που τις κεντούσαν.

Η εκπαιδευτικός του μαθήματος των εικαστικών.

Δαούτη Νικολέτα

Δράση του τμήματος Β΄2

«Η καθημερινή ζωή στο σχολείο»

 «Σπείρε την αγάπη κι ας μη θερίσεις. Έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος…» Σ. Ποταμίτης

Κι όμως αν σπείρεις αγάπη στις ψυχές των παιδιών σίγουρα θα έχεις μια πλούσια και εύφορη συγκομιδή. Αρκεί ο/η  παιδαγωγός να έχει την Υπομονή την Πίστη και την  Αφοσίωση σ’ αυτό που κάνει γιατί αφορά πράγματι ένα λειτούργημα. Τι κι αν έχει να αντιμετωπίσει μια πολυπολιτισμική τάξη η οποία διαφέρει  στο χρώμα, στο έθνος ,στη θρησκεία ακόμη και στις μαθησιακές δεξιότητες και ικανότητες. Μια  τάξη ενωμένη  μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Απαραίτητη προϋπόθεση να ξέρουν τα παιδιά ότι ο/η παιδαγωγός είναι εκεί γι’ αυτά πάντοτε! Πόσο μάλλον όταν δίνεται η ευκαιρία- ευλογία συνδιδασκαλίας μέσα σε μια τέτοια τάξη, με σύμμαχο την ΠΙΣΤΗ, την ΕΛΠΙΔΑ και την ΑΓΑΠΗ το θαύμα δεν αργεί να γίνει!

Κάπως έτσι λειτουργεί και η δική μας τάξη! Αποτελείται από 14 παιδιά 9 αγόρια και 5 κορίτσια εκ των οποίων τα 8 είναι από την Ελλάδα, τα 3 από την Ινδία, το 1 από την Αίγυπτο, άλλο 1 από την Αλβανία και τέλος  1 ακόμη ελληνικής και αλβανικής καταγωγής. Επίσης υπάρχει μαθητής με εγκεφαλική παράλυση που συνοδεύεται από Εξειδικευμένο Βοηθητικό προσωπικό (ΕΒΠ) και ένας ακόμη μαθητής με αυτισμό με παράλληλη στήριξη.

Την Τρίτη 7 Μαΐου 2019 συμμετείχαμε στο πρόγραμμα Fulbright με τίτλο «Η καθημερινή ζωή μέσα στην τάξη» με στόχο την ανάδειξη  μιας διδακτικής προσέγγισης  και πρακτικής συνδιδασκαλίας με μαθητές διαφορετικών εθνοτήτων, θρησκειών και ιδιαίτερων μαθησιακών αναγκών. Τα παιδιά υποδέχτηκαν και καλωσόρισαν τις δύο καλεσμένες Αμερικανίδες παιδαγωγούς στην γλώσσα τους (αγγλική). Ακολούθησε η δραματοποίηση ενός θεατρικού που τα ίδια τα παιδιά συνέθεσαν εμπνευσμένα από το διδασκόμενο κείμενο του Ανθολογίου της Β’ τάξης  «Δώσε την Αγάπη» της Αγγελικής Βαρελά με στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Σύνθημα των παιδιών ως συμπέρασμα του κειμένου «Δώσε την Αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο. Έτσι απλά!» Έπειτα ακολούθησε ένα video που φτιάξαμε με τις φωτογραφίες της καθημερινότητας των παιδιών προβάλλοντας  τη συνεργασία την αλληλεγγύη και την αγάπη που τα ενώνει μεταξύ τους δίχως όρια και διακρίσεις. Τις αφιέρωσαν το τραγούδι « Όπου υπάρχει η Αγάπη» με στίχους και μουσική του Σ. Βαρελά περνώντας το δικό τους μήνυμα Αγάπης και Ελπίδας. Στη συνέχεια κάθε παιδί παρουσίασε τον εαυτό του λέγοντας υπερήφανα το όνομά του/της και την χώρας καταγωγής του/της. Τέλος άφησαν  αποτύπωμα την  παλάμη του χεριού τους, με χρώμα της επιλογής τους, πάνω  σε έναν καμβά που είχε σχηματισμένο το δέντρο της διαφορετικότητας επισφραγίζοντας έτσι τη φιλία τους πέρα από τα κοινωνικά κατεστημένα της διαφορετικότητας και της γκετοποίησης. Τίτλος του εικαστικού μας  έργου « Καθένας μας είναι διαφορετικός. ’Όλοι μαζί είμαστε ένα Αριστούργημα». Τέλος μέσα από αυτή τη συναρπαστική εμπειρία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ‘ρθουν σε αλληλεπίδραση με τις παιδαγωγούς. Ζήτησαν να μάθουν τον τρόπο λειτουργίας των δικών τους σχολείων ταξιδεύοντας  τα μέσα από το internet στο δικό τους σχολείο των Ηνωμένων Πολιτειών. Κλείσαμε αυτή τη μοναδική εμπειρία με χαρακτηριστική την ερώτηση ενός μαθητή προς τις εκπαιδευτικούς: « Έχουν  τόση αγάπη στην Αμερική τα παιδιά όση έχουμε εμείς στην τάξη μας;»

Η παιδαγωγός της τάξης  :  Κλακάλα Μαρία

Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό: Καραπιπέρη Ζωή

Παράλληλη Στήριξη:        Ράζου Αρετή

Στο δεύτερο διάλειμμα του σχολείου πραγματοποιήθηκε βόλτα των επισκεπτών στην αυλή του σχολείου.

5η Διδακτική Ώρα – Δράση του τμήματος Δ΄1

ΓΛΥΠΤΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ

 ΘΕΜΑ: Σειρά από ασκήσεις με κίνηση στον χώρο, έλεγχο του σώματος, συγχρονισμό με τις φωνητικές εντολές του εμψυχωτή με την προϋπόθεση να μην ακουμπάει ποτέ ο ένας μαθητής τον άλλο στη διάρκεια της κίνησης.

ΣΤΟΧΟΙ: Ο μαθητής να επισκοπήσει το σώμα του, να κατανοήσει τα όρια και αντιληφθεί τον ατομικό του χώρο. Πειθαρχεί τον νου και το σώμα του, ελέγχει τις κινήσεις, κατανοεί τα συναισθήματά του και μαθαίνει την αξία της παρατήρησης, ενώ μέσω της συνεργασίας κατανοεί και δέχεται τα αντίστοιχα όρια του άλλου, όπως αυτά εκδηλώνονται μέσα στον κοινό τους χώρο. Η επαφή, η ομαδικότητα, ο σεβασμός του άλλου, η σύνθεση ιδεών και απόψεων, οδηγούν όλη την ομάδα να ανακαλύψει την αξία του συλλογικού εγώ χωρίς να χαθεί η προσωπική ελευθερία και δημιουργία. Παρενθετικά ενισχύονται αξίες σχετικές με τη Τέχνη, τη γενικότερη γνώση (Μουσειακή Παιδεία, θέματα εμπνευσμένα από λογοτεχνία, μουσική θέατρο κλπ), την αλληλεγγύη, την πίστη και την εμπιστοσύνη.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Αρχικά παρατηρούμε τον χώρο, ώστε κάθε παιδί να επιλέξει που θα σταθεί, ορίζοντας τον ατομικό του χώρο. Κατόπιν περνάμε σε ασκήσεις με αντικρυστά ζευγάρια (τυχαία επιλογή). Τα μέλη κάθε ζευγαριού αριθμούνται σε 1 και 2. Στη συνέχεια ξεκινά η άσκηση που ονομάζεται: Καθρέφτης. Το 1 γίνεται το είδωλο του 2, υποχρεώνεται ως είδωλο να κάνει όσο μπορεί ακριβέστερα την κίνηση του 2, καθώς οι μαθητές πρέπει να συγχρονίσουν απόλυτα στην ίδια στιγμή τις κινήσεις τους. Οι ρόλοι αλλάζουν με παράγγελμα του εμψυχωτή.

Σταδιακά περνάμε στην επαφή του 1 και του 2. Το 1 τοποθετεί τα χέρια του στο κεφάλι του 2 και με τα δάχτυλα (σαν σταγόνες) μιμείται την πυκνότητα της Βροχής (απαλή, δυνατή και σταλαγματιές) η οποία πέφτει (αλλάζοντας την αντίστοιχη θέση του χεριού)  από το κεφάλι προς τους ώμους. Με το παράγγελμα να σταματήσει η βροχή, το 1 γίνεται Γλύπτης και το 2 Πηλός, όπου το 1 σκουπίζει ελαφριά το 2, προετοιμάζοντας τον πηλό για να γίνει γλυπτό. Δηλαδή το 1 διαμορφώνει με τα χέρια το σώμα τού 2, δίνοντάς του τη στάση που θέλει χωρίς ομιλίες ή εντολές. Τοποθετεί το έργο όπου θέλει στον χώρο και οι γλύπτες  κινούνται, για να δουν τα έργα των άλλων, ανάμεσα στα γλυπτά που παραμένουν ακίνητα. Οι ρόλοι αλλάζουν. Ο εμψυχωτής ή οι «γλύπτες» μπορούν να προτείνουν το θέμα της έκθεσης για να δημιουργήσουν αντίστοιχα «γλυπτά». Τα ζευγάρια στη εξέλιξη της άσκησης θα συνθέσουν μεγαλύτερες ομάδες (πχ δύο γλύπτες θα αξιοποιήσουν τους δύο συντρόφους τους σε κοινή σύνθεση) ενώ στο τέλος οι μισοί μαθητές διαμορφώνουν ένα μεγάλο ενιαίο γλυπτό με «γλυπτά» τους υπόλοιπους. Υπάρχει η δυνατότητα κάποια από τα «γλυπτά» να κινούνται στον χώρο και με την κίνηση που ορίζουν οι «γλύπτες».

Πλαχούρης Απόστολος, εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής

6η Διδακτική Ώρα – Δράση τμήματος Β΄1 με τις Υποτρόφους

«Ζωγραφικός Πίνακας με θέμα τη Θάλασσα»

Οι μαθητές του Β΄1 με την καθοδήγηση των Υποτρόφων Εκπαιδευτικών  Sia Kyriakakos και Sarah Cornette και την εκπαιδευτικό τους κ. Μπιρλιράκη Ευαγγελία, δημιούργησαν ένα ζωγραφικό πίνακα με θέμα το βυθό της θάλασσας, σε καμβά με ακρυλικά χρώματα και ψαράκια, που ζωγράφισαν τα παιδιά με μαρκαδόρους σε χαρτί Α4, τα οποία έκοψαν και τα κόλλησαν στον πίνακα. Ο ενθουσιασμός και η χαρά ήταν τόσο μεγάλη που όλοι θέλησαν να δημιουργήσουν μαζί με τα παιδιά…οι κ. κ. Σ.Ε.Ε, η Δ/ντρια, η Υπ/δντρια, οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Στις 13.20 μετά το σχόλασμα των μαθητών, έγινε το κλείσιμο της δημιουργικής αυτής ημέρας, με συγκέντρωση όλων των εκπαιδευτικών στο Γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων.

Μοιραστήκαμε όμορφα  συναισθήματα και εντυπώσεις και αποχαιρετήσαμε τους καλεσμένους μας.

Η Δράση του Προγράμματος Fulbright απέδειξε πώς τα σχολεία μπορούν να είναι «ανοιχτά» και ότι εκπαιδευτικοί από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν πρακτικές διδασκαλίας και να μεταδώσουν αξίες στους μαθητές, όπως φιλία, συνεργασία, ομαδικότητα, φιλοξενία. Πολυπολιτισμικές Άξιες που μπορούν να φέρουν κοντά τους λαούς και τα έθνη!

Η Διευθύντρια

Αγγελική Αναστασοπούλου

 

 

 

 

Copyright © ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΥΜΒΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top