Την Παρασκευή, 9-06-2023, αφήσαμε στην άκρη μολύβια, βιβλία και τετράδια. Οι μικροί επιστήμονες και επιστημόνισσες της Θύμαινας πειραματίστηκαν με απλά υλικά της τάξης, έριξαν χρώματα με επιπλέον δόση διάθεσης και δημιούργησαν τα δικά τους χρωματιστά αστέρια μέσα σε γάλα. Ακόμη, κατασκεύασαν τη δική τους λάμπα λάβας με πολλές παραλλαγές. Η ανακαλυπτική μάθηση πάντα ενθουσιάζει τα παιδιά.
Την Τρίτη, 14-03-2023, πραγματοποιήσαμε τρίτο διαδικτυακό STEAM εργαστήρι με τη Μαριλίζα Ποντικού – Λιγνού, ιδρύτρια και γενική συντονίστρια του MIT kids. Τα παιδιά του σχολείου μας κατασκεύασαν τον δίσκο του Νεύτωνα με απλά υλικά της τάξης και συνειδητοποίησαν αφενός ότι τα χρώματα εξαφανίζονται και αφετέρου ότι η ανθρώπινη αντίληψη δεν διακρίνει όλες τις λεπτομέρειες γύρω μας υπό ορισμένες συνθήκες.
Την Τρίτη, 14-02-2023, πραγματοποιήσαμε δεύτερο διαδικτυακό STEAM εργαστήρι με τη Μαριλίζα Ποντικού – Λιγνού, ιδρύτρια και γενική συντονίστρια του MIT kids. Ο μικρός επιστήμονας και οι επιστημόνισσες της Θύμαινας πειραματίστηκαν με βασικές χημικές αντιδράσεις με απλά υλικά της τάξης και γνώρισαν το τριχοειδές φαινόμενο μέσα από διασκεδαστικές, βιωματικές δραστηριότητες.
Την Τρίτη, 24-01-2023, πραγματοποιήσαμε διαδικτυακό STEAM εργαστήρι με τη Μαριλίζα Ποντικού – Λιγνού, ιδρύτρια και γενική συντονίστρια του MIT kids. Οι μαθήτριες του σχολείου μας έμπλεξαν την επιστήμη με το παιχνίδι και κατασκεύασαν τη δική τους πλαστελίνη. Λίγο σαμπουάν μαλλιών, αλεύρι, χρώματα, χρυσόσκονη, πολλή δημιουργικότητα, πειραματισμοί και….το αποτέλεσμα μαγικό.
Τη σχολική χρονιά 2022 – 2023, οι μαθήτριες και ο μαθητής του σχολείου μας συνεχίζουν να εξερευνούν τον κόσμο του STEAM. Η ρομποτική είναι άμεσα συνυφασμένη με τη σχολική καθημερινότητα, βοηθώντας ουσιαστικά στη διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της αυτοεκτίμησης, όπως και στην καλλιέργεια της ικανότητας επίλυσης προβληματικών καταστάσεων και λήψης αποφάσεων.
Τη σχολική χρονιά 2021 – 2022 οι μαθήτριές μας είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον κόσμο του STEAM. Έκαναν τα πρώτα βήματα στη ρομποτική και παράλληλα πειραματίστηκαν με απλά υλικά, παρατήρησαν, βρήκαν λύσεις σε προβλήματα.
Στις 17 Δεκεμβρίου 2021 πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή συνάντηση με τη Μαριλίζα Ποντικού – Λιγνού, νηπιαγωγό ειδικευμένη στην εκπαιδευτική τεχνολογία και ιδρύτρια του MIT Kids. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης των υλικών σωμάτων και δημιούργησαν oobleck.
Οι μικρές επιστημόνισσες της Θύμαινας δεν παύουν να ασχολούνται με το STEAM. Με αφρό ξυρίσματος, κόλλα και τέμπερες φτιάξαμε puffy paint και στολίσαμε τα πασχαλινά μας κουνελάκια αλλά παράλληλα χτίσαμε σπιτάκια με αφρό και ζυμαρικά!
Πειραματιστήκαμε με λεμόνι, μαγειρική σόδα και νερομπογιά που φτιάξαμε βάζοντας χρωματιστά χαρτιά γκοφρέ στο νερό.