Εσωτερική αξιολόγηση

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

(σχολικό έτος 2022 – 2023)

  • Ταυτότητα σχολικής μονάδας:

Το Δημοτικό Σχολείο Θύμαινας είναι ένα μονοθέσιο σχολείο με δύο μαθήτριες κι έναν μαθητή μόνο, που βρίσκεται σε ένα ακριτικό νησί. Η αναγκαιότητα υλοποίησης του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης έγκειται ακριβώς στη φύση και στη γεωγραφική θέση του σχολείου. Τα παιδιά έχουν λιγοστές ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση και αλληλεπίδραση με συνομηλίκους τους. Επιπλέον, την περσινή σχολική χρονιά, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες, κάτι που συνέβαλε ουσιαστικά στον ψηφιακό γραμματισμό τους, μέσα από τις επαφές τους με μαθητές/τριες διαφορετικών σχολείων. Αυτό θα συνεχιστεί και την τρέχουσα σχολική χρονιά με την διευρυμένη επαφή τους με καινοτόμες πρακτικές και τεχνολογικά μέσα, την προετοιμασία για συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς (πχ. διαγωνισμός ρομποτικής) και σταδιακά την εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες. Οι διδακτικοί στόχοι του Σχεδίου αφορούν στα παρακάτω: διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας και συλλογικότητας, αλληλοσεβασμού, ανταλλαγή ιδεών, εμπειριών, βιωμάτων, κοινωνικοποίηση και αλληλεπίδραση, χρήση ΤΠΕ και καινοτόμων πρακτικών.

Ως συνέχεια του προηγούμενου σχολικού έτους, στόχος για το τρέχον είναι να συνεχιστεί η κοινωνικοποίηση των μαθητών/τριών, καθώς δεν δίνονται εύκολα και άμεσα ευκαιρίες λόγω της φύσης του τόπου κατοικίας. Επίσης, στους στόχους συγκαταλέγονται η διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, συλλογικότητας, αλληλοσεβασμού και ανταλλαγής ιδεών. Πέραν αυτών, η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, η ενασχόληση με σχολικές, καλλιτεχνικές δραστηριότητες και διαγωνισμούς αλλά και η ενίσχυση των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/-τριών θα αποτελούν σημεία αναφοράς για το τρέχον σχολικό έτος. Συντονίστρια της Δράσης είναι η εκπαιδευτικός και προϊσταμένη της σχολικής μονάδας Σουτλόγλου Στυλιανή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Πακαταρίδου Βικτώρια.

Τίτλος Δράσης: Συνεργασία μεταξύ σχολείων
Στόχος: κοινωνικοποίηση, διαμόρφωση κλίματος συλλογικότητας, συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, ανταλλαγή ιδεών, χρήση ΤΠΕ και καινοτόμων πρακτικών
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονίστρια Δράσης: Σουτλόγλου Στυλιανή

 


 

Σχέδιο Δράσης

Τίτλος Δράσης: Συνεργασία μεταξύ σχολείων
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι Η αναγκαιότητα της υλοποίησης του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης έγκειται πρώτα απ’ όλα στη φύση του σχολείου μας. Πρόκειται για ένα μονοθέσιο σχολείο, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει μόνο 3 μαθήτριες και βρίσκεται σε ένα ακριτικό νησί. Όλα αυτά συντελούν στο γεγονός πως τα παιδιά δεν έχουν πολλές δυνατότητες αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης.

Παράλληλα, καθώς δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ΤΠΕ, τα παιδιά δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες. Μέσα από τη συνεργασία με τα άλλα σχολεία θα χρησιμοποιηθούν τεχνολογικά μέσα και καινοτόμες πρακτικές που θα διευρύνουν τις τεχνολογικές τους δυνατότητες και θα συμβάλλουν στον ψηφιακό γραμματισμό.

Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στα εξής: κοινωνικοποίηση, διαμόρφωση κλίματος συλλογικότητας, συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, ανταλλαγή ιδεών, χρήση ΤΠΕ και καινοτόμων πρακτικών

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 1. Γνωριμία με τα μονοθέσια Δημοτικά Σχολεία Αρκιών Δωδεκανήσου και Διαφανίου Βόρειας Καρπάθου, ανταλλαγή κοινών βιωμάτων και γνωριμία νέων τόπων, καθώς επίσης και συνεργασία σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις (Νοέμβριος 2022 – Ιούνιος 2023).

2. Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό δίκτυο δράσης «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη Γη» με άλλα σχολεία που έχουν εγγραφεί στο δίκτυο (Ιανουάριος – Ιούνιος 2023).

3. Γνωριμία και συνεργασία με το μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Φελλίου Γρεβενών σε κοινές εκπαιδευτικές δράσεις (Ιανουάριος – Ιούνιος 2023).

4. Συνεργασία με σχολεία άλλων ακριτικών και μη περιοχών – Γνωριμία τόπων και ανταλλαγή ιδεών και βιωμάτων (Φεβρουάριος – Μάιος 2023).

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία Στην υλοποίηση του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης θα συμμετέχουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ70 του σχολείου σε συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων σχολείων. Ως προς τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, θα αξιοποιηθούν ο επιτραπέζιος υπολογιστής του σχολείου, ο διαδραστικός πίνακας, τα τάμπλετ των μαθητών/τριών, οι συσκευές εικόνας και ήχου, ο βιντεοπροβολέας, η σχολική βιβλιοθήκη, μέσα απαραίτητα για την εξοικείωση των παιδιών με τα τεχνολογικά μέσα, την ενασχόληση με εκπαιδευτικά προγράμματα και την ενίσχυση των ήπιων και ψηφιακών τους δεξιοτήτων κατά την επαφή τους με μαθητές/τριες άλλων σχολικών μονάδων.

Τα ερευνητικά εργαλεία κρίνονται εξίσου απαραίτητα για τη στήριξη των εκπαιδευτικών στην ερευνητική τους δραστηριότητα. Αναφορικά με το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης του σχολείου για τη φετινή σχολική χρονιά θα αξιοποιηθεί η φωτογράφιση που υποβοηθά στη μελέτη των μη λεκτικών στοιχείων των καταστάσεων και των συμβάντων μέσα στην αίθουσα και συμπληρώνει τη χρήση άλλων ερευνητικών εργαλείων, όπως η παρατήρηση. Η ελεύθερη, μη δομημένη, συμμετοχική παρατήρηση θα αποτελέσει, επίσης, σημαντική μέθοδο συλλογής δεδομένων με σκοπό την καταγραφή των συμπεριφορών και των στάσεων των παιδιών, καθώς επίσης και την ανάδειξη της αποτελεσματικότητας των μεμονωμένων δράσεων σε λίστες παρατήρησης. Το ερωτηματολόγιο και το προσωπικό ημερολόγιο θα συμπληρώσουν την εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης Η Δράση θα κριθεί επιτυχημένη, εφόσον οι μαθητές/τριες ανταποκριθούν θετικά και εφόσον παρατηρηθεί ότι έχει επιτευχθεί η διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, συλλογικότητας, ανταλλαγής ιδεών και υγιούς κοινωνικοποίησης. Επιπλέον, ένας ακόμη δείκτης επιτυχίας θα είναι η εξοικείωση του μαθητή και των μαθητριών του σχολείου με την τεχνολογία και σταδιακά η αυτόνομη χρήση τεχνολογικών μέσων και εργαλείων.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

Η Δράση θα αξιολογείται ανά διαστήματα από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου με καταγραφή παρατηρήσεων στο ημερολόγιο δράσεων και συνεδριάσεις σε ορισμένες μέρες και ώρες ή/και όποτε κρίνεται αναγκαίο.