Εσωτερικός κανονισμός

_________________________________________________________________________________________

Σκοπός του σχολείου είναι να διαπλάθει ολοκληρωμένους ανθρώπους, με ισχυρό και ενάρετο χαρακτήρα, με επαρκείς και πολύπλευρες γνώσεις, με στάσεις και αξίες που υπόσχονται συνειδητούς και υπεύθυνους αυριανούς πολίτες και οδηγούν στην επιτυχία και, κατά συνέπεια στην προσωπική ευτυχία .

Για την ομαλή και άρτια λειτουργία του Σχολείου όμως,  είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας οποίος  έχει προταθεί  και  έχει γίνει αποδεκτός από όλους τους παράγοντες που εμπλέκονται, ήτοι  εκπ/κοί, γονείς, μαθητές, οι οποίοι και υποχρεούνται  να τον τηρούν.

Η μελέτη του παρόντος κανονισμού καθώς και η πιστή εφαρμογή του διευκολύνει το έργο όλων μας.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ

Α    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  1. Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
  2. Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία
  3. Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον Εκπ/κό
  4. Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου
  5. Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων
  6. Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών

Β  ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ

  1. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται.
  2. Επίσκεψη των Γονέων μπορεί να γίνει σε χρόνο που έχουν ορίσει οι εκπ/κοί και  έχουν κάνει γνωστό.
  3. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Δ/νση.

Γ  ΦΟΙΤΗΣΗ

  1. Οι απουσίες είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο της προόδου των μαθητών. Εάν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας κάθε απουσία είναι αδικαιολόγητη.
  2. Οι μαθητές πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα το πρωί.
  3. Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει να ενημερώνεται η Δ/νση για το λόγο ιδιαίτερα όταν η απουσία είναι πολυήμερη.

Δ  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

  1. Η παραμονή των μαθητών στους δρόμους γύρω από το σχολείο πριν ή μετά από τα μαθήματα απαγορεύεται πολύ δε περισσότερο στα διαλείμματα.
  2. Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό.
  3. Απαγορεύεται οι μαθητές να παραμένουν στα διαλείμματα στο προαύλιο  τάξεων που δεν ανήκουν.
  4. Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.
  5. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν εντός του κτιρίου χωρίς να τρέχουν.
  6. Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης.
  7. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την καλή και ευπρεπή τους εμφάνιση.
  8. Η συμπεριφορά των  μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.
  9. Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και αποτελεί λόγο τιμωρίας.
  10. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δεν συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία.
  11. Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους και να μην τα ξεχνούν συχνά.
  12. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου . Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης , ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα.
  13. Μαθητές που κατ’ εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δε συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς θα υποστούν πειθαρχικές ποινές.

Ε  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ – ΜΕΛΕΤΗ

  1. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η μελέτη. Χωρίς συστηματική και επίπονη εργασία κανένας δεν προόδευσε ποτέ.
  2. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να μελετούν στο σπίτι τους σε ικανοποιητικό βαθμό. Πρέπει να εφαρμόζουν συγκεκριμένο πρόγραμμα – ωράριο μελέτης.
  3. Μαθητές που κατ’ εξακολούθηση έρχονται αδιάβαστοι και δεν ενδιαφέρονται για τα μαθήματά τους κι εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι που να αιτιολογούν την κατάσταση αυτή,  αντιμετωπίζουν κυρώσεις.

ΣΤ  ΜΕΤΑΦΟΡΑ

  1. Οι μαθητές που μεταφέρονται με το σχολικό λεωφορείο, οφείλουν να περιμένουν στα σημεία αναμονής και να μην καθυστερούν.
  2. Οι μαθητές μέσα στο λεωφορείο πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας, να μη διαπληκτίζονται , να μη μετακινούνται.
  3. Ο σεβασμός και η υπακοή  προς  τον/τη συνοδό είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Ζ  ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Σε έναν ιδανικό σχολικό χώρο οι μαθητές συμπεριφέρονται σωστά, πειθαρχούν και εφαρμόζουν τους κανονισμούς, όχι από φόβο ή από πίεση. Πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει οι ίδιοι ότι η μη τήρηση των κανόνων υποβιβάζει τον ζωτικό τους χώρο και διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου.  Για τον λόγο αυτό οι παραβάτες των κανονισμών πρέπει να δέχονται άμεσα κυρώσεις ώστε να μην αφήνονται περιθώρια επανάληψης. Οι κυρώσεις αυτές είναι:

  • Παρατήρηση
  • Επίπληξη
  • Ενημέρωση γονέων
  • Ενημέρωση Σχολικού Συμβούλου

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων