Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Δημοτικό Σχολείο Σπηλίου Ρεθύμνου βρίσκεται στην ενδοχώρα του νομού Ρεθύμνου σε μια ημιτουριστική και
αγροτοκτηνοτροφική περιοχή με μεγάλη πολιτιστική παράδοση. Το κτίριο αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα
αιθουσών (η πρώτη λειτουργία του νέου σχολικού κτιρίου πραγματοποιήθηκε το 1995 ) και δύο αυλών. Στην
πάνω αυλή προαυλίζονται οι τάξεις της Α´ και Β´ Τάξης και στην κάτω αυλή προαυλίζονται οι υπόλοιπες τάξεις
του σχολείου για αποφυγή ατυχημάτων.
Στο σχολείο μας λειτουργούν 8 αίθουσες μία ανά τμήμα, 1 εργαστήριο πληροφορικής, 1 αίθουσα για τμήμα
ένταξης, 1 βιβλιοθήκης, 1 εκδηλώσεων , 1 κλειστό γυμναστήριο . Υπάρχει ενιαίο γραφείο διευθυντή και
εκπαιδευτικών. Η δανειστική βιβλιοθήκη στεγάζεται σε ξεχωριστό χώρο. Επίσης στους διαδρόμους του
σχολείου υπάρχουν ντουλάπα με τα όργανα φυσικής . Χάρτες , υδρόγειοι, γεωμετρικά όργανα κλ βρίσκονται στο
γραφείο των εκπαιδευτικών και σε διάφορες αίθουσες. Ο αύλειος χώρος διαθέτει γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ και
λίγα δέντρα. Το σχολείο διαθέτει κεντρική θέρμανση με πετρέλαιο. Υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι, 3 χώροι
τουαλετών για τους μαθητές κι ένας χώρος για τους εκπαιδευτικούς. Λειτουργεί κυλικείο.
Ο μισός και πλέον εξοπλισμός που διαθέτει το εργαστήριο πληροφορικής είναι σχετικά σύγχρονος και έχει
διατεθεί στο σχολείο από τον Δήμο Αγίου Βασιλείου και δωρεές ιδιωτών. Τα υπόλοιπα μηχανήματα είναι
πεπαλαιωμένα και χρειάζονται αντικατάσταση. Συνολικά αυτή τη στιγμή ηλεκτρονικό εξοπλισμό διαθέτουν 12
αίθουσες κι έχουν internet. Ο εξοπλισμός αυτός χρησιμοποιείται από όλους τους εκπαιδευτικούς σε καθημερινή
βάση. Επίσης για τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου χρησιμοποιούνται 2 φωτοτυπικά μηχανήματα και δύο
εκτυπωτές. Το αρχείο του σχολείου είναι πλήρως μηχανοργανωμένο και υπάρχει σύνδεση με το my school, το
sigmaplus.gr και με όλες τις πλατφόρμες που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, οι
οποίες ενημερώνονται τακτικά. Το σχολείο διαθέτει ιστοσελίδα και blog που αναρτώνται καθημερινά όλες οι
δράσεις του σχολείου κι ενημερώσεις για τους γονείς
Για τις διοικητικές ανάγκες του σχολείου, αρχείο, διεύθυνση κλπ χρησιμοποιείται 1 υπολογιστής . Υπάρχουν
επίσης 3 κοινόχρηστοι υπολογιστές για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Επίσης επαρκή είναι τα εποπτικά μέσα,
χάρτες, όργανα μαθηματικών κλπ.
Σε γενικές γραμμές το σχολείο χρειάζεται εξοπλισμό για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή
εκπαιδευτική διαδικασία .
Εκτός από τους 8 δασκάλους ,το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελείται από 1 μουσικό, 1 αγγλικής γλώσσας, 2
Φυσικής Αγωγής, 1 θεατρικής αγωγής, 1 εικαστικών ,1 για το τμήμα ένταξης , 1 για το τμήμα ΖΕΠ , 3 για
παράλληλη στήριξη μαθητών κι 1 για το ολοήμερο πρόγραμμα. Τη φετινή σχολική χρονιά το μάθημα της δεύτερης
ξένης γλώσσας στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ τάξη είναι η γερμανική. Πολύ σημαντική έλλειψη υπάρχει σε εκπαιδευτικό
πληροφορικής για την φετινή χρονιά Ο μαθητικός πληθυσμός του αποτελείται κυρίως από Έλληνες κι ένα μικρό
ποσοστό αλλοδαπών και παλλινοστούντων (109 μαθητές εκ των οποίων οι 13 προέρχονται από χώρες όπως
Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία, Βαλκάνια). Συνεπώς περίπου το ένα δέκατο του μαθητικού πληθυσμού δεν
έχει μητρική γλώσσα τα ελληνικά.
Στο σχολείο μας λειτουργεί τμήμα ένταξης με 17 μαθητές . Παράλληλα υπάρχουν 3 εκπαιδευτικοί παράλληλης
στήριξης που στηρίζουν 6 μαθητές . Το σχολείο φυσικά έχει περισσότερες ανάγκες από εκπαιδευτικούς
παράλληλης στήριξης που όμως δεν ικανοποιήθηκαν.
Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο είναι η ύπαρξη των απαραίτητων, για τη
λειτουργία του, οικονομικών πόρων. Η διαρκής μείωσή τους μας έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση.
Ο Σύλλογος Γονέων, με καλή διάθεση και συνεργασία, παρά τις περιορισμένες οικονομικές του δυνατότητες
προσπαθεί να βοηθήσει με όποια μέσα διαθέτει.
Το σχολείο μας ανέπτυξε πριν την καραντίνα προγράμματα Ευέλικτης Zώνης, αθλητικών και πολιτιστικών
δραστηριοτήτων, Ισότητας των δυο Φύλων, περιβαλλοντικής, θεατρικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας,
φιλαναγνωσίας κ.α. ( την φετινή χρονιά ολοκληρώνει με επιτυχία 1 πρόγραμμα Erasmus )
Στο σχολείο υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο πολιτικής προστασίας που επικαιροποιείται κάθε Σεπτέμβριο στην
αρχή του σχολικού έτους, και σύμφωνα με αυτό γίνονται ασκήσεις για σεισμούς, πυρκαγιές και ότι άλλο
προβλέπεται από το σχέδιο σε τακτά χρονικά διαστήματα σε συνεργασία με φορείς όπως κέντρο υγείας
,πυροσβεστική κ.ά.
Με το κανονισμό λειτουργίας του σχολείου που μοιράζεται στην αρχή του σχολικού έτους στους μαθητές και
στις οικογένειές τους καθορίζονται όλες οι παράμετροι συνεργασίας με τους γονείς και τους μαθητές για την
εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Το σχολείο μας κάλυψε το σύνολο των (αναγνωρισμένων) αναγκών του σε διδακτικό προσωπικό πολύ μετά την
αρχή της σχολικής χρονιάς. Η κάλυψη όλων των αναγκών θα έπρεπε να ολοκληρώνεται στο τέλος της
προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
(Αξιολόγηση: 4)
Σχολική διαρροή – φοίτηση
(Αξιολόγηση: 3)
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 4)
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
(Αξιολόγηση: 4)
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
(Αξιολόγηση: 4)
Θετικά σημεία
Σημεία προς βελτίωση
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 4)
Σχολείο και κοινότητα
(Αξιολόγηση: 4)
Θετικά σημεία
Σημεία προς βελτίωση
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
(Αξιολόγηση: 4)
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
(Αξιολόγηση: 4)
Θετικά σημεία
Σημεία προς βελτίωση