ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2022-23


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΣΠΗΛΙΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

8/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΠΗΛΙΟΥ

Τ.Κ 74053 – ΤΗΛ / FAX:28320 22028

e-mail: dimspiliret@sch.gr

Πληροφορίες: Τσαχάκη Καλλιόπη     

 

 

 

 

 

 

 

Εισαγωγή

Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που πρέπει να προετοιμάζει τα παιδιά, με την αγωγή και τη μάθηση, για την ομαλή ένταξή τους σε μια ελεύθερη και δημοκρατική κοινωνία. Για να εκπληρωθεί αυτή η αποστολή είναι απαραίτητη η ομαλή λειτουργία του.

Η λειτουργία και η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού δεν έρχεται να περιορίσει την ελευθερία των μαθητών, αλλά να βοηθήσει τη σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη της να σέβονται τις ελευθερίες των υπόλοιπων και να εδραιώσει τις πρώτες δημοκρατικές αρχές.

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος “σχολική πειθαρχία” αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. (ΥΠΑΙΘ)
Με τον όρο «σχολείο» εννοείται η σχολική κοινότητα που αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών,  τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης,  τους μαθητές και το βοηθητικό προσωπικό.

Είναι απαραίτητο, να καταλάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή διαδικασία (μαθητές – γονείς – δάσκαλοι), ότι η αποδοχή και εφαρμογή του σχολικού κανονισμού είναι θέμα αρμονικής συμβίωσης όλων και θεωρείται αυτονόητη και αναγκαία προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.

Συντάχθηκε δε μετά από έναν γόνιμο διάλογο και με την πλήρη συμφωνία μεταξύ του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου , τον εκπρόσωπο του Δήμου Αγίου Βασιλείου και το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Όπου αναφέρεται η ανάληψη υποχρέωσης και ευθύνης, η μέριμνα και η εγγύηση, ο όρος περιορίζεται στη διεύθυνση της σχολικής μονάδας, το σύλλογο διδασκόντων, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων κα τους αιρετούς εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης που είναι αρμόδιοι για την σχολική μονάδα.

 

1ος ΑΞΟΝΑΣ

Προσέλευση-παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

1.1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00- 08:20

έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:20

λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών: 13:20 (εξάωρο)

 

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

(μόνο για τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

 

έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:20

λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 16:00

 

 

 

Οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας.

Συγκεκριμένα:

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).
  • Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου. Κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία ασθένειας δύο (2) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου.
  • Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, εκτάκτως και για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α’ και Δ΄ τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.

 

  • Μεταφορά των μαθητών-Πρωινή Προσέλευση

 

  • Η μεταφορά των μαθητών/τριών ( και η μετακίνησή τους με λεωφορείο) προς και από το  σχολείο γίνεται με ευθύνη και φροντίδα των ιδίων των γονέων. Οι γονείς πρέπει να εξασφαλίζουν την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών, πριν από την πρωινή συγκέντρωση –προσευχή.
  • Η είσοδος στο σχολικό κτίριο γίνεται από την κεντρική οδό του Σπηλίου  (Μητροπολίτου Ισιδώρου).
  • Για λόγους ασφάλειας αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι πόρτες εισόδου στον χώρο του σχολείου ασφαλίζονται σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα (δέκα λεπτά – 8.30 π.μ)  μετά την έναρξη λειτουργίας του και παραμένουν ασφαλισμένες ως το τέλος του ωραρίου λειτουργίας.
  • Η επαναλαμβανόμενη καθυστερημένη πρωινή προσέλευση μαθητών στο σχολείο δημιουργεί σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα στη λειτουργία του τμήματος και δεν θα πρέπει να συμβαίνει. Σε περίπτωση που κάποιος καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του.
  • Οι μαθητές/τριες, αμέσως μετά την άφιξή τους στο Σχολείο, παραμένουν στο χώρο της αυλής ή στους κοινόχρηστους χώρους του κτιριακού συγκροτήματος.

 

  • Προσευχή- πρωινή συγκέντρωση

 

  • Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
  • Με το χτύπημα του κουδουνιού εισόδου, οι μαθητές/τριες προσέρχονται στον καθορισμένο χώρο για την πρωινή συγκέντρωση – προσευχή στις 08:20. Είναι επιβεβλημένη η παρουσία όλων στην πρωινή συγκέντρωση – προσευχή. Είναι η μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει. Εκεί γίνονται ανακοινώσεις που αφορούν το πρόγραμμα της ημέρας και επισημάνσεις που αποσκοπούν στην καλύτερη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
    • Παραμονή στο σχολείο/Διαλείμματα

 

  • Το σχολείο μεριμνά για την ασφάλεια των μαθητών μέσα στα όρια του σχολικού χώρου και κατά τις ώρες λειτουργίας του, δηλαδή εξήντα λεπτά τουλάχιστον πριν το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού (8.20) λόγω της πρωινής ζώνης του ολοήμερου προγράμματος (ειδικότερα, η πρωινή ζώνη ξεκινά στις 7:20) και φυσικά έως πέντε λεπτά μετά τη λήξη του ωραρίου (13.25 για το πρωινό πρόγραμμα) και έως το πέρας του ολοήμερου προγράμματος(16.00)
  • Το σχολείο οφείλει να μεριμνά για ασφαλείς συνθήκες για τους μαθητές στον περιβάλλοντα χώρο (π.χ. με τις απαραίτητες ενέργειες για την πρόσληψη σχολικών τροχονόμων, να υποδεικνύει στις δημοτικές αρχές μέτρα για ευδιάκριτη σήμανση κ.α.) αλλά δεν μπορεί με τα μέσα που διαθέτει να εγγυηθεί την ασφάλεια των μαθητών στον περιβάλλοντα χώρο εκτός των ορίων του.
  • Σε περίπτωση που παρατηρηθεί επαναλαμβανόμενη εγκατάλειψη μαθητή μέσα στα όρια του σχολικού χώρου και εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, το σχολείο έχει το δικαίωμα να ενεργήσει με τρόπο που να προστατεύονται τα συμφέροντα του παιδιού.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της με υπεύθυνη δήλωση, εφόσον αυτό είναι ανήλικο ή όποιον άλλο ενήλικα έχει εξουσιοδοτήσει γι’ αυτό ο γονέας ή κηδεμόνας.
  • Η είσοδος στο χώρο του σχολείου σε ώρα λειτουργίας για όσους δεν είναι μαθητές ή εκπαιδευτικοί του σχολείου επιτρέπεται εφόσον μπορεί να αιτιολογηθεί επαρκώς ή υπάρχει σχετική άδεια από τις προϊστάμενες αρχές. Το προσωπικό του σχολείου έχει καθήκον να ζητήσει να πληροφορηθεί το σκοπό της εισόδου και η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων να απαγορεύσουν αιτιολογημένα την είσοδο.
  • Ειδικότερα στο χώρο του σχολείου και σε ώρα λειτουργίας του απαγορεύεται οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (διαφήμιση ή πώληση καταναλωτικών αγαθών που απευθύνονται σε παιδιά). Επιτρέπονται μόνο όσες σχετίζονται άμεσα με τη δραστηριότητα του σχολείου και συμβάλλουν στην χρηματοδότησή του (π.χ. το κυλικείο, δραστηριότητες του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κ.α.)
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο κινούμενοι προσεκτικά στις σκάλες και στους διαδρόμους. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.
  • Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν αποκλειστικά στις αίθουσές τους συνοδεία εκπαιδευτικού και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου.
  • οι Α΄ και Β΄ τάξεις στο άνω προαύλιο,
  • οι υπόλοιπες τάξεις στο κάτω προαύλιο
  • Στον προαύλιο χώρο απαγορεύονται τα παιχνίδια με κάθε είδους μπάλα ή μπαλάκια, τόσο στο πρωινό όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμα.
  • Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια.
  • Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

  • Αποχώρηση
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον κηδεμόνα τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει, και δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι.
  • Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:
  • Στο τέλος του εξαώρου στις 13:20 (λήξη υποχρεωτικού προγράμματος) όλοι οι μαθητές που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αναχωρούν από τις εξόδους του σχολείου ως εξής:
  • οι μαθητές που διαμένουν στο Σπήλι αποχωρούν από την καγκελόπορτα που ανοίγει για τα αυτοκίνητα & οι υπόλοιποι μαθητές που αποχωρούν με τα λεωφορεία από την κεντρική αυλόπορτα του σχολείου
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς-κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου.
  • Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
  • Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο με γραπτή ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όταν θα υπάρχει η δυνατότητα.

 

2ος ΑΞΟΝΑΣ

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

 

2.1 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

  • Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο τους να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Τις ημέρες που έχουν γυμναστική πρέπει να έχουν αθλητική περιβολή, καπέλο και να έχουν μαζί τους νερό.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια και η μελέτη.
  • Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
  • Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί. Επίσης πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας των γηπέδων. Η τήρηση των κανονισμών είναι επιβεβλημένη όχι μόνο για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί.
  • Επίσης προσοχή, υπευθυνότητα και σχολαστική τήρηση των οδηγιών λειτουργίας απαιτείται από τους μαθητές και κατά την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής.
  • Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές δωρεάν. Η κακή χρήση, η καταστροφή και η σκόπιμη στέρηση της δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.
  • Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
  • Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα.
  • Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε περίπτωση που ένας μαθητής παραβαίνει με τη συμπεριφορά του τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών, τού επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.
  • Στην τουαλέτα, θα πρέπει να κάνουν σωστή χρήση, να χρησιμοποιούν το καζανάκι, να ρίχνουν τα χαρτιά στα ειδικά δοχεία και να πλένουν τα χέρια τους.
  • Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.
  • Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών παραμένουν αμετάβλητες σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).
  • Απαγορεύονται στο σχολείο παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Πιο αναλυτικά οι μαθητές, εκτός από τα αναγκαία σχολικά είδη για το ημερήσιο πρόγραμμά τους, δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο μπάλες και παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα, τιμαλφή ή άλλα υλικά.

Επίσης εντός του σχολικού χώρου οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ 120/τ.Β’/23-1-2018) παιδαγωγικά μέτρα.

– Αν κάποιος μαθητής αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας, χρόνιο ή παροδικό, οφείλει να ενημερώσει τον δάσκαλο της τάξης.

– Το ίδιο πρέπει να γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής αδιαθεσίας: ο ίδιος ο μαθητής ή άλλος που το αντιλήφθηκε ειδοποιεί τον εκπαιδευτικό που είναι κοντά ή στο προαύλιο ή στην τάξη.

-Αν μαθητής/τρια ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή κατά τη διάρκεια που παραμένει στο σχολείο, πρέπει να έχει το φάρμακό του στην τσάντα του και όχι εκτεθειμένο.

– Αν αισθανθεί αδιαθεσία κατά την παραμονή του το σχολείο θα πρέπει να ενημερώσει τον δάσκαλο της τάξης ή όποιον εκπαιδευτικό βρίσκεται μέσα στην αίθουσα

2.2 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Συντονιστή/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

– Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. – – Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

– Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

–  Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι ακόλουθες:

α. Παρατήρηση

β. Επίπληξη

γ. Παραπομπή στον Διευθυντή

δ. Ενημέρωση γονέων

ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

στ. Ενημέρωση Σχολικού Συντονιστή

ζ. Αλλαγή τμήματος

η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

 

3ος ΑΞΟΝΑΣ

 

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

 

  • Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου
  • Αν ένας μαθητής θεωρήσει ότι κάποιος ή κάποιοι μαθητές του φέρθηκαν με βίαιο τρόπο, αν αισθανθεί προσβολή ή απειλή από λόγια ή πράξεις άλλων μαθητών, οφείλει να ενημερώσει τον δάσκαλό του ή, αν θεωρήσει ότι είναι επείγον, τον εκπαιδευτικό που εφημερεύει στην αυλή σε ώρα διαλείμματος ή όποιον εκπαιδευτικό συναντήσει πρώτον.
  • Κανένας μαθητής που βλέπει ή ακούει συμμαθητή του να δέχεται τη βίαιη συμπεριφορά άλλων μαθητών, απειλή ή προσβολή δεν πρέπει να σιωπά. Οφείλει να ενημερώσει τον δάσκαλο της τάξης ή όποιον εκπαιδευτικό βρει πρώτο.
  • Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
  • Οι εκπαιδευτικοί εκπονούν εξειδικευμένα προγράμματα και δράσεις εντός κι εκτός αίθουσας διδασκαλίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου
  • Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.

 

 

4ος ΑΞΟΝΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

5ος ΑΞΟΝΑΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ / ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή/στη Διευθύντρια του Σχολείου.

  • Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
  • Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.
  • Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
  • Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

 

  • Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

 

  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

 

6ος ΑΞΟΝΑΣ

 

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

 

  • Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.
  • Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.
  • Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό.

 

Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις Βελτίωσης

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

 

 

 

 

Σχολεία: Διαχείριση μαθητή/μαθήτριας, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19(ΦΕΚ 4695Β)

 

Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει σύμπτωμα τα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/ της μαθητή/τριας. – Απομόνωση του/της μαθητή/τριας σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας. – Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον/την μαθητή/τρια και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν. – Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου). – Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του/ της μαθητή/τριας με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας. – Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γο νέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς.

Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο/η μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της.

Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο/η μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μα θητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέρ γεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

 

 

Επίλογος

Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές,

Με τον παραπάνω κανονισμό λειτουργίας , επιθυμούμε να σας βοηθήσουμε να λειτουργήσετε ως υπεύθυνοι πολίτες της δημοκρατικής σχολικής μας κοινότητας, βιώνοντας παράλληλα ικανοποίηση από τη μαθητική σας ζωή και ευχαρίστηση από τις μεταξύ σας σχέσεις.

Στις δημοκρατικές κοινωνίες, η τήρηση των θεσμών και των κανόνων είναι αναγκαία, γιατί μόνο έτσι ολοκληρώνονται τα άτομα και λειτουργούν οι κοινωνίες.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τήρηση και εφαρμογή της λειτουργίας του κανονισμού, θα μας βοηθήσει να ολοκληρώσουμε το μεγάλο μας έργο της μόρφωσης και διαπαιδαγώγησής σας, καθώς κι αυτό της ολοκλήρωσης της προσωπικότητας σας σε αυριανούς χρήσιμους και υπεύθυνους πολίτες του κόσμου.

            Τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας μπορείτε επίσης να τον δείτε στην ιστοσελίδα μας https://dim-spiliou-new.reth.sch.gr/ και

στο blog του σχολείου

https://blogs.sch.gr/dimspiliret/

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 8/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Σπηλίου Ρεθύμνου