Εργαστήριο ανάπτυξης ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων

Την Παρασκευή 19/5 διοργανώθηκε στον χώρο του σχολείου, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, ένα διαδραστικό εργαστήρι με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών όλων των σχολικών τάξεων. Πιο συγκεκριμένα, το εργαστήρι είχε στόχο να αναδείξει τις καλλιτεχνικές ανησυχίες, μέσω της ζωγραφικής σε μικρούς καμβάδες, των συμμετεχόντων/ουσών, όσον αφορά σε θέματα σεβασμού, διαφορετικότητας και συμπερίληψης, ομαδικότητας και συνεργασίας. Η δράση έλαβε χώρα από την πρώτη έως και την τέταρτη σχολική ώρα. Τις πρώτες δύο ώρες, συγκεντρώθηκαν οι μαθητές/τριες της Α’, Β’, Γ’, και Δ’ τάξης, ενώ τις δύο επόμενες οι μαθητές/τριες των μεγαλύτερων τάξεων της Ε’ και Στ’. Η ανάθεση σε ομάδες είχε ήδη πραγματοποιηθεί από την σχολική ψυχολόγο και από την εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης (κα. Κωνσταντίνα Κοτορλή και κα. Σαμαρά Αναστασία), ώστε να επιτευχθεί ποικιλομορφία των ομάδων και να ενθαρρυνθεί η (συν)εργασία παιδιών από διαφορετικές τάξεις, με ενδεχόμενα διαφορετικά ενδιαφέροντα και οπτικές. Τα υλικά των ομάδων (πινέλα, τέμπερες, κηρομπογιές) είχαν αγοραστεί με έξοδα του σχολείου κι είχαν μοιραστεί δίκαια στα θρανία. Τα παιδιά μπορούσαν, φυσικά, να αξιοποιήσουν και δικά τους προσωπικά «εργαλεία». Αφού βεβαιωθήκαμε ότι τα παιδιά θεωρούσαν το μοίρασμα δίκαιο, συμφωνήσαμε για κάποιους κανόνες που θα διέπουν τις ομάδες.

εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 03 008εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 04 549

Έπειτα, ακολούθησε συζήτηση για τα βασικά θέματα του εργαστηρίου, όπου τα παιδιά ανέπτυξαν τις απόψεις τους και αντάλλαξαν χρήσιμες πληροφορίες. Ακολούθως, δόθηκαν οδηγίες για τη φύση της δραστηριότητας, κι οι ομάδες πήραν πέντε λεπτά για να συν-αποφασίσουν το κεντρικό τους θέμα (οι ομάδες μπορούσαν να έχουν κι ίδιο θέμα μεταξύ τους) και πώς θα το αποτυπώσει ο καθένας στον καμβά του, ώστε να αποφευχθούν οι συγκρούσεις για πιθανές «αντιγραφές». Τελικά, τα παιδιά χρησιμοποιώντας τα υλικά ζωγραφικής που αναλογούσαν στην ομάδα τους, ξεκίνησαν τα έργα τους! Αυτά ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, καθώς οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν αρμονικά όχι μόνο ένδο-ομαδικά, αλλά και δια-ομαδικά, μοιραζόμενοι πινέλα, τέμπερες, και ιδέες με μέλη άλλων ομάδων, έπειτα από σχετικά αιτήματα. Οι καμβάδες με τα πολλά και ζωηρά χρώματα αποφασίστηκε να κοσμήσουν τους διαδρόμους του σχολείου ως υπενθύμιση μιας χαρούμενης ημέρας με πολλή συνεργασία!

εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 01 233εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 02 969εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 01 488εικόνα Viber 2024 04 19 11 12 01 359

Κατηγορίες: Γενικά. Ετικέτες: , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.