To reportaz για το νερό από την Ε’ τάξη

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα γλώσσας, διδάχτηκαν οι μαθητές της Ε τάξης την τέχνη του ρεπορτάζ  από την δημοσιογράφο  Ελένη Βακεθιανάκη. Η έρευνα που έκαναν κατέληξε στο παρακάτω κείμενο που έγραψαν στην τάξη με την καθοδήγηση  του δασκάλου τους κ. Ευάγγελου Παπουτσάκη.

«Το Νερό- Νεράκι»

Αρνητικό ρεκόρ βροχοπτώσεων σημειώθηκε φέτος σε σχέση με την τελευταία επταετία. Ενδεικτικό  του γεγονότος  είναι ότι «στέγνωσε»  το φράγμα της Φανερωμένης στο νησί μας και οι εικόνες  που αντικρίζουμε  παραπέμπουν σε έρημο Σαχάρα.

Η ίδια κατάσταση επικρατεί στο φράγμα της Πλακιώτισσας και των Αμουργελλών. Πιο συγκεκριμένα, το φράγμα της Φανερωμένης έβαλε λουκέτο, επειδή από 19.000.000 κ.μ. νερού, σήμερα έχουν μείνει μόνο 800.000 κ.μ. Το πρόβλημα της ανομβρίας λοιπόν μετατρέπεται πλέον σε πρόβλημα λειψυδρίας.  Ειδικά φέτος οι βροχοπτώσεις είναι μειωμένες έως 70%, ενώ είναι η τρίτη συνεχόμενη ξηρή χρονιά για το νησί.

Η λειψυδρία όμως, είναι  αποτέλεσμα κυρίως  της ανθρώπινης παρέμβασης (κάψιμο δασών, συσσώρευση  μηχανικών   μονάδων ή διοξειδίου του άνθρακα, ο υπερβολικός  αριθμός    γεωτρήσεων   κ.α), επιτείνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου  και προκαλεί  περισσότερο τις  κλιματικές  αλλαγές με αποτέλεσμα την παρατεταμένη ανομβρία.

Πιο έντονα βιώνουν τις συνέπειες της λειψυδρίας οι αγρότες, που εξασφαλίζουν από τη γη τα προς το ζην και η έλλειψη νερού είναι ο χειρότερος εφιάλτης τους. Ειδικά φέτος δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα το σενάριο της άρδευσης με το δελτίο.

Μακροπρόθεσμα ένα άλλο αποτέλεσμα της λειψυδρίας θα είναι να κοπεί κάθε παροχή νερού του προς τις κατοικίες, με εξαίρεση τα νοσοκομεία και τα σχολεία. Όλη αυτή η κατάσταση δεν οφείλεται μόνο στην απραξία των πολιτειακών αρχών.  Αλλά και στην χρήση-κατάχρηση,  που κάνει καθένας από μας στον προσωπικό του χώρο.

Πριν πούμε το «νερό – νεράκι» λοιπόν και φτάσουμε στο σημείο που περιγράφει η επιστολή που μας έρχεται κάπου από το μέλλον καλό θα είναι να ευαισθητοποιηθούμε σαν άτομα και να κινητοποιηθούμε ως ομάδες πληθυσμών! ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ