Μάθημα Κοινωνικής Υπευθυνότητας από το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πύργων!

Μάθημα Κοινωνικής Υπευθυνότητας έδωσαν σήμερα  17-05-2023  οι μαθητές/τριες του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πύργων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων που  κεντρικό θέμα στον φετινό εορτασμό έχει: “Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής”. Μετά το διάβασμά τους αντί να παίξουν επέλεξαν να καθαρίσουν τον κήπο από τα αγριόχορτα και να σκουπίσουν την αυλή του σχολείου ώστε να βρουν την Κυριακή οι γονείς, συντοπίτες αλλά και υποψήφιοι έναν περιποιημένο και ανοιχτό στην κοινωνία Σχολείο! Και φυσικά μάζεψαν και αγριολούλουδα για να στολίσουν τη γωνιά στη βρύση! Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες και  στις εκπαιδευτικούς του Ολοημέρου: Πετρούλα Παπαμιχαήλ και Ζήνα  Βοζίνου!

Το μοντέλο της ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας αναπτύχθηκε από τον Hellison στη δεκαετία του 70 και αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική προσέγγιση σε θέματα στάσεων, συμπεριφορών και αξιών των μαθητών, η οποία αποτελεί τη βάση για ανάπτυξη κοινωνικής ευθύνης. Το μοντέλο προσφέρεται ιδιαίτερα για την διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών, φαινομένων βίας ή ρατσισμού, σχολικής αδιαφορίας, κλπ, μέσω του μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Τα 5 επίπεδα ατομικής & κοινωνικής υπευθυνότητας κατά τον Hellison
δο 0 Ανευθυνότητα
Οι μαθητές δεν έχουν κίνητρα, η συμμετοχή τους στο μάθημα είναι περιστασιακή και μπορεί να διακόπτεται. Εκδηλώνουν λεκτική βία, εκφοβίζουν και υποβιβάζουν τους συμμαθητές τους.
Επίπεδο 1 Αυτοέλεγχος
Οι μαθητές δεν συμμετέχουν πλήρως, αλλά ελέγχουν τη συμπεριφορά τους επαρκώς, ώστε να μην παραβιάζουν το δικαίωμα των άλλων για συμμετοχή και για μάθηση.
Επίπεδο 2 Εμπλοκή (συμμετοχή)
Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στο αντικείμενο του μαθήματος και είναι πρόθυμοι να επεκταθούν σε δραστηριότητες.
Επίπεδο 3 Ανάληψη ευθύνης
Οι μαθητές είναι ικανοί να εργάζονται χωρίς επίβλεψη και αναλαμβάνουν όλο και περισσότερο την ευθύνη των ενεργειών τους.
Επίπεδο 4 Κοινωνική υπευθυνότητα
Οι μαθητές επεκτείνουν το αίσθημα υπευθυνότητας στις συνεργασίες τους, δείχνοντας κατανόηση, ενδιαφέρον και προθυμία για βοήθεια στους συμμαθητές τους και στους άλλους.
Την ανάγκη για επίδειξη Κοινωνικής Υπευθυνότητας, την Αξία του Άλλου και της ανάγκης για Σεβασμό στο Διπλανό μας περιγράφει γλαφυρά ο Νομπελίστας Έλληνας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης στο «Άξιον Εστί»
«Ο καθείς με τα όπλα του» είπε
«Βλέπεις, είπε, είναι οι Άλλοι
Και δε γίνεται Αυτοί χωρίς Εσένα
Και δε γίνεται μ΄ Αυτούς χωρίς Εσύ…»
Μάγκου Νατάσα
γυμνάστρια

IMG cd8f3fc37db336343517c4baf2316cb1 VIMG 3a8aa5cd7c5781c23a9b5812051d1e59 V

IMG deb8c8235860e02151f85bce3f830696 V IMG 7a523fe777671091a2a49d95ee716301 V IMG 2ee000d38dfedcb676b7bb24ab4c05a8 VIMG b39952d00312ad4f182c3f69d96ebf74 VIMG 42c9b14310383105a99573e678b7d6f6 VIMG bda6b2e87752e953957d824c3ad03827 VIMG 98e700b761fcecdd617f6076da96275c VIMG c169822dac72f4813147edecfafd2f38 VIMG 31324156366835ac89ca757b9972cfe2 V

Μάγκου Νατάσα

γυμνάστρια