Δείγμα σελίδας

2 σχόλια στο “Δείγμα σελίδας

  1. Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
    1
    Ανάδειξη της αναγκαιότητας μείωσης της ύλης και άμβλυνση της
    δυσκολίας της, με στόχο την εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα.
    Να συγκεντρωθεί με σκοπό να αξιοποιηθεί η εμπειρία και η κριτική
    της μαχόμενης εκπαίδευσης για τα αναλυτικά προγράμματα και
    βιβλία.
    Εμπλουτίζουμε και διαχέουμε την
    κριτική των εκπαιδευτικών της
    πράξης για τα σχολικά εγχειρίδια και
    τα αναλυτικά προγράμματα που
    χρησιμοποιούνται σήμερα στα
    σχολεία.
    Σχολική διαρροή – φοίτηση
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Διοικητική λειτουργία
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Σχολείο και κοινότητα
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος
    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
    Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

  2. 1
    2/θ. Δημοτικό Σχολείο Πλατανιάς
    ΕΣΩΤΕΡΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
    1. Εισαγωγή.
    2. Προσέλευση στο Σχολείο.
    3. Παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση.
    4. Σχολικές εκδηλώσεις-Δραστηριότητες.
    5. Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών.
    6. Παιδαγωγικός έλεγχος.
    7. Διδακτικό προσωπικό, Προϊστάμενος του Σχολείου.
    8. Συνεργασία σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων-κηδεμόνων.
    9. Βιβλιοθήκη.
    10. Βοηθητικό προσωπικό.
    11. Πολιτική άμυνα.
    12. Πρόληψη φαινομένου βίας και Σχολικού εκφοβισμού.
    13. Ποιότητα του σχολικού χώρου.
    1. Εισαγωγή
    Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου» εννοούμε το
    σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να
    πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.
    Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και
    διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της
    σχολικής κοινότητας χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις με αμοιβαίο σεβασμό, με
    ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά
    δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του
    σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.
    Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση
    ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη
    συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος
    που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των
    μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της
    συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

    2
    Σκοπός του σχολείου είναι οι μαθητές να αναπτυχθούν πνευματικά, ψυχικά και
    σωματικά έτσι ώστε να γίνουν ισορροπημένες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες
    και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής
    οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις
    ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.
    Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζούνε πολλές ώρες, μαθαίνουν,
    σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, συναναστρέφονται, δημιουργούν φιλίες,
    κοινωνικοποιούνται, διαμορφώνουν χαρακτήρα και μαθαίνουν να λειτουργούν ως
    μέλη μιας οργανωμένης ομάδας. Κάθε μαθητής είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα
    που δικαιούται να αναπτύσσει και να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του.
    Για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η
    ύπαρξη κανόνων και η εφαρμογή τους.
    Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου συντάχθηκε μετά από ένα
    γόνιμο διάλογο και με την πλήρη συμφωνία μεταξύ του Συλλόγου Διδασκόντων,
    των Εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Δήμου Παιονίας, που ορίσθηκαν με το
    έγγραφο υπ. Αρίθμ. Πρωτ. 3654/11-03-2021 Δήμου Παιονίας Συμεωνίδης Ιωάννης
    και Δεβετζόπουλος Αιμίλιος και μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του
    Δημ. Σχολείου Πλατανιάς κα Πρόντη Ελευθερία, αξιοποιώντας το Σύνταγμα της
    Ελλάδας, τη σχολική νομοθεσία, τις σχετικές διατάξεις και εγκυκλίους του
    Υπουργείου Παιδείας.
    Τον Κανονισμό του Σχολείου εισηγήθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του 2/θ.
    Δημοτικού Σχολείου Πλατανιάς: Τσέλλιος Ηλίας(ΠΕ 70), Σαχπαζίδου Ναζλού(ΠΕ 70),
    και Μηντσίδης Αντώνης(ΠΕ11).
    2. Προσέλευση στο Σχολείο
    Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς ενημερώνουν
    τους γονείς και τους μαθητές:
    Η άφιξη των μαθητών το πρωί ολοκληρώνεται έως τις 08:10.
    Τα παιδιά που μετακινούνται με ταξί ή λεωφορείο τα υποδέχεται ο εφημερεύων
    εκπαιδευτικός.
    Μετά την προσευχή για την ασφάλεια των παιδιών, η αυλόπορτα κλειδώνει και
    παραμένει κλειδωμένη καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
    3
    Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του
    σχολείου. Εάν κάποιος μαθητής προσέρχεται με καθυστέρηση, εισέρχεται στην τάξη
    και ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής είναι
    άρρωστος οι γονείς πρέπει να να ενημερώσουν έγκαιρα τη σχολική μονάδα.
    Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται
    στον χώρο του σχολείου και αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης
    των μαθημάτων.
    3. Παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση
    Οι μαθητές δεν αποχωρούν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των
    μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια
    του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή
    κηδεμόνα, και φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί ο δάσκαλος της τάξης και ο
    Προϊστάμενος του σχολείου. Την ευθύνη του μαθητή, όταν παρουσιαστεί ανάγκη
    αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), την έχει ο
    γονέας ή κηδεμόνας που συνοδεύει τον μαθητή κατά την αποχώρησή του.
    Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους ή τους
    παραλαμβάνει ταξί ή λεωφορείο, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη
    του συνοδού ή των μέσων μεταφοράς τους.
    Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των
    παιδιών, μετά τη λήξη των μαθημάτων. Τα παιδιά που μετακινούνται με ταξί ή
    λεωφορείο τα συνοδεύει και τα επιβιβάζει ο εφημερεύων εκπαιδευτικός.
    Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά
    στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο
    των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι ενήλικες που
    συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο
    του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Οι μαθητές δε
    φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι εάν ο κηδεμόνας του κάποια ημέρα
    καθυστερήσει. Για την καθημερινή ώρα αναχώρησης των μαθητών ενημερώνονται οι γονείςκηδεμόνες στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα
    μαθημάτων. Για οποιαδήποτε έκτακτη αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα, οι γονείς-κηδεμόνες
    θα ενημερώνονται με ενημερωτικό σημείωμα ή τηλεφωνική επικοινωνία από τον
    Προϊστάμενο του Σχολείου ή το δάσκαλο της τάξης.
    Διάλειμμα
    ● Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ΟΛΟΙ οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο.
    4
    ● Ο/η εκπαιδευτικός που διδάσκει εκείνη την ώρα στην τάξη και χτυπάει το κουδούνι για
    διάλειμμα, συνοδεύει τους/τις μαθητές/τριες στο προαύλιο.
    ● Ο/η κάθε εκπαιδευτικός, πριν την αποχώρησή του από την αίθουσα, μεριμνά επίσης για την
    τακτοποίηση και την καθαριότητα της τάξης του (πίνακας και θρανία καθαρά, καθώς επίσης
    δάπεδο χωρίς χαρτιά και απορρίμματα.
    ● Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.
    Μετά το πέρας των διαλειμμάτων, μόλις χτυπήσει το κουδούνι, οι
    μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης
    για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν
    μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε
    περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

    4. Σχολικές εκδηλώσεις-Δραστηριότητες
    Πριν την έναρξη των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν
    στην πρωινή προσευχή στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη του εκπαιδευτικού
    που εφημερεύει. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη
    μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στον χώρο του
    σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
    Εκκλησιασμός των μαθητών γίνεται κατά τις εθνικές εορτές, την εορτή των Τριών
    Ιεραρχών, μία φορά το μήνα σε εργάσιμη ημέρα, όταν αυτό κριθεί σκόπιμο από το
    σύλλογο διδασκόντων, συνοδεία των εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος. Όσοι
    μαθητές δεν επιθυμούν να εκκλησιαστούν, προσέρχονται στο σχολείο μετά τον
    εκκλησιασμό.
    Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές, λήξης διδακτικού έτους, καθώς και οι
    διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην
    αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές
    απουσιάζουν από αυτές μόνο εάν έχουν σοβαρό λόγο και ενημερώνουν οι
    γονείς/κηδεμόνες τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Η συμπεριφορά τους και οι
    υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο
    σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το σχολικό
    ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής
    του προς τους γονείς-κηδεμόνες και τους μαθητές. Στις γιορτές το ωράριο
    διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται με ενημερωτικό
    σημείωμα για το πρόγραμμα της γιορτής και την ώρα έναρξης.
    5
    Στόχος των εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, είναι η σύνδεση της σχολικής και
    κοινωνικής ζωής, ο εμπλουτισμός των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/
    /μαθητριών, η απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε
    κοινωνικά θέματα.
    5. Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών/τριών
    Οι μαθητές δεν απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο.
    Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών είναι κόσμια και
    ευγενική προς τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους.
    Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν λεκτική,
    σωματική, διαδικτυακή ή ψυχολογική βία. Δεν προσβάλλουν τους συμμαθητές τους
    για λόγους φυλετικούς, σωματικούς, θρησκευτικούς και για την καταγωγή τους. Για
    οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς του
    σχολείου. Δεν διαδίδουν φήμες, ειρωνεύονται τους συμμαθητές αποκλείουν από
    τις ομαδικές δράσεις-παιχνίδια. Δεν παρακινούν άλλους, για να απομονώσουν
    κάποιους συμμαθητές τους.
    Δεν καταστρέφουν ούτε χρησιμοποιούν πράγματα των συμμαθητών τους.
    Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους, τα θρανία και τα καθίσματα
    του σχολείου.
    Συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους, προστατεύουν όσους
    δέχονται σωματική ή λεκτική βία, ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου
    κα βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων.
    Διατηρούνε τα βιβλία τους, τα τετράδιά τους, τα θρανία τους, τα καθίσματά τους
    και την τάξη τους καθαρή. Δε καταναλώνουν τρόφιμα, αναψυκτικά και τσίχλες την
    ώρα του μαθήματος, να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να
    συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
    Δε τρέχουν στο διάδρομο του σχολείου.
    Απαγορεύεται η έξοδος των μαθητών από το σχολείο μετά την προσέλευσή τους,
    κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και έως τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.
    Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν εντός του κτιρίου χωρίς να τρέχουν
    στις αίθουσες και τον διάδρομο.
    Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας
    και ήχου δεν επιτρέπεται στον χώρο του σχολείου.
    6
    Ενημερώνουν άμεσα τους δασκάλους του σχολείου, εάν ενοχληθούν από κάποιον
    ενήλικα.
    Οι μαθητές πετούν τα σκουπίδια στους κάδους. Όσα ανακυκλώνονται τα
    τοποθετούν στις ειδικές σακούλες ανακύκλωσης. Τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες
    τις τοποθετούν στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου, όπως επίσης τα πλαστικά
    μπουκάλια τα τοποθετούν σε ειδικό κάδο.
    Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και
    τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής. Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου
    φύλου ούτε τις τουαλέτες των εκπαιδευτικών.
    Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή
    επικίνδυνα για τη σωματική τους ακεραιότητα.
    6. Παιδαγωγικός έλεγχος
    Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να σέβονται και να τηρούν τον
    κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές έχουν φτωχά
    αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και δεν προκρίνονται
    παρά ως η έσχατη επιλογή των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν
    ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις. Πρέπει να
    μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι
    πολίτες.
    Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά τους κανόνες συμπεριφοράς
    ακολουθείται η εξής διαδικασία:
    α) Παρατήρηση από τον εκπαιδευτικό.
    β) Επίπληξη από τον εκπαιδευτικό.
    γ) Παραπομπή στον Προϊστάμενο του σχολείου. Παρατήρηση από τον
    Προϊστάμενο και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα από τον
    Προϊστάμενο ή τον εκπαιδευτικό.
    δ) Επίπληξη και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση
    του προβλήματος.
    7
    ε) Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων από τον Προϊστάμενο του σχολείου.
    στ) Ενημέρωση του Συντονιστή/Συντονίστρια εκπ/κού Έργου από τον Προϊστάμενο
    του σχολείου.
    ζ) Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος από τον σύλλογο διδασκόντων με τη συναίνεση
    του γονέα.
    Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
    7. Διδακτικό προσωπικό, Προϊστάμενος του Σχολείου
    Οι εκπαιδευτικοί με τη συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη
    διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου, συνεναιτικού και συνεργατικού κλίματος μέσα
    στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν κύρος και αξιοπρέπεια που συμβιβάζονται με τον
    ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις, αλλά και τη σχέση τους με τον Προϊστάμενο του
    Σχολείου είναι απαραίτητο να τις χαρακτηρίζει ειλικρινής, συναδελφική και
    ανθρώπινη επικοινωνία.
    Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις
    προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη την υπερασπίζονται με
    επιχειρήματα και διάλογο. Σέβονται την άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της
    πλειοψηφίας.
    Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης.
    Συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη
    και επιλέγουν κοινούς τρόπους δράσης για την επίλυση των προβλημάτων,
    ενημερώνοντας και τον Προϊστάμενο του Σχολείου.
    Κάθε μάθημα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που απαιτούν επιμέρους
    αντιμετώπιση.
    Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές, και
    να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή
    μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Το σχολείο παρέχει γενική
    παιδεία, η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων.
    Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η
    επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων,
    διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμά του και την καθημερινή του παρουσία.
    8
    Η μορφή και το ύφος της γλώσσας των εκπαιδευτικών, η κοινωνική τους ζωή και η
    γενικότερη παρουσία τους δημιουργούν πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές,
    αλλά και για τους πολίτες των μικρότερων κοινωνιών.
    Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα
    υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας
    περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα
    πρέπει να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και
    πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.
    Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα και έχει τις δικές του
    ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Ο εκπαιδευτικός
    οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα
    προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων εκ μέρους
    τους.
    Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών, βοηθά
    τον εκπαιδευτικό στο έργο του για να κατανοήσει τη συναισθηματική και
    ψυχολογική κατάστασή του. Η ενημέρωσή του πάνω σε θέματα υγείας των
    μαθητών του κρίνεται απολύτως αναγκαία.
    Ο εκπαιδευτικός πρέπει να προωθεί, να ενθαρύνει και να οργανώνει τόσο στο
    μάθημά του όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των
    μαθητών, αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και να τους
    ενθαρύνει να συμμετέχουν και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
    Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους
    μαθητές η οποία σημαίνει:
    α) Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για τον
    μαθητή.
    β) Σεβασμό στην προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές,
    πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή, πράγμα που
    επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας
    μας.
    γ) Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη
    απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σ’ αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των
    μαθητών.
    9
    δ) Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό
    χώρο, με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.
    ε) Συνειδητοποίηση του ρόλου που παίζει η εξασφάλιση της ευταξίας για την
    αποδοτική λειτουργία του σχολείου στο γνωστικό τομέα αλλά και για την
    καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
    Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού καθώς και ο εκπαιδευτικός τρόπος
    επικοινωνίας εκπαιδευτικών-μαθητών, είναι χρήσιμο να επιβεβαιώνεται
    καθημερινά στην πράξη και πρέπει να στηρίζεται στα εξής κυρίως στοιχεία:
    α) Στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί απευθύνουν τις ερωτήσεις και δίνουν
    τις απαντήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος και γενικά στον τρόπο με τον οποίο
    αντιμετωπίζουν τους μαθητές.
    β) Στον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν και αξιολογούν τους μαθητές τους.
    γ) Στον τρόπο με τον οποίο εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα
    στην τάξη και στην αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν
    δυσλειτουργίες.
    δ) Στη συχνότητα με την οποία καταφεύγουν στο Προϊστάμενο του σχολείου για
    να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναφύονται μέσα στην τάξη και θα μπορούσαν
    να τα επιλύσουν οι ίδιοι.
    Ο εκπαιδευτικός με την καθημερινή του επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να
    εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία. Η
    αρμονική συνεργασία επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού,
    τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους
    μαθητές του. Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:
    -Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης.
    -Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας.
    -Την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες.
    -Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι.
    -Τη συμμετοχή και τη συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει.
    -Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές του και τους
    εκπαιδευτικούς.
    10
    Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των
    μαθητών. Οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους και παίρνουν
    τους ελέγχους προόδου.
    Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της
    περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία
    διδάσκουν αλλά και του σχολείου. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν
    τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την
    αισθητική του χώρου μέσα στον οποίον φοιτούν.
    Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια
    της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που
    γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την
    είσοδο και απαχώρηση των μαθητών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των
    διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα
    διδασκαλίας.
    Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του
    συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική
    επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία και, γενικά,
    για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
    Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρέπει να γίνεται
    συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη
    νομοθεσία σε προκαθορισμένες ώρες.

    Ο Προϊστάμενος του Σχολείου επιβάλλεται να έχει ενεργό συμμετοχή στη
    ζωή του σχολείου, να έχει άριστη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να
    επιμελείται την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
    Βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική κοινότητα και για αυτό
    έχει τις πιο πολλές ευθύνες. Ενδιαφέρεται για την οργάνωση και την
    πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο καθώς και για την ικανοποίηση των
    αναγκών των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού.
    Ειδικότερα:
    Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να
    εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους για ένα σχολείο λειτουργικό,
    δημοκρατικό και ανοικτό στην κοινωνία.
    11
    Δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σε αυτόν και
    τους εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.
    Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του
    παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και
    ενθαρρύνοντάς τους να καινοτομούν στην τάξη.
    Όταν ο Προϊστάμενος του σχολείου επικοινωνεί με τους μαθητές, όταν
    απευθύνεται σ΄ αυτούς ή αντιμετωπίζει ειδικά ζητήματα, πρέπει να δείχνει αγάπη,
    ενδιαφέρον και φροντίδα γι΄ αυτούς.
    Ακραία συμπεριφορά προς τους μαθητές, με αυταρχικό πνεύμα και
    χαρακτηρισμούς απαξιωτικούς και προσβλητικούς, πρέπει να θεωρείται αρνητικό
    στοιχείο. Περισσότερο πρέπει να χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις
    συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα.
    Στις σχέσεις του με τους μαθητές δεν πρέπει να δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος
    για όσα γίνονται στο σχολείο, αλλά να κάνει αισθητή την παρουσία του.
    Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική
    συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις
    αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα
    και, αν χρειαστεί, για την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς παίρνει τα
    κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα. Όταν απαιτείται να κάνει χρήση αυτού του
    δικαιώματος, οφείλει να το πράξει, γιατί διαφορετικά η ανοχή σε ακραία φαινόμενα
    μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά για τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα του
    σχολείου. Ο γενικός κανόνας ο οποίος πρέπει να ισχύει είναι ότι τα θετικά κίνητρα
    είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τα αρνητικά.
    Η πρόσβαση των μαθητών στο γραφείο του Προϊσταμένου πρέπει να γίνεται
    σχετικά άνετα. Η συζήτηση με τους μαθητές και η επικοινωνία μαζί τους πρέπει να
    γίνονται ελεύθερα αλλά και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους. Η
    δημοκρατική επικοινωνία έχει κανόνες και όρια συμπεριφοράς, αναγνωρίζει ρόλους
    και απαιτεί από τους φορείς διάθεση να υπερασπιστούν ρόλο τους.
    Ο Προϊστάμενος οφείλει να διαφοροποιεί κατά περίπτωση τη συμπεριφορά του
    προς τους μαθητές, γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για
    ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Οφείλει να χρησιμοποιεί με
    δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα, θετικά και
    αρνητικά.
    12
    Ο Προϊστάμενος έχει τακτική επαφή με τους γονείς και επιδιώκει την ανάπτυξη
    πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, να επιλύει
    καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
    Ο Προϊστάμενος φροντίζει ώστε στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του
    σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να
    εξασφαλίζει την «έντιμη» διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να
    κατοχυρώνει τον ρόλο της κάθε πλευράς.
    Ο Προϊστάμενος του σχολείου οφείλει να δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας
    κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σ΄ αυτόν και τους εκπαιδευτικούς και να
    εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους.
    Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τον συντονισμό της
    σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην
    καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
    Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού
    κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη
    της σχολικής κοινότητας.
    Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και την
    αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και
    ασφάλειας των μαθητών.
    8. Συνεργασία σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου γονέων-κηδεμόνων.

    Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του, εφόσον
    κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, ορίζουν οι ίδιοι με
    έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή.
    Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους
    εκπαιδευτικούς με την απαραίτητη ευγένεια, σοβαρότητα, και σεβασμό που
    επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
    Οι γονείς και κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά
    με τον Προϊστάμενο και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν τη
    φοίτηση του παιδιού τους, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν
    13
    υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και
    επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
    Στο τέλος κάθε τριμήνου, σε ημερομηνία που ορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων,
    κατόπιν πρόσκλησής τους, οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών
    τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Ενημέρωση γονέων γίνεται και μια
    φορά τον μήνα για να πληροφορούνται την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
    Επικοινωνία ή/και ενημέρωση των γονέων υπάρχει επίσης:
     όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τη Διεύθυνση του σχολείου ή τον/την εκπαιδευτικό
    της τάξης,
     στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου, όποτε αυτές επιτρέπονται,
    στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους Προόδου – Σπουδών
    Το σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του
    μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των
    οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.
    Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με έναν
    συγκεκριμένο μαθητή, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί(προφορικά ή γραπτά)
    είναι ο γονέας -κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
    Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.
    Οφείλουν να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και τον Προϊστάμενο του
    σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του
    μαθητή.
    Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί
    κανένα παιδί στον χώρο του σχολείου. Συζητά πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό
    και στη συνέχεια, αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, το συζητά με τον Προϊστάμενο του
    σχολείου.
    Κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν μπορεί να βρίσκεται στο προαύλιο ή στο
    σχολικό κτίριο, εάν δεν ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.
    Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία
    του, οφείλει να ενημερώσει τον δάσκαλο της τάξης και τον Προϊστάμενο του
    σχολείου, προσκομίζοντας τη δικαστική απόφαση.

    9. Βιβλιοθήκη
    Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη σε καθορισμένες ώρες και
    ημέρες της εβδομάδας. Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί ένα ή περισσότερα
    14
    βιβλία, για καθορισμένο χρονικό διάστημα. Ορίζονται μαθητές υπεύθυνοι για τον
    δανεισμό των βιβλίων.
    Τα βιβλία που δανείζονται οι μαθητές πρέπει να επιστρέφονται σε καλή
    κατάσταση.
    10. Βοηθητικό προσωπικό
    Η καθαρίστρια οφείλει να ασκεί σχολαστικά τα καθήκοντά της.
    Η καθαρίστρια οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους
    μαθητές.
    Απευθύνεται στον Προϊστάμενο του σχολείου για τυχόν προβλήματά της.
    Δέχεται παρατηρήσεις και εντολές μόνο από τον Προϊστάμενο του σχολείου.
    Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στην καθαρίστρια, αλά αναφέρουν τις
    παρατηρήσεις τους στον Προϊστάμενο του σχολείου.
    Η καθαρίστρια οφείλει να απευθύνεται στους μαθητές και τους
    εκπαιδευτικούς με σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά της.
    11. Πολιτική άμυνα
    Σε περίπτωση κινδύνου, το σχολικό κτίριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο που
    έχει καταρτιστεί από το Δημοτικό Σχολείο Πλατανιάς και το συστεγαζόμενο
    Νηπιαγωγείο Πλατανιάς, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις ετοιμότητας που
    έχουν πραγματοποιηθεί. Το σχέδιο αυτό επικαιροποιείται κάθε χρόνο.
    Στις περιπτώσεις κινδύνου που οι μαθητές δε βρίσκονται στις αίθουσες
    (διάλειμμα, προαύλιο, τουαλέτες), αλλά σε άλλο χώρο του σχολείου,
    ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.
    . Κατά τη διάρκεια του συμβάντος ο εκπαιδευτικός εφαρμόζει τα
    προβλεπόμενα, για μέσα στην τάξη, μέτρα ασφαλείας φροντίζοντας οι μαθητές
    να μπορούν να κινηθούν γρήγορα και με ασφάλεια μέσα στην τάξη.
    . Βάζει τους μαθητές σε γραμμή, ανοίγει την πόρτα της αίθουσας και οδηγεί τα
    παιδιά σε τάξη προς την καθορισμένη έξοδο, γρήγορα, αλλά όχι τρέχοντας.
    . Κατευθύνεται στον καθορισμένο χώρο, στο προαύλιο όπου συγκεντρώνει και
    επιβλέπει την τάξη του.
    15
    . Μετά την εκδήλωση του συμβάντος παραμένουμε στο προαύλιο,
    ακολουθώντας τις οδηγίες των εκπαιδευτικών.
    Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης.
    16
    12. Πρόληψη φαινομένου βίας και Σχολικού εκφοβισμού.
    H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της
    διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης,
    εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και
    υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της
    διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του
    σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
    13. Ποιότητα του σχολικού χώρου
    Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης
    της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του
    σχολικού χώρου.
    Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων
    μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του
    σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης
    ασχημίζει και υποβαθμίζει το χώρο που ζούνε και λειτουργούνε καθημερινά. Κατά
    την περίπτωση ηθελημένης φθοράς στην περιουσία του σχολείου, ενημερώνεται ο
    γονέας-κηδεμόνας και αναλαμβάνει την υποχρέωση να αντικατακτήσει τα
    κατεστραμμένα αντικείμενα με καινούρια.
    ΕΠΙΛΟΓΟΣ
    Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται
    στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και
    διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες,
    τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο
    σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα,
    γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης
    λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το
    Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
    Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον
    Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη
    Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών,
    καθώς και από τον Συντονιστή ή τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού
    17
    Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης
    και την εκπαιδευτική νομοθεσία, με πνεύμα συνεργασίας προς όλα τα μέλη
    της σχολικής κοινότητας.
    Πλατανιά, 04/ 10 /2022
    Ο Προϊστάμενος
    του σχολείου
    Τσέλλιος Ηλίας
    Εγκρίνεται
    Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *