ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Κάθε χρόνο τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς το Γυμνάσιο Πέλλας δεχόταν την επίσκεψη της τελευταίας τάξης των δύο Δημοτικών Σχολείων που το υποστηρίζουν: του Δημοτικού της Πέλλας και του Δημοτικού της Νέας Πέλλας. Τα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων ξεναγούνταν στο σχολείο που θα τα φιλοξενούσε την επόμενη σχολική χρονιά. Από την περασμένη χρονιά η εκδήλωση αυτή εντάχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος «Ομαλή Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» όμως λόγω του COVID 19 δεν πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση.

Φέτος, η καθηγήτρια των Γαλλικών στα δύο Δημοτικά, κυρία Λεβάντη Θεοδώρα και η καθηγήτριατων Γαλλικών στο Γυμνάσιο κυρία Χαριτίδου Σοφία, με την υποστήριξη των Διευθυντριών των σχολείων κ. Χαριτωνίδου Μαρίας, κ. Χανού Αναστασίας και Δρ. Νομικού Ποθητήςκαι των συλλόγων διδασκόντων, πραγματοποιήσαν την Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021 τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στα τρία σχολεία στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές των Στ’ τάξεων των δύο Δημοτικών και οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου που διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα.

Κατά την τηλεδιάσκεψη, αφού ξεπεράστηκαν τα τεχνικά μικροπροβλήματα (λόγω της προηγούμενης κακοκαιρίας έπεσαν κάποιες οπτικές ίνες και το ιντερνέτ παρουσίαζε προβλήματα), παρουσιάστηκαν από τους μαθητές του κάθε σχολείου διάλογοι σχετικοί με τομείς που έχουν γαλλικό λεξιλόγιο και που όλοι χρησιμοποιούμε. Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων παρουσίασαν διαλόγους με θέμα τη μόδα και το αυτοκίνητο ενώ οι μαθητές του Γυμνασίου παρουσίασαν διαλόγους με θέμα τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τους διαλόγους των μαθητών: https://drive.google.com/file/d/1xOYJAOhpaWDalEAMw9pgR3mnz_OIdEez/view?usp=sharing

Στη συνέχεια, οι μαθητές του κάθε σχολείου, αφού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μελέτησαν τα Μνημεία του Παρισιού και δημιούργησαν ένα τεστ γνώσεων σχετικά με αυτά τα μνημεία, το υπέβαλαν στους μαθητές των άλλων δύο σχολείων.

Έτσι:

  • οι μαθητές του Γυμνασίου και του Δημοτικού της Νέας Πέλλας απάντησαν στο τεστ γνώσεων των μαθητών της Πέλλας που θα το βρούμε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://learningapps.org/display?v=p52cre2bn21

 

 

  • οι μαθητές του Δημοτικού της Πέλλας και οι μαθητές και του Γυμνασίου απάντησαν στο τεστ γνώσεων των μαθητών της Νέας Πέλλας που θα το βρούμε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://learningapps.org/display?v=pi5kdk36221

 

  • οι μαθητές του Δημοτικού της Νέας Πέλλας και του Δημοτικού της Πέλλας εντόπισαν τα δέκα μνημεία του Παρισιού στο παρακάτω κρυπτόλεξο

 

p c u y l o u v r e e t r
z u g p a n t h e o n o v
r m c s a c r e c o e u r
e h p m o i r t e d c r a
h j g r u o b u a e b e v
w w i g g a p g m l m i k
o b e l i s q u e y n f r
n o t r e d a m e k s f d
e e l y s e e o q m p e w
e c y n c r y p b z k l q
g u n s h d l v v s e p t
j w i b f v v b n q x t n
m u r d e s j e t a i m e

 

 

Tour Eiffel, Obélisque, Louvre, Notre Dame, Mur des je t’aime, Arc de Triomphe, Sacré Cœur, Défense, Beaubourg, Panthéon

 

Οι μαθητές ευχαριστήθηκαν τη μεταξύ τους  διαδικτυακή επικοινωνία στην οποία συμμετείχαν με ενθουσιασμό, αν και θα προτιμούσαν να γινόταν δια ζώσης.

Διάλογοι μαθητών Δ. Σ. Πέλλας

Γιάννης, Σοφία

Γιάννης – Καλησπέρα, ποιο είναι το πρόβλημά σας;

Σοφία – Καλησπέρα, τώρα τελευταία ακούω κάτι ήχους απ’ το moteur.

Γιάννης – Απ’ότι βλέπω έχει σκουριασμένο capot. Θέλει αλλαγή.

Σοφία – Εντάξει, ευχαριστώ. Θα το αλλάξετε;

Γιάννης – Ναι, γεια σας.

Σοφία – Γεια σας.

 

Ευαγγελία, Κωνσταντίνα, Αθηνά

Ε – Καλημέρα, τι θα θέλατε; Όλα 10 ευρώ.

Κ – Θέλω ένα ζευγάρι gants.

Α – Τι gants; Εγώ collier θέλω.

Κ – Ωραία, κι εγώ θέλω ένα sac κι ένα bracelet .

Α – Βάλε μου κι ένα pantalon και μια pyjama για τον άντρα μου.

Ε – Όλα 10 ευρώ, κυρίες μου.

Κ – Πλήρωσε εσύ, εγώ κέρασα τον καφέ.

 

Ζωή, Έλενα

  • Γεια σας.
  • Γεια σας.
  • Τι θα θέλατε να πάρετε;
  • Θα ήθελα κάτι καλοκαιρινό.
  • Περάστε από εδώ. Έχουμε T-shirt, maillot, salopette και sandales.
  • Θα ήθελα ένα T-shirt και μία salopette.
  • Ωραία. Κοστίζουν 15 ευρώ.
  • Ορίστε.
  • Ευχαριστώ πολύ.
  • Γεια σας.

 

Δημήτρης, Χρήστος

Δ – Καλημέρα

Χ – Καλημέρα! Πείτε μου πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;

Δ – Νομίζω πως χάλασε το bougie (μπουζί) και το moteur (μοτέρ).

Χ – Μισό λεπτό να ανοίξω το capot (καπό)

Δ – Θα πάρει πολλή ώρα;

Χ – Θα πάρει 5 μέρες.

Δ – Πέντε μέρες;

Χ – Βλέπω το pare-brise (παρμπρίζ) ραγισμένο και να θυμάσαι ότι το καλό πράγμα αργεί να γίνει.

Δ – Πόσο θα κοστίσει;

Χ – 1500 ευρώ.

Δ – Εντάξει. Καλή σας μέρα!

Χ – Επίσης.

 

Χρυσάνθη, Βασιλική

Πωλήτρια – Bonjour! Τι θα θέλατε;

Πελάτισσα – Θα ήθελα να αγοράσω ένα floral tailler και μία imprimée salopette.

Πωλ. – Φυσικά. Με τη salopette που διαλέξατε ταιριάζουν και ένα ζευγάρι bottes και ένα turquoise pullover.

Πελ. – Ευχαριστώ.

Πωλ. – Και προσφορά του καταστήματος, ένα rose crayon.

Πελ. – Merci. Au revoir!

Πωλ. – Au revoir.

 

 

Ιωσήφ

  • Γεια σας
  • Γεια σας. Θα ήθελα ένα Peugeot.
  • Τι θα θέλατε να περιέχει;
  • Ένα γρήγορο conteur, ένα μεγάλο porte-bagages, ένα ψηλό suspension, ένα μεγάλο châssis, και ένα δυνατό changement. Επίσης θα ήθελα ένα moteur 1000 κυβικών. Σε μαύρο χρώμα.
  • Ωραία, θα το έχετε.

 

Κωνσταντίνος, Αναστάσης

Κ – Γεια σας. Το changement μάλλον χάλασε και δεν παίρνει τις ταχύτητες.

Α – Περάστε να το δούμε.

Κ – Εντάξει.

Α – Μπορείτε να ανοίξετε το capot;

Κ. – Ναι, βεβαίως.

Α – Είδα το πρόβλημα και για να τι φτιάξω πρέπει να βγάλω το distributeur.

Κ. Ευχαριστώ πολύ. Τώρα φαίνεται μια χαρά.

Α- Γεια σας.

 

Άγγελος, Δημήτρης

  • Γεια σας.
  • Γεια σου φίλε μου! Τι θα ήθελες;
  • Θα ήθελα ένα Citroen με ψηλό suspension.
  • Εντάξει, Θα θέλατε να έχει κάτι άλλο;
  • Ένα μεγάλο porte-bagages και θέλω κι έναν ωραίο levier. Επίσης, θέλω το αμάξι να έχει silencieux και fumé pare-brise.
  • Πόσα κυβικά θα θέλατε να είναι το moteur;
  • Τουλάχιστον 1000.

 

Διάλογοι μαθητών Δ. Σ. Νέας Πέλλας

Ηλίας, Γιάννης

  • Φίλε μου, πήρα ένα αυτοκίνητο! Άστα!
  • Αλήθεια; Τι μάρκα είναι;
  • Citroën, έχει ό,τι γουστάρεις! Μεγάλο porte-bagages και ένα moteur 1600 κυβικά.
  • Το tableau έχει GPS ή έιναι καμία παλιατζούρα;
  • Βεβαίως!
  • Πόσες ταχύτητες έχει;
  • Έχει τεράστιο pare-brise και ωραία λεπτομέρεια στο capot.

 

Βασιλική, Ευρυδίκη, Φαίη

  • Bonjour!
  • Bonjour!
  • Bonjour! Τι θα θέλατε;
  • Θέλω μια pyjama και μια florale φούστα.

Φυσικά, εσείς;

  • Θα ήθελα ένα jean και μια salopette imprimée .
  • Πόσο κάνουν;
  • Η pyjama και η florale φούστα κοστίζουν 40 ευρώ και το jean με τη salopette κοστίζουν 52 ευρώ. Θα θέλατε μήπως κάτι άλλο;
  • Θα ήθελα και ένα ζευγάρι sandales.
  • Κι εγώ ένα collier.
  • Τα sandales κοστίζουν 23 ευρώ και το collier 50 ευρώ.
  • Ευχαριστούμε πολύ.
  • Επίσης!

 

 

 

 

 

 

 

 

Διάλογοι μαθητών Γυμνασίου

  • Χθες πήγα με τους φίλους μου για pique-nique. Πήραμε μαζί μας για πρωινό 3 croissants, 3 omelettes και 1 gelée. Για μεσημεριανό πήραμε 6 μπιφτέκια με mayonnaise και για γλυκό mousse au chocolat. Για βραδινό πήραμε 3 crêpes με truffe, chantilly και praline.
  • Εγώ πήγα σε ένα gourmet restaurant. Μου έδωσαν το menu και παρήγγειλα μια côtelette, για επιδόρπιο μου ζήτησαν να διαλέξω ανάμεσα στο millefeulle, crème caramelé, profiterol και πουτίγκα. Διάλεξα το millefeuille.