Εσωτερικός κανονισμός 2020-2021

EΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΑΙΟΠΥΡΓΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διεύθυνση A’/θμιας Τρικάλων

6/θέσιο Δημοτικό Παλαιόπυργου Τρικάλων

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ): 9450118

Έδρα του Σχολείου: Παλαιόπυργος Τρικάλων

Τηλέφωνο: 2431087400

Fax: 2431087400

E-mail: mail@dim-palaiop.tri.sch.gr

Ιστοσελίδα https://blogs.sch.gr/dimpal

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας Αλέξανδρος Ζαμπραΐλας

Υποδιευθυντής Αθανάσιος Γιαννούλας

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: Ευάγγελος Τσιότρας

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, «ο σχολικός κανονισμός αποτελείται από το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου».

O εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου μας, αποτελεί μέρος της εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας σχεδίου για ένα σύγχρονο σχολείο. Έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές μας να διαμορφώσουν υγιείς προσωπικότητες, να καλλιεργήσει το σεβασμό στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων αλλά και τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Ο σχολικός κανονισμός συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον, το χρόνο, την παιδαγωγική και  τις ιδιαίτερες συνθήκες.  Όσο οι παράγοντες αυτοί θα αλλάζουν, ο κανονισμός θα προσαρμόζεται, θα εμπλουτίζεται και θα τροποποιείται.

Η επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, δάσκαλοι και γονείς, να αποδεχτούν και να εφαρμόσουν όλα όσα αναφέρονται στον κανονισμό.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΓΕΝΙΚΑ

Στο Σχολείο μας οι μαθητές είναι όλοι ίσοι, έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και σέβονται τη διαφορετικότητα όλων.  Για το λόγο αυτό συνεργάζονται και προσπαθούν όλοι μαζί να συμβιώνουν ευχάριστα και να βελτιώνονται, μαθαίνοντας, παίζοντας και δημιουργώντας.

Η άφιξη το πρωί στο σχολείο πραγματοποιείται από τις 8:00πμ έως στις 8:15πμ που χτυπά το κουδούνι.  Η έγκαιρη προσέλευσή των μαθητών βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι πόρτες προσέλευσης κλείνουν μετά τις 8:15 πμ. Σε περίπτωση δικαιολογημένης καθυστέρησης, ο μαθητής έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος και με τη συνοδεία του Δ/ντή πάει στην τάξη του. Σε καμία περίπτωση δεν αποχωρεί μαθητής από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης, γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τον έχοντα ή την έχουσα την επιμέλεια του μαθητή. Ενημερώνεται  ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο Διευθυντής του σχολείου.

Όλοι οι μαθητές συγκεντρώνονται στην αυλή του σχολείου στη θέση που έχει οριστεί για το τμήμα τους, για την πρωινή προσευχή. Ακούνε τις ανακοινώσεις του Διευθυντή και στη συνέχεια ανά τμήμα προσεκτικά και με τη συνοδεία εκπαιδευτικού πηγαίνουν στις τάξεις.

Οι σχολικές γιορτές καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής.  Μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.  Η συμμετοχή σε αυτές πέρα από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη τόσο για την ολόπλευρη εκπαίδευση, όσο και για την εικόνα και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Γενικά οι μαθητές δεν απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος βγαίνουν στο προαύλιο με προσοχή, χωρίς βιασύνη, στο χώρο που έχει καθοριστεί με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού της τάξης.  Οι αίθουσες αδειάζουν και αερίζονται.  Σε περίπτωση βροχής παραμένουν κάτω από τα υπόστεγα.

Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία. Δεν προσβάλλουν συμμαθητές για κανένα λόγο.  Κάθε βίαιη συμπεριφορά μπορεί να επιφέρει τις ανάλογες συνέπειες. Σέβονται τους κανόνες, λύνουν τις όποιες διαφορές τους με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Η ενδοσχολική βία είναι φαινόμενο που αντιμετωπίζεται με μέτρα  που περιλαμβάνουν:

  • Θεσμοθέτηση επιτροπής ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισµό από εκπαιδευτικούς
  • Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία
  • Πραγματοποίηση οµιλιών για το φαινόμενο του σχολικού

εκφοβισµού.

  • Οργάνωση αποτελεσματικής εποπτείας και επίβλεψης.
  • Καταγραφή των περιστατικών σχολικού εκφοβισµού.
  • Συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονέων

Οι μαθητές φροντίζουν να πετάνε τα σκουπίδια στους ειδικούς κάδους και να διατηρούν το κτίριο του σχολείου καθαρό.

Οφείλουν να σέβονται και να προστατεύουν όλη την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.  Απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου και ειδικά τις ηλεκτρονικές συσκευές (φωτοτυπικά μηχανήματα, ραδιοκασετόφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.ά.) χωρίς άδεια. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα. Όταν ο μαθητής προκαλέσει επίτηδες φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας ή κηδεμόνας υποχρεούται να την αποκαταστήσει.

Χρησιμοποιούν τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και καθαριότητας των χώρων.

Στο κυλικείο ψωνίζουν ακολουθώντας τη σειρά με ηρεμία και υπομονή.

Αποφεύγουν να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα, παιχνίδια, μεγάλα χρηματικά ποσά.  Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα και οι συσκευές αποθήκευσης και επεξεργασίας εικόνας και ήχου.  Σε περίπτωση απώλειάς τους το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη.

Δεν επιτρέπεται η επικοινωνία και η συναλλαγή με άτομα που είναι εκτός σχολικού χώρου στη διάρκεια του διαλείμματος ακόμη κι αν αυτά τα πρόσωπα είναι συγγενικά. Το διάλειμμα είναι χρόνος που αφιερώνεται για την ικανοποίηση των αναγκών των μαθητών, την ξεκούραση, το παιχνίδι και την κοινωνικοποίησή τους.

Φροντίζουν ώστε η εμφάνισή τους να είναι καθαρή και ευπρεπής.

Κάθε πράξη μας που παραβαίνει τον κανονισμό έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της.  Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι συνέπειες που μπορεί να επιβληθούν είναι οι:

  • Νουθεσία από τον εκπαιδευτικό της τάξης
  • Συνεργασία με τον Διευθυντή
  • Ενημέρωση και συνεργασία με τους γονείς
  • Ενημέρωση και συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων
  • Ενημέρωση και συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων
  • Ενημέρωση συντονιστή εκπαίδευσης
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

ΕΙΔΙΚΑ

Τη φετινή σχολική χρονιά λόγω πανδημίας ισχύουν ειδικοί κανόνες λειτουργίας όπως περιγράφονται στις αναλυτικές οδηγίες που απέστειλε ο ΕΟΔΥ και σας κοινοποιήθηκαν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Συνοπτικά αναφέρονται στην τήρηση μέτρων αποστασιοποίησης και προστασίας και αφορούν μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τις οδηγίες στο παρακάτω σύνδεσμο

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Η τάξη είναι το κοινό σπίτι όλων των μαθητών. Λειτουργούν ως ομάδα, τα μέλη της οποίας αλληλοεπηρεάζονται και αλληλεπιδρούν. Μέσα στην τάξη όλοι οι μαθητές έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις

Μιλάνε ελεύθερα, διατυπώνουν τη γνώμη τους χωρίς φόβο και εκφράζουν τις πεποιθήσεις τους, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων.  Είναι ευγενικοί με τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους.  Αποδέχονται τη διαφορετικότητα του άλλου. Ο δάσκαλος είναι βοηθός και μοιράζονται μαζί του τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Κοινωνικοποιούνται, αναπτύσσουν φιλικές σχέσεις και συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες και σε σχολικές εκδηλώσεις.

Φροντίζουν για τη σωματική τους υγιεινή και την ευπρεπή τους εμφάνιση.

Διατηρούν την τάξη καθαρή και τακτοποιημένη. Χρησιμοποιούν με προσοχή τα διάφορα υλικά της και αφού τελειώσουν την εργασία τους τα ξαναβάζουν στη θέση τους.

Συμμετέχουν στο μάθημα και είναι επιμελείς στις μαθητικές τους υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου και τις απαιτήσεις του μαθήματος.

Είναι υπεύθυνοι για τον εφοδιασμό της σχολικής μας τσάντας και τη διατήρηση του μαθητικού υλικού σε καλή κατάσταση.

Βγαίνουν από την τάξη την ώρα του μαθήματος μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος και μόνο με την άδεια του δασκάλου.

Σε περίπτωση απουσίας από τα μαθήματα φροντίζουν να πάρουν τη διδακτέα ύλη και τις εργασίες από κάποιον συμμαθητή.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση, η εμψύχωση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών  Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους σε συνδυασμό με την άρτια επιστημονική τους κατάρτιση οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς.

Συνεργάζονται με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάνουν απολογισμό του διδακτικού και παιδαγωγικού τους έργου και συζητάνε για το βαθμό επίτευξης των στόχων τους.

Προωθούν και ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες και τη μεταξύ τους συνεργασία.

Υποστηρίζουν ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, σύμφωνα άλλωστε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές που υποστηρίζουν την ύπαρξη πολλαπλών μορφών νοημοσύνης.

Οργανώνουν εκπαιδευτικές επισκέψεις, εθελοντικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες και ενθαρρύνουν τους μαθητές  να συμμετέχουν όλοι ως σημαντικά και αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουν κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.  Ως υπεύθυνοι εφημεριών στο προαύλιο, βοηθούν ώστε τα διαλείμματα να είναι χρόνος χαράς και ξεκούρασης και όχι συγκρούσεων, ζημιών και παραπόνων.

Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.

Για τους εκπαιδευτικούς , κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με ξεχωριστή ψυχοσύνθεση, ανάγκες και προβλήματα.

Συζητούν όλα τα κρίσιμα θέματα του σχολείου στο Σύλλογο Διδασκόντων, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις με γνώμονα το καλό όλης της σχολικής μονάδας.

Ενημερώνουν τους γονείς και τους κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών, τόσο ιδιαιτέρως, όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε μέρες και ώρες που καθορίζονται και κοινοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους.

Η γνώση της οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης των μαθητών καθώς και της κατάστασης της υγείας τους κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία για τους εκπαιδευτικούς.  Αντιμετωπίζεται με εχεμύθεια για να μπορούν να χειριστούν με ευαισθησία τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών.

Αντιλαμβάνονται την καθημερινή αγωνία των γονιών να προσφέρουν σε ό,τι πολυτιμότερο έχουν στη ζωή, στα παιδιά τους, οτιδήποτε θα τα κάνει καλύτερους ανθρώπους.  Ο στόχος γονέων – εκπαιδευτικών είναι κοινός και γι’ αυτό επιθυμούν εμπιστοσύνη από μέρους τους στην επιστημονική ιδιότητα και υπόσταση, πάντα βέβαια στα πλαίσια του διαλόγου, της ειλικρινούς συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού καθώς και της επίγνωσης του ρόλου που έχει αναλάβει η κάθε πλευρά.

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Διευθυντής του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική κοινότητα και γι αυτό έχει και τις πιο πολλές ευθύνες. Είναι ο ηγέτης που ενδιαφέρεται για τη οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο καθώς και για την ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού. Για να φέρει σε πέρας το πολύπλοκο έργο της διοίκησης και παράλληλα να ασκεί επιρροή στους εκπαιδευτικούς, πρέπει να διαθέτει υψηλό κύρος και πειθώ, να είναι κοινά αποδεκτός και να μην αμφισβητείται. Στον κανονισμό λειτουργίας σχετικά με το Διευθυντή θα μπορούσαν να αναφερθούν τα εξής:

Όταν ο Διευθυντής επικοινωνεί με τους μαθητές, όταν απευθύνεται σ’ αυτούς ή αντιμετωπίζει ειδικά ζητήματα, πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι αυτούς. Η παιδαγωγική του ευθύνη είναι να διδάξει στην πράξη τους δημοκρατικούς κανόνες οργάνωσης της κοινωνίας του σχολείου.

Περισσότερο πρέπει να χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα.

Ο Διευθυντής στις σχέσεις του με τους μαθητές δεν πρέπει να δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για όσα γίνονται στο σχολείο ούτε να αμελεί να κάνει αισθητή την παρουσία του. Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα και, αν χρειαστεί, τους επαναφέρει στην τάξη. Ο γενικός κανόνας ο οποίος πρέπει να ισχύει είναι ότι τα θετικά κίνητρα είναι περισσότερο αποτελεσματικά από τα αρνητικά.

Η πρόσβαση των μαθητών στο Γραφείο του Διευθυντή πρέπει να γίνεται σχετικά άνετα. Η συζήτηση με τους μαθητές και η επικοινωνία μαζί τους πρέπει να γίνονται ελεύθερα αλλά και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους.

Ο Διευθυντής οφείλει να μη διαφοροποιεί κατά περίπτωση τη συμπεριφορά του προς τους μαθητές, γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση τη δικαιολογημένη απαίτηση για ισότιμη και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Οφείλει να χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα. Ο Διευθυντής έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια.

Ο Διευθυντής φροντίζει ώστε στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίζει την «έντιμη» διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να κατοχυρώνει το ρόλο της κάθε πλευράς.

Κάθε παράγοντας  της  σχολικής  κοινότητας  ασκεί  έναν  ιδιαίτερο  ρόλο,  που  έχει  το  δικό   του περιεχόμενο   και  τη  δική  του σημασία.  Ο  Διευθυντής του  σχολείου  οφείλει  να  δημιουργεί  τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να ασκεί ο καθένας σωστά το ρόλο του.

Ο Διευθυντής  του  σχολείου  με  τις  εμπειρίες  και  τις  εξειδικευμένες  γνώσεις  του στον τομέα της  διοίκησης   της    εκπαίδευσης    οφείλει   να   δημιουργεί   κλίμα   αμοιβαίας   κατανόησης  και εκτίμησης  ανάμεσα σ΄ αυτόν  και τους  εκπαιδευτικούς  και να εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους.

Ο Διευθυντής του σχολείου στον τομέα άσκησης του εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους καθώς και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν. Εξυπακούεται ότι η επικοινωνία πρέπει να είναι αμφίδρομη.

Ο Διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοεί το σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, να παραδέχεται και να εκτιμά την προσωπικότητα του άλλου, να αναπτύσσει θετικές στάσεις απέναντι στους υφισταμένους του και να ικανοποιεί βασικές ανάγκες τους.

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ- ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς, σύμφωνα με το νόμο, είναι υπεύθυνοι για τα παιδιά τους όπως και για συμπεριφορά τους και την πρόοδο τους.

Τα υποστηρίζουν στην προετοιμασία και στη μελέτη των μαθημάτων.  Επιδιώκουν να χτίσουν μια ουσιαστική σχέση, επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους ώστε αυτά να νιώθουν με θετικό τρόπο τη συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες και στη μάθηση, να αισθάνονται ότι οι γονείς και το σχολείο τους στηρίζουν και ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Επίσης, οι γονείς βοηθούν τα παιδιά τους να εμπεδώσουν τη σημασία που έχουν οι κανόνες για τη λειτουργία του σχολείου και ότι είναι ανάγκη και καθήκον τους να τους τηρούν, για δικό τους όφελος και για την πρόοδό τους.

Οι γονείς επισκέπτονται το χώρο του σχολείου τις εργάσιμες μέρες και ώρες που έχουν οριστεί για ενημέρωση προόδου ή κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο του σχολείου για θέματα που τους απασχολούν σε σχέση με τα παιδιά τους. Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.

Οι γονείς-κηδεμόνες διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι ή αναρτώνται στην κεντρική είσοδο του σχολικού κτιρίου ή στην ενημερωμένη ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι γονείς οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Όταν το παιδί πρέπει να απουσιάσει λόγω ασθένειας ή για άλλο σοβαρό λόγο, ενημερώνουμε πάντοτε το σχολείο.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνονται τακτικά από τους δασκάλους για την επίδοση, την πρόοδο και την εν γένει συμπεριφορά του παιδιού μας στο σχολείο, σε ημέρες και ώρες που τους γνωστοποιούνται από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει οι γονείς ενημερώνουν το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα το διευθετήσουν.

Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουν ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις δραστηριότητες και στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ιδέες, δημιουργικές πρωτοβουλίες, συνεργατικό πνεύμα.  Έτσι βοηθούν τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας.

Αν διαπιστώσουν οποιοδήποτε γεγονός ή πράξη στη λειτουργία του σχολείου που δεν θεωρούν σωστή, τηρούν στάση ψύχραιμη, ώστε να έχουν αποτελεσματική, ορθή και υπεύθυνη συμπεριφορά και αντίδραση.  Πριν από οποιαδήποτε αντίδραση ή διαμαρτυρία επιδιώκουν άμεσα την ουσιαστική επικοινωνία με τους υπεύθυνους του σχολείου, ακούνε την άποψη των εκπαιδευτικών και συνεργάζονται με διάθεση ειλικρίνειας, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειάς τους.

Μόνο μέσα από τη συνεργασία , την καλή προαίρεση και την αυτοκριτική θα πετύχουν την εύρυθμη λειτουργία και το θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο προς το συμφέρον των παιδιών.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

 

Σε περίπτωση κινδύνου, το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών.

Αναλυτική περιγραφή ενεργειών υπάρχει στο ‘’ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΣΕΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ’’ που συντάσσεται κάθε χρόνο και βρίσκεται στο σχολείο.

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους .

Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου, ή στην αίθουσα εκδηλώσεων ή στους Η/Υ κ.α. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, υποβλήθηκε για έγκριση στο σύλλογο διδασκόντων, στο σύλλογο γονέων και σε εκπρόσωπο του Δήμου Τρικκαίων.

Εγκρίθηκε ομόφωνα, ισχύει για το έτος 2020-2021 και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Επίσης υποβάλλεται για έγκριση στον Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων και στον υπεύθυνο συντονιστή εκπαίδευσης του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 17/05/2021