Αρχική » Δημοτικό » Στ΄ Δημοτικού » Scratch – Ναρκοπέδιο

Scratch – Ναρκοπέδιο

Σενάριο Παιχνιδιού:

Είμαστε καπετάνιοι σε ένα πλοίο που έχει μπλεχτεί σε ένα θαλάσσιο ναρκοπέδιο και προσπαθεί να φτάσει στη στεριά. Όποιος καπετάνιος κάνει το καλύτερο χρόνο, αυτός είναι και ο νικητής. Οι νάρκες δε μένουν σταθερές στη θέση τους αλλά κινούνται λόγω θαλασσίων ρευμάτων κάνοντας πιο δύσκολη την προσπάθεια του πλοίου να φτάσει στη στεριά. Αν το πλοίο ακουμπήσει σε μία από αυτές τις νάρκες, τότε αυτή θα εκραγεί και το πλοίο θα πάρει φωτιά και φυσικά ο παίκτης θα χάσει.

narkopedio

Συμπεριφορά Αντικειμένων:

Καράβι:

  • το πλοίο πρέπει να κινείται με τα βελάκια του πληκτρολογίου ώστε να μπορεί να μετακινηθεί μέχρι τη στεριά,
  • αν το πλοίο καταφέρει να «αγγίξει» τη στεριά τότε το πλοίο θα μας ανακοινώσει για 2 δευτερόλεπτα το χρόνο μας και θα τερματίσει με επιτυχία το έργο. Η άφιξη του πλοίου στη στεριά μπορεί να γίνει αντιληπτή μόλις το πλοίο ακουμπήσει το νησάκι που βρίσκεται στην κάτω αριστερή γωνία του σκηνικού.
  • αν το πλοίο «αγγίξει» μια νάρκη, τότε φοράει την ενδυμασία «έκρηξη» και τερματίζεται το παιχνίδι.

Νάρκη:

Εισάγουμε πέντε νάρκες, οι οποίες θα επιπλέουν στη θάλασσά μας και θα είναι διασκορπισμένες σε όλη την επιφάνεια του νερού. Ποια θα είναι η συμπεριφορά τους; Απλά θα κινούνται ανάμεσα σε σταθερές θέσεις. Καλό θα ήταν κάποιες από αυτές να κινούνται κάθετα, άλλες οριζόντια και άλλες διαγώνια.

Ορίζουμε μια αρχική θέση, και με την εντολή επανάληψης για πάντα, προκαλούμε τις νάρκες να μετακινούνται ομαλά μεταξύ δυο θέσεων. Ανάλογα με το χρόνο κίνησης που θα επιλέξετε στις εντολές κινήσου ομαλά…δευτ , θα προσδιορίσετε και τη δυσκολία του παιχνιδιού.

Αρχικοποίηση προγράμματος

Όταν αρχίζει το πρόγραμμα πρέπει να φροντίσουμε το πλοίο να έχει την κατάλληλη ενδυμασία. Φυσικά, όπως και με τις νάρκες, τοποθετούμε το πλοίο στην αρχική του θέση και δεν ξεχνάμε να μηδενίσουμε το χρονόμετρο για ξεκινήσει η προσπάθεια του χρήστη.

 

Επεκτάσεις παιχνιδιού:

1)Μετασχηματίστε το παιχνίδι ώστε ο χρόνος να αποθηκεύεται σε μια μεταβλητή και στη συνέχεια μετατρέψτε το παιχνίδι ώστε να παίζεται στη σειρά από δυο παίκτες. Το παιχνίδι θα πρέπει να ανακοινώνει ποιος από τους δυο παίκτες ήταν ο τελικός νικητής.
2) Προσδιορίστε το χρόνο στις εντολές κίνησης των ναρκών (κινήσου ομαλά…δευτ.) με μια μεταβλητή και στη συνέχεια να εισάγετε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας στο παιχνίδι αλλάζοντας την τιμή αυτής της μεταβλητής. Ζητήστε από το χρήστη να επιλέξει βαθμό δυσκολίας στην αρχή του παιχνιδιού.

 

(Προσαρμοσμένο από το Scratchplaybook – Δημιουργώ Παιχνίδια στο Scratch)


Σχολιάστε

Σκακιστική άσκηση

European Radio Logo
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση