Στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση https://stop-bullying.sch.gr/ υπάρχει χρήσιμο υλικό που αφορά το σχολικό εκφοβισμό και αφορά εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Αξίζει όλοι να ενημερωθούμε ώστε να θωρακίσουμε αποτελεσματικά το σχολικό μας περιβάλλον και να λειτουργήσουμε προληπτικά προς αποφυγή σχετικών περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.
Ηλεκτρονική πλατφόρμα https://stop-bullying.gov.gr/
Η πλατφόρμα σχεδιάζεται να είναι απλή στη χρήση, επιτρέποντας στους γονείς να υποβάλλουν αναφορές ή καταγγελίες με ευκολία. Τα περιστατικά θα αντιμετωπίζονται και θα αναλύονται σε τρία επίπεδα, αμέσως μετά την υποβολή των αναφορών.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι γονείς θα μπορούν επώνυμα να υποβάλλουν αναφορές με τον αριθμό μητρώου του μαθητή.
Με τον τρόπο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει αναπτύξει μια δομή αξιολόγησης σε τρία επίπεδα, ώστε να καταλήγει στην πιο έγκαιρη παρέμβαση και την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και εκφοβισμού στα σχολεία.
Τρεις ομάδες δράσης αναλαμβάνουν τη διαχείριση των περιστατικών εκφοβισμού. Ενώ και μια επιστημονική επιτροπή θα επιβλέπει την λειτουργία της πλατφόρμας και θα εξετάζει τις προτάσεις που προκύπτουν από την ανάλυση των δεδομένων. Κάθε περιστατικό θα αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και θα αναλύεται από την επιστημονική επιτροπή. Η επιστημονική επιτροπή θα αναλάβει επίσης και την επίβλεψη – διαχείριση των πληροφοριών αυτών.
Οι τρεις ομάδες δράσης που συμμετέχουν στη διαχείριση των περιστατικών στο Δ.Σ.Ν.Μαρμαρά θα είναι οι παρακάτω:
- Α. Ο Διευθυντής κ. Καπλάνης Γεώργιος και η Υποδιευθύντρια, κα Φερενίδου Πολυξένη . Σε συνεργασία με ειδικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, θα αναλαμβάνουν την πρώτη αντιμετώπιση των περιστατικών εντός του σχολείου.
- Β. Σε περιπτώσεις που το σχολείο αναγνωρίζει την ανάγκη για περαιτέρω παρέμβαση, ενεργοποιείται η τετραμελής Ομάδα Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού.(Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής )
- Γ. Τέλος, η επιστημονική επιτροπή αναλαμβάνει τη συνολική αξιολόγηση. Με την εξαγωγή συμπερασμάτων από τα περιστατικά, προκειμένου να καταρτιστούν προτάσεις για περαιτέρω παρέμβαση και πρόληψη.
Μέσα από αυτήν την πολυεπίπεδη δομή διαχείρισης, ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η έγκαιρη παρέμβαση, καθώς και η αποτελεσματική αντιμετώπιση των περιστατικών εκφοβισμού και βίας στα σχολεία.