Πρώτη μέρα στο σχολείο υποδεχόμαστε τα …πρωτάκια!
Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό δεν είναι για όλα τα παιδιά εύκολη… Για να υποστηρίξουμε λοιπόν τους μικρούς μαθητές μας να αντιμετωπίσουν την πρώτη μέρα στο δημοτικό σχολείο με χαρά, οι μαθητές/ριες της Στ΄τάξης μαζί με τις δασκάλες τους, τη μουσικό του σχολείου μας και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων τούς δημιουργήσαμε μια πολύχρωμη γωνιά με πολλά δωράκια!
Διερεύνηση συναισθημάτων και αναγκών…
Μοιράστηκαν στους/ις μαθητές/ριες της Ε΄και της Στ΄τάξεων ερωτηματολόγια στα οποία κλήθηκαν να καταγράψουν τα συναισθήματα που τους γεννά η μελλοντική φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, τις προσδοκίες που έχουν, θετικές ή αρνητικές από το Γυμνάσιο και τι πιστεύουν πως θα διευκόλυνε τη μετάβασή τους στην επόμενη βαθμίδα.
Η αποδελτίωση των ερωτηματολογίων έφερε τα εξής αποτελέσματα:
Ήρθαν τα …Χριστούγεννα!
Στην αίθουσα μουσικής του σχολείου μας οι μαθητές/ριες της Στ΄2 τάξης μαζί με τη δασκάλα τους και τη μουσικό του σχολείου μας καθοδήγησαν με υπομονή και ευγένεια, δίνοντας σαφείς οδηγίες, τους/ις μαθητές/ριες της Α΄τάξης για να δημιουργήσουν μια χριστουγεννιάτικη κατασκευή. Περιχαρείς και ικανοποιημένοι μικροί και μεγάλοι, επιδεικνύοντας τα έργα τους, φωτογραφηθήκαμε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο. Στο τέλος κληρώσαμε κι ένα βιβλίο ως δώρο των παιδιών της Στ΄2 σε ένα τυχερό πρωτάκι!
Ιανουάριος 2024
Την Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2024, και ώρα 18:00 με 21:00, παρακολουθήσαμε διαδικτυακό σεμινάριο το οποίο διοργάνωσε το « Κέντρο Πρόληψης Αλεξανδρούπολης». Στις 06 Φεβρουαρίου, ως συνέχεια του σεμιναρίου, μάς αποστάλθηκε, σε ηλεκτρονική μορφή, το πρόγραμμα «Γυμνάσιο ερχόμαστε!» καθώς και κάποιες προτάσεις, ιδέες και επισημάνσεις που θα μπορούσαν να μας είναι χρήσιμες και συνδέονταν με την ομαλή μετάβαση στο γυμνάσιο.
Ακολούθησε η εφαρμογή του προγράμματος:
Προσδοκίες και ανησυχίες, «ακρο/μεσοστιχίδα για τη λέξη ΓΥΜΝΑΣΙΟ ».
Πειρασμοί και αποφάσεις «επιρροές, 1 και 2, παιχνίδι ρόλων και σενάρια »
Φεβρουάριος και Μάρτιος 2024
Την Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου και 01 Μαρτίου επισκέφτηκαν την τάξη μας η Κοινωνική Λειτουργός με την Ψυχολόγο της ΕΔΥ στο σχολείο μας και πραγματοποίησαν τις δραστηριότητες από την ενότητα: « Εγώ και οι φίλοι μου»
Βρες τον ήρωα του βιβλίου, παίξε ντόμινο με τα βιβλία….
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου, 2 Απριλίου, επισκεφτήκαμε, το τμήμα Α΄1, του σχολείου μας.
Πριν την επίσκεψή μας, σχεδιάσαμε, χρωματίσαμε και πλαστικοποιήσαμε ήρωες από τα βιβλία, τα οποία διάβασαν μέσα στην τάξη τα πρωτάκια από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.Το παιχνίδι βασιζόταν στην αντιστοίχιση του κάθε ήρωα με το βιβλίο στο οποίο είχε δράσει.
Το επόμενο παιχνίδι που ετοιμάσαμε ήταν το ντόμινο βιβλίων. Τα παιδιά τοποθετούσαν τα βιβλία το ένα δίπλα στο άλλο λαμβάνοντας υπόψη κοινά στοιχεία μεταξύ των βιβλίων όπως ο τίτλος, το χρώμα του εξώφυλλου, το όνομα του εκδοτικού οίκου και του συγγραφέα. Τα τοποθέτησαν στο πάτωμα και ήταν διασκεδαστικό!
Στο τέλος της δραστηριότητας τους περίμενε μια γλυκιά έκπληξη!
Περάσαμε μια μέρα μετά ….μουσικής!
Δεχτήκαμε πρόσκληση από το Μουσικό Γυμνάσιο της πόλης μας και ανταποκριθήκαμε. Έτσι στις 4/04/2024 βρεθήκαμε στο ιστορικό, διατηρητέο κτήριο στο οποίο στεγάζεται. Η ξενάγηση στους χώρους ήταν πάρα πολύ ευχάριστη! Η μουσική ήταν κυρίαρχη όπου κι αν βρεθήκαμε… Προηγήθηκε μια σύντομη παρουσίαση του αναλυτικού του προγράμματος από τη διευθύντρια του σχολείου και ακολούθησε ξενάγηση σε πολλές αίθουσες, όπου ακούσαμε πιάνο, έγχορδα, μικρά και μεγάλα, κρουστά για να ολοκληρώσουμε τη βόλτα μας με το άκουσμα του θρακιώτικου παραδοσιακού οργάνου, τη γκάιντα.
Έφτασε ο καιρός να γνωρίσουμε και το γυμνάσιο όπου θα φοιτήσουμε!
Η γνωριμία έγινε μέσα από την παρουσίαση ενός βίντεο και διαφανειών τα οποία ετοίμασαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες και μας τα παρουσίασαν κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο μας. Ετοιμάσαμε ερωτήματα μέρες πριν από την επίσκεψη. Είχαμε μεγάλη αγωνία και ανυπομονησία να δούμε τις εγκαταστάσεις του σχολείου, να γνωρίσουμε μερικούς από τους καθηγητές μας και να μάθουμε για όσα ενδιαφερόμαστε. Παρακολουθήσαμε με μεγάλη προσοχή μια παρουσίαση πολλών διαφανειών που ετοίμασαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες. Μας ενθουσίασαν οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο γυμνάσιο. Υπάρχει θεατρική ομάδα, χορωδία, παίρνουν μέρος σε διάφορους διαγωνισμούς και πάνε πολλές εκδρομές! Υποβάλαμε τα ερωτήματά μας και ακολούθησε μια όμορφη συζήτηση κατά τη διάρκεια της οποία λύθηκαν οι περισσότερες από τις απορίες μας. Αποχαιρετήσαμε τις καθηγήτριες και ορίσαμε την επόμενη συνάντησή μας στον χώρο του 2ου Γυμνασίου.
Μια μέρα γεμάτη εμπειρίες και …συγκίνηση!
Την Πέμπτη,, 16 Μαΐου, επισκεφτήκαμε το 2ο Γυμνάσιο όπου και θα φοιτήσουν τα παιδιά. Μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά και μας επεφύλαξαν πάρα πολλές εκπλήξεις… Η θεατρική ομάδα του σχολείου μάς παρουσίασε, με παντομίμα, το θεατρικό έργο «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα».
Ακολούθησε η παρουσίαση με θέμα: « Ο σεισμός, μια φυσική καταστροφή, μέτρα προστασίας», η οποία έγινε από μια μαθήτρια που φοιτούσε, πέρυσι, στο δικό μας σχολείο και τα παιδιά τη γνώριζαν.
Στο εργαστήριο της Φυσικής μας περίμεναν τρεις ομάδες μαθητών /τριών. Με την πρώτη ομάδα κάναμε πειράματα για τον στατικό ηλεκτρισμό. Η δεύτερη ομάδα ήταν υπεύθυνη για τα μικροσκόπια. Παρατηρήσαμε στα μικροσκόπια τα κύτταρα ενός υγιούς ανθρώπινου πνεύμονα και τα κύτταρα ενός πνεύμονα ο οποίος είχε προσβληθεί από καρκίνο. Ακολούθησε η παρατήρηση διαφόρων ορυκτών η οποία ήταν συναρπαστική! Και τέλος πειραματιστήκαμε στα οξέα, στις βάσεις και στα άλατα…Εδώ έγιναν …μαγικά!
Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, μπήκαμε σε μια αίθουσα και παρακολουθήσαμε το μάθημα της ελληνικής Γλώσσας. Συγκεντρωθήκαμε στον αμφιθεατρικό εσωτερικό χώρο του κτηρίου, γράψαμε μία θετική και μία αρνητική εμπειρία μας από την επίσκεψή μας, κεραστήκαμε , τους αποχαιρετήσαμε και …αναχωρήσαμε. Ήμασταν πάρα πολύ χαρούμενοι/ες!
Μια μεγάλη αγκαλιά για τα … μελλοντικά πρωτάκια. Την Παρασκευή 31 Μαΐου η αυλή του σχολείου μας γέμισε από τα μελλοντικά πρωτάκια που θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβρη. Στο πλαίσιο του προγράμματος « Υιοθετώ ένα πρωτάκι » σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Αλεξανδρούπολης, επισκέφτηκαν το σχολείο μας τα νήπια τα οποία θα είναι πρωτάκια με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές/ριες της Ε΄τάξης υποδέχτηκαν τα νήπια στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου και με τη βοήθεια των ψυχολόγων του Κέντρου Πρόληψης δημιούργησαν όλοι μαζί έναν μεγάλο κύκλο και έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας. Στη συνέχεια έγινε η κλήρωση. Ο/Η κάθε/μιά μαθητής/ρια της Ε΄, με τη σειρά, τραβούσε ένα χαρτάκι με το όνομα ενός νηπίου. Επειδή ο αριθμός των νηπίων ήταν πολύ μικρός, ένα νηπιάκι υιοθετήθηκε από 1 ή και δύο παιδιά της Ε΄. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκαν ομαδούλες των δύο ή τριών παιδιών. Τους δόθηκε χρόνος για να ανταλλάξουν τα δώρα που είχαν προετοιμάσει, να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους και να δεσμευτούν τα πεμπτάκια με υπόσχεση απέναντι στα νήπια πως θα τα καθοδηγούν και θα τα βοηθούν σε οτιδήποτε τα απασχολούν καθ ΄όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Με αυτόν τον τρόπο τα νηπιάκια ένιωσαν όμορφα και συναισθηματικά ασφαλή. Η γνωριμία ολοκληρώθηκε με την ξενάγηση σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου μας. Τα παιδιά της Ε΄ κρατώντας από το χέρι τα νήπια περιηγήθηκαν στην αυλή, στη βιβλιοθήκη, στην αίθουσα Μουσικής και Πληροφορικής, στα γραφεία των δασκάλων και στις αίθουσες της Α΄τάξης. Η χαρά που ήταν έκδηλη σε όλους/ες και η εξοικείωση που αναπτύχθηκε μεταξύ των μαθητών/ριών της Ε΄με τα νήπια προοιωνίζουν μια θαυμαστή συνεργασία μεταξύ τους…