ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2023-2024

Έτήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΒΟΙΑΣ – 9310088

Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 24/06/2024

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

Το Δημοτικό Σχολείο Μελιβοίας είναι πενταθέσιο και σε αυτό λειτουργεί Τάξη Υποδοχής και Ολοήμερο Τμήμα. Υπήρξε έγκαιρη στελέχωση του Σχολείου με εκπαιδευτικούς και καλύφθηκαν όλες οι ώρες του ωρολογίου προγράμματος. Η κτιριακή υποδομή είναι πολύ καλή και ο εξοπλισμός του σχολείου ικανοποιητικός.

Πρόκειται για μία σχολική μονάδα που αποτελείται κατά κύριο λόγο απο αλλοδαπούς μαθητές/τριες με χώρα καταγωγής την Αλβανία οι οποίοι/ες προέρχονται από οικογένειές με χαμηλό βιοτικό και οικονομικό επίπεδο. Η παραπάνω επισήμανση κρίνεται σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την υλοποίηση των κατάλληλων προγραμμάτων σε έναν τέτοιο χώρο.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Αποτιμώντας το σύνολο των αξόνων που αφορούν την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία της σχολικής μονάδας διαπιστώνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον από πλευράς  των εκπαιδευτικών για την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών και διαμορφώνονται οι κατάλληλες συνθήκες που υποστηρίζουν κι ενισχύουν πρωτοβουλίες για συμμετοχή των μαθητών /τριών σε προγράμματα και δράσεις που άπτονται των ενδιαφερόντων τους.

Σημεία προς βελτίωση

Εμπλουτισμός διδακτικών-μαθησιακών εμπειριών μέσα από συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς (φιλαναγωσίας, ρομποτικής-ΣΤΕΜ, ψηφιακής δημιουργίας, σχολικού ντοκιματέρ, ποιητικοί διαγωνισμοί, διαγωνισμοί μαθηματικών, φυσικής, κ.α.)

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Έγινε ορθολογική διαχείριση, κατά το μέγιστο δυνατό, των διατιθέμενων πόρων, υπήρξε δημιουργία κοινότητας μάθησης με την ανάπτυξη συνεργασίας ανάμεσα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας και συλλογικότητα στη λήψη αποφάσεων. Ακόμα, δημιουργήθηκε ευχάριστο παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική κοινότητα και αναπτύχθηκαν σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα σε όλα τα μέλη της, ενώ βασικό στόχο αποτέλεσε και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα.

Σημεία προς βελτίωση

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, μετά από ανίχνευση των αναγκών και των προσωπικών ενδιαφερόντων των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια τα οποία χαρακτηρίστηκαν από επιτυχία, καθώς ήταν επιλεγμένα και δομημένα πάνω στις ανάγκες και στις επιθυμίες του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας. Το σύνολο του Συλλόγου Διδασκόντων ανταποκρίθηκε θετικά, συμμετείχε σε όλα και συνεισέφερε στην άψογη ροή όσων ήταν βιωματικά. Οι γνώσεις, οι πρακτικές, οι οπτικές που διδάχτηκαν οι εκπαιδευτικοί μέσω των επιμορφωτικών δράσεων, τίθενται καθημερινά σε εφαρμογή είτε αυτούσιες είτε τροποποιημένες και προσαρμοσμένες στις εκάστοτε ανάγκες τους.

Σημεία προς βελτίωση

Ενδείκνυται να τονωθεί το ενδιαφέρον για ένταξη του σχολείου ή υποομάδων του (τμημάτων, τάξεων, μαθητικών ομάδων) σε εθνικά και ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά δίκτυα (προγράμματα της Βουλής, της Εθνικής Βιβλιοθήκης, εθνικοί/διεθνείς διαγωνισμοί, e-twinning, Erasmus, κ.ο.κ)

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

5

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Από τα Σχέδια Δράσης που σχεδιάσθηκαν και εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προέκυψαν θετικά αποτελέσματα. Επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι στόχοι των επιμέρους Σχεδίων Δράσεων, καλλιεργήθηκαν οι σχέσεις συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών, καθώς έμαθαν να επικοινωνούν εποικοδομητικά και συνεργάζονται προς την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Δυσκολία στην εξεύρεση χορηγών για την ολοκλήρωση του έργου της δημιουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης.

Δυσκολία στην πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων εξαιτίας της χιλιομετρικής απόστασης της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τον μικρό αριθμό των μαθητών/τριών που φοιτούν σε αυτή που αυξάνουν σημαντικά το κόστος μετακίνησης.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις