Αρχική » Α΄ ΤΑΞΗ » Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια στο Σχολείο μας για τις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ

Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια στο Σχολείο μας για τις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις

Το βιωματικό εργαστήρι «Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια» με γνώμονα το ενδιαφέρον και την ποικιλία των δράσεων που προσφέρει ο Δήμος Βόλβης στις κατά τόπους σχολικές μονάδες του, υλοποιεί σε συνεργασία, μια σειρά δράσεων με βάση έθιμα και δρώμενα του Λαϊκού μας Πολιτισμού. Ο χαρακτήρας των δράσεων είναι διττός τόσο εκπαιδευτικός όσο και ψυχαγωγικός. Παρουσιάζονται έθιμα και πρακτικές  από όλο τον ελλαδικό χώρο και συνδέονται άμεσα  με τον Κύκλο της ζωής.

 

Εκπαιδευτικοί -μαθησιακοί στόχοι׃

  • Τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες προάγοντας την συνεργασία. Μέσα από την βιωματική προσέγγιση, έχουν την ευκαιρία να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους, να εξοικειωθούν με το εκάστοτε έθιμο μελέτης, με την έννοια της φύσης και του παρελθόντος
  • Η δημιουργική διαδικασία συμμετοχής στα παραδοσιακά έθιμα έχει ως αντικείμενό της, την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων πολιτισμού. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της δημιουργίας (π.χ. κατασκευή ομοιώματος χελιδόνας ή στολισμός κλαδιού ελιάς για το έθιμο Ειρεσιώνης) και αποκτούν συνείδηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αξιολογούν τα πολιτιστικά επιτεύγματα ως προϊόν της ανθρώπινης συλλογικής προσπάθειας και κατανοούν καλύτερα τη σημασία της συνεργασίας.
  • Η αναβίωση των εθίμων και συνηθειών της λαϊκής μας παράδοσης γίνεται το μέσο που συνδέει το παρελθόν και την ιστορία,  με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα (πώς και γιατί αναβιώνουν μέχρι τις ημέρες μας). Η γνώση του παρελθόντος γίνεται κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι και να γίνουν ενεργά και δραστήρια άτομα.
  • Συνειδητοποιούν τη σημασία της προστασίας και της διαφύλαξης της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Η ενίσχυση της υπευθυνότητας, της αυτοπεποίθησης, της προσωπικότητας και της ικανότητας του μαθητή για την υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής, επιτυγχάνεται μέσα από την παιγνιώδη μορφή των εθίμων.
  • Στους στόχους που αφορούν άμεσα τους μαθητές μπορούμε να προσθέσουμε την κοινωνικοποίηση και δραστηριοποίησή τους με την ανάληψη πρωτοβουλιών κατά τη βιωματική συμμετοχή στην εκάστοτε δράση. Ιδιαίτερα σημαντικό εγχείρημα μετά από δύο χρόνια περιορισμού των κοινωνικών και αθλητικών δραστηριοτήτων  των μαθητών.

Η διάρκεια του προγράμματος ήταν  60λεπτά και υλοποιήθηκε  από την Πίκουλα Β. καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Μουσειοπαιδαγωγού και εξωτερικό συνεργάτη του Αρχαιολογικού Μουσείου Κιλκίς.

Πληροφορίες σχετικά με το εργαστήρι και το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στο www.paizontasparadosiaka.gr., όπως και για την προβολή των δράσεων του σε Διεθνή και Πανελλήνια συνέδρια με θέμα τις καινοτόμες δράσεις στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό.

Πρόσφατα  το εργαστήρι «Παίζοντας σε Παραδοσιακά Μονοπάτια», είχε την τιμή να ενταχθεί στον Ευρωπαϊκό κατάλογο επιλεγμένων επιχειρήσεων και φορέων που διακρίνονται για την ανάπτυξη αξιοσημείωτων πρωτοβουλιών, δραστηριοτήτων και καλών πρακτικών σε θέματα βιωματικού τουρισμού με άξονα τον πολιτισμό και την κληρονομιά. https://proextour.eu/wp-content/uploads/2021/05/NAR-Greece English.pdf


Σχολιάστε

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων