Εισαγωγικό σημείωμα για την έκδοση του 1ου τεύχους εφημερίδας στο Σχολείο μας!

¨Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ¨

ΤΙΤΛΟΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ: «ΤΑ ΣΑΪΝΙΑ»

ΣΧΟΛΕΙΟ: Δημοτικό Σχολείο Λιβαδερού    ΤΜΗΜΑ: Ε΄ ΚΑΙ ΣΤ΄    ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2012-2013

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ: Κουκουλιάτρα Ζωή της ΣΤ΄ –   Μπλιούμη Ελένη της Ε΄

ΜΑΘΗΤΕΣ (Ε΄): Βέττας Αθανάσιος, Νατσιόπουλος Δημήτριος, Σιούλος Νικόλαος, Τόσκα Τζεσίλα-Ξένη, Τσαράβα Χριστίνα, Τσιανάκα Μαρία, Τσιανάκας Αθανάσιος, Τσιόκανος Αθανάσιος, Χαρέλα Ελένη.

ΜΑΘΗΤΕΣ ( ΣΤ΄): Ανδρίτσας Παρασκευάς, Αρίδας Χρήστος, Αρίδας Κώστας, Βλαχοδήμου Ευθυμία, Δίγκα Θεοδώρα, Ζάνι Νίκος, Καρανίκος Νίκος, Μίχος Αναστάσης, Μπόικα Ρολάντ, Παπαστεργίου Χρυσάνθη, Παρδάλης Νίκος, Τζήκα Ευθυμία.

¨ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ¨

Τη φετινή χρονιά 2012-2013 τα παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αποφάσισαν να συνεργαστούν και να γίνουν μικροί δημοσιογράφοι. Θα εκδώσουν μία σχολική εφημερίδα. Μία φορά την εβδομάδα για ένα δίωρο, θα γίνεται συνάντηση των μαθητών των δύο τμημάτων και θα ακολουθεί συζήτηση.

Θα πρέπει να γίνει καταμερισμός δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων, θα πρέπει να βρεθεί μία κοινή γραμμή, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν κάποιες συνεντεύξεις, να δημιουργηθούν στήλες, να βρεθούν θέματα, να γραφούν περιεχόμενα, να γίνει μία κουβέντα για τον αριθμό των σελίδων, για το εξώφυλλο, για το οπισθόφυλλο, για πιθανά εορταστικά ένθετα και φυσικά για το όνομα της εφημερίδας.

¨ΣΤΟΧΟΙ¨

Βασικός στόχος μας για την έκδοση του μαθητικού αυτού εντύπου ήταν η εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της έρευνας, της συμμετοχής, της συνεργασίας, της συγγραφής.

Η διαθεματικότητα είναι κύριο στοιχείο στην πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος. Όλα τα μαθήματα το καθένα από τη μεριά του, θα δώσουν το δικό τους στίγμα.

Στη γλώσσα, ο επικοινωνιακός λόγος θα κυριαρχήσει. Θα ασκηθούν στην παρατήρηση και καταγραφή, στην περιγραφή και χρονική αλληλουχία, στην αξιολόγηση και επιλογή των κειμένων.

Στα μαθηματικά, οι αριθμοί θα δώσουν πληροφορίες και στοιχεία χρήσιμα. Τα παιδιά θα πρέπει να επεξεργαστούν τις πληροφορίες αυτές, για να ολοκληρώσουν ένα άρθρο. Τα μαθηματικά, όπως συμβαίνει και στη ζωή άλλωστε, ήταν πάντα μπροστά μας.

Οι πληροφορίες που πιθανόν βρουν για νέες εφευρέσεις και ανακαλύψεις, μπορεί να σχετίζονται με νόμους της φυσικής και μέσα από αυτές ο μαθητής θα βιώσει την πληροφορία.

Μέσω της επεξεργασίας των κειμένων του Η/Υ και της έρευνας, θα δοθεί η δυνατότητα στο παιδί να μάθει καλύτερα τη χρήση του.

Στην αισθητική αγωγή, θα ευαισθητοποιηθούν αισθητικά στην όμορφη εμφάνιση των κειμένων τους, ζωγραφική κάποιων ασπρόμαυρων εικόνων και χειροτεχνία ( χριστουγεννιάτικες κάρτες ).

Το μάθημα της γεωγραφίας και της ιστορίας είναι κι αυτό ενσωματωμένο στην όλη ερευνητική διαδικασία για την διεξαγωγή του εντύπου.

Πολλά είναι ακόμη τα ωφέλει από την εργασία αυτή:

Θετική στάση προς το σχολείο: Τα παιδιά αναπτύσσουν επικοινωνία μεταξύ τους και μεταξύ των δασκάλων τους. Εργάζονται με ευχάριστο και ψυχαγωγικό τρόπο και η σχολική αίθουσα μπορεί να λειτουργήσει ως παράγοντας αυτογνωσίας και προσωπικών στόχων και ικανοτήτων.

Νοητική ανάπτυξη: Θα νιώσουν ψυχολογική ασφάλεια και ελευθερία στην τάξη. Απελευθερώνονται από τα κλειστά όρια των σχολικών μαθημάτων, ασκούν μεταγνωστικές δεξιότητες και οι μαθητές που δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά στις σχολικές επιδόσεις τους, μέσα από την διαδικασία της έρευνας, απελευθερώνονται και δείχνουν αβίαστα τις ικανότητες τους.

Ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη: Εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από ένα ομαδοσυνεργατικό κλίμα. Αντιμετωπίζουν τη δημόσια έκθεση των σκέψεων και απόψεών τους, αποκτώντας έτσι αυτοεκτίμηση και εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους.Κατανοούν πώς να διοχετεύσουν την ενέργειά τους, σε δημιουργική δράση και αποτελεσματικότητα.

Συνεργασία: Καλλιεργούν κοινωνικές δεξιότητες, διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνούν και με άλλους ανθρώπους μέσω των συνεντεύξεων.

Πρωτοβουλίες και υπευθυνότητα: Τα παιδιά εκπαιδεύονται στο να είναι υπεύθυνα και να δέχονται τις συνέπειες των αποφάσεών τους, μαθαίνουν να ασκούν δράση και οδηγούνται έτσι σε ώριμη σκέψη.

Αγωγή και δημοκρατία: Η ομάδα των παιδιών της Ε΄ και ΣΤ΄ αποτελούν ένα κύτταρο κοινωνικής οργάνωσης με κανόνες και αρχές που πρέπει να ακολουθήσουν. Συνεπώς θα υπάρχει ανεπτυγμένο το αίσθημα της δημοκρατίας, με ειλικρινή δημοσιογραφικό λόγο και θετική στάση απέναντι στα έντυπα μέσα ενημέρωσης.

Δημιουργικότητα και φαντασία: Η φαντασία των παιδιών για άλλη μία φορά έδειξε πόσο ξεχωριστή και διαφορετική είναι, από αυτή των ενηλίκων.

¨ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ¨

Η μέθοδος που θα ακολουθήσουμε είναι η εξής:

Τα ίδια τα παιδιά, αφού θα επιλέξουν το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν θα βρουν πληροφορίες

γι΄ αυτό, θα κάνουν την απαραίτητη διαλογή και θα παρουσιάσουν το θέμα τους στα υπόλοιπα παιδιά.

Θα συγκεντρώσουν το υλικό και από κοινού θα αποφασίσουν ποια θέματα θα πλαισιώνουν το κάθε τεύχος της εφημερίδας. Από μαθήτριες της ομάδας λέχθηκε να υπάρχουν κάποια δωράκια στο εορταστικό ένθετο. (Αποφάσισαν να φτιάξουν Χριστουγεννιάτικες κάρτες. Έτσι κι έγινε ).

¨ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ¨

Με την εφημερίδα θα ασχοληθούμε όλη τη σχολική χρόνια στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Συνολικά θα εκδώσουμε τρία τεύχη, Χριστούγεννα, Πάσχα, Καλοκαίρι.

1ο τεύχος Χριστούγεννα 2012, 28 σελίδες και ένα εορταστικό ένθετο σελίδες 12

2ο τεύχος Πάσχα 2013,

3ο τεύχος Καλοκαίρι 2013

¨ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ¨

Στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης τα παιδιά των δύο τάξεων συγκεντρώνονταν και συζητούσαν για την πορεία της εφημερίδας.

Έθεσαν τους στόχους και το περιεχόμενο του έργου τους. Χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβε η κάθε ομάδα από ένα θέμα. Καθιερώθηκε ο τρόπος εργασίας και η συχνότητα έκδοση της εφημερίδας.

Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ανέλπιστα θετική και όλα είχαν κάτι να προτείνουν ή κάτι νέο να παρουσιάσουν στην εργασία που είχαν αναλάβει.

Συγκεντρώθηκε το υλικό για το πρώτο τεύχος και αφού έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις από τις δύο εκπαιδευτικούς, ετοιμάστηκε η εφημερίδα και το πρώτο ένθετο με θέματα από τα Χριστούγεννα.

Η εφημερίδα τοποθετήθηκε σε διαφάνεια, μαζί με τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που έφτιαξαν τα παιδιά.

¨ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ¨

Μετά την ολοκλήρωση της εφημερίδας, άρχισε η διανομή της. Το πρώτο φύλλο δόθηκε στον Διευθυντή του σχολείου, ένα φύλλο δόθηκε στη Σχολική Σύμβουλο και ένα στην υπεύθυνη προγραμμάτων. Τα υπόλοιπα φύλλα δόθηκαν στα παιδιά για να μοιραστούν σε φίλους και στην τοπική κοινωνία. Κάποια από τα φύλλα αυτά στάλθηκαν στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ελβετία.

¨ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙΕΣ ¨

Θα πρέπει να ευχαριστήσουμε εκείνους που βοήθησαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην έκδοση της εφημερίδας:

Αρχικά ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την οικονομική συνεισφορά τους.

Τον κύριο Γεώργιο Παπαγεωργίου που έκανε προσφορά στα έξοδα της έγχρωμης έντυπης έκδοσης.

Τον κύριο Πανταζή Καραγιάννη που βοήθησε στην ασπρόμαυρη έκδοση της εφημερίδας.

Σε όλους όσους δέχτηκαν να δώσουν συνέντευξη και σε όλους όσους βοήθησαν στη συλλογή πληροφοριών.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το διευθυντή του Σχολείου, για το χρόνο που διέθεσε για την ηλεκτρονική παρουσίαση της εφημερίδας.

Να επαινέσουμε και τα παιδιά των δύο τάξεων, που με ενθουσιώδη διάθεση και μεγάλη όρεξη, κάθε εβδομάδα είχαν θέματα να παρουσιάσουν. Δούλεψαν αρκετά και χάρηκαν το αποτέλεσμα!

Οι δασκάλες των δύο τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄

Αφήστε μια απάντηση