
Στο σχολικό έτος 2024 – 2025, το σχολείο μας συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρότζεκτ στο etwinning με τίτλο: Connecting Kids through Culture. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ίδρυσε η εκπαιδευτικός των Αγγλικών του σχολείου μας, κα Μελίσσα Ευαγγελίδη με συνιδρύτρια την κα Gisem Bykyvs, εκπαιδευτικός από την Τουρκία. Στη συνέχεια, μπήκαν στο πρότζεκτ εκπαιδευτικοί και μαθητές από τη Ρουμανία και την Πορτογαλία.
Ένας βασικός στόχος του πρότζεκτ ήταν να εμπλακούν οι μαθητές μας με πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης (η μέθοδος πρότζεκτ) εξερευνόντας θέματα ‘κουλτουρας’ προσφέροντας τους έτσι, μια πιο καινότομη, πλούσια και ευχάριστη εκπαιδευτική εμπειρία. Επίσης, για τους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου μας (Ε’ και ΣΤ’) , το εν λόγω πρότζεκτ, τους έδωσε την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν και να συνεργαστούν με μαθητές από άλλες χώρες. Αυτό έφερε σαν αποτέλεσμα, ενίσχυση του σεβασμού και εκτίμησης προς τη διαφορετικότητα καθώς και την αυτοπεποίθηση τους να συνεργαστούν και να επικοινωνούν με άτομα από άλλες χώρες. Βελτιώθηκαν σημαντικά επίσης, οι ψηφιακές δεξιότητες τους καθώς και τη χρήση των Αγγλικών τους.
Το δημοτικό σχολείο Λίνδου, μέσω του πρότζεκτ, απέκτησε μια ιδιότητα ως σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο καθώς πήραν συμμετοχή στο έργο επτά εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Στην τελική εκτίμηση της συμμετοχής αυτής που πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο στο Google forms, έδειξε ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί, βελτίωσαν τις γνώσεις τους σε ψηφιακές δεξιότητες και στη χρήση της αγγλικής γλώσσας, βελτίωσαν τις τεχνικές διδασκαλίας τους καθώς και την αυτοπεποίθηση και επιθυμία τους να συνεργαστούν με συναδέλφους εκτός Ελλάδας.
Οι συντονίστριες του πρότζεκτ στο σχολείο μας ήταν η κα Μελίσσα και η κα Φωτεινή, οι οποίες διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν δυο ενδοσχολικά σεμινάρια etwinning και προσέφεραν υποστίριξη σε όλη τη διάρκεια του έργου στους συναδέλφους μας που συμμετείχαν.
Όλο το έργο είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Twinspace eTwinning εδώ , είναι στην αγγλική γλώσσα και αξίζει να πλοηγηθείτε στις σελίδες του (pages) καθώς υπάρχει πλούσιο υλικό που δημιουγήθηκε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και των συνεργατικών σχολείων. Επίσης, αποτελεί χρήσιμη πηγή μοιρασμού καλών πρακτικών για την εκπαιδευτική κοινότητα εντός και εκτός Ελλάδας.
Καλή πλοήγηση λοιπόν!
Στο έργο Connecting Kids through Culture, οι μαθητές του τμήματος ΣΤ του σχολείου μας συνεργάστικαν με τη χρήση τεχνολογίας με τους μαθητές από τα σχολεία συνεργασίας στην Τουρκία και στην Πορτογαλία για τη δημιουργία πολυπολιτισμικό λεξικό με απλές καθημερινές φράσεις στις αντίστοιχες γλώσσες.
Αναπτύσοντας έτσι τις 4 δεξιότητες του 21ου αιώνα: συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη, καθώς και ψηφιακές δεκιότητες και την ενύσχιση τους ως ευρωπαϊοι και παγκόσμιοι πολίτες!
Δείτε το αποτέλεσμα στη σελίδα του Twinspace: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/connecting-kids-through-culture/twinspace/pages/multicultural-dictionary
Μια από τις τελευταίες δράσεις που πραγματοποιήθηκε τη φετινή σχολική χρονιά στα πλαίσια του ευρωπαϊκου πρότζεκτ: Connecting Kids through Culture” , ήταν η προβολή εκτέλεσης της χωριάτικης σαλάτας από τη Δ Τάξη.
Με τη δράση αυτή, οι μαθητές μας μοίρασαν τον τρόπο που φτιάχνεται η χωριάτικη σαλάτα στην αγγλική γλωσσα, έτσι μοιράζοντας ένα σημαντικό στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας και να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους στα Αγγλικά.
Δείτε το αποτέλεσμα στον παρακάτω σύνδεσμο: https://youtu.be/Pfte-uP0bSo?si=aQevDVoexPa7wi8e
Καλή όρεξη!
Οι μαθητές του τμήματος ΣΤ στα πλάισια του έργου στο eTwinning μας ‘Connecting Kids through Culture’ βελτίωσαν τη χρήση των αγγλικών τους, τις ψηφιακές τους δεξιότητες καθώς και τις γνώσεις τους για την γνωστή ιστορία της ελληνικής μυθολογίας: την ιστορία του Ίκαρου.
Μετά την προβολή της ιστορίας στο Youtube, οι μαθητές έφτιαξαν ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δημιουργία παιχνίδι γνώσεων το οποίο είναι διαθέσιμο στο Kahoot.
Σύνδεσμο σε βίντεο στο Youtube με τους μαθητές να κάνουν εξάσκηση του περιεχόμενου του παιχνιδιού.
Η όλη δράση υπάρχει στα αγγλικά στην πλατφόρμα του Twinspace δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε μαθητές από άλλα σχολεία και άλλες χώρες να απολάυσουν την ιστορία του Ίκαρου, την ελληνική μυθολογία καθώς και να εμπεδώσουν τις γνώσεις τους, παίζοντας με εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησαν οι μαθητές μας!
σίασε το βιβλίο του «Ο καλύτερός μου φίλος βλέπει αλλιώς». Ήταν μια εμπειρία μοναδική, γεμάτη συναισθήματα, μηνύματα και πολύτιμα μαθήματα ζωής.
Τη Δευτέρα 2 Ιουνίου οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία και τη χαρά να γνωριστούν και να μιλήσουν ζωντανά εξ αποστάσεως με μαθητές από ένα σχολείο της Τουρκίας και ένα σχολείο της Πορτογαλίας. Με τα συγκεκριμένα σχολεία πραγματοποιούνται συνεργατικά πρότζεκτ μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας eTwinning από τον Ιανουάριο. Η υπέροχη αυτή συνεργασία, από την οποία αποκομίσαμε πολλά τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί έκλεισε με τον πιο ωραίο τρόπο, με το online meeting της Δευτέρας. Χαρήκαμε πολύ και ελπίζουμε και σε μια μελλοντική συνεργασία!!!
Με ιδιαίτερη χαρά, υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την ομάδα των οδοντιάτρων που επισκέφτηκε την Ε’ τάξη για επανέλεγχο της στοματικής υγείας μας, δύο χρόνια μετά την προηγούμενη επίσκεψή τους. Η επίσκεψη αυτή είχε στόχο να διαπιστωθεί η κατάσταση των δοντιών μας και να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα που μπορεί να έχουν προκύψει.
Οι οδοντίατροι, με φιλικό και κατανοητό τρόπο, μας εξήγησαν τη σημασία της σωστής στοματικής υγιεινής και μας υπενθύμισαν βασικούς κανόνες για την πρόληψη της τερηδόνας και άλλων προβλημάτων. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε η φθορίωση των δοντιών μας, μια διαδικασία που βοηθά σημαντικά στην ενίσχυση της αδαμαντίνης και την πρόληψη της τερηδόνας.
Ευχαριστούμε θερμά τους οδοντιάτρους που, με υπομονή και χαμόγελο, φρόντισαν για την υγεία μας και μας ενθάρρυναν να προσέχουμε ακόμα περισσότερο τη στοματική μας υγεία. Ελπίζουμε να τους ξαναδούμε σύντομα, καθώς η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία!