Εκπ. Αργύρη-Λαιμού

Το blog της ομάδας τύπου & ενημέρωσης

SAGRADA FAMILIA

Δεκ 20145

barcelona_la_sagrada_familia (1)

Αν και η κατασκευή της Σαγράδα Φαμίλια είχε ξεκινήσει το 1882, όμως το έργο ανέλαβε ο Γκαουντί το 1883, τη μεταμόρφωσε μ ε το αρχιτεκτονικό και μηχανικό στυλ του συνδυάζοντας το γοτθικό ρυθμό και μορφές Μοντερνισμού, με φιλόδοξες διαρθρωτικές κολόνες και αψίδες. Ο Γκαουντί αφιέρωσε τα τελευταία του χρόνια στο έργο και όταν πέθανε το 1926, λιγότερο από το ένα τέταρτο του έργου είχε ολοκληρωθεί. Η κατασκευή της Σαγράδα Φαμίλια προχώρησε με αργούς ρυθμούς καθώς βασιζόταν σε ιδιωτικές δωρεές και διακόπηκε από τον Ισπανικό Εμφύλιο και επανέλαβε περιοδική πρόοδο τη δεκαετία του ’50. Η κατασκευή πέρασε το μέσο όρο το 2010 με μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις να παραμένουν και μια αναμενόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2026 – επέτειος 100 χρόνων από το θάνατο του Γκαουντί. Η Σαγράδα Φαμίλια έχει διχάσει τους πολίτες της Βαρκελώνης για τους λόγους ότι συναγωνίζεται με τον Καθεδρικό Ναό της Βαρκελώνης, για το σχέδιο του Γκαουντί και την πιθανότητα ότι η δουλειά που έγινε μετά το θάνατό του δεν βασίστηκε στο σχέδιό του και πιο πρόσφατα για το υπόγειο τούνελ ενός υπόγειου τραίνου της Ισπανίας που μπορεί να διαταράξει τη σταθερότητα τα, Ιστορικό, Η Βασιλική της Σαγράδα Φαμίλια ήταν έμπνευση ενός Καταλανού βιβλιοπώλη, του Ζούσε Μαρία Μποκαμπέλια, ιδρυτή του Asociación Espiritual de Devotos de San José (Πνευματικός Σύλλογος Λατρείας του Αγίου Ιωσήφ).Μετά από μια επίσκεψη στο Βατικανό το 1872, ο Μποκαμπέλια επέστρεψε από την Ιταλία με την πρόθεση να χτίσει μία εκκλησία εμπευσμένη από εκείνη στο Λορέτο.Η κρύπτη του ναού, που χρηματοδοτήθηκε από δωρεές, ξεκίνησε στις 19 Μαρτίου 1882, στο πανηγύρι του Αγίου Ιωσήφ, σε σχεδιασμό του αρχιτέκτονα Francisco de Paula del Villar.Ο ΑντόνιΓκαουντί ξεκίνησε να εργάζεται στο πρότζεκτ το 1883. Στις 18 Μαρτίου 1883 ο Villar αποσύρθηκε από το έργο και ο Γκαουντί ανέλαβε την ευθύνη για το σχεδιασμό της, τον οποίο άλλαξε ριζικά. Κατασκευή Σχετικά με το θέμα της μακροχρόνιας κατασκευής, ο Γκαουντί λέγεται ότι είπε «Ο πελάτης μου δεν βιάζεται».,Όταν ο Γκαουντί απεβίωσε το 1926, η βασιλική είχε ολοκληρωθεί κατά 15 με 25 τοις εκατό.,Μετά το θάνατο του Γκαουντί, η κατασκευή συνεχίστηκε υπό τη διεύθυνση του Domènec Sugrañes i Gras και διακόπηκε από τον Ισπανικό Εμφύλιο το 1936. Τμήματα της ημιτελούς βασιλικής και τα μοντέλα του Γκαουντί καθώς και το εργαστήριό του καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου από Καταλανούς αναρχικούς. Το σημερινό σχέδιο είναι βασισμένο σε ανακατασκευασμένες εκδοχές των χαμένων σχεδίων καθώς και σε μοντέρνες προσαρμογές. Από το 1940 οι αρχιτέκτονες Francesc Quintana, Isidre Puig Boada, Lluís Bonet i Gari και Francesc Cardoner συνέχισαν την κατασκευή. Ο φωτισμός σχεδιάστηκε από τον Carles Buigas. Ο σημερινός διευθυντής και γιος του Lluís Bonet, Jordi Bonet i Armengol, χρησιμοποιεί υπολογιστές στο σχέδιο και στη διαδικασία της κατασκευής από το 1980. Ο Μαρκ Μπέρι από τη Νέα Ζηλανδία εργάζεται ως ερευνητής. Γλυπτά από τους J. Busquets, Etsuro Sotoo και τον αμφιλεγόμενο Josep Subirachs διακοσμούν τις προσόψεις. Το κεντρικό κλίτος θολωτής κατασκευής ολοκληρώθηκε το 2000 και τα κύρια καθήκοντα από τότε είναι η κατασκευή του εγκάρσιου θολοτού κλίτους και η αψίδα. Από το 2006, οι εργασίες εστιάστηκαν στη διέλευση και στην υποστηρικτική δομή του κεντρικού πύργου του Ιησού Χριστού καθώς και στο νότιο περίβολο του κεντρικού κλίτους, το οποίο θα γίνει η πρόσοψη της Δόξας. Η οροφή του κύριο κλίτους ολοκληρώθηκε και ένα εκκλησιαστικό όργανο εγκαταστάθηκε στα μέσα του 2010, επιτρέποντας τη χρήση του ακόμη ανολοκλήρωτου κτιρίου για θρησκευτικούς σκοπούς. Η εκκλησία καθαγιάστηκε από τον Πάπα Βενέδικτο τις 7 Νοεμβρίου 2010 μπροστά σε 6.500 άτομα., Οι κατασκευές της Σαγράδα Φαμίλια αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026, στην επέτειο των 100 χρόνων από το θάνατο του Γκαουντί, ενώ το ενημερωτικό φυλλάδιο του έργου εκτιμά το έργο να ολοκληρωθεί το 2017 μετά από την πρόσθετη χρηματοδότηση των τουριστών που επισκέφτηκαν τη Βαρκελώνη στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992. Σχέδια που έχουν επεξεργαστεί με τη βοήθεια υπολογιστών έχουν χρησιμοποιηθεί για την επίσπευση της κατασκευής, η οποία προηγουμένως αναμενόταν να κρατήσει εκατοντάδες χρόνια, με βάση τις τεχνικές οικοδόμησης στις αρχές του 20ού αιώνα.

Σχεδιασμός

  Η πρόσοψη της Γέννησης Αν και δεν επρόκειτο ποτέ να χριστεί σαν καθεδρικός ναός, η Σαγράδα Φαμίλια σχεδιάστηκε από την αρχή σαν ένα κτίριο μεγέθους ενός καθεδρικού ναού. Το σχέδιο συνδεόταν άμεσα με προγενέστερους ισπανικούς καθεδρικούς ναούς. Ο Καθεδρικός του Λεόν και ο Καθεδρικός της Σεβίλλης. Από κοινού με τους ισπανικούς γοτθικούς καθεδρικούς ναούς, η Σαγράδα Φαμίλια είναι μικρή σε σύγκριση με το πλάτος της και αποτελείται από πολλά πολύπλοκα τμήματα, τα οποία περιλαμβάνουν διπλούς διαδρόμους, μια περιπατητική με επτά αψιδωτά παρεκκλήσια, πύργους και τρεις πύλες, η καθεμία διαφορετική ως προς τη δομή και τη διακόσμηση. Ενώ είναι κοινό για τους καθεδρικούς της Ισπανίας να περιβάλλονται από πολλά ξωκλήσια και εκκλησιαστικά κτίρια, το σχέδιο της συγκεκριμένης εκκλησίας έχει ένα ασυνήθιστο χαρακτηριστικό: ένα σκεπαστό πέρασμα που σχηματίζει ένα ορθογώνιο και περιβάλλει την εκκλησία ενώνοντας τις τρεις πύλες. Προσόψεις Η εκκλησία θα έχει τρεις μεγάλες προσόψεις: η πρόσοψη της Γέννησης προς την Ανατολή, η πρόσοψη των Παθών προς τη Δύση καθώς και η πρόσοψη της Δόξας προς το Νότο. Η πρόσοψη της Γέννησης χτίστηκε πριν η κατασκευή διακοπεί το 1935 και φέρει την πιο άμεση επιρροή από τον Γκαουντί. Η πρόσοψη των Παθών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή για το κωδωνοστάσιό της, τους βασανισμένους χαρακτήρες που συμπεριλαμβάνουν και φιγούρες του Χριστού καθώς και τον Χριστό εσταυρωμένο. Αυτά τα αμφιλεγόμενα σχέδια αποτελούν δουλειά του Josep Maria Subirachs. Η πρόσοψη της Δόξας, η οποία κατασκευάζεται από το 2002, θα είναι η μεγαλύτερη και η πιο μνημειώδη πρόσοψη καθώς θα εκπροσωπεί την ανάβαση προς τον Θεό. Θα απεικονίζει επίσης διάφορες σκηνές όπως η Κόλαση, το Καθαρτήριο και θα περιλαμβάνει στοιχεία από τα Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα και τις Επτά Ουράνιες Αρετές.

Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς[

Μαζί με έξι άλλα κτίρια του Γκαουντί στη Βαρκελώνη, η Σαγράδα Φαμίλια έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO.

πήγες: Βικιπαίδεια,barcelona-tourist-guide

Big Ben, ένα κτίσμα που αξίζει να το επισκεφθείτε.

Νοέ 201425

Το Big Ben βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, πιο συγκεκριμένα στο Λονδίνο. Αποτελεί σύμβολο τόσο του Λονδίνου όσο και της Αγγλίας. Χτίστηκε στις 10 Απριλίου του 1858.  Ο πύργος του ρολογιού είναι 96,8 μέτρα και ξεκίνησε να λειτουργεί στις 31 Μαΐου του 1852.  . Το Big Ben χτίστηκε σαν μια προσθήκη στο παλάτι του Ουέστμινστερ όπου κάηκε 24 χρόνια νωρίτερα.  Το κτίσμα χρησιμοποιείται ως κοινοβούλιο. Το Big Ben είναι απλώς ένα ψευδώνυμο καθώς στη βάση του ρολογιού είναι γραμμένες οι λέξεις: DOMINE SALVEM FAC FEGINAM NOSTRAM VICTORIAM PRIMAM όπου σημαίνουν: Κύριε, φύλαξε τη βασίλισσα μας, Βικτώρια την πρώτη.


Πηγή: www.telegraph.co.uk

Το κτίσμα είναι ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με δύο πύργους: την καμπάνα και φυσικά το ρολόι. Είναι φτιαγμένο σε  νεογοτθικό ρυθμό, τον οποίο σχεδίασε ο Αύγουστος Πιούτζιν ( Augustus Pugin ). Έχει πολλά παράθυρα τα οποία είναι μακρόστενα.  Στο εσωτερικό του κτίσματος μπορούν να μπουν μόνο Άγγλοι υπήκοοι. Ο πύργος του ρολογιού δεν έχει ασανσέρ  γι`αυτό οι άνθρωποι αναγκάζονται να ανεβαίνουν 334 σκαλοπάτια. Είναι ένα από τα ποιο γνωστά και δημοφιλέστερα αξιοθέατα σε όλον τον κόσμο.Πιστεύουμε ότι αξίζει να το επισκευφθείτε θα θέλαμε πολύ να επισκεφτούμε αυτό το κτίσμα και πιο πολύ να μπούμε μέσα για να δούμε τα έπιπλα και το ντεκόρ του.

Αλεξάνδρα Α.Π. Αναστασία Α., Ναταλία Κ.

Στ’ τάξη 2014-2015

Πηγές: el.wikipedia.org, londino.thecosmographer.com

 

Ο πύργος του Άιφελ

Νοέ 201425

Ο πύργος του Άιφελ είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης του Παρισιού.

Κατασκευάστηκε από το 1887 έως το 1889 από το μηχανικό  Γουστάβο  Άιφελ και σήμερα αποτελεί ένα από τα γνωστότερα κτίρια στον κόσμο. Φτιάχτηκε με την ευκαιρία του εορτασμού των 100 χρόνων από τη Γαλλική επανάσταση.

Έχει ύψος 325  μέτρα. Εργάστηκαν συνολικά 300 εργάτες που ένωσαν 18.038 κομμάτια αδιάβροχου σιδήρου με 2,5 εκατομμύρια πριτσίνια (βίδες).

Στον πλωτό όροφο, όπου χωρούν 2.500 άνθρωποι, υπάρχουν τηλεσκόπια, ένα εστιατόριο και ένα παρατηρητήριο κινήσεων που ανιχνεύει τις ταλαντώσεις του πύργου. Επίσης είναι γραμμένα με χρυσά γράμματα τα ονόματα 72 επιστημόνων.

Στο δεύτερο όροφο χωρητικότητας 1.600 ατόμων, υπάρχει το εστιατόριο «JulesVerne»

Η προσέλευση  στον τρίτο όροφο γίνεται, μόνο με ανελκυστήρα, αφού απαγορεύεται αυστηρά η χρήση της σκάλας και χωράει 400 άτομα. Εκεί υπάρχει μουσείο κέρινων ομοιωμάτων και φυσικά το ομοίωμα του Γουστάβο Άιφελ. Λίγο ψηλότερα υπάρχει εξωτερική πλατφόρμα με κεραίες μετάδοσης για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Ο πύργος του Άιφελ εντυπωσιάζει τους επισκέπτες του, ενώ στην αρχή θεωρήθηκε κακόγουστος και άσχημος και προκάλεσε τη «Διαμαρτυρία Καλλιτεχνών» εναντίων του.

Σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέμου (1914-1918) με ασύρματα δίκτυα επικοινωνίας. Στο Β’ Παγκόσμιο πόλεμο ο Γερμανικός στρατός τοποθέτησε πομπό για τη λειτουργία τηλεόρασης και κατάλληλο εξοπλισμό για μια δέσμη φωτός, ως τρόπος καθοδήγησης αεροπλάνων.

Από το 2012 γίνεται σύμβολο εξοικονόμησης ενέργειας, αφού αποφασίστηκε η εγκατάστασης ανεμογεννητριών, φωτοβολταϊκώ αλλά και συστήματος συλλογής του βρόχινου νερού. Ταυτόχρονα, θα γίνουν αλλαγές που θα βελτιώσουν την πρόσβαση ανθρώπων με προβλήματα κινητικότητας.

Ο Πύργος του Άιφελ θεωρείτε το έμβλημα του Γαλλικού πολιτισμού, το σύμβολο της Γαλλικής πρωτεύουσας και το πρώτο σημείο προορισμού των επισκεπτών του Παρισιού.

Δυστυχώς έχω δει μόνο από φωτογραφίες, αλλά έχω εντυπωσιαστεί τόσο πολύ που θα ήθελα να τον επισκεφθώ για να δω αυτά που έγραψα στην πραγματικότητα.

Αιφελ

 

 

 

Πηγές

 

http://el.wikipedia.org           (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%86%CE%B9%CF%86%CE%B5%CE%BB )

2http://ruesavoir.com  ( http://ruesavoir.com/gr-civ/monuments/article1/ )

3http://www.clickatlife.gr/  (http://www.clickatlife.gr/taksidi/story/29691 )

 

Μάριος Ν. ,Ελένη Α.Π.

ΣΤ’ 2014-2015

 

 

Το Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας: ένα ευχάριστο αξιοθέατο!

Νοέ 201425

ΤΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟ ΡΟΛΟΙ ΤΗΣ ΠΡΑΓΑΣ

Ρολοι πραγας    Το αστρονομικό ρολόι της Πράγας είναι ένα μεσαιωνικό ρολόι στο κέντρο της Πράγας.Το σημερινό ρολόι είναι ένα πιστό αντίγραφο του αρχικού,που καταστράφηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το αστρονομικό ρολόι της Πράγας είναι πιθανώς το τρίτο της Ευρώπης σε χρονολογική σειρά μέτα το ρολόι της Πάδοβας στην Ιταλία (1344) και του Στρασβούργου.

Η αρχική κατασκευή πραγματοποιήθηκε το 1410.Τότε κατασκευάστηκε η αστρονομική «ωρολοπλάκα»,ενώ 80 χρόνια αργότερα,το 1490 προστέθηκε και η ημερολογιακή περιστρεφόμενη πλάκα.Λέγεται μάλιστα ότι προκειμένου να μην επαναλάβει ο ωρολογοποιός Γιαν Χάνους σε κάποια άλλη πόλη αυτό το αριστούργημα του,οι δημοτικοί σύμβουλοι της Πράγας αποφάσισαν να τον τυφλώσουν!

Είναι γνωστό επίσης με το όνομα Orloj από παράφραση της ελληνικής λέξης ωρολόγιον.

Η διακόσμηση του (ζωγραφική και γλυπτική) άλλαξε με το πέρασμα των αιώνων.Στοιχεία προστέθηκαν,άλλαξαν και ολοκληρώθηκε το 1865.

Στο ρολόι κάθε μία ώρα,από τα μίκρα παραθυράκια του εμφανίζονται οι μορφές των Αγίων Αποστόλων.Από τις 8 π.μ. μέχρι τις 8 μ.μ. μαζεύεται κόσμος γύρω από το ρολόι για να δει να εμφανίζονται κατά σειρά,ανάλογα με την ώρα οι 12 μαθητές του Χρηστού,οι Απόστολοι.

Η όλη κατασκευή του ρολογιού δείχνει στους θεατές τρεις ανεξάρτητες κινήσεις:

1.Την κίνηση του Ήλιου κατά τη διάρκεια μιας μέσης ηλιακής ημέρας.

2.Τη μέση περιφορά της Σελήνης κατά τη διάρκεια ενός σεληνιακού μήνα.

3.Την φαινόμενη ετήσια περιφορά του Ήλιου γύρω από τη Γη πάνω στην εκλειπτική.

Εγώ θα ήθελα πολύ να επισκεπτώ το αστρονομικό ρολόι της Πράγας επειδή πιστεύω ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αξιοθέατο και θα μου άρεσε να μάθω περισσότερες πληροφορίες για αυτό.

ΠΗΓΕΣ: el.wikipedia.org

Η Ιστορική Πράγα(βιβλίο)

Συνέντευξη από τον Χρήστο Κ.

Αναστασία Κ., ΣΤ’ 2014-15

casa batllo

Νοέ 201425

Κάζα  Μπατλό

Το Κάζα Μπατλό είναι ένα  διάσημο κτίριο στο κέντρο της Βαρκελώνης και ένα από τα αριστουργήματα του κορυφαίου Καταλανού αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί.

casa-batlo prosopsi

Το κτίριο αποτελεί αναδιαμόρφωση ενός παλαιότερου σπιτιού το οποίο επανασχεδίασε ο Γκαουντί το 1904 και ανακαινίστηκε αρκετές φορές από τότε. Λέγεται και casadelsossos [το σπίτι των οστών] γιατί η πρόσοψη του δείχνει να έχει κατασκευαστεί από κρανία και οστά.Τα κρανία είναι στην πραγματικότητα μπαλκόνια και τα οστά είναι οι κολώνες υποστήριξης.

Ο Γκαουντί χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης τα χρώματα και σχήματα που συναντάμε στην οργανική και θαλάσσια ζωή [πχ το χρώμα των φυσικών κοραλλιών στην πρόσοψη].

 1024px-Close_up_Casa_Batlo prosopsi

Το κτίριο σχεδιάστηκε από τον Γκαουντί για  τον JosepBatllo,ένα πλούσιο βιομήχανο ως ένα σπίτι της αριστοκρατίας.Ο SenorBatlloέζησε στους δύο χαμηλότερους ορόφους μαζί με την οικογένεια του μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 50.Οι επάνω όροφοι είχαν ενοικιαστεί ως διαμερίσματα.

Όπως όλα τα έργα που σχεδίασε ο Γκαουντί η Κάζα Μπατλό μπορεί να χαρακτηριστεί ως μοντερνισμός και αρ νουβώ σε μια ευρύτερη έννοια. Το ισόγειο, συγκεκριμένα είναι ασυνήθιστα δομημένο  με ακανόνιστα οβάλ παράθυρα και πέτρινο τοίχο σμιλεμένο σαν να ρέει. Υπάρχουν λίγες ευθείες γραμμές και η πρόσοψη είναι διακοσμημένη με πολύχρωμο μωσαϊκό φτιαγμένο από θραύσματα κεραμικών πλακιδίων.   Η οροφή είναι αψιδωτή και μοιάζει με την φολιδωτή πλάτη ενός δράκου ή ενός δεινοσαύρου.

Τα έπιπλά του σπιτιού όλα σχεδιασμένα από τον Γκαουντί είναι εξαιρετικά πρωτότυπα, πραγματικά έργα τέχνης. Ένα πολύ εντυπωσιακό στοιχείο του σπιτιού είναι ο κεντρικός φωταγωγός που παρέχει φως σε όλο το κτήριο και στους νέους ορόφους που προσέθεσε ο Γκαουντί στο αρχικό κτήριο.

Ο Μπατλό ήθελε έναν αρχιτέκτονα για να του σχεδιάσει ένα σπίτι εξαιρετικά πρωτότυπο και τολμηρό που να μη μοιάζει με κανένα άλλο.   Πράγματι το κύριο συναίσθημα που δοκιμάζει ο επισκέπτης  του κτηρίου από τη πρώτη στιγμή είναι η έκπληξη αλλά και ταυτόχρονα ο θαυμασμός για την  πρωτοτυπία αλλά και ταυτόχρονα τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζει όλους τους χώρους τόσο τους εσωτερικούς όσο και τους εξωτερικούς.

Αν ποτέ πάτε στη Βαρκελώνη αξίζει σίγουρα να επισκεφτείτε τo Κάζα Μπατλό.

 

 

Πηγές

1)    Βικιπαίδεια , λήμμα ΚΑΖΑ ΜΠΑΤΛΙΟ

2)    Tourist Guide Barcelona,  http://www.barcelona-tourist-guide.com/el/gkaoundi

3)    Gaudi, collection ART EN ESPAGNE, εκδόσειςescudo de oro

4)    MODERNISME ART NOUVEAU IN BARCELONA, LOFT Publications

Έλλη Κ.

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΈΓΙΝΑΝ ΤΑΙΝΙΕΣ

Φεβ 201425

Η λογοτεχνία έχει αγαπηθεί πολύ από ανθρώπους ολόκληρου του κόσμου. Πολλά βιβλία έχουν πάρει τη μορφή ταινίας και έχουν γίνει μεγάλες επιτυχίες. Μερικές από αυτές, ή μάλλον οι περισσότερες, είναι επιστημονικής φαντασίας. Η επιστημονική φαντασία έχει κάνει πάταγο στον κινηματογράφο με τους φανταστικούς ήρωες των ταινιών και τις ατελείωτες περιπέτειές τους.

Ένα από τα βιβλία που έχουν μεταφερθεί ως ταινία στον  κινηματογράφο είναι το «Χόμπιτ», ένα έργο του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν . Ένα άλλο βιβλίο που έχει γραφτεί από τον Τόλκιν είναι η Τριλογία «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών» που σχετίζεται με το Χόμπιτ. Πρόκειται για δυο μυθιστορήματα περιπέτειας. Παρόλο που ο «Άρχοντας των δαχτυλιδιών» βγήκε στους κινηματογράφους πριν από το «Χόμπιτ» , το «Χόμπιτ» είναι η αρχή της ιστορίας. Μία μέρα ένα νεαρό χόμπιτ ονόματι Μπίλμπο Μπάγκινς καθώς κάπνιζε την πίπα του στον κήπο του ένας παράξενος γέρος με ένα μυτερό καπέλο τον πλησιάζει και  του αρχίζει την κουβέντα . Ο καημένος ο Μπίλμπο δεν ήξερε τις συνέπειες της κουβέντας αυτής. Έτσι το ίδιο βράδυ βρέθηκε στο τραπέζι του περιτριγυρισμένος από 13 νάνους. Σύντομα ο Μπίλμπο θα ταξιδέψει με τους νάνους στο μακρινό Έρεμπορ για να πάρουν πίσω το κλεμμένο χρυσό των νάνων από το δράκο Smaug (Νοσφιστή).Στη  συνέχεια  της  ιστορίας  μας  παίρνει  μέρος  «ο άρχοντας  των  δαχτυλιδιών». Ο  Μπίλμπο  γέρασε πια  και  είναι ώρα να  δώσει  το  σπαθί  του  στον  ανιψιό  του  τον  Φρόντο. Ο  Φρόντο  σύντομα  θα  βρεθεί  στο  Σχιστό  λαγκάδι (χώρα  των  ξωτικών)  και  από  εκεί  θα  ξεκινήσει  με την συντροφιά  του  δαχτυλιδιού  για το βουνό  του  χαμού  που  κατοικεί  ο Σάουρον.

Ένα άλλο βιβλίο, όχι πολύ γνωστό σε μορφή βιβλίου, έχει τίτλο «Τζέιμς Μποντ». Γράφτηκε από τον Ιαν Φλέμινγκ και είναι βιβλίο δράσης, αλλά δεν σχετίζεται με καμία από τις ταινίες που έχουν βγει στους κινηματογράφους.  Ποιος  θα  φανταζόταν  ότι πίσω από  τόσες  ταινίες  υπήρχε  το  πρωτότυπο βιβλίο. Ένα επίσης πολύ διάσημο βιβλίο είναι το Εραγκον που γράφτηκε από τον Κριστοφερ Παολίνη  που από ό,τι φαίνεται έχει βάλει τα δυνατά του για να δημιουργήσει μια τέτοια περιπέτεια. Τέλος ένα ακόμα διάσημο βιβλίο είναι το θρυλικό και παγκοσμίως γνωστό Χάρι Πότερ. Πάνω από 80.000.000 άνθρωποι το έχει διαβάσει. Το βιβλίο γράφτηκε από  την Τζ. κ. Ρόουλινγκ .Ο  Χάρι είναι  ένα  μικρό 11χρονο  αγόρι  που  κατοικεί  στο  Λονδίνο με τους  αγενείς  συγγενείς  του. Μία  μέρα  καταφτάνει  ένα γράμμα  που  λέει  ότι  ο Χάρι είναι  μάγος  και  καλείται  στο « Χόγκουαρτς», το σχολείο  για μαγείες  και ξόρκια.

Αυτά  και ακόμα  πολλά  βιβλία  έχουν  βγει  στον  κινηματογράφο.  Αλλά  σίγουρα  αυτή  η  ιστορία  θα  συνεχιστεί  χωρίς  κανένα  τέλος. Τι  περιμένεις;  Γράψε  και  εσύ  το  δικό σου  βιβλίο  για να  κάνεις  τη  δική  σου  αρχή.

Η ΤΆΞΗ ΠΆΕΙ ΘΕΑΤΡΟ

Φεβ 201411

Στην τάξη μας αρέσει πολύ το θέατρο για αυτό και αποφασίσαμε να σας προτείνουμε κάποιες θεατρικές παραστάσεις που μας πρότειναν τα παιδιά της τάξης μας.

Ένα θεατρικό μιούζικαλ που πρότειναν αρκετά παιδιά τις τάξης μας είναι το Annie που έχουν λατρέψει μικροί και μεγάλοι! Το Annie παίζεται στο Θέατρον του Ελληνικού Κόσμου μέχρι και τις 16 Φεβρουαρίου!
annie2a
Μία παράσταση που προτείνει η τάξη μας για τα μεγαλύτερα παιδιά είναι ΤΟ ΤΡΕΝΟ το οποίο είναι ένα αστείο θεατρικό δρώμενο που ηθοποιοί είναι μαθητές του Λυκείου που ταξιδεύουν με ένα τρένο και περνάνε από το ταξίδι της ενηλικίωσης στην στέγη γραμμάτων και τεχνών μέχρι και τις 13 Απριλίου 2014!
στε
Ένα ακόμη θεατρικό έργο για μεγαλύτερα παιδιά είναι ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΙΝ παίζεται στο θέατρο Γκλόρια μέχρι την και την Κυριακή των Βαΐων, όπου όλοι είναι καλεσμένοι στο σπίτι του δόκτωρ Βίκτωρ Φρανκενσταϊν για να γιατρευτούν. Τι γίνεται όμως όταν η ώρα πάει 12 και τα τέρατα ζωντανεύουν;Narjes---Papamatthaiou---Tziovas---Farazi

Και η τελευταία παράσταση που σας προτείνουμε είναι η θεατρική παράσταση ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΑΠΟΨΕ στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη. Η παράσταση είναι μία αστυνομική κωμωδία που ποτέ δεν μπορείς να μαντέψεις το τέλος!
αρχείο λήψης (1)
Πολλά και αλλά στο επόμενο άρθρο μας και στις εκπομπές μας
Η ΣΤ ΤΑΞΗ
A LOT OF M!!!!!
a.lot_.of_.m.sima_

OI TAINIEΣ ΚΑΙ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟ!!!

Φεβ 201411

Ταινίες υπάρχουν πολλές. Σε αυτό το άρθρο όμως θα αναφέρουμε τις πιο διάσημες από αυτές

Οι ταινίες αυτές είναι καινούριες και παλιές έχουν όμως ένα κοινό, είναι όλες τους πολύ αγαπητές και λατρεμένες!!!Πάμε λοιπόν να τις δούμε και να τις απολαύσουμε!!! Aν σας ενδιαφέρουν αυτά που θα δείτε παρακάτω μάθετε κι άλλα στην ιστοσελίδα μας στο ESR και μην ξεχνάτε να ακούτε την εκπομπή μας A LOT OF M και να διαβάζετε τις ανάρτησεις μας!!!Γιατί όταν πρόκειται για κινηματογράφο πάντα θέλεις παραπάνω!!!
1 ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ

Νέα εικόνα

2 ΕΙΔΙΚΟΤΗΣ ΜΑΣ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Νέα εικόνα (1)

3 GROWN UPS

Νέα εικόνα (2)

4 ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΑΡΕΕΣ

 Νέα εικόνα (3)

5 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΡΔΙΟΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ

Νέα εικόνα (4)

Η τεχνολογία πολιορκεί και το ποδόσφαιρο

Φεβ 201411

Η τεχνολογία πολιορκεί το ποδόσφαιρο

 Η τεχνολογία για πολλά  χρόνια  ήταν  εκτός αθλητισμού, αυτό τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει.                                                

Η τεχνολογία συμβάλλει στην ποιότητα των αγώνων για την πιο δίκαιη και αποτελεσματική  διαιτησία, την ποιότητα των υποδομών και την βελτίωση των  αθλητικών επιδόσεων. Στο ποδόσφαιρο σύνηθες πρόβλημα ήταν αν η μπάλα πέρασε ή όχι τη γραμμή .

Μεγάλοι επιστήμονες  με τη βοήθεια  της τεχνολογίας,  κατάφεραν να λύσουν  αυτό το πρόβλημα. Οι επιστήμονες  έβαλαν άθραυστους αισθητήρες πάνω στην μπάλα και στις γραμμές του τέρματος, ώστε όταν η μπάλα περνάει ολόκληρη τη γραμμή, να στέλνεται ειδοποίηση  σε κλάσματα δευτερόλεπτου στο διαιτητή, αν η μπάλα πέρασε τη γραμμή.  Αυτή η ανακάλυψη θα χρησιμοποιηθεί  πρώτη φορά στο μουντιάλ της Βραζιλίας το καλοκαίρι του 2014.

  Ένα άλλο αθλητικό  επίτευγμα είναι η τεχνολογία στις  υποδομές

Ευφάνταστοι  αρχιτέκτονες  έχουν σχεδιάσει πολλές  απίθανες, ασυνήθιστες    κατασκευές και εγκαταστάσεις αθλητικών κέντρων . Έτσι υπάρχουν στάδια και γήπεδα διαφόρων αθλημάτων που αποτελούν τρελή έμπνευση σχεδιαστών σε όλο τον κόσμο που δεν μπορεί κανείς να φανταστεί. Παρακάτω θα δείτε αθλητικές εγκαταστήσει σε Ίμια που δεν μπορείς να φανταστείς

1. Γήπεδο γκολφ Coeur   d’ Alene που επιπλέει στο νερό, ΗΠΑ

Νέα εικόνα

2. Γήπεδο ποδοσφαίρου δίπλα στον Ατλαντικό Ωκεανό, Νήσοι ΦερόεςΝέα εικόνα (1)

3. Το ψηλότερο γήπεδο τένις στον κόσμο, στην κορυφή του Burj Al Arab, Ηνωμένα Αραβικά ΕμιράταΝέα εικόνα (2)4. Γήπεδο ποδοσφαίρου που επιπλέει στο νερό, Σιγκαπούρη

Νέα εικόνα (3)Εσωτερικό χιονοδρομικό κέντρο Ski Dubai Ηνωμένα Αραβικά ΕμιράταΝέα εικόνα (4)6. Mini γήπεδο ποδοσφαίρου σε ταράτσα, ΙαπωνίαΝέα εικόνα (5)

7. Γήπεδο ποδοσφαίρου Ottmar Hitzfeld σε μεγάλο υψόμετρο, ΕλβετίαΝέα εικόνα (1)8. Γήπεδο ποδοσφαίρου κρυμμένο στην άμμο, Αμπού ΝτάμπιΝέα εικόνα (7)

 

ΕΦΕ ΚΑΙ ΦΩΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ!!!

Φεβ 201411

     Νέα εικόνα (4)

   Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ από παλιά, στο θέατρο όμως έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα ως προς το να μπορούμε να το απολαμβάνουμε περισσότερο από παλιά.

Νέα εικόνα (6)

Σήμερα όταν πας στο θέατρο περιμένεις να δεις το απρόβλεπτο διότι έχει ωραία και χρωματιστά φώτα, σκηνικά που γυρίζουν και αλλάζουν, σχοινιά που σε κρατάνε στον αέρα και πολλά  άλλα μέσα που μας βοηθούν να κάνουμε τις παραστάσεις πιο ενδιαφέρουσες και πιο ελκυστικές προς  τους θεατές.

Νέα εικόνα (5)

   Μερικά πράγματα που έχουν αλλάξει με τον ερχομό της τεχνολογίας είναι ο φωτισμός, ο οποίος μπορεί να ακολουθεί τους ηθοποιούς.

Νέα εικόνα

   Αντίθετα στον κινηματογράφο η τεχνολογία χρειαζόταν από την αρχή διότι αν δεν υπήρχε δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα μηχανήματα και δεν θα μπορούσαν να εμφανίζονται στην οθόνη εικόνες.

Νέα εικόνα (1)

   Παλιά στους κινηματογράφους οι ταινίες προβάλλονταν μέσα από παλιές κινηματογραφικές κάμερες. Τώρα πια τα μηχανήματα του κινηματογράφου έχουν καλώδια και μικροτσιπάκια που βοηθούν στη μετακίνηση των εικόνων μέσα από καλώδια και πρίζες.

Νέα εικόνα (3)

   Τώρα πια όταν πηγαίνεις στον  κινηματογράφο βλέπεις μία ταινία με άνεση και ευκολία. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι για να γυριστεί η ταινία χρειάζεται κόπος και υπομονή όχι μόνο από τους ηθοποιούς αλλά και από τους παραγωγούς που βοηθάνε και καταβάλουν  πολύ μεγάλες προσπάθειες ως προς την παραγωγή και δημοσίευση της ταινίας.

Νέα εικόνα (2)

   Απ’ ότι καταλάβατε η τεχνολογία έχει συμβάλει πάρα πολύ στην καθημερινότητά μας με πολλούς και διάφορους τρόπους οι οποίοι μας βοηθούν και μας ψυχαγωγούν όπως το ΘΕΑΤΡΟ και ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ!

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων