Ένας περίεργος επισκέπτης έφτασε στην πόρτα μας!

17132569573691713256957303 17132569573781713256957415 17132569574241713256957353 1713256957361

Μια βαλίτσα εμφανίστηκε ξαφνικά… τι άραγε να κουβαλά;

Mήπως κάποιος την έχασε και την αναζητά;

 

Τα Βιβλία σε Ρόδες επισκέφτηκαν και το δικό μας σχολείο, με περιέργεια και χαρά τα καλωσορίζουμε στην τάξη μας!

Με θέμα το “Νερό” και διάφορα βιβλία για όλες τις ηλικίες, θα μας κρατήσουν συντροφιά για λίγες μέρες.

Θα μας προσφέρουν γνώσεις και θα ταξιδέψουν την φαντασία μας, πριν αναχωρήσουν για τον επόμενο προορισμό τους.

Ευχαριστούμε για αυτή την εμπειρία www.vivliaserodes.gr !!!

4 Απριλίου 2024-Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

1712563293310

 

Στα πλαίσια εορτασμού της ημέρας αυτής συμμετείχαμε στις δράσεις της 1ης Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, παρακολουθώντας ζωντανά την παρουσίαση και συμμετέχοντας στο διάλογο και τις δραστηριότητες που είχαν οργανωθεί.

Επεξεργαστήκαμε έννοιες σχετικές με την φιλοζωία και την Διεθνή Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978).

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3

1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

Άρθρο 13

1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/58

 

2 Απριλίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

1712120703444 117121204422931712120442300

1712553377458posterjapan171255337746917128156917461712815691764

1712120703435 1712120703452  17121207034091715585862827

17077543258761715585862858 11715585862872 1 1715585862821 1715585862814

Το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024 είναι:

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας! Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας».

«Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

 Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άγιος Βασίλης;

 Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα: Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!»

Ελληνική μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, και αφού επεξεργαστήκαμε την εξαιρετική σχετική παρουσίαση του συναδέλφου εκπαιδευτικού και συγγραφέα κ.Στάθη Ξαφάκου, ασχοληθήκαμε με την δική μας βιβλιοθήκη.

Περιεργαστήκαμε τους νέους τίτλους με τους οποίους εμπλουτίστηκε η γωνιά μας,  ασχοληθήκαμε με την κατηγοριοποίηση τους και δημιουργήσαμε τους δικούς μας ανοιξιάτικους σελιδοδείκτες και τις δικές μας αφίσες για την μέρα αυτή.

Τέλος, ασχοληθήκαμε με τον ορισμό των κανόνων της βιβλιοθήκης μας, την ενημέρωση του βιβλίου υλικού (διαγραφής των παλαιών και καταγραφή των νέων τίτλων) και την δημιουργία του νέου βιβλίου δανεισμού.

 

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!!! 25η Μαρτίου 2024

1711529730740 11711529730731 1  17115297307201711529848325

ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ
Διπλή γιορτή διπλή χαρά την αγία τούτη μέρα
απ’ άκρη σ’ άκρη η χώρα μας στα γαλανά ντυμένη
της Λευτεριάς τα σήμαντρα ηχούνε στον αέρα
κι ο Γαβριήλ στην Παναγιά μήνυμα θείο φέρνει.
Είκοσι πέντε του Μαρτίου μέρα ευλογημένη
οι ουρανοί ανοίξανε κι έλαμψε όλη η γη
η Παναγιά γονατιστή ακούει θαμπωμένη
πως απ’ αυτή θα γεννηθεί το θεϊκό Παιδί.
Διπλή γιορτή, διπλή χαρά, πανηγυρίζει η φύση
του λυτρωμού το μήνυμα χαρμόσυνα αντηχεί.
Ο αγώνας για τη Λευτεριά του σκλάβου έχει αρχίσει
και γιορτινά στολίστηκε ο ουρανός κι η γη.

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

171152973069017115297306991711529730708 17108418559091710841855920

Με μεγάλη μας χαρά υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας, σήμερα, τις κυρίες Χονδρογιάννη Νέλη(ΠΕ Διαιτολόγων) και Κοτοπούλη Γεωργία(ΤΕ Νοσηλευτικής), προσωπικό του Κέντρου Υγείας Αργαλαστής, στα πλαίσια του προγράμματος Διατροφικής Αγωγής που επεξεργαζόμαστε με τους μαθητές τις τελευταίες μέρες.

Ευχαριστούμε πολύ για τις χρήσιμες γνώσεις, τις συμβουλές και τις δραστηριότητες που μοιραστήκατε μαζί μας!!!

8 Μαρτίου 2024-Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα των Γυναικών

1711530102890

Η 8η Μαρτίου ορίστηκε το 1977 από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα της Γυναίκας και τη Διεθνή Ειρήνη.

Με αφορμή την Ημέρα της γυναίκας συζητάμε και γνωρίζουμε σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες του τόπου μας, αλλά και του υπόλοιπου κόσμου.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

1709808601090

STOP στο bullying!

STOP στη βία!

ΜΟΝΟ ΑΓΑΠΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!

Το ποίημα που συνέθεσαν οι μαθητές της Β,Γ,Δ,Ε,ΣΤ τάξης  με αφορμή την 6η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Bullying!

Καλώς μας ήρθες Άνοιξη!

1709547986118

Ναι την φτιάχνεις.
Κάθε φορά από την αρχή.
Όλο και πιο ζωντανή.
Όλο και πιο ποτισμένη.

Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα χρώματα που σημαίνουν αρμονία.
Και με εκείνες τις λέξεις που δηλώνουν αρχή.

Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνο το φως, που μπορεί να σου δώσει Παράδεισο.
Και με εκείνα τα λουλούδια που μυρίζουν ζωή.

Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνο το άρωμα της αθάνατης, Ελπίδας.
Και με εκείνη την Πίστη που θα σε κάνει να μην φοβηθείς.

Ναι την φτιάχνεις λοιπόν.
Με υλικά αγνά για την ψυχή σου.
Και με στιγμές απλές που χαρίζουν αιώνιες χαρές.

Και με ανθρώπους λιτούς και ευθείς.
Που σε ακούν στην σιωπή.
Και δεν έχουν ανάγκη τα λόγια για εξηγήσεις.

Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα όνειρα που θα σε γεμίσουν υποσχέσεις.
Και με εκείνα τα χαμόγελα που θα σου δείξουν πως πρέπει να ζεις.

Διότι, αν δεν κουβαλάς την Άνοιξη μέσα σου, πρέπει να μάθεις να την χτίζεις.
Από το χειρότερο σκοτάδι στο πιο λαμπερό φως.

Μην την αφήσεις ποτέ να φύγει.
Διότι, όσο πιο δυνατά μπαίνει αυτή, τόσο πιο εύκολα διώχνει τους χειμώνες από την καρδιά σου.

Να την αγαπάς την Άνοιξη.
Όχι μόνο για τα όμορφα και τα ανάλαφρα ρούχα που φοράς.
Μήτε για τους καταγάλανους ουρανούς που σου δωρίζει.
Αλλά για την Αναγέννηση που σε κάνει να ζεις.

Εκείνον τον γλυκό αέρα που δροσίζει την ψυχή σου.
Και εκείνον τον ήλιο που σου χαρίζει ζεστασιά.

Να της δίνεις γεύση λοιπόν.
Σαν εκείνη την βαριά και γλυκιά, που μόνο ο Έρωτας μπορεί να δώσει.

Και μην στεναχωριέσαι αν ξαφνικά χαθεί ή απλά δεν σου έρθει.

Διότι, την Άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις.

                                                                                                                       Οδυσσέας Ελύτης