Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τείχος των Δυμαίων & δράση με το Εθνικό Πάρκο Κοτυχίου-Στροφυλιάς

Την Παρασκευή 15/05/2026 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Σπηλιοπούλου Βασιλικής και Σιόλου Βαρβάρας, η οποία αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία που συνδύασε τη γνώση, τη φύση και την ψυχαγωγία. Ξεχωριστή θέση στην επίσκεψή μας είχε το Τείχος των Δυμαίων, ένα μνημείο μεγάλης ιστορικής αξίας που μαρτυρά τη στρατηγική σημασία της περιοχής ήδη από την αρχαιότητα. Τα επιβλητικά του ερείπια και η θέση του σε φυσικά οχυρωμένο σημείο αποκαλύπτουν τον ρόλο του ως σημαντικό αμυντικό έργο, προσφέροντάς μας μια ζωντανή εικόνα της αρχαίας οχύρωσης και της ζωής των ανθρώπων εκείνης της εποχής.

Στη συνέχεια, συμμετείχαμε σε μια ενδιαφέρουσα δράση ορνιθοπαρατήρησης που οργανώθηκε από το Εθνικό Κέντρο Κοτυχίου–Στροφυλιάς. Με την καθοδήγηση ειδικών, παρατηρήσαμε διάφορα είδη πουλιών και μάθαμε για τη σημασία της προστασίας των υγροτόπων και της βιοποικιλότητας. Ακολούθησε σύντομη βόλτα – περίπατος στο δάσος της Στροφυλιάς υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης του Εθνικού Κέντρου. Η επαφή μας με το φυσικό περιβάλλον ήταν μοναδική και μας έδωσε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερο την αξία της φύσης. Τέλος, η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης. Μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα οι μαθητές έπαιξαν, γέλασαν, συζήτησαν και απόλαυσαν την παρέα των συμμαθητών και των δασκάλων τους.

Η εκδρομή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με γνώμονα

  • τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχει αναλάβει η σχολική μονάδα
  • τις δράσεις του ΠΣ του Ενεργού Πολίτη που έχει αναλάβει η σχολική μονάδα με τίτλο “Οι μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι….ανάδειξη τοπικής, πολιστικής κληρονομιάς” και “Ελλάδα μου, η χώρα μου”
  • τον άξονα αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση) που έχει ως στόχο την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού του τόπου του σχολείου

Συνοπτικά, η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τείχος των Δυμαίων και στο Εθνικό Πάρκο Κοτυχίου–Στροφυλιάς συνδέεται άμεσα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, καθώς συνδυάζει την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα σημαντικό ιστορικό μνημείο, ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με την τοπική ιστορία (Στόχος 11), ενώ παράλληλα, μέσω της ορνιθοπαρατήρησης και της επαφής με τον υγροβιότοπο, κατανόησαν τη σημασία της προστασίας της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων (Στόχοι 14 και 15). Επιπλέον, η βιωματική φύση της δράσης προάγει την ποιοτική εκπαίδευση (Στόχος 4) και ενισχύει τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών (Στόχος 17), συμβάλλοντας στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της εκδρομής ήταν η κα. Σπηλιοπούλου Βασιλική, η κα. Λαμπροπούλου Μαριγιάννα και η κα. Σιόλου Βαρβάρα.

9a0e0704 9efe 4421 b298 7c3c4d047d67 0066c772 4417 4f31 a082 3cacab2e92fb 70fb1921 d20e 4484 874f 5a3e8245127b 82c6e63d 610c 4f08 81fe 4ea8570685aa 107b493d d6a0 4c10 9444 151c382cd14b 4908e5e5 2cfe 454b 9ea7 cd38a370910c 94379049 8117 4520 98da 7ae567cfda04 a8847df0 0fc6 41b7 a35c e15c17448cbc cd1d52eb b1cc 4216 b88e 10b0e99fc587 d5875423 0850 4b0a 9401 f8b61ec282a8 ec91d727 bc7d 477b 96e0 c0bed02d2ea7 f538eb08 d0b0 4523 92bd 714119f05aa3 fa734cdd 805d 4f3f 972d 8285d729fc7e