Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ 	 (Δ’ τάξη)

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ (Δ’ τάξη)

24 Μαΐου 2024 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και στη θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEM/STEAM “STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική” μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική, η Δ΄ τάξη του σχολείου μας ασχολήθηκε με το πρόγραμμα: « Ο κύκλος του νερού ».

Ο κύκλος του νερού είναι το θαύμα της φύσης! Το νερό στη φύση βρίσκεται σε έναν συνεχή κύκλο… Από την αρχή του κόσμου, το νερό ταξιδεύει ξανά και ξανά διανύοντας το ίδιο μακρινό κυκλικό ταξίδι. Από τις θάλασσες και τη στεριά στην ατμόσφαιρα και ξανά πίσω, δίνοντας παντού ζωή και ενέργεια στη φύση. Υπάρχει δηλαδή μια σταθερή ποσότητα νερού που συνεχώς ανανεώνεται και κινείται σε έναν κλειστό κύκλο μεταξύ της θάλασσας, των υδάτινων οικοσυστημάτων, των σύννεφων και της γης.

Στις 21 Μαΐου 2024, η Δ’ τάξη του σχολείου μας υποδέχτηκε την κα. Μαρία-Αναστασία Μουστάκα, η οποία είναι Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και μίλησε στα παιδιά για τον ρόλο του νερού στην τεχνολογία. Τα θέματα τα οποία μας ανέπτυξε ήταν η εξοικονόμηση νερού, το καθαρό νερό ,ο κύκλος του νερού και τέλος η σχέση του νερού με τη ρομποτική.

    Ο περιβαλλοντικός γραμματισμός των μαθητών και μαθητριών στη σημερινή εποχή είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει στοιχεία για τη διατήρηση των υδατικών πόρων. Βασικός θεματικός στόχος της συνάντησης ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι το νερό είναι ένας φυσικός πόρος ζωτικά σημαντικός για την ποιότητα της ζωής μας, μη ανεξάντλητος και όχι ίσα κατανεμημένος στον κόσμο. Φτάνει στις βρύσες μας και απορρίπτεται με μια διαδικασία κόστους και ενέργειας. Επίσης η ανθρώπινη δραστηριότητα καταχράται και επιβαρύνει τους υδατικούς πόρους με ρύπανση έως και μόλυνση. Επομένως στα χέρια των ανθρώπων βρίσκεται η λύση για λελογισμένη χρήση και προστασία των υδατικών πόρων.

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης προβληματίστηκαν , οικοδόμησαν μια περιεκτική και ξεκάθαρη εικόνα που φανέρωνε τη συνεχόμενη κίνηση του νερού μεταξύ γης και ατμόσφαιρας: τον κύκλο του νερού.  Τα παιδιά ενημερώθηκαν, συζήτησαν, εκτίμησαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα σε σχέση με τα ζητήματα που διαπραγματευτήκαν. Συνειδητοποίησαν την αξία του νερού για τη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη και τη σημασία της ατομικής ευθύνης του καθενός μας για τη διασφάλισή του.

Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της Δ’ τάξης ευχαριστούν πολύ την κα. Μουστάκα Μαρία για τα τόσα πρωτόγνωρα και ενδιαφέροντα πράγματα που άκουσαν και είδαν.

water