ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΡΑΣΗ «ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ για τον ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ της ΑΚΤΙΝΑΣ της ΓΗΣ» – 2024

πει2

Οι μαθητές/τριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σήμερα 21/3, ημέρα της εαρινής ισημερίας, στην Πανελλήνια δράση που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Φυσικών Επιστημών, σε συνεργασία με τη σχολική σύμβουλο ΠΕ70 κα. Μαρία Κοτσακώστα και το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με θέμα το «Πείραμα του Ερατοσθένη».

Πρόκειται για ένα πείραμα που εκτέλεσε ο αρχαίος Έλληνας μαθηματικός και αστρονόμος Ερατοσθένης, κατά το οποίο υπολόγισε την περιφέρεια της Γης με ελάχιστη απόκλιση τον 3ο αιώνα π.Χ. Το πείραμα έχει τεράστια παιδαγωγική αξία γιατί αποδεικνύει τη σπουδαιότητα της Μαθηματικής σκέψης και των συλλογισμών.

Για αυτό το λόγο, η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα. Κοτσακόστα Μαρία σε συνεργασία με τον Δρ. Λαζούδη Άγγελο πραγματοποίησαν επιμορφωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων Ε΄ και Στ΄ για τη μεγαλύτερη κατανόηση και επιτυχία του Πειράματος.

πειρ1  πει3

Το Πείραμα συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η μέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γης. Έτσι, γνωρίζοντας τον τόπο που ο ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα είναι ιδανικές συνθήκες για το Πείραμα του Ερατοσθένη.

πει4  πει5

Οι μαθητές/τριες, αφού πρώτα παρακολούθησαν ένα βίντεο ως αφόρμηση, μιλήσαν για τις γεωγραφικές συντεταγμένες, προσδιόρισαν τις συντεταγμένες του σχολείου μέσω earth google & google maps, βάσει αυτών την αντίστοιχη περιοχή στον Ισημερινό με το ίδιο γεωγραφικό μήκος και πόσα χιλιόμετρα απέχουμε από αυτήν.

πει6  πει7

Στη συνέχεια οι μαθητές πραγματοποίησαν το ίδιο πείραμα στην αυλή του σχολείου υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους κ. Τσιριπίδη Ιωάννη και Φερενίδη Χρήστο. Συγκεκριμένα, χωρισμένοι ανά ομάδες, μέτρησαν το μήκος της σκιάς μιας ράβδου και ακολουθώντας τη μέθοδο του Ερατοσθένη κατάφεραν να προσεγγίσουν το μήκος της περιφέρεια της Γης. Σκοπός της δράσης ήταν η εμπλοκή των μαθητών/τριών στην πειραματική διαδικασία, η συνεργασία και η εξαγωγή συμπερασμάτων μέσα από την παρατήρηση.

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ-ΝΕΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.