ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΕΪΚΩΝ

«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» (Maria Montessori)

«Γέφυρες Μετάβασης» – Μια όμορφη βιωματική δράση για μικρούς και μεγάλους

Νοέ 20258

Ippokamhlos1

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης» και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – 2ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον – Υπεύθυνα παιδιά, Υπερασπιστές των ζώων, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή και βιωματική δράση με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών της Α΄, Β΄ και Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καρεΐκων και των παιδιών του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά επισκέφθηκαν το Ζωολογικό Πάρκο, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά διάφορα ζώα, να μάθουν για τις συνήθειές τους, τον τρόπο ζωής τους και τις ανάγκες τους. Μέσα από τη βιωματική παρατήρηση και τη συζήτηση, ανέπτυξαν γνώσεις, σεβασμό και ευαισθησία απέναντι στα ζώα και το φυσικό περιβάλλον.

Στη συνέχεια, οι μαθητές όλων των τάξεων συνεργάστηκαν δημιουργώντας μια μεγάλη αφίσα με τίτλο «Είμαι ζωάκι και χρειάζομαι…»

Τα νήπια ζωγράφισαν και έκοψαν τα ζωάκια.

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης τα κόλλησαν στην αφίσα.

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης έγραψαν τι χρειάζεται κάθε ζωάκι για να ζήσει ευτυχισμένο (π.χ. τροφή, νερό, αγάπη, καθαρό περιβάλλον).

Ippokamhlos3 eikona Viber 2025 11 13 16 34 45 454

Η δράση ολοκληρώθηκε με μουσικοκινητικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά, φορώντας καπελάκια-ζωάκια, διασκέδασαν, μιμήθηκαν ήχους και κινήσεις ζώων και γέμισαν τον χώρο με χαρά και γέλιο!

Ippokamhlos2 Ippokamhlos4

Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε την αφετηρία για τις «Γέφυρες Μετάβασης» μεταξύ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Ήταν η πρώτη επαφή των νηπίων με τους μαθητές της Ε΄ τάξης, που θα αναλάβουν τη δράση «Εκτάκια υιοθετούν Πρωτάκια» την επόμενη σχολική χρονιά. Μέσα από το κοινό βίωμα και τη συνεργασία, οι δεσμοί ανάμεσα στα παιδιά άρχισαν να χτίζονται φυσικά και όμορφα, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας, αποδοχής και συνέχειας στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

eikona Viber 2025 11 13 16 33 52 970

Η δράση αυτή γέμισε τις καρδιές όλων με χαρά, τρυφερότητα και αισιοδοξία για τη συνέχεια του προγράμματος!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Γέφυρες Μετάβασης» – Μια όμορφη βιωματική δράση για μικρούς και μεγάλους    

Εκκλησιασμός και παρέλαση 28ης Οκτωβρίου

Νοέ 20251

Την Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία και τη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Καρεΐκων. Τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας εκφώνησε η κα. Γεωργιοπούλου Φωτεινή.

eikona Viber 2025 11 14 19 52 31 790 eikona Viber 2025 11 14 19 53 18 312 censored

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μικρή παρέλαση μέχρι το Ηρώο, όπου πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες και κατάθεση στεφάνων από τοπικούς φορείς, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο της Κοινότητας.

eikona Viber 2025 11 14 19 53 54 246 eikona Viber 2025 11 14 19 54 56 834 censored

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη στάση, τη συμμετοχή και το ήθος τους.

Ζήτω η Ελλάδα! Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκκλησιασμός και παρέλαση 28ης Οκτωβρίου    

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου

Νοέ 20251

OCHI

Με αίσθημα τιμής και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 η φετινή εκδήλωση του σχολείου μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης, καθοδηγούμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, Ευανθία Καραμπάση και Ναταλία Αλαμπάνου, παρουσίασαν μια όμορφη γιορτή, αφιερωμένη στο ιστορικό «Όχι» και στον αγώνα του ελληνικού λαού.

Με ποιήματα, αφηγήσεις και θεατρικά στιγμιότυπα, τα παιδιά μετέφεραν το κλίμα της εποχής και ανέδειξαν αξίες που παραμένουν διαχρονικές: την αγάπη για την πατρίδα, την πίστη στην ελευθερία και την επιθυμία για ειρήνη. Η σχολική χορωδία, υπό τη μουσική επιμέλεια του Διευθυντή του Σχολείου, Βασίλειου Παντελή, εμπλούτισε την εκδήλωση με πατριωτικά τραγούδια, δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα που συγκίνησε μικρούς και μεγάλους.

eikona Viber 2025 11 10 20 19 45 603 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 864 censored eikona Viber 2025 11 10 20 19 45 050 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 01 555 censored

Στη συνέχεια, ορίστηκαν οι Σημαιοφόροι και οι παραστάτες της φετινής χρονιάς όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.

eikona Viber 2025 11 10 20 19 46 394 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 734 censored

Στο κλείσιμο της γιορτής, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χειροκροτήθηκαν από γονείς, συγγενείς, συμμαθητές και φίλους, αναγνωρίζοντας τον κόπο, την προετοιμασία και το πνεύμα συνεργασίας που χαρακτήρισε αυτή την προσπάθεια.

eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 928 censored

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στους δασκάλους τους για το μεράκι, τη φαντασία και την υπεύθυνη συμμετοχή τους, που συνέβαλαν σε μια ακόμη αξέχαστη σχολική εκδήλωση!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου    

Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» με αφορμή την Εθνική Επέτειο: «Το δέντρο της Ειρήνης»

Νοέ 20251

Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε δράση στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» και υλοποιήθηκε σε συνεργασία του Νηπιαγωγείου με τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού, με αφορμή την Εθνική Επέτειο.

Οι μαθητές των τάξεων Α΄ και Β΄ του Δημοτικού επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο, όπου συνεργάστηκαν με τα νήπια σε μια κοινή δράση με θέμα την ελευθερία, την ειρήνη και τη φιλία.

Αρχικά, τα παιδιά άκουσαν όλοι μαζί μια σύντομη ιστορία για την έννοια της ελευθερίας και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες.
Η Α΄ τάξη ανέλαβε να κόψει καρδιές, τα νήπια να τις ζωγραφίσουν και η Β΄ τάξη να γράψει επάνω ευχές και μηνύματα των παιδιών, όπως:

  • «Ειρήνη είναι να πηγαίνω σχολείο»,

  • «Ειρήνη είναι να παίζουμε όλοι μαζί»,

  • «Να έχω τους φίλους μου».

eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 660 censored eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 697

Όλες οι καρδιές ενώθηκαν και τοποθετήθηκαν πάνω στο «Δέντρο της Ελευθερίας», με τίτλο «Όταν έχω Ειρήνη μπορώ να…», το οποίο διακοσμεί πλέον τον χώρο του Νηπιαγωγείου, μεταφέροντας το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης και της συνεργασίας ανάμεσα στα παιδιά των δύο σχολείων.

eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 769 eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 732 censored

Στόχοι της δράσης:

  • Η καλλιέργεια αξιών όπως η ελευθερία, η ειρήνη και η συνεργασία.
  • Η ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα στα νήπια και τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού.
  • Η ανάπτυξη συναισθημάτων σεβασμού, ενότητας και συλλογικότητας.
  • Η δημιουργική έκφραση μέσω γραπτού λόγου, ζωγραφικής και συνεργασίας.
  • Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό μέσα από κοινές βιωματικές δράσεις.
από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» με αφορμή την Εθνική Επέτειο: «Το δέντρο της Ειρήνης»    

Δράση συνεργασίας Α΄ και Β΄ τάξης – «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό»

Νοέ 20251

Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη δράση που αφορούσε την από κοινού συμμετοχή των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» και υλοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης, κας Κέλλυς Αρβανιτάκη, της Β΄ τάξης, κας Κατερίνας Σταυροπούλου και της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, κας Δήμητρας Σούρλα.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια — ένα παιδί της Α΄ τάξης με ένα παιδί της Β΄ τάξης — και συμμετείχαν σε μια παραλλαγή του γνωστού παιχνιδιού “Μουσικές Καρέκλες”. Πιασμένα χέρι-χέρι, έτρεχαν γύρω από κώνους που σχημάτιζαν έναν κύκλο. Στο κέντρο υπήρχε ένα στρώμα γυμναστικής, επάνω στο οποίο τοποθετήθηκαν κάρτες με ασκήσεις προσαρμοσμένες στην ηλικία των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, η μουσική συνόδευε τις κινήσεις των παιδιών και, κάθε φορά που σταματούσε, τα ζευγάρια έπρεπε να σταθούν δίπλα σε έναν κώνο. Το ζευγάρι που δεν προλάβαινε να τοποθετηθεί, ερχόταν στο κέντρο του κύκλου, επέλεγε μία κάρτα και εκτελούσε την άσκηση που απεικονιζόταν πάνω σε αυτή.

eikona Viber 2025 11 01 08 47 11 708 censored eikona Viber 2025 11 01 08 43 14 974 censored

Οι μαθητές της Β΄ τάξης βοήθησαν και καθοδήγησαν τα παιδιά της Α΄ τάξης, συνεργάστηκαν αρμονικά και γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους. Οι μικρότεροι μαθητές ξεπέρασαν τους αρχικούς τους ενδοιασμούς, ένιωσαν άνετα με τους μεγαλύτερους και έκαναν ένα ακόμη βήμα προς την ομαλή προσαρμογή τους στο νέο σχολικό περιβάλλον.

eikona Viber 2025 11 01 08 49 15 811 censored eikona Viber 2025 11 01 08 48 39 003 censored eikona Viber 2025 11 01 08 49 38 132 eikona Viber 2025 11 01 08 50 04 323 censored

Ήταν μια όμορφη, χαρούμενη και παιδαγωγικά ουσιαστική εμπειρία, που ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας, της αλληλοϋποστήριξης και της χαράς της κοινής μάθησης!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση συνεργασίας Α΄ και Β΄ τάξης – «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό»    

Ανακοίνωση για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου (Σχολ. Έτος: 2025)

Οκτ 202525

28 oktovriou 2

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας κάνουμε γνωστό ότι: τη Δευτέρα 27 -10- 2025 θα γιορτάσουμε στο σχολείο μας την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο στις 10:00 και θα φύγουν στις 11:15 περίπου. Τη γιορτή θα παρουσιάσουν οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης. Την ίδια ημέρα θα γίνει η τελετή παράδοσης και παραλαβής της σημαίας στους μαθητές που κληρώθηκαν ως σημαιοφόροι και παραστάτες για το σχολικό έτος 2025-26.

Την Τρίτη 28-10-2025 τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο στις 9:00 με ενδυμασία παρελάσεως (μπλε – άσπρο) και θα φύγουν στις 11:00 περίπου. Θα γίνει εκκλησιασμός, θα ακολουθήσει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο των πεσόντων και επιστροφή στο σχολείο.

Η μεταφορά των μαθητών και τις δύο μέρες θα γίνει με το λεωφορείο και τα ταξί.

Ο Διευθυντής του Σχολείου

Παντελής Βασίλειος

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακοίνωση για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου (Σχολ. Έτος: 2025)    

Δράση Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης: «Ξενοδοχείο Συναισθημάτων»

Οκτ 202522

Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων, με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού των Εικαστικών, κας Δεδούση Θεοδώρας, συμμετείχαν σε μια δράση αφιερωμένη στην κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων. Αφετηρία της δράσης αποτέλεσε το υπέροχο βιβλίο «Ξενοδοχείο Συναισθημάτων», το οποίο τα παιδιά διάβασαν και συζήτησαν με μεγάλο ενδιαφέρον.

eikona Viber 2025 10 28 22 15 58 865 eikona Viber 2025 10 28 22 15 58 203

Μέσα από την αφήγηση του βιβλίου, οδηγήθηκαν στο να σκεφτούν τα δικά τους συναισθήματα — πώς εμφανίζονται, πώς αλλάζουν και πώς μπορούν να «φιλοξενηθούν» μέσα μας, χωρίς να μας κατακλύζουν. Στη συνέχεια, κάθε μαθητής και μαθήτρια δημιούργησε το δικό του/δικό της «δωμάτιο συναισθημάτων», ένα εικαστικό έργο που αποτύπωνε τα συναισθήματα που τους εξέφραζαν εκείνη τη στιγμή.

eikona Viber 2025 11 03 18 00 14 108 eikona Viber 2025 11 03 18 00 30 548

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση γνωστών έργων ζωγραφικής, μέσα από την οποία τα παιδιά συζήτησαν ποια συναισθήματα τους προκαλεί κάθε πίνακας. Μέσα από την τέχνη και τη συζήτηση, οι μαθητές έμαθαν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν πιο ανοιχτά τον εσωτερικό τους κόσμο.

eikona Viber 2025 10 28 22 15 58 496 censored

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη χρώμα, δημιουργικότητα και ενσυναίσθηση — μια υπενθύμιση ότι η ψυχική υγεία ξεκινά από τη γνωριμία με τον ίδιο μας τον εαυτό.

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης: «Ξενοδοχείο Συναισθημάτων»    

Εορτασμός της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού

Οκτ 202518

D.S. Kareikon Afisa

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφτηκαν τις αθλητικές εγκαταστάσεις της Νίκης Προαστείου στην Πάτρα.

Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια υπέροχη εμπειρία για όλους, αναδεικνύοντας τον ουσιαστικό ρόλο του σχολικού αθλητισμού στην καθημερινή ζωή των μαθητών. Με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλες δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες έμαθαν να συνεργάζονται, να σέβονται, να προσπαθούν και να χαίρονται τη συμμετοχή, καλλιεργώντας δεξιότητες και αξίες που ξεπερνούν τα όρια του σχολείου — όπως η ομαδικότητα, το ευ αγωνίζεσθαι και η αυτοπεποίθηση.

eikona Viber 2025 10 17 11 35 00 101 eikona Viber 2025 10 17 11 35 00 210 eikona Viber 2025 10 17 11 36 02 490 censored eikona Viber 2025 10 17 11 36 02 537 censored eikona Viber 2025 11 10 18 35 32 383 censored eikona Viber 2025 11 10 18 35 31 187 censored

Ήταν μια ημέρα γεμάτη κίνηση, χαμόγελα και ομαδικό πνεύμα, που μας θύμισε πως ο αθλητισμός δεν είναι απλώς άσκηση, αλλά έμπνευση και τρόπος ζωής!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού    

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: «Ψυχική Υγεία σε Ανθρωπιστικές Κρίσεις»

Οκτ 202511

licensed image

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υγείας, η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να υπενθυμίσουμε ότι η ψυχική υγεία είναι ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Κανείς δεν πρέπει να αισθάνεται ή να είναι μόνος απέναντι στις δυσκολίες, χωρίς πρόσβαση σε ποιοτική φροντίδα.

Η φετινή θεματική, «Ψυχική Υγεία σε Ανθρωπιστικές Κρίσεις», αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για ενίσχυση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, όπως πόλεμοι, φυσικές καταστροφές, μεταναστευτικές ροές και πανδημίες. Τα τελευταία χρόνια, τέτοιου είδους κρίσεις έχουν γίνει πιο οικείες από ποτέ, υπενθυμίζοντάς μας ότι οι ψυχικές τους επιπτώσεις –όπως το άγχος, το τραύμα, η θλίψη και η ανασφάλεια– αποτελούν εξίσου σοβαρές προκλήσεις για τη δημόσια υγεία.

Οι μαθητές της Α΄ τάξης, με την εκπαιδευτικό της τάξης κα Κέλλυ Αρβανιτάκη συζήτησαν για τα συναισθήματα. Αφού έγινε διάλογος για το τι νιώθει κάθε παιδί, δείχνοντας την αντίστοιχη εικόνα, και εξηγώντας το λόγο που προκαλεί το εκάστοτε συναίσθημα, έφτιαξαν, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, 2 αφίσες με λόγια που μπορούν να δώσουν χαρά σε κάποιον και λόγια που πληγώνουν. Στη συνέχεια συζήτησαν τεχνικές που μπορούν να ηρεμήσουν κάποιον όταν νιώθει αρνητικά συναισθήματα. Έπειτα διάβασαν το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη “Μίλα μου”. Συζήτησαν το νόημά του, έφτιαξαν το δέντρο του βιβλίου, τη “Μιλιά” και κάθε μαθητής ζωγράφισε κάτι σχετικό. Στο τέλος συμφώνησαν πώς θα υπάρχει στην τάξη το κουτί “Μίλα μου”, όπου κάποιο παιδί που μπορεί να διστάζει να μιλήσει για τα συναισθήματά του, θα γράφει το όνομά του σε χαρτάκι και θα το αφήνει μέσα, ώστε να το βλέπει η εκπαιδευτικός και να το προσεγγίζει εκείνη για να συζητήσουν!

eikona Viber 2025 10 26 09 56 38 756 eikona Viber 2025 10 26 09 56 39 915 eikona Viber 2025 10 26 09 56 39 055 eikona Viber 2025 10 26 09 56 41 211

Οι μαθητές της Β΄ τάξης, με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της τάξης κα Κατερίνα Σταυροπούλου, αφού διάβασαν το παραμύθι «Η χελώνα στην κρυψώνα» που πραγματεύεται τη διαχείριση του θυμού, πραγματοποίησαν δράσεις σχετικές με τη διαχείριση του θυμού, την αποκατάσταση των σχέσεων μετά από συγκρούσεις κ τον ορισμό της αγάπης, κατασκευάζοντας το Φανάρι του Θυμού και το Δέντρο της Αγάπης.

eikona Viber 2025 10 12 17 16 30 348 eikona Viber 2025 10 12 17 51 57 269 eikona Viber 2025 10 11 08 58 52 633 censored eikona Viber 2025 10 12 16 55 25 979 censored

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης, με τις εκπαιδευτικούς τους κα Εύη Καραμπάση και κα Ναταλία Αλαμπάνου, συζήτησαν για τα βασικά ανθρώπινα συναισθήματα μέσα από βίντεο και παρουσιάσεις. Στη συνέχεια μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες, αναφέροντας στιγμές στις οποίες ένιωσαν τα συγκεκριμένα συναισθήματα.

eikona Viber 2025 11 23 09 08 36 613 censored eikona Viber 2025 11 23 09 08 40 373 censored

Αρχικά, τα παιδιά «γέμισαν» τα «Βάζα των συναισθημάτων», ταξινομώντας όσα θεωρούν θετικά και όσα αρνητικά, διερευνώντας έτσι τις αρχικές τους σκέψεις και αντιλήψεις για κάθε συναίσθημα.

eikona Viber 2025 11 23 09 08 40 600 eikona Viber 2025 11 23 09 08 41 052 censored

Ακολούθησε η ανάγνωση του βιβλίου «Μπορείς να τα καταφέρεις» της Ilona Lammertink, το οποίο αναδεικνύει την αξία της μοναδικότητας και παρουσιάζει με όμορφο τρόπο τα συναισθήματα του ήρωα. Οι μαθητές προσπάθησαν να εντοπίσουν πώς μεταβάλλονται αυτά τα συναισθήματα από την αρχή ως το τέλος της ιστορίας.

eikona Viber 2025 11 23 09 08 42 255 censored eikona Viber 2025 11 23 09 08 42 025 censored

Στη συνέχεια, τα παιδιά επέστρεψαν στα βάζα των συναισθημάτων για να ελέγξουν αν επιθυμούσαν να αλλάξουν τις επιλογές τους, συγκρίνοντας τις αρχικές τους σκέψεις με όσα είχαν κατανοήσει πλέον μέσα από την ιστορία, ολοκληρώνοντας έτσι μια δημιουργική και ουσιαστική δραστηριότητα συναισθηματικής αγωγής.

Μέσα από τη συζήτηση, μάθαμε πως όλα τα συναισθήματα –ευχάριστα και δύσκολα– λειτουργούν σαν «σήματα» που μας ενημερώνουν για την εσωτερική μας κατάσταση. Ακόμη και ο φόβος ή η θλίψη μάς βοηθούν να προστατεύσουμε τον εαυτό μας ή να καταλάβουμε ότι κάτι χρειάζεται προσοχή. Η κατανόηση και η σωστή διαχείρισή τους είναι τελικά το κλειδί για να νιώθουμε πιο ισορροπημένοι και δυνατοί.

eikona Viber 2025 11 23 09 08 42 482

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης με την εκπαιδευτικό τους κα Κατσαΐτη Μαρία συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση με τίτλο «Συναισθήματα και χρώματα μιλούν την ίδια γλώσσα». Η δραστηριότητα ξεκίνησε με μια συζήτηση για τα συναισθήματα και τη σχέση τους με τα χρώματα. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και εξέφρασαν σκέψεις όπως: Τι χρώματα έχει η ειρήνη; Τι χρώματα έχει ο πόλεμος; Ποιο χρώμα μας θυμίζει τη χαρά; Ποιο τη λύπη ή τον φόβο;

Μέσα από αυτή την αναζήτηση, τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως τα συναισθήματα —όπως και τα χρώματα— δεν γνωρίζουν σύνορα. Όλοι οι άνθρωποι, όπου κι αν ζουν, βιώνουν χαρά, λύπη, θυμό ή αγάπη, και τα εκφράζουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Αποτέλεσμα αυτής της δημιουργικής διαδικασίας ήταν μια εντυπωσιακή αφίσα, γεμάτη χρώματα, εικόνες και λέξεις, που αποτυπώνει τον εσωτερικό κόσμο των μαθητών. Με ευαισθησία και φαντασία, η τάξη έστειλε ένα δυνατό μήνυμα: τα συναισθήματα μάς ενώνουν και «μιλούν την ίδια γλώσσα».

eikona Viber 2025 10 28 22 15 20 865 eikona Viber 2025 10 28 22 15 21 745 eikona Viber 2025 10 28 22 15 20 767 1  eikona Viber 2025 10 28 22 15 20 659 eikona Viber 2025 10 28 22 15 20 604 censored

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης μαζί με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος κο Συμπίκο Δημήτρη ασχολήθηκαν με δράσεις που αφορούν στα συναισθήματα των παιδιών όταν υπάρχουν συγκρούσεις μεταξύ τους και συζητήθηκαν τρόποι επίλυσης τους μέσω της «Σχολικής διαμεσολάβησης», ένα πρόγραμμα που υλοποιήθηκε για πρώτη φορά την περασμένη χρονιά στο σχολείο μας και θα συνεχιστεί και φέτος. Παράλληλα, λόγω του γεγονότος ότι γειτονικές χώρες με την Ελλάδα βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση, οι μαθητές προσπάθησαν να κατανοήσουν τα συναισθήματα των παιδιών που βιώνουν αυτές τις καταστάσεις βρισκόμενα σε αυτές τις χώρες ή αργότερα ως πρόσφυγες σε άλλες χώρες. Οι μαθητές παρακολούθησαν εικόνες από εμπόλεμες περιοχές, και δημιούργησαν μία βαλίτσα που την ονόμασαν «Η βαλίτσα των συναισθημάτων». Μέσα σε αυτή τη βαλίτσα, που παίρνει μαζί του το παιδί πρόσφυγας φεύγοντας από τη χώρα του, οι μαθητές έβαλαν όλα τα συναισθήματά του αφού πρώτα τα είχαν καταγράψει. Στη συνέχεια δημιούργησαν ένα δέντρο που το ονόμασαν «Το δέντρο της ελπίδας», όπου στα φύλλα του έγραψαν κάποια συνθήματα με σκοπό να δώσουν ελπίδα για έναν κόσμο καλύτερο χωρίς συγκρούσεις. Τέλος, οι μαθητές άκουσαν το τραγούδι «Imagine all the people», ένα τραγούδι σύμβολο της ειρήνης. Σκοπός όλων των δράσεων ήταν η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών.

eikona Viber 2025 10 21 12 12 05 961 eikona Viber 2025 10 21 12 12 05 943 censored eikona Viber 2025 10 21 12 12 02 889 censored eikona Viber 2025 10 21 12 12 04 342

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: «Ψυχική Υγεία σε Ανθρωπιστικές Κρίσεις»    

Το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ TechWell – Digital Wellness in Schools

Οκτ 20258

afisa ellhnika

Με χαρά ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει ως Associated Partner στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ TechWell (Project ID: 101195919), το οποίο εγκρίθηκε και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έργο έχει διάρκεια 24 μηνών.

Το πρόγραμμα TechWell – Digital Wellness in Schools στοχεύει στην προώθηση της «ψηφιακής ευημερίας» στα σχολεία, δηλαδή στη σωστή και ισορροπημένη χρήση της τεχνολογίας από τα παιδιά, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς. Στόχος είναι να μάθουμε όλοι να αξιοποιούμε τα ψηφιακά μέσα με τρόπο που ενισχύει τη μάθηση, τη δημιουργικότητα και την ψυχική υγεία των μαθητών.

Μέσα από το έργο:

  • ενισχύεται η ψυχική και συναισθηματική ευημερία των παιδιών στο ψηφιακό περιβάλλον,

  • δημιουργούνται συμπεριληπτικά και φιλικά μαθησιακά περιβάλλοντα και

  • προωθείται η συνεργασία ανάμεσα σε σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς από όλη την Ευρώπη.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, διευθυντές, οικογένειες και εκπαιδευτικά ιδρύματα, και ενισχύει την προσπάθεια όλων μας για μια πιο υγιή, ισορροπημένη και ευχάριστη ψηφιακή εκπαίδευση.

Η συμμετοχή του σχολείου μας σε αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποτελεί μια σημαντική διάκριση και ευκαιρία, που μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να καλλιεργούμε στα παιδιά μας υπεύθυνες, χαρούμενες και δημιουργικές σχέσεις με την τεχνολογία.

Περισσότερες πληροφορίες: www.techwellproject.eu

από κάτω από: Γενικά, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ TechWell – Digital Wellness in Schools    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΕΪΚΩΝ

Το σχολείο βρίσκεται στην περιοχή Καρέικα στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος λειτουργεί ως 6/θέσιο με 87 μαθητές και με ολοήμερο τμήμα (ως τις 14.55).

Επιπλέον λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.

Στεγάζεται σε ένα κτήριο σε καλή σχετικά κατάσταση χωρίς όμως να διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο και τραπεζαρία.

Μέσα από τις σελίδες του παρόντος ιστότοπου μπορείτε να πάρετε πληροφορίες για το προσωπικό του σχολείου, για τον εσωτερικό κανονισμό του και να ενημερωθείτε για το Σύλλογο Γονέων.

Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα με ανακοινώσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.

Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
20190123 112348 1


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων