Εσωτερικός Kανονισμός Λειτουργίας 2024-25
Κανονισμός λειτουργίας του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2024-25.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAΡΕΪΚΩΝ
Το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για
να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο
του σχολείου.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
6/θέσιο Δημοτικό σχολείο Καρεΐκων
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας
Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)
9060177
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου: Καρέικα Αχαΐας
Τηλέφωνο: 2693081281
Ιστοσελίδα: https://blogs.sch.gr/dimkare/?repeat=w3tc
e-mail: mail@dim-kareik.ach.sch.gr
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας: Παντελής Βασίλειος
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: Γεωργιόπουλος Χρήστος
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Σχολικό έτος 2024-2025
Ι. Εισαγωγή
Ως Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (ΦΕΚ 5387 τ.Β’ 26.09.2024) νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση, και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου και με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου της Δημοτικής μας Κοινότητας (Πράξη 8η 1/10/2024). Έχει εγκριθεί από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή της Δ/νσης Π.Ε. Αχαΐας.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου.
ΙΙ. Περιεχόμενο – κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
1. Προσέλευση, παραμονή, αποχώρηση και άλλα θέματα λειτουργίας του σχολείου
I. Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του Ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τους/τις μαθητές/τριες με την έναρξη του διδακτικού έτους.
Για το σχολικό έτος 2024-2025 το πρόγραμμα του Σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:
07:00-07:15 Υποδοχή μαθητών Πρωινής Ζώνης 07:15-08:00 Προαιρετική Πρωινή Ζώνη
Υποχρεωτικό πρόγραμμα
• Υποδοχή μαθητών/τριών στο Σχολείο: 08.00- 08:15.
• Έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.
• Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο)
Ολοήμερο πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου που συμμετέχουν στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο)
• Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20. • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης ή 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
ΙΙ. Προσέλευση-παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική κι ανελλιπής φοίτησή τους αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
• Η ώρα προσέλευσης των μαθητών/τριών είναι 08:00 έως 08:15 και εισέρχονται στον χώρο του Σχολείου από τη μία και μοναδική είσοδο του αύλειου χώρου. Έχει γίνει σύσταση ώστε όλοι/όλες οι μαθητές/μαθήτριες να προσέρχονται στο προκαθορισμένο χρονικό διάστημα στο Σχολείο και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις.
• Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/τριών, αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, η είσοδος του Σχολείου θα κλείνει στις 08:15 με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.
• Οι γονείς/κηδεμόνες συνοδεύουν τους μαθητές/τις μαθήτριες έως την είσοδο του αύλειου χώρου και στη συνέχεια αποχωρούν, προκειμένου να μη δημιουργείται συνωστισμός μπροστά από την είσοδο του σχολείου. Επίσης, στην είσοδο παραλαμβάνουν τα παιδιά τους κατά την αποχώρηση και όχι εντός του Σχολείου.
• Είσοδος και παραμονή στον αύλειο χώρο και στο διδακτήριο οποιουδήποτε προσώπου εκτός των μαθητών/τριών δεν επιτρέπεται.
• Η αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών στις 13:15 γίνεται από τη μία και μοναδική είσοδο του αύλειου χώρου κατά τάξη και με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Για τη γρήγορη και ομαλή αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών, οι γονείς/κηδεμόνες θα βρίσκονται στον χώρο αναμονής έγκαιρα, ώστε να υπάρχει ομαλή ροή αποχώρησης. Οι γονείς θα πρέπει να μη συνωστίζονται μπροστά στην έξοδο του αύλειου χώρου, αλλά να τηρούν αποστάσεις, αναμένοντας ειδοποίηση για την τάξη που θα αποχωρεί.
H σχολική τροχονόμος φροντίζει για την ασφαλή επιβίβαση των μαθητών που μετα- φέρονται με ταξί και λεωφορείο.
• Η αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών του Ολοήμερου Προγράμματος γίνεται στις 14:55 ή στις 15:50 από τη μία και μοναδική είσοδο του αύλειου χώρου. Η ώρα αποχώρησης δηλώθηκε ενυπόγραφα από τους γονείς/κηδεμόνες κατά την περίοδο εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
• Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρούν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του και όταν συμβεί αυτό γίνεται ενυπόγραφα στο σχετικό έντυπο πρόωρης αποχώρησης.
• Η ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης (08.00-08.15) και αποχώρησης των μαθητών/τριών (13:15 για το υποχρεωτικό πρόγραμμα και 14:55 και 15:50 για το Ολοήμερο) είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο Σχολείο είναι ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Η καθυστερημένη άφιξη δημιουργεί άγχος στους μαθητές/στις μαθήτριες, αποσυντονίζει την ομαλή λειτουργία του Σχολείου και δυσχεραίνει την εφαρμογή του προγράμματος. Παράλληλα η τήρηση του ωραρίου αποτελεί βασική αρχή διαπαιδαγώγησης και συμβάλλει στη δημιουργία αρχών που συνδέονται με τη συνέπεια στη συμφωνία κανόνων, την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς τους άλλους.
• Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο, για τα πρόσωπα που παραλαμβάνουν τους μαθητές/τις μαθήτριες μετά το πέρας των μαθημάτων, προσκομίζοντας στο Σχολείο ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση με την έναρξη του σχολικού έτους.
III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ. και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή.
Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
IV. Φοίτηση
• Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Ο/η εκπαιδευτικός της τάξης καταγράφει τις καθημερινές απουσίες τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool του Υ.ΠΑΙ.Θ., ενημερώνοντας παράλληλα και τον διευθυντή.
• Οι γονείς/κηδεμόνες φέρουν κατά τον νόμο την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο Σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών/τριών.
• Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, προϋποθέτει τη συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των τάξεων Α’ και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.
• Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών.
• Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή/της μαθήτριας από το Σχολείο απαιτούνται στοιχεία για τη δικαιολόγηση των απουσιών (υπεύθυνη δήλωση, ιατρική γνωμάτευση κλπ.)
• Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το Σχολείο χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού.
• Οι μαθητές/τριες έχουν καθημερινά στην τσάντα τους όλα τα υλικά που χρειάζονται για την εκπαιδευτική διαδικασία (βιβλία, μολύβια, γόμες, τετράδια κ.ά.), καθώς και το δεκατιανό τους.
• Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος κανένας μαθητής/καμία μαθήτρια δεν μένει μέσα στη σχολική αίθουσα. Ο/η εκπαιδευτικός της τάξης αποχωρεί τελευταίος/τελευταία από αυτή και την κλειδώνει.
• Κανένας μαθητής/καμία μαθήτρια, με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, δεν επιτρέπεται να παραμένει στον χώρο της τουαλέτας αν δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος (πλύσιμο χεριών, χρήση της τουαλέτας).
• Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους καλούνται οι γονείς/κηδεμόνες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους με το Σχολείο (τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση κλπ.)
V. Διάλειμμα
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στον αύλειο χώρο.
Οι μαθητές/μαθήτριες, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, βγαίνουν στον αύλειο χώρο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, λόγω έντονου κτηριακού προβλήματος και έλλειψης στεγασμένων χώρων, οι μαθητές/τριες παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών.
Δεν επιτρέπεται, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες διδασκαλίας. Ο/η εκπαιδευτικός της τάξης αποχωρεί τελευταίος/τελευταία από τη σχολική αίθουσα και την κλειδώνει.
Επίσης, δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου από τα κάγκελα του αύλειου χώρου. Εάν επιθυμεί κάποιος γονέας/κηδεμόνας να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/τριες προσέρχονται στον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης για κάθε τάξη και εισέρχονται με προκαθορισμένη σειρά στην αίθουσα διδασκαλίας μαζί με τον/την εκπαιδευτικό που έχουν μαζί του/της μάθημα τη συγκεκριμένη ώρα ή παραμένουν στον αύλειο χώρο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
VI. Σχολική εργασία
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.
Όταν ανατίθεται στους μαθητές/στις μαθήτριες εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
2. Συμπεριφορά μελών σχολικής κοινότητας – Παιδαγωγικός έλεγχος
I. Συμπεριφορά μελών σχολικής κοινότητας
Ο Διευθυντής
• Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/τις διδάσκουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
• Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
• Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
• Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
• Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
Οι εκπαιδευτικοί
• Εκπαιδεύουν τους μαθητές/τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.
• Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
• Συνεργάζονται με τους μαθητές/τις μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
• Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
• Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/τριών τους και τους προσφέρουν παιδεία ηθική και κοινωνική.
• Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
• Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
• Ενθαρρύνουν τους μαθητές/τις μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
• Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
• Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και
επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
Οι μαθητές/μαθήτριες
• Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
• Εκτελούν τις κατ’ οίκον εργασίες που τους αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Οι γονείς συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το ανάλογα και με την ηλικία του.
• Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
• Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτήριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
• Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
• Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης.
3. Απευθύνονται στον Διευθυντή.
• Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
• Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
• Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
• Ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες τους για ανακοινώσεις και σημειώματα από τη Διεύθυνση του Σχολείου.
• Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω του τηλεφώνου του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
• Φροντίζουν καθημερινά για την υγιεινή τους (πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικών κλπ.).
Γονείς και κηδεμόνες
• Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά τους, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
• Φροντίζουν ώστε το παιδιά τους να έρχονται έγκαιρα και ανελλιπώς στο Σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας τους.
• Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων με τη Διεύθυνση του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/τις μαθήτριες.
• Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού τους και ζητούν τη συνδρομή του Σχολείου.
ΙΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος
Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
Σχολικά παραπτώματα θεωρούνται οι αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του Σχολείου και της τάξης, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια.
Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το Σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με σεβασμό στην προσωπικότητα και τα δικαιώματα του μαθητή/της μαθήτριας με συζήτηση και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το Σχολείο οφείλει, μέσα από δράσεις και παρεμβάσεις, να προλαμβάνει παραβατικές συμπεριφορές. Η κατασταλτική αντιμετώπιση τέτοιων συμπεριφορών δεν αποτελεί λύση. Σε περιπτώσεις προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών/μαθητριών, το Σχολείο παρεμβαίνει άμεσα με παιδαγωγικά μέσα, ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες και ζητά τη συνδρομή αρμόδιων υπηρεσιών.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή του Σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία Σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία κι επιβεβλημένη.
3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά. Το σχολείο, στα πλαίσια αυτά, αναπτύσσει δράσεις πρόληψης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Σύμφωνα με την Εγκύκλιο Αγωγής Υγείας 16676/4-12-2023, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ξεκινά την πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος της Ενδοσχολικής Διαμεσολάβησης, με την επιστημονική υποστήριξη του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο πρόγραμμα συμμετέχει και το σχολείο μας. Η εφαρμογή του αναμένεται να προσφέρει θετικά αποτελέσματα στην πρόληψη και ειρηνική διαχείριση ενδοσχολικών συγκρούσεων και περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς προσφέροντας στους/στις μαθητές/τριες σύγχρονες δεξιότητες ανθεκτικότητας, ψυχικής ενδυνάμωσης, ενσυναίσθησης, διαπολιτισμικής επικοινωνίας και διαμεσολάβησης. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 7 του νόμου 5029/2023 του ΥΠΑΙΘΑ με τίτλο “Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”, αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής
μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά, είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και η εκπαιδευτικός Γεωργιοπούλου Φωτεινή που ορίστηκε (Πράξη 4/8-3-2024) από εκείνον για τον σκοπό αυτό. Η Ψηφιακή Πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών στη διεύθυνση: https://stop-bullying.gov.gr/
- Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει εκδηλώσεις/δραστηριότητες, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
Το Σχολείο αντιμετωπίζει κτηριακό πρόβλημα με αποτέλεσμα να μη διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, τραπεζαρία, καθώς και αίθουσα και σχολικών εκδηλώσεων.
Οι προγραμματισμένες σχολικές δραστηριότητες (εκπαιδευτικές επισκέψεις, ημερήσιες εκδρομές, εορταστικές εκδηλώσεις κ.ά.), κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, θα γίνουν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. - Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Ο Δ/ντής του Σχολείου και οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας και άλλους Φορείς για την επίλυση σχολικών προβλημάτων.
Το Σχολείο σε συνεργασία με τους Φορείς λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα (καθαριότητα, προμήθεια των απαραίτητων ειδών, διαμόρφωση αιθουσών και αυλής, κλπ.), προκειμένου να διασφαλίσει με τον καλύτερο τρόπο την παρουσία των μαθητών/τριών σε αυτό.
Η στενή συνεργασία και η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των γονέων/κηδεμόνων και των εκπαιδευτικών, η ουσιαστική σχέση εκπαιδευτικού- γονέα/κηδεμόνα, εκτός του ότι μπορεί να βοηθήσει στην αρμονική επίλυση πολλών και σοβαρών προβλημάτων του Σχολείου, μπορεί να συντελέσει στην επίτευξη περισσότερο ουσιαστικών αποτελεσμάτων στο τομέα της αγωγής των μαθητών.
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο ή στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.
Η επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς πρέπει να γίνεται στα πλαίσια αμοιβαίας εκτίμησης και κατανόησης και με στόχο την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
• Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου και στον τρόπο δουλειάς των εκπαιδευτικών.
• Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
• Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
• Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου-σπουδών.
Επίσης, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τάξεων δέχονται τους γονείς μια φορά τον μήνα, σε προκαθορισμένη από τους ίδιους ημέρα και ώρα, εκτός διδακτικού ωραρίου (13:20 έως 14:00), για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις καθορισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και στις προβλεπόμενες περιπτώσεις.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κλπ. Όποτε κρίνεται απαραίτητο ενημερώνονται από τον Διευθυντή του Σχολείου με ηλεκτρονικό μήνυμα και πάντα μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να ελέγχουν το email τους και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Για θέματα που αφορούν μετακινήσεις ή την ασφάλειά των μαθητών, αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση που ο Διευθυντής κρίνει απαραίτητο οι γονείς θα ενημερώνονται με σημείωμα που θα δίνεται στους μαθητές/στις μαθήτριες. Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι, είτε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει, να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις. Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, καθώς και τη βαθμολογία των μαθητών/τριώn, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» https://eschools.minedu.gov.gr/login
III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αλλά και με την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.
IV. Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
V. Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων- μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης- για να επιτύχει στην αποστολή του.
- Ποιότητα του Σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας κλπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας..
Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της. - Άλλα θέματα
Ι. Προσωπικά δεδομένα
Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.
ΙI. Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. - Το Σχολείο δε διαθέτει κυλικείο.
IV. Αντιμετώπιση ιώσεων ή κρούσματος COVID-19
Σε περίπτωση που κάποιος/α μαθητής/τρια, κατά το χρονικό διάστημα παραμονής του στο Σχολείο, παρουσιάζει οποιοδήποτε σύμπτωμα του COVID-19 ή ιώσεων γενικότερα οδηγείται σε ειδικό χώρο μέχρι να παραληφθεί το συντομότερο από τους γονείς του και συγκεκριμένα στον προθάλαμο του γραφείου του Διευθυντή του Σχολείου. Επίσης, αν κάποιο παιδί δεν αισθάνεται καλά πριν έρθει στο σχολείο, οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν τον οικογενειακό τους γιατρό και το Σχολείο. Δεν επιτρέπεται τα παιδιά να προσέρχονται στο Σχολείο με συμπτώματα ίωσης. Η συνεργασία της οικογένειας με τον προσωπικό γιατρό και τις αρμόδιες υπηρεσίες υγείας κρίνεται απαραίτητη.
Είναι απολύτως σημαντικό να προταχθεί από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας το αίσθημα συμβολής στην κοινή προσπάθεια λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας και υγιεινής. Περιπτώσεις αδιαθεσίας μαθητών/μαθητριών που προσέρχονται στο Σχολείο, παρότι υπάρχουν συμπτώματα ήπιας ή μέτριας έντασης, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίζονται με ανάλογη ελαφρότητα. Σε περίπτωση που κάποιος/κάποια μαθητής/μαθήτρια το πρωί ή την προηγούμενη μέρα πριν έρθει στο Σχολείο, αισθανθεί αδιαθεσία, πρέπει να παραμείνει στην οικία του, να ειδοποιηθεί γιατρός της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, κατά προτίμηση γιατρός που παρακολουθεί συστηματικά το παιδί και να ενημερωθεί σχετικά το Σχολείο.
V. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Για την προστασία από σεισμούς και έκτακτα φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται από τον Διευθυντή του Σχολείου, με την έναρξη του σχολικού έτους, το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών.
Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/τριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες, οι γονείς/κηδεμόνες, ο Διευθυντής οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, Υ.ΠΑΙ.Θ., Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κλπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
VI. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι εκπαιδευτικοί καθώς και οι μαθητές/μαθήτριες συγκεντρώνονται στον αύλειο χώρο του Σχολείου όπου και παραλαμβάνονται από τους γονείς/κηδεμόνες τους.
VII. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής, το οποίο έχει αναρτηθεί στους χώρους του Σχολείου, και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
8. Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και μέχρι την έγκριση του νέου ΕΚΛ ισχύει ο υπάρχων.
Καρέικα, 1/10/2024
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΕΪΚΩΝ
Το σχολείο βρίσκεται στην περιοχή Καρέικα στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος λειτουργεί ως 6/θέσιο με 87 μαθητές και με ολοήμερο τμήμα (ως τις 14.55).
Επιπλέον λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.
Στεγάζεται σε ένα κτήριο σε καλή σχετικά κατάσταση χωρίς όμως να διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο και τραπεζαρία.
Μέσα από τις σελίδες του παρόντος ιστότοπου μπορείτε να πάρετε πληροφορίες για το προσωπικό του σχολείου, για τον εσωτερικό κανονισμό του και να ενημερωθείτε για το Σύλλογο Γονέων.
Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα με ανακοινώσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.
