ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΕΪΚΩΝ

«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» (Maria Montessori)

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία

Δεκ 20255

Afisa H diaforetikothta mas enonei

Κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια μέρα που καθιερώθηκε το 1992 από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Στόχος της είναι να μας υπενθυμίσει ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους, έχουν δικαίωμα στην ισότητα, στην εκπαίδευση, στη συμμετοχή στην κοινωνία και στην καθημερινή ζωή. Είναι μια ευκαιρία να σκεφτούμε πώς μπορούμε να στηρίζουμε και να συμπεριλαμβάνουμε τους ανθρώπους με αναπηρία, να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα και να χτίζουμε μια κοινωνία όπου όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες και πρόσβαση σε ό,τι χρειάζονται.

Στο πλαίσιο αυτό, στο σχολείο μας κάθε τάξη πραγματοποίησε δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών, με στόχο να κατανοήσουν τη σημασία της ισότητας, της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινή ζωή. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συζητήσεις και βιωματικά παιχνίδια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να σκεφτούν πώς μπορούν να στηρίζουν τους συμμαθητές τους και να συμβάλλουν σε μια σχολική κοινότητα όπου όλοι νιώθουν ότι ανήκουν.

Πιο συγκεκριμένα, η Γ΄ τάξη, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κ. Εύης Καραμπάση, πραγματοποίησε μια σειρά από δράσεις ευαισθητοποίησης που έφεραν τους μαθητές σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας και της αποδοχής.

Η ημέρα ξεκίνησε με την ανάγνωση του βιβλίου «Φίλοι;… φως φανάρι», το οποίο μας διδάσκει ότι — ακόμη κι όταν δεν ακούμε με τα αυτιά ή δεν μιλάμε με λόγια — μπορούμε να συνδεθούμε με καρδιά, με βλέμματα, με φιλία. Όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά μέσα από αποδοχή και σεβασμό, ο καθένας μπορεί να είναι φως για τον άλλον.

eikona Viber 2025 12 27 14 32 45 348

Στη συνέχεια, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους διάφορους τύπους αναπηρίας μέσα από:

  • Βίντεο (Can you make it to the end“, της Εθνικής Εταιρείας Αυτιστικών), το οποίο τους βοήθησε να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αυτισμό στην καθημερινότητά τους
  • Απόσπασμα της ταινίας μικρού μήκους: «Ο Νικόλας, ένα “αλλιώτικο” αγόρι, και η Μαρία γίνονται φίλοι», η οποία έδειξε πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια όμορφη φιλία μεταξύ παιδιών με διαφορετικές ικανότητες

eikona Viber 2025 12 27 14 32 44 946 eikona Viber 2025 12 27 14 32 45 147

  • Παρουσίαση PowerPoint

eikona Viber 2025 12 27 14 32 43 440 eikona Viber 2025 12 27 14 32 43 649 eikona Viber 2025 12 27 14 32 46 646 eikona Viber 2025 12 27 14 33 18 259

…ενώ το τραγούδι «Είμαστε διαφορετικοί» ενίσχυσε το μήνυμα της αποδοχής και της σημασίας της διαφορετικότητας μέσα στην τάξη.

Με μια πιο βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες:

  • Έγραψαν τα ονόματά τους χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Μπράιγ, αποκτώντας εμπειρία για τον τρόπο που επικοινωνούν τα άτομα με οπτική αναπηρία.

eikona Viber 2025 12 27 14 33 24 365 eikona Viber 2025 12 27 14 33 22 957

  • Ζωγράφισαν ελεύθερα με θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας, προβάλλοντας τη σημασία της ένταξης όλων στην κοινότητα και πραγματοποίησαν δραστηριότητες εμπειρικής μάθησης, προσπαθώντας να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι.

eikona Viber 2025 12 27 14 32 43 872 censored eikona Viber 2025 12 27 14 32 44 306

Όλες οι αφίσες, οι εμπειρίες και τα μηνύματα της ημέρας συγκεντρώθηκαν σε ένα βιβλίο, ώστε οι μαθητές της Γ΄ τάξης να έχουν μια μόνιμη καταγραφή της συμμετοχής τους και των σημαντικών αξιών που αποκόμισαν.

paragraph divider 1

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης μαζί συζήτησαν με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κ. Δημήτρη Συμπίκο αναφορικά με την ετυμολογία του όρου «αναπηρία» και επισημάνθηκαν οι διάφορες κατηγορίες αναπηρίας που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος.

Στη συνέχεια, προβλήθηκε βίντεο ανάπτυξης της ενσυναίσθησης όπου παρουσιάζονταν οι καθημερινές δυσκολίες ανθρώπων με αναπηρίες λόγω έλλειψης ενσυναίσθησης και αδιαφορίας των υπόλοιπων ανθρώπων. Μετά την παρακολούθηση των βίντεο, τα παιδιά ανέφεραν πράγματα που παρατηρούν καθημερινά τα ίδια και αφορούν σε καταπάτηση των δικαιωμάτων ανθρώπων με αναπηρία και πρότειναν τι θα πρέπει να κάνουμε όλοι, ώστε να μην παρεμποδίζεται η προσβασιμότητα αυτών των ανθρώπων.

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 416 censored

Η συζήτηση έκλεισε με ένα τραγούδι για το θέμα που ασχολήθηκαν.

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 485 eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 714

Σε συνέχεια των δραστηριοτήτων ανάπτυξης ενσυναίσθησης, τα παιδιά προσπάθησαν να περπατήσουν μέσα στην τάξη έχοντας κλειστά τα μάτια…

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 346 censored eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 381 censored

…και να ζωγραφίσουν με το στόμα.

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 105 censored

Η δραστηριότητα έκλεισε με τη δημιουργία τρισδιάστατης κατασκευής.

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 224 censored eikona Viber 2025 12 07 16 37 45 997

Μέσα από τις παραπάνω δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν όχι μόνο τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι, αλλά και τη σημασία της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο φιλικού και προσβάσιμου σχολικού περιβάλλοντος για όλους.

eikona Viber 2025 12 07 16 37 46 047

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία    

Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης» – 3 Δεκεμβρίου Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία «Εγώ κι εσύ… μια φιλία ξεχωριστή»

Δεκ 20253

Gefyres metabashs

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό», το Δημοτικό Σχολείο Καρεΐκων, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Καρεΐκων, πραγματοποίησε μια ξεχωριστή δράση, αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Οι μαθητές της Α’ τάξης, με εκπαιδευτικό την Κέλλυ Αρβανιτάκη, και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, με εκπαιδευτικό την Άννα Μπέκιου, συμμετείχαν μαζί σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που είχαν ως στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της κατανόησης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν όλα μαζί ένα βίντεο με την αληθινή ιστορία του Emanuel, ενός παιδιού που γεννήθηκε με ένα δυνατό πόδι και κατάφερε, με δύναμη και επιμονή, να κάνει όνειρα και να τα κυνηγήσει.

Ακολούθησε συζήτηση γύρω από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα που:
• δεν έχουν πόδια ή δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν,
• δεν βλέπουν,
• δεν έχουν χέρια,
• χρειάζονται βοήθεια για να μετακινηθούν.

Στη συνέχεια ακολούθησαν βιωματικά παιχνίδια ενσυναίσθησης:

• Τα παιδιά προσπάθησαν να παίξουν μπάσκετ καθισμένα σε καρέκλα, όπως οι αθλητές μπάσκετ με αμαξίδιο.

IMG 20251202 0921301

• Ένα παιδί είχε τα μάτια κλειστά και ένα άλλο το βοηθούσε να κινηθεί, κρατώντας ένα μικρό «μπαστουνάκι», για να κατανοήσουν πώς νιώθει κάποιος που δεν βλέπει.

eikona Viber 2025 12 04 19 49 02 048 eikona Viber 2025 12 04 19 49 21 124

Η δασκάλα της Α΄ τάξης παρουσίασε στα παιδιά τη γραφή Braille, τους έδειξε αντίστοιχα κείμενα και τους εξήγησε πώς γράφουν και διαβάζουν άτομα με προβλήματα όρασης.
Δύο μαθήτριες της Α΄ Δημοτικού συγκίνησαν όλους τραγουδώντας τα «Τρίγωνα Κάλαντα» στη Νοηματική Γλώσσα.

IMG 20251202 0916291 eikona Viber 2025 12 04 19 49 41 053

Έπειτα, όλα τα παιδιά δημιούργησαν μια κοινή χειροτεχνία: ζωγράφισαν και κόλλησαν το σύμβολο του αναπηρικού αμαξιδίου μαζί με μια ανθρώπινη φιγούρα, ως μήνυμα αποδοχής και συμπερίληψης.

eikona Viber 2025 12 04 19 50 12 662

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια ιδιαίτερη στιγμή: όλα τα παιδιά ένωσαν τις παλάμες τους και σχημάτισαν μαζί μια μεγάλη καρδιά, πάνω στην οποία έγραψαν:
«Εγώ κι εσύ… μια φιλία ξεχωριστή».

eikona Viber 2025 12 04 19 50 47 897

Η εμπειρία αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και αξίζει σεβασμό και αγάπη.

    Μικρές πράξεις καλοσύνης και συνεργασίας χτίζουν έναν κόσμο πιο δίκαιο, πιο ανθρώπινο και πιο συμπεριληπτικό.

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης» – 3 Δεκεμβρίου Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία «Εγώ κι εσύ… μια φιλία ξεχωριστή»    

Εκλογές στην Γ΄ τάξη – Μαθαίνουμε να είμαστε ενεργοί πολίτες

Δεκ 20252

Afisa drashs

Στο πλαίσιο του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος και των Δράσεων Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση με θέμα τη δημοκρατία και τη σημασία της συμμετοχής στα κοινά.

Στις 2 Δεκεμβρίου 2025, η Γ΄ τάξη, με βοηθό την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Εύη Καραμπάση, μετατράπηκε σε… εκλογικό κέντρο! Οι μαθητές που επιθυμούσαν να θέσουν υποψηφιότητα για το πενταμελές συμβούλιο της τάξης προετοίμασαν με ενθουσιασμό τους λόγους τους και τους παρουσίασαν μπροστά στους συμμαθητές τους, εξηγώντας τις ιδέες, τις προτάσεις και τους στόχους τους.

Ακολούθησε η εκλογική διαδικασία, η οποία πραγματοποιήθηκε με απόλυτο σεβασμό στους δημοκρατικούς κανόνες. Τρεις μαθητές, που δεν ήταν υποψήφιοι, ανέλαβαν τον ρόλο της εφορευτικής επιτροπής, φροντίζοντας για την ομαλή διεξαγωγή της ψηφοφορίας. Όλοι οι μαθητές ψήφισαν με μυστική ψήφο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις πραγματικές εκλογές.

eikona Viber 2025 12 27 13 30 45 157 censored eikona Viber 2025 12 27 13 30 46 650

Μετά το πέρας της ψηφοφορίας, ακολούθησε η καταμέτρηση των ψήφων και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, μέσα σε κλίμα χαράς και ενθουσιασμού. Έτσι αναδείχθηκε το πενταμελές συμβούλιο της τάξης μας, το οποίο θα εκπροσωπεί τους μαθητές και θα συμβάλλει ενεργά στη σχολική μας ζωή.

eikona Viber 2025 12 27 13 30 47 952 censored eikona Viber 2025 12 27 13 30 48 879 eikona Viber 2025 12 27 13 30 49 097 censored

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν στην πράξη βασικές έννοιες της δημοκρατίας, όπως η υποψηφιότητα, η ψηφοφορία, η υπευθυνότητα και ο σεβασμός στη γνώμη των άλλων. Κυρίως όμως, έμαθαν πως η συμμετοχή και η συνεργασία είναι θεμέλια της ενεργού πολιτειότητας.

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκλογές στην Γ΄ τάξη – Μαθαίνουμε να είμαστε ενεργοί πολίτες    

Υποστήριξη για Όλους: Τοποθέτηση Σχολικής Ψυχολόγου στο Σχολείο μας

Νοέ 202529

PSychologos sto scholeio mas blog

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 το σχολείο μας υποδέχτηκε τη νέα σχολική ψυχολόγο, κα Μαρία-Νικολίτσα Θωμά. Η παρουσία της αποτελεί μια σημαντική ενίσχυση για τη σχολική μας κοινότητα, καθώς συμβάλλει ουσιαστικά στην υποστήριξη των μαθητών, στην ενδυνάμωση του σχολικού κλίματος και στη συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς.

Η κα Θωμά θα βρίσκεται στο σχολείο μας κάθε Παρασκευή, παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ευημερίας όλων των μαθητών, ενώ οι γονείς θα μπορούν να επικοινωνούν μαζί της τηλεφωνικά, μέσω email ή δια ζώσης, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ



Λήψη αρχείου

Την καλωσορίζουμε θερμά και της ευχόμαστε μια δημιουργική και εποικοδομητική συνεργασία με όλη τη σχολική κοινότητα.

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποστήριξη για Όλους: Τοποθέτηση Σχολικής Ψυχολόγου στο Σχολείο μας    

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Μια μέρα αφιερωμένη σε κάθε παιδί

Νοέ 202522

pagkosmia hmera gia ta dikaiwmata tou paidiou

Κάθε χρόνο, στις 20 Νοεμβρίου, τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, μια σημαντική επέτειο που μας θυμίζει ότι όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις, έχουν δικαίωμα στην προστασία, την αγάπη, την εκπαίδευση και την ισότιμη μεταχείριση. Σε μια εποχή που οι προκλήσεις συνεχώς αυξάνονται, η ημέρα αυτή μας καλεί να σκεφτούμε πώς μπορούμε – ως σχολική κοινότητα, ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί και ως κοινωνία – να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για κάθε παιδί. Είναι μια υπενθύμιση ότι η φωνή των παιδιών έχει αξία και πως οφείλουμε να τους δίνουμε χώρο να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Στο πλαίσιο αυτό, στο σχολείο μας οργανώθηκαν δράσεις για όλα τα παιδιά, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Οι φετινές μας δραστηριότητες έγιναν ακόμη πιο ξεχωριστές χάρη στη «Βαλίτσα της Διεθνούς Αμνηστίας», που φιλοξενούμε αυτές τις ημέρες στο σχολείο μας. Η βαλίτσα αυτή, γεμάτη εκπαιδευτικό υλικό, εικόνες, ιστορίες και δραστηριότητες, μας βοηθά να κατανοήσουμε με τρόπο βιωματικό τι σημαίνει δικαίωμα, ποια είναι τα βασικά δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου και γιατί είναι τόσο σημαντικό να προστατεύονται. Τα παιδιά όλων των τάξεων εξερεύνησαν το υλικό με ενθουσιασμό, μοιράστηκαν σκέψεις και διατύπωσαν ερωτήματα με αληθινό ενδιαφέρον και ευαισθησία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ και της Γ΄ τάξης με τις δασκάλες τους, Κατερίνα Σταυροπούλου και Εύη Καραμπάση αντίστοιχα, ξεκίνησαν ένα ταξίδι στον κόσμο των δικαιωμάτων, μαθαίνοντας για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που καθιέρωσε την 20ή Νοεμβρίου ως ημέρα αφιερωμένη στα παιδιά. Στην τάξη παρακολούθησαν σχετικά βίντεο με τα βασικά δικαιώματα και μηνύματα από τη UNICEF, συζητώντας παράλληλα για το έργο των οργανισμών που αγωνίζονται καθημερινά για την προστασία και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών.

eikona Viber 2025 11 23 10 21 14 357 eikona Viber 2025 11 23 10 21 14 689

Στη συνέχεια, κάθε μαθητής και μαθήτρια διάλεξε ένα βασικό δικαίωμα του παιδιού–το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην ασφάλεια, στο παιχνίδι, στην υγεία, στην αγάπη ή στο παιχνίδι–και το απεικόνισε μέσα από τη δική του ζωγραφιά. Με τις ζωγραφιές αυτές δημιουργήσαμε κονκάρδες, τις οποίες τα παιδιά φόρεσαν με υπερηφάνεια, μετατρέποντας το μήνυμα των δικαιωμάτων σε κάτι που «κουβαλούν» μαζί τους κάθε μέρα.

eikona Viber 2025 11 23 10 21 15 171 censored eikona Viber 2025 11 23 10 21 16 145 censored eikona Viber 2025 11 23 10 21 16 362 eikona Viber 2025 11 23 10 21 16 583

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία του «Δέντρου των Δικαιωμάτων του Παιδιού», από τους μαθητές της Γ΄ τάξης. Σε αυτό, κάθε φύλλο αντιπροσωπεύει ένα δικαίωμα, γραμμένο και στολισμένο από τα παιδιά. Το δέντρο αυτό στολίζει πλέον την τάξη μας, ως μια συμβολική υπενθύμιση ότι τα δικαιώματα των παιδιών αποτελούν τις ρίζες μιας δίκαιης και ειρηνικής κοινωνίας.

eikona Viber 2025 11 23 10 21 17 490 censored

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας με την δασκάλα τους, κα Ναταλία Αλαμπάνου, αφού παρακολούθησαν σχετικά βίντεο με τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, δημιούργησαν τις δικές τους κονκάρδες, εκφράζοντας με χρώματα, σύμβολα και λόγια όσα θεωρούν σημαντικά για όλα τα παιδιά του κόσμου. Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία των μαθητών, υπενθυμίζοντάς μας πως κάθε παιδί έχει φωνή και αξίζει να ακουστεί!

eikona Viber 2025 11 24 13 07 08 510 censored eikona Viber 2025 11 24 13 07 14 285 censored eikona Viber 2025 11 24 13 07 16 499 censored eikona Viber 2025 11 24 13 07 16 761

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης με την δασκάλα τους κα Μαρία Κατσαΐτη υλοποίησαν τη βιωματική δραστηριότητα «Ένας κόσμος για όλους και όλες», από το εκπαιδευτικό καρότσι του προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ κι εσύ ταξιδεύουμε μαζί».

Στόχος της δραστηριότητας ήταν η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος. Με τη χρήση απλών μέσων, όπως ωτοασπίδες και μάσκες, τα παιδιά συμμετείχαν σε μικρές προκλήσεις που τους έδωσαν την ευκαιρία να βιώσουν –σε συμβολικό επίπεδο– πτυχές διαφορετικών μορφών αναπηρίας.

eikona Viber 2025 11 24 16 36 23 059 eikona Viber 2025 11 24 16 33 18 928 eikona Viber 2025 11 24 16 34 22 113 censored eikona Viber 2025 11 24 16 36 22 634

Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναδείχθηκε η σημασία της αποδοχής, της ισότητας και της συμπερίληψης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα άτομα με αναπηρία έρχονται καθημερινά αντιμέτωπα με δυσκολίες που συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε, γεγονός που υπογραμμίζει πόσο σημαντικό είναι το δικαίωμα όλων των παιδιών στην ισότητα και τη μη διάκριση.βΗ Ε΄ τάξη μας υπενθυμίζει πως ένας καλύτερος κόσμος ξεκινά με τον σεβασμό στα δικαιώματα όλων.

eikona Viber 2025 11 24 16 33 18 695 censored

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με τον δάσκαλό τους, κο Δημήτρη Συμπίκο, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες με σκοπό να κατανοήσουν τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά και ότι αυτά διαφοροποιούνται από των ενηλίκων λόγω των διαφορετικών τους αναγκών. Παράλληλα, οι δραστηριότητες συντέλεσαν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών μέσω της επαφής τους με θέματα που αφορούν σε παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών σε άλλες χώρες.

Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, όπου προέβαλλαν την καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών και κατέγραψαν ποια δικαιώματα δεν έχουν τα παιδιά των ταινιών και τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

eikona Viber 2025 11 27 20 07 44 259 censored eikona Viber 2025 11 27 20 07 44 067 eikona Viber 2025 11 27 20 07 43 558 censored eikona Viber 2025 11 27 20 07 43 444

Στη συνέχεια δημιούργησαν κάρτες συναφείς με το θέμα και κονκάρδες που προσέφερε στο σχολείο μας το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας.

eikona Viber 2025 11 27 20 07 43 896 censored eikona Viber 2025 11 27 20 07 43 662 eikona Viber 2025 11 27 20 07 43 761 censored

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Μια μέρα αφιερωμένη σε κάθε παιδί    

13 Νοεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης

Νοέ 202513

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣafisa 2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας, μαζί με την εκπαιδευτικό τους κα Κέλλυ Αρβανιτάκη, συζήτησαν για τα οφέλη που μπορεί να έχει μια πράξη καλοσύνης: την προσωπική ικανοποίηση, την ενίσχυση των σχέσεων με τους άλλους, αλλά και τη θετική επίδραση στην ψυχική και σωματική υγεία. Οι μαθητές μοιράστηκαν στη συνέχεια παραδείγματα πράξεων καλοσύνης από την καθημερινότητά τους.

Στο τέλος δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή, στην οποία συμφώνησαν να γράφουν πράξεις καλοσύνης που κάνουν κάθε μέρα ώστε να βιώνουν ακόμη πιο έντονα τα θετικά τους αποτελέσματα!

eikona Viber 2025 11 28 16 44 27 816 eikona Viber 2025 11 28 16 44 27 928 eikona Viber 2025 11 28 16 44 28 103

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 13 Νοεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης    

«Γέφυρες Μετάβασης» – Μια όμορφη βιωματική δράση για μικρούς και μεγάλους

Νοέ 20258

Ippokamhlos1

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης» και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – 2ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον – Υπεύθυνα παιδιά, Υπερασπιστές των ζώων, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή και βιωματική δράση με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών της Α΄, Β΄ και Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καρεΐκων και των παιδιών του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά επισκέφθηκαν το Ζωολογικό Πάρκο, όπου είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά διάφορα ζώα, να μάθουν για τις συνήθειές τους, τον τρόπο ζωής τους και τις ανάγκες τους. Μέσα από τη βιωματική παρατήρηση και τη συζήτηση, ανέπτυξαν γνώσεις, σεβασμό και ευαισθησία απέναντι στα ζώα και το φυσικό περιβάλλον.

Στη συνέχεια, οι μαθητές όλων των τάξεων συνεργάστηκαν δημιουργώντας μια μεγάλη αφίσα με τίτλο «Είμαι ζωάκι και χρειάζομαι…»

Τα νήπια ζωγράφισαν και έκοψαν τα ζωάκια.

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης τα κόλλησαν στην αφίσα.

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης έγραψαν τι χρειάζεται κάθε ζωάκι για να ζήσει ευτυχισμένο (π.χ. τροφή, νερό, αγάπη, καθαρό περιβάλλον).

Ippokamhlos3 eikona Viber 2025 11 13 16 34 45 454

Η δράση ολοκληρώθηκε με μουσικοκινητικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά, φορώντας καπελάκια-ζωάκια, διασκέδασαν, μιμήθηκαν ήχους και κινήσεις ζώων και γέμισαν τον χώρο με χαρά και γέλιο!

Ippokamhlos2 Ippokamhlos4

Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε την αφετηρία για τις «Γέφυρες Μετάβασης» μεταξύ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Ήταν η πρώτη επαφή των νηπίων με τους μαθητές της Ε΄ τάξης, που θα αναλάβουν τη δράση «Εκτάκια υιοθετούν Πρωτάκια» την επόμενη σχολική χρονιά. Μέσα από το κοινό βίωμα και τη συνεργασία, οι δεσμοί ανάμεσα στα παιδιά άρχισαν να χτίζονται φυσικά και όμορφα, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας, αποδοχής και συνέχειας στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

eikona Viber 2025 11 13 16 33 52 970

Η δράση αυτή γέμισε τις καρδιές όλων με χαρά, τρυφερότητα και αισιοδοξία για τη συνέχεια του προγράμματος!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Γέφυρες Μετάβασης» – Μια όμορφη βιωματική δράση για μικρούς και μεγάλους    

Εκκλησιασμός και παρέλαση 28ης Οκτωβρίου

Νοέ 20251

Την Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία και τη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Καρεΐκων. Τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας εκφώνησε η κα. Γεωργιοπούλου Φωτεινή.

eikona Viber 2025 11 14 19 52 31 790 eikona Viber 2025 11 14 19 53 18 312 censored

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μικρή παρέλαση μέχρι το Ηρώο, όπου πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες και κατάθεση στεφάνων από τοπικούς φορείς, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο της Κοινότητας.

eikona Viber 2025 11 14 19 53 54 246 eikona Viber 2025 11 14 19 54 56 834 censored

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη στάση, τη συμμετοχή και το ήθος τους.

Ζήτω η Ελλάδα! Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκκλησιασμός και παρέλαση 28ης Οκτωβρίου    

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου

Νοέ 20251

OCHI

Με αίσθημα τιμής και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 η φετινή εκδήλωση του σχολείου μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης, καθοδηγούμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, Ευανθία Καραμπάση και Ναταλία Αλαμπάνου, παρουσίασαν μια όμορφη γιορτή, αφιερωμένη στο ιστορικό «Όχι» και στον αγώνα του ελληνικού λαού.

Με ποιήματα, αφηγήσεις και θεατρικά στιγμιότυπα, τα παιδιά μετέφεραν το κλίμα της εποχής και ανέδειξαν αξίες που παραμένουν διαχρονικές: την αγάπη για την πατρίδα, την πίστη στην ελευθερία και την επιθυμία για ειρήνη. Η σχολική χορωδία, υπό τη μουσική επιμέλεια του Διευθυντή του Σχολείου, Βασίλειου Παντελή, εμπλούτισε την εκδήλωση με πατριωτικά τραγούδια, δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα που συγκίνησε μικρούς και μεγάλους.

eikona Viber 2025 11 10 20 19 45 603 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 864 censored eikona Viber 2025 11 10 20 19 45 050 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 01 555 censored

Στη συνέχεια, ορίστηκαν οι Σημαιοφόροι και οι παραστάτες της φετινής χρονιάς όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.

eikona Viber 2025 11 10 20 19 46 394 censored eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 734 censored

Στο κλείσιμο της γιορτής, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χειροκροτήθηκαν από γονείς, συγγενείς, συμμαθητές και φίλους, αναγνωρίζοντας τον κόπο, την προετοιμασία και το πνεύμα συνεργασίας που χαρακτήρισε αυτή την προσπάθεια.

eikona Viber 2025 11 10 20 23 00 928 censored

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στους δασκάλους τους για το μεράκι, τη φαντασία και την υπεύθυνη συμμετοχή τους, που συνέβαλαν σε μια ακόμη αξέχαστη σχολική εκδήλωση!

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου    

Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» με αφορμή την Εθνική Επέτειο: «Το δέντρο της Ειρήνης»

Νοέ 20251

Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε δράση στο πλαίσιο του προγράμματος «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» και υλοποιήθηκε σε συνεργασία του Νηπιαγωγείου με τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού, με αφορμή την Εθνική Επέτειο.

Οι μαθητές των τάξεων Α΄ και Β΄ του Δημοτικού επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο, όπου συνεργάστηκαν με τα νήπια σε μια κοινή δράση με θέμα την ελευθερία, την ειρήνη και τη φιλία.

Αρχικά, τα παιδιά άκουσαν όλοι μαζί μια σύντομη ιστορία για την έννοια της ελευθερίας και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες.
Η Α΄ τάξη ανέλαβε να κόψει καρδιές, τα νήπια να τις ζωγραφίσουν και η Β΄ τάξη να γράψει επάνω ευχές και μηνύματα των παιδιών, όπως:

  • «Ειρήνη είναι να πηγαίνω σχολείο»,

  • «Ειρήνη είναι να παίζουμε όλοι μαζί»,

  • «Να έχω τους φίλους μου».

eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 660 censored eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 697

Όλες οι καρδιές ενώθηκαν και τοποθετήθηκαν πάνω στο «Δέντρο της Ελευθερίας», με τίτλο «Όταν έχω Ειρήνη μπορώ να…», το οποίο διακοσμεί πλέον τον χώρο του Νηπιαγωγείου, μεταφέροντας το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης και της συνεργασίας ανάμεσα στα παιδιά των δύο σχολείων.

eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 769 eikona Viber 2025 11 06 15 24 58 732 censored

Στόχοι της δράσης:

  • Η καλλιέργεια αξιών όπως η ελευθερία, η ειρήνη και η συνεργασία.
  • Η ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα στα νήπια και τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού.
  • Η ανάπτυξη συναισθημάτων σεβασμού, ενότητας και συλλογικότητας.
  • Η δημιουργική έκφραση μέσω γραπτού λόγου, ζωγραφικής και συνεργασίας.
  • Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό μέσα από κοινές βιωματικές δράσεις.
από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για το πρόγραμμα «Γέφυρες Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό» με αφορμή την Εθνική Επέτειο: «Το δέντρο της Ειρήνης»    
« Παλιότερα άρθρα

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΕΪΚΩΝ

Το σχολείο βρίσκεται στην περιοχή Καρέικα στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος λειτουργεί ως 6/θέσιο με 87 μαθητές και με ολοήμερο τμήμα (ως τις 14.55).

Επιπλέον λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.

Στεγάζεται σε ένα κτήριο σε καλή σχετικά κατάσταση χωρίς όμως να διαθέτει αίθουσα υπολογιστών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο και τραπεζαρία.

Μέσα από τις σελίδες του παρόντος ιστότοπου μπορείτε να πάρετε πληροφορίες για το προσωπικό του σχολείου, για τον εσωτερικό κανονισμό του και να ενημερωθείτε για το Σύλλογο Γονέων.

Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα με ανακοινώσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου.

Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

Σαν σήμερα

27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

20190123 112348 1


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων