Εσωτερική Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας Σχ. Έτους 2022-2023.

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

 Στη διδασκαλία,την μάθηση και την αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί του σχολείου αφιερώνουν χρόνο για τον καλό σχεδιασμό των μαθημάτων και χρησιμοποιούν διάφορες διδακτικές μεθόδους,εποπτικά μέσα και εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης.Το σύνολο των εκπαιδευτικών στοχεύει στη δημιουργία ήπιων δεξιοτήτων και περιλαμβάνει στην διδασκαλία, ψηφιακές δεξιότητες.Με εργασίες και ασκήσεις προσπαθούν να εμπεδώσουν στους μαθητές/τριες το γλωσσικό και επιστημονικό εγγραμματισμό. Ειδικά στα εργαστήρια δεξιοτήτων γίνεται ανάπτυξη και χρήση των  ψηφιακών εργαλείων web 2 , προετοιμάζουν και υλοποιούν βιωματικές δράσεις εκτός σχολείου και εντός σχολείου με φορείς και ιδρύματα. Κάποιοι εκπαιδευτικοί μέσω της πλατφόρμας etwinning συνεργάζονται με σχολεία εσωτερικού και εξωτερικού σε project που έχουν σχέση με το Περιβάλλον,τον Πολιτισμό και την Διαφορετικότητα. Επίσης κάποιοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της e-me ως επιπλέον εργαλείο για την διαθεματικότητα των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος.Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών οι εκπαιδευτικοί στηρίζονται στα test και την ερευνητική εργασία με ερωτηματολόγια αυταξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης.

Ενίσχυση ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/τιών

Σχολική διαρροή – φοίτηση

 Στο σχολείο μας δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα σχολικήςδιαρροής. Την τελευταία δεκαετία από το 2011 που φοιτούσαν 110μαθητές έως σήμερα που φοιτούν 74 μαθητές/τριες, λογίζεται ως μίαφοίτηση που τα χαρακτηριστικά της είναι η υπογεννητικότητα στηντοπική κοινότητα, η ενασχόληση των γονέων με δουλειές ( εμπόριο,εργασία σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα) στη Καρδίτσα και προτιμούν να  εγγράφουν τα παιδιά τους σε σχολεία της πόλης. Τοσχολικό έτος 2021-22 για πρώτη φορά έχουμε εγγραφή 3 μαθητώνRΟΜ και εφαρμόζονται ειδικά προγράμματα προσέγγισης καιμαθησιακής ένταξης των μαθητών αυτών στη σχολική μας καθημερινότητα. Ειδικά το σχολικό έτος 2022-23 στο νηπιαγωγείο Καρδιτσομαγούλας,που είναι ο κύριος τροφοδότης σε μαθητές/τριες φοιτούν 14 προνήπια και 14 νήπια.

Σχέσεις   μεταξύ   μαθητών   /   μαθητριών

 Στο σχολείο μας οι σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών είναι σε πολύ καλό επίπεδο και σε αυτό επέδρασαν η εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου,οι συχνές παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών για συνεργασία,ανοχή και τρόπων συμπεριφοράς μεταξύ των μαθητών/τριών σε καθημερινή βάση και τα προγράμματα που υλοποιούν ο ψυχολόγος και  ο  κοινωνικός  λειτουργός  του σχολείου,οι συλλογικές,συνεργατικές δράσεις που υλοποιούν οι τάξεις του σχολείου. Οι δράσεις αυτές είναι οι ημιημερήσιες  σχολικές εκδρομές, οι κοινοί εορτασμοί στο σχολείο, οι απογευματινές δραστηριότητες των παιδιών σε κοινόχρηστους χώρους της κοινότητας (γήπεδα,πλατεία και ΚΔΑΠ),όπως και το ότι πολλοί μαθητές/τριες,λόγω της εντοπιότητάς τους,είναι μεταξύ τους συγγενείς.Όλες οι δραστηριότητες των μαθητών/τριών ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του σχολείου ως αποτέλεσμα της συλλογικής τους δουλειάς.Τέλος οι πολύ καλές σχέσεις μαθητών/τριών καλλιεργούνται από τη συμμετοχή τους στους μαθητικούς ομίλους του διευρυμένου Ολοήμερου τμήματος του σχολείου που υλοποιείται από την φετινή σχολική χρονιά.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

 Οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του σχολείου μας είναι σε άριστο επίπεδο.Οι λόγοι των πολύ καλών σχέσεων συνίστανται στο ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου βρίσκονται σε αυτό τουλάχιστον για 15 χρόνια,οπότε γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινότητας και όλους τους μαθητές από την εισαγωγή τους στην Α΄τάξη του σχολείου.Επίσης όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου λόγω της μακράς εμπειρίας τους,γνωρίζουν τους χαρακτήρες των μαθητών/τριών καικαθημερινά βρίσκονται δίπλα τους σε όποια προβλήματααντιμετωπίζουν. Η ενσωμάτωση των φετινών μαθητών/τριών της Α τάξης στην καθημερινότητα του σχολείου, αποτελεί ένα στόχο που πρέπει να επιτευχθεί και αυτό πρέπει να γίνει με τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου. Ιδιαίτερα οι δύο μαθητές ROM της Α τάξης θα πρέπει ζυμωθούν με τους εκπαιδευτικού του σχολείου και σε αυτή τη διαδικασία θα συμμετάσχουν ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου.

 Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων επικαιροποίησε τους Εσωτερικούς Κανονισμούς της Σχολικής Μονάδας. Ενημερώνει τακτικά την ιστοσελίδα του σχολείου. Καλλιεργεί κλίμα συνεργασίας κι εμπιστοσύνης κάνοντας πιό εύκολη την επίτευξη στόχων,συλλογικής εργασίας και την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.Ο Διευθυντής του σχολείου ενημερώνει για πολλά θέματα τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με email από το Π.Σ.Δ. και ενημερώνει τακτικότατα την πλατφόρμα myscool του σχολείου,παρέχοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία που διευκολύνουν το έργο των εκπαιδευτικών. Ως Πρόεδρος της Ε.Δ.Υ του σχολείου,συνεργάζεται με το Ε.Ε.Π. και τους εκπαιδευτικούς για τους μαθητές/τριες που αντιμετωπίζουν και έχουν ειδικές εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες. Σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων εκπόνησαν τους Τρίμηνους Προγραμματισμούς των Δράσεων του σχολείου και έχει πολύ καλή συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και συζητά τις ανάγκες του σχολείου με τη Σχολική Επιτροπή Σχολείου.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου για το σχ. έτος 2022- 23,προγραμμάτισε και θα υλοποιήσει ενδοσχολικές επιμορφώσεις,τουλάχιστων 15 ωρών, καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σε θέματα που τους απασχολούν (εντάχθηκαν στους Τρίμηνους Προγραμματισμούς Σχολικών Δράσεων).Κάποιοι εκπαιδευτικοί θα υλοποιήσουν προγράμματα στην πλατφόρμα etwinning με συνεργασία σχολείων εσωτερικού και εξωτερικού. Θα συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στη δίμηνη λειτουργία του προγράμματος Συμβουλευτικής Γονέων που θα υλοποιηθεί στο σχολείο μας κατά τη φετινή χρονιά με την εποπτεία του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας. Τέλος κάποιοι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα του ΕΚΠΑ και τα επιμορφωτικά προγράμματα που διοργανώνει η Δ.Ο.Ε. και την άνοιξη του 2023 θα ξαναγίνει προσπάθεια να εκπονηθεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την Πολυπολιτισμικότητα και να ενταχθεί στο πρόγραμμα ERASMUS.

Τον Εσωτερικό Συλλογικό Προγραμματισμό εκπόνησε ο Διευθυντής του Σχολείου: Κωστής Κων/νος.

.png