Για την εβδομάδα προετοιμασίας για το σχολείο.
Είμαι ως γονιός έτοιμος/η; Οργάνωσα τη ζωή μου;
Ας το ψάξω:
- Έδιωξα το δικό μου άγχος και τις αγωνίες αν θα τα καταφέρει το παιδί μου στο σχολείο;
- Προκαλώ συζητήσεις σχετικά με το σχολείο, την τάξη, τους συμμαθητές, το δάσκαλο/λα για μάθω τι σκέφτεται (ενθουσιασμός, αγωνίες, προσδοκίες,…); Μετατρέπω τις ανησυχίες σε ευκαιρίες για ενδυνάμωση;
- Διηγούμαι ιστορίες από τη δική μου σχολική ζωή δείχνοντάς του φωτογραφικό υλικό μιλώντας για τα ωραία και τα άσχημα και πως τα κατάφερα;
- Ετοιμάζω τη ρουτίνα της ημέρας όπως του σχολείου (ύπνος, φαγητό, παιχνίδι);
- Οργανώνω το χώρο του και προετοιμαζόμαστε για το σχολείο (τσάντα, μολύβια, ρούχα, είδος κολατσιού…) ώστε να δημιουργήσω ενθουσιασμό αλλά και ευκαιρία για ανάληψη πρωτοβουλιών από το παιδί;
- Παίζουμε παιχνίδια που οδηγούν σε τροχιά μάθησης;
- Επανασυνδέω το παιδί μου με φίλους-συμμαθητές;
- Περιορίζω το χρόνο μπροστά στις οθόνες αντικαθιστώντας τες με άλλες δραστηριότητες;
- Συζητώ μαζί του για τους κανόνες εντός και εκτός σχολικού χώρου;
-
- Εφιστώ την προσοχή του για τη μετακίνηση από το σπίτι στο σχολείο;
Αν ΝΑΙ, προχωρώ…
Δεν ξεχνώ…
- Μένω ¨συνδεδεμένος¨ με τους εκπαιδευτικούς, συνεργάζομαι και
- Γιορτάζω την πρώτη μέρα στο σχολείο ώστε να τη νιώσει σαν κάτι το ξεχωριστό.
¨Δεν υπάρχει παιδί που μισεί το διάβασμα. Υπάρχουν μόνο παιδιά που δεν έχουν βρει το κατάλληλο βιβλίο¨ (Frank Serafini)