Οι χορωδοί του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης ηχογραφούν και μαθαίνουν βασικές αρχές ηχοληψίας

Τα μέλη της χορωδίας του σχολείου εξασκούνται εβδομαδιαία και αναπτύσσουν τις φωνητικές, όπως και τις γνωστικές, κοινωνικές, ψυχοκινητικές τους δεξιότητες, στο πλαίσιο των χορωδιακών συναντήσεων με τους συμμαθητές τους, υπό την καθοδήγηση της μουσικού ειδικής αγωγής, Κατερίνας Γεροφώτη. Εμψυχωτικό ρόλο κατά τη διάρκεια των συναντήσεων διαδραματίζουν η Αιμιλία Ιωαννίδου, ο Νίκος Λιόρας, η Κατερίνα Καστάνη, η Μαρίνα Μωϊσιάδου, η Θάνια Τζεβελέκη, η Βέτα Μαρβάκη και η Ανίτα Μπατσιακούδη, καθώς και εκτελούν τις δεύτερες φωνές όποτε χρειάζεται.

Οι μαθητές, στο πλαίσιο των  χορωδιακών συναντήσεων, τα προηγούμενα χρόνια, έχουν έρθει σε επαφή με τις δυνατότητες ηχογράφησης σε επαγγελματικό στούντιο/ υπολογιστή / κινητό. Αυτήν την φορά αποφασίσαμε σε συνεργασία με την υπεύθυνη του προγράμματος δημοσιογραφίας, Αιμιλία Ιωαννίδου να ζητήσουμε από τον Βασίλη Καραδάτκο, ιδιοκτήτη ερασιτεχνικού στούντιο, να μας μιλήσει για την ηχοληψία και να δεχθεί ερωτήσεις από τους μαθητές μας.

Έτσι και έγινε…Ο κ. Καραδάτκος ήρθε στο σχολείο μας και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να του κάνουν ερωτήσεις, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από προηγούμενες επισκέψεις τους σε άλλο στούντιο της πόλης μας, καθώς και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επίσκεψη στο στούντιο του. Ο ενθουσιασμός και η ανυπομονησία χαρακτήρισε τις αντιδράσεις των μαθητών.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τα μέσα ηχογράφησης ενός στούντιο, η αποκόμιση μιας ακόμη εμπειρίας ηχογράφησης με επαγγελματικά μέσα, καθώς και η επαφή με νέα μουσικά όργανα, όπως κοντραμπάσο, μπάσο ηλεκτρικό, ντραμς.

 

 

Απαντήθηκαν μεταξύ άλλων οι παρακάτω ερωτήσεις:

Ποιος είναι ο ρόλος της κονσόλας;

Με ποια μέσα ηχογραφούμε;

Ένας θόρυβος ή ένα λάθος πως μπορεί να αφαιρεθεί από την ηχογράφηση;

Γιατί κάθε όργανο ηχογραφείται σε ξεχωριστό κανάλι;

Γιατί το πιάνο δεν έχει μικρόφωνο αλλά καλώδιο;

Πως αποφεύγουμε την ηχώ σε ένα στούντιο;

Με ποιο τρόπο πρέπει να ρυθμίσουμε την φωνή  και τι απόσταση είναι καλό να έχουμε από το μικρόφωνο;

Πως μπορούμε να βελτιώσουμε την φωνή μετά την εγγραφή;

Τι σκοπό εξυπηρετεί το κάθε μέσο του στούντιο;

Οι μαθητές έδειξαν την ισχυρή επιθυμία τους για να μάθουν κάνοντας αυθόρμητα ερωτήσεις. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της παραμονής στο στούντιο, για πάνω από δύο ώρες, παρέμειναν συγκεντρωμένοι και οριοθετημένοι, ώστε να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ενθουσιάστηκαν από τα νέα όργανα που αντίκρυσαν οι περισσότεροι για πρώτη φορά.

 

Η δράση αυτήν ήταν μια ευκαιρία για τόνωση του αυτοσυναισθήματος των μαθητών, της αυτορρυθμιζόμενης συμπεριφοράς και της συλλογικότητας τους. Θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για όσα κατάφεραν ακόμη μια φορά οι μαθητές μας, αλλά και για την ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ που μας πρόσφεραν μέσα από την προσπάθεια αλλά και από το αποτέλεσμα.   Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Καραδάτκο για τη φιλοξενία και την αρωγή του στη δράση αυτήν. Οι μαθητές στο τέλος της συνάντησης του δώρισαν έναν πίνακα ζωγραφικής του σχολείου μας.