ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΑ

ΔΥΣΛΕΞΙΑ: ορισμός

Κάτω από: Μαθησιακές δυσκολίεςΜΠΟΛΙΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ στις 10:08 μμ στο Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2016

dyslexia

Σχετικά με τον ορισμό της δυσλεξίας δεν παρατηρείται ομοφωνία μεταξύ των επιστημόνων. Πριν από την εισαγωγή του όρου “δυσλεξία” αυτή η μαθησιακή δυσκολία ήταν γνωστή με τον όρο “λεξική τύφλωση” (Τζιβινίκου, 2015).

Το 1997 η Βρετανική Εταιρία Δυσλεξίας έδωσε τον εξής αναλυτικό ορισμό για τη δυσλεξία:
«Δυσλεξία είναι μια σύνθετη νευρολογική κατάσταση που έχει ιδιοσυστατική προέλευση. Τα συμπτώματα μπορεί να επηρεάζουν πολλούς τομείς της μάθησης και της δραστηριότητας, και μπορεί να περιγραφεί ως ειδική δυσκολία στην ανάγνωση, την ορθογραφία και τη γραπτή γλώσσα. Ένας ή περισσότεροι από τους τομείς αυτούς μπορεί να επηρεάζονται. Ο χειρισμός των αριθμών και των μουσικών σημείων, οι κινητικές λειτουργίες και οι οργανωτικές δεξιότητες μπορεί ακόμα να εμπλέκονται. Ωστόσο, σχετίζεται ιδιαίτερα με τον έλεγχο του γραπτού λόγου, αν και ο προφορικός λόγος επηρεάζεται σε κάποιο βαθμό.» (Αναστασίου, 1998).

Οι επίσημοι ορισμοί για τη δυσλεξία αναφέρουν (Τζιβινίκου, 2015): «Δυσλεξία είναι μια διαταραχή νευρολογική, η οποία υπεισέρχεται στην απόκτηση και την επεξεργασία του λόγου. Εκδηλώνεται σε διάφορους βαθμούς σοβαρότητας, στη φωνολογική επεξεργασία, στην ανάγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφία και μερικές φορές και στην αριθμητική. Η δυσλεξία δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης κινήτρων, αισθητηριακών ανεπαρκειών, ανεπαρκούς διδασκαλίας ή περιβαλλοντικών ευκαιριών παρ’ ότι μπορεί να εκδηλώνεται και σε τέτοιες περιπτώσεις. Παρ’ ότι η δυσλεξία είναι πρόβλημα ζωής τα δυσλεκτικά άτομα συχνά ανταποκρίνονται επαρκώς με την έγκαιρη και κατάλληλη αντιμετώπιση»

     Στον σύνδεσμο που ακολουθεί παρουσιάζεται ένα άρθρο του Κολτσίδα Παναγιώτη στο οποίο περιέχονται περισσότερες πληροφορίες για τη δυσλεξία. Επίσης παρακάτω προβάλλονται εικόνες γραπτών εργασιών παιδιών με δυσλεξία.

 Δυσλεξία

 Βιβλιογραφία

Αναστασίου, Δ. (1998). Δυσλεξία. Θεωρία και έρευνα. Όψεις πρακτικής. Αθήνα: Εκδόσεις Ατραπός.

Κολτσίδας, Π. (2013). Ειδική μαθησιακή δυσκολία – Δυσλεξία. Τα Εκπαιδευτικά (105-106)

Τζιβινίκου, Σ., 2015. Μαθησιακές δυσκολίες – Διδακτικές παρεμβάσεις. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

© 2024 ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΑ   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση