Με βάση το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής μας Μονάδας, κατά το 1ο Δίμηνο, που ξεκινάει τη Δευτέρα 02/10/2023, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Διατροφή / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Υγιεινή Διατροφή»
Β΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μας»
Γ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς»
Δ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Κύκλος είναι και γυρίζει»
Ε΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ταξιδεύοντας στον πλανήτη ’’Εγώ κι οι Άλλοι’’ με συνοδοιπόρο τον Μικρό Πρίγκιπα»
ΣΤ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή»
.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024)
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ!»
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες και δημιουργούμε το δικό μας υγιεινό πιάτο.
.
Συζητάμε για τα φρούτα και τα λαχανικά και τα ξεχωρίζουμε.
.
Ο “ωραίος Δαρείος” μάς μαθαίνει να τρώμε σωστά και υγιεινά!
.
Δημιουργούμε τη Διατροφική Πυραμίδα.
.
Ώρα για Δραματοποίηση με τα… Θυμωμένα Λαχανικά!!
.
Με τη Διατροφική Πυραμίδα γνωρίζουμε τις ποσότητες των τροφίμων που πρέπει να τρώμε καθημερινά!
.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ»
Γνωρίζουμε τη Φένια, την αγαπημένη των ήχων.
.
Γράφουμε κι εμείς όπως η αγαπημένη μας Φένια.
.
Γράφουμε το όνομά μας με τη γραφή Braille.
.
.
Βλέπω με τα “μάτια” των χεριών μου!
.
.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ»
Παρατηρούμε και φωτογραφίζουμε τα ζώα στην αυλή του Σχολείου μας, πεταλούδες, περιστέρια, μυρμήγκια και διάφορα άλλα έντομα.
.
Συζητάμε για τα ζώα που ζουν στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας, στο αγρόκτημα και στο δάσος, για την αγάπη και τη φροντίδα που τους προσφέρουμε και όλα όσα πρέπει να κάνουμε καθημερινά για να τα προστατεύσουμε. Στη συνέχεια, λύνουμε το κρυπτόλεξο των κατοικίδιων ζώων και δημιουργούμε ένα κολάζ με τα ζώα του δάσους και του αγρού.
.
Στην Αίθουσα Πληροφορικής λύνουμε παζλ με τα αγαπημένα μας ζώα.
.
Μιλάμε για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση και μαντεύουμε τα ζώα που παρουσιάζουν στην τάξη οι συμμαθητές/τριες μας με παντομίμα.
.
Μαθαίνουμε για τη ζωή των πιγκουίνων, παρακολουθώντας το βίντεο της Disney “Ο μαγικός κόσμος των ζώων”.
.
Στην Αίθουσα της Βιβλιοθήκης διαβάζουμε το βιβλίο του συγγραφέα Χόρχε Μπουκάι με τίτλο: “Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας” και συζητάμε για την αιχμαλωσία και την κακοποίηση των ζώων.
.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ»
Φροντίδα – Φροντίζω το Περιβάλλον: Καταιγισμός ιδεών.
.
Το σπίτι μας κινδυνεύει! Προφυλάγουμε και βελτιώνουμε το Περιβάλλον μας!! Παρακολουθούμε το ανάλογο βίντεο και συμπληρώνουμε το Φύλλο εργασίας, εκφράζοντας τις απόψεις μας και τα συναισθήματά μας για όλα τα “τραγικά” που γίνονται γύρω μας και που καταστρέφουν το περιβάλλον.
.
Τι πρέπει να κάνουμε για την προστασία του περιβάλλοντος; Μαθαίνουμε παίζοντας με τον Η/Υ της τάξης μας.
.
“Καθαρό περιβάλλον – Μολυσμένο περιβάλλον” – Εκφραζόμαστε εικαστικά με τα έργα μας.
.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ “ΕΓΩ ΚΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ” ΜΕ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ»
Στην πρώτη επαφή μας με το βιβλίο του “Μικρού Πρίγκιπα”, μαθαίνουμε πως ο καθένας από εμάς έχει τη δική του οπτική στα πράγματα. Ζωγραφίζουμε το ίδιο σχήμα με διαφορετικές αναγνώσεις!
.
“Πόσο καλά με ξέρεις;” Όπως ο Μικρός Πρίγκιπας, έτσι κι εμείς τα παιδιά διαρκώς ρωτάμε… Παίρνουμε συνέντευξη από έναν φίλο / μία φίλη μας για να τον/την γνωρίσουμε καλύτερα!
.
Όπως ο αφηγητής – πιλότος φτιάχνει το πορτρέτο του φίλου του, του Μικρού Πρίγκιπα, έτσι κι εμείς, με φαντασία και χρώμα δημιουργούμε την προσωπογραφία ενός φίλου μας από την τάξη!
.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΚΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ…»
Το δέντρο του “καλού” και του “κακού” μας εαυτού.
.
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικό με την αναπηρία.
.
Κι αν ήμουν εγώ; Ζωγραφική χωρίς χέρια.
.
Γράφουμε το όνομά μας με τη γραφή Braille.
–
Κατά το 2ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Ανθρώπινα Δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Τα δικαιώματά μου»
Β΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Σεισμός – Και τώρα τι κάνω;»
Γ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Όλοι μαζί στη σχολική ζωή»
Δ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
Ε΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Εγώ και η κοινωνία»
ΣΤ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι… Ανάδειξη Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024)
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!»
Παρουσιάζουμε τον εαυτό μας στην ομάδα.
–
Κατασκευάζουμε ανθρώπινες φιγούρες και τις παρουσιάζουμε στην τάξη.
Οι ανάγκες μας και οι επιθυμίες μας – Συμπληρώνουμε το Φύλλο Εργασίας.
Οι επιθυμίες μας – Τα δικαιώματά μας και οι ανάγκες μας / Δημιουργία κολάζ
«Αν όλα τα παιδιά της γης» / Χορεύουμε και τραγουδάμε!
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΣΕΙΣΜΟΣ!! ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΤΙ ΚΑΝΩ;»
Συζητάμε για τις φυσικές καταστροφές και τις ζωγραφίζουμε.
Τα μέρη της γης με πλαστελίνη!
.
Μύθοι και αλήθειες για τις Τεκτονικές Πλάκες.
Ο Σεισμογράφος μας!
Έκρηξη ηφαιστείου – Μια σύγχρονη Πομπηία!
Μαθαίνω να προστατεύομαι! Άσκηση ετοιμότητας σεισμού.
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ»
«Δύο αλήθειες και ένα ψέμα» – Πόσο καλά γνωρίζουμε τους συμμαθητές μας; Εντοπίζουμε τις δύο αλήθειες και το ένα ψέμα από την αυτοπαρουσίαση του καθενός από εμάς.
Δημιουργούμε το «δέντρο της τάξης» με όσα μας αρέσουν και όσα δεν μας αρέσουν να γίνονται στην τάξη μας.
Πώς μπορεί να νιώσει κάποιος και γιατί; Αναγνωρίζουμε διάφορα συναισθήματα και συζητάμε τις αιτίες που μπορεί να τα προκάλεσαν.
Μαντεύω ποιος/ποια είναι πίσω μου, σύμφωνα με τις συνήθειές του/της.
–
Δημιουργούμε και υπογράφουμε το Συμβόλαιο της τάξης μας.
–
Δραματοποίηση: «Όλοι μαζί στη σχολική ζωή» / Με αγάπη και αλληλοβοήθεια, μπορούμε να νιώσουμε όλοι μας καλύτερα!!
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής με βιβλία της Γλώσσας και της Δανειστικής Βιβλιοθήκης μας.
Συζητάμε για τα σήματα Οδικής Κυκλοφορίας και τα μαθαίνουμε.
Δημιουργούμε φανταστικά σήματα!
Μαθαίνουμε παίζοντας στον Η/Υ της τάξης μας.
Δημιουργούμε μακέτα και κυκλοφορούμε με ασφάλεια!
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ E΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ»
Ανακοινώνουμε στην Ομάδα μας τα όμορφα και τα άσχημα που βλέπουμε καθημερινά στην κοινωνία που ζούμε.
Συμφωνούμε ή διαφωνούμε με όσα ακούμε να λέγονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Συζητάμε στην τάξη και εκφράζουμε τα επιχειρήματά μας.
Λέξεις που μας αρέσουν και δεν μας αρέσουν στην κοινωνία των μεγάλων.
Δημιουργία κολάζ – Τα θετικά και τα αρνητικά σε μια κοινωνία.
–
Μελετάμε περιπτώσεις, όπου καταπατώνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας με τις Μ.Κ.Ο.
–
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ»
Εισαγωγή στην έννοια της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τους πολιτιστικούς θησαυρούς του τόπου μας.
Παρουσιάζουμε στην τάξη μας την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Αναζήτηση υλικού και προετοιμασία project για τον Μαραθώνιο Δρόμο και την Ιερά Μονή Αγίου Εφραίμ.
Παρουσίαση του project από τις ομάδες.
Ομαδική δημιουργία αφίσας για την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.
Κατά το 3ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μικροί Μετεωρολόγοι»
Β΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα /Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ένα βιβλίο γεννιέται»
Γ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα /Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Στην τσέπη… χαρτζιλίκι»
Δ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM / Εκπαιδευτική Ρομποτική / Stop Motion Animation / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Όταν οι εικόνες κινούνται»
Ε΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα»
ΣΤ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 3Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024)
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ!»
Παρατηρούμε διάφορα καιρικά φαινόμενα και τα ονομάζουμε / Παρακολουθούμε ένα δελτίο καιρού και συζητάμε για την ηλιοφάνεια, τη θερμοκρασία και τον άνεμο.
–
Δημιουργούμε Εβδομαδιαίο Ημερολόγιο Καιρού, ζωγραφίζοντας τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και γράφουμε την αντίστοιχη θερμοκρασία.
–
Με το λογισμικό TuxPaint δημιουργούμε εικόνες με τις τέσσερις εποχές.
–
Παιχνίδι στην τάξη με τον Τροχό του Καιρού!
–
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο WordWall με τα καιρικά φαινόμενα.
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ»
Στον χώρο της Δημοτικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης Γραμματικού, γνωρίσαμε από κοντά τη συγγραφέα του βιβλίου «Η Μαγική Χαρά» και ανακαλύψαμε μαζί της το μυστικό της Μαγικής Χαράς μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια.
–
Στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας συζητάμε για τη συγγραφή των βιβλίων, διαλέγουμε βιβλία που αγαπάμε και τα διαβάζουμε.
Ετοιμάζουμε χαρτοπολτό από χαρτιά που ανακυκλώνουμε για να δημιουργήσουμε τις δικές μας σελίδες!
–
Ζωγραφίζουμε τις σελίδες μας!
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ… ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ»
Πώς κερδίζουμε το χαρτζιλίκι μας; Πώς πληρώνουν οι γονείς μας; / Καταιγισμός ιδεών
–
Κάτι που για μένα είναι ανάγκη, για τον φίλο μου μπορεί να είναι επιθυμία / Ταξινομούμε τις εικόνες στην ανάλογη ετικέτα «Έχω ανάγκη» – «Επιθυμώ»
–
Ποιες είναι οι πραγματικές μας ανάγκες και ποιες οι επιθυμίες μας; / Συμπληρώνουμε τα φύλλα εργασίας στην ομάδα μας και ανακοινώνουμε τις επιλογές μας στην ολομέλεια της τάξης.
–
Μελέτες περίπτωσης διαχείρισης χρημάτων / Συζητάμε στην ομάδα μας πώς διαχειριζόμαστε τα χρήματα που έχουμε στο πορτοφόλι μας.
–
Ταμπλό, κάρτες, ζάρια, πιόνια… και έτοιμο το επιτραπέζιο παιχνίδι μας «Το φιδάκι του ευρώ»! Παίζουμε σε δύο ομάδες και ανάλογα με τις κάρτες που τυχαίνει η κάθε ομάδα, χάνουμε ή κερδίζουμε δίνοντας ή παίρνοντας χαρτονομίσματα και κέρματα σε ευρώ.
–
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ… ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ!»
Όλοι μαζί εργαστήκαμε για τη δημιουργία ενός animation με θέμα τα συναισθήματα που αποτυπώνονται σε εκφράσεις του προσώπου μας. Χρησιμοποιήσαμε διάφορα υλικά, όπως αλεύρι, χαρτόνι, πλαστελίνη και γνωρίσαμε το κινούμενο σχέδιο ως τέχνη και ως τεχνική. Κάθε σχέδιο και κάθε κίνηση αποτελεί ένα «κλικ» φωτογραφίας. Με πολλά «κλικ» συνεχόμενα, δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο. Απολαύστε το!!
–
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ… ΟΧΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ!»
Παρακολουθούμε βίντεο με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας και συζητάμε στην τάξη όλα όσα είδαμε.
Εργαζόμαστε στις ομάδες μας και μελετάμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε διάφορες χώρες του κόσμου.
–
Αντιστοιχίζουμε τα κλιματικά φαινόμενα με τις χώρες στις οποίες παρουσιάζονται και ανακοινώνουμε στην τάξη τις επιπτώσεις τους.
–
Μελετάμε την παραγωγή CO2 στα νοικοκυριά.
Παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας στην ολομέλεια της τάξης.
–
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ»
Ζωγραφίζουμε το άλλο μας μισό…
–
Δημιουργούμε αφίσα με τα επαγγέλματα που αγαπάμε.
–
Στο Εργαστήριο Πληροφορικής αναζητάμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα παλιά επαγγέλματα.
–
Εκτυπώνουμε και παρουσιάζουμε τις εργασίες μας στην ολομέλεια της τάξης.
–
Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια στο Wordwall και κάνουμε παντομίμα το επάγγελμα που επιλέξαμε.
––
Κατά το 4ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ο σχολικός μας κήπος, πεδίο μάθησης και δημιουργίας»
Β΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Φροντίζω και Ενεργώ, στην Αυλή του Σχολείου μου Δημιουργώ»
Γ ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωρίζουμε το ανθρώπινο σώμα»
Δ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Ανθρώπινα Δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Τα δικαιώματά μας»
Ε΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γινόμαστε οι Μετεωρολόγοι του Σχολείου»
ΣΤ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 4Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024)
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ»
Ποια είναι τα μέρη του φυτού; Τα συζητάμε στην τάξη και τα ανακαλύπτουμε στην αυλή του Σχολείου μας.
–
Παρακολουθούμε το βίντεο “Το δέντρο που έδινε” και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας.
–
Παρατηρούμε τα φυτά στον σχολικό μας κήπο, συλλέγουμε τα φύλλα τους και δημιουργούμε το Φυτολόγιό μας.
–
Οι μικροί κηπουροί επί το έργον! Στον σχολικό μας κήπο φυτεύουμε στις ζαρντινιέρες εποχιακά, καλλωπιστικά φυτά.
–
Στο κάτω επίπεδο του αύλειου χώρου, δημιουργήσαμε το σχολικό μας περιβόλι!
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ!»
Η σχολική αυλή μας είναι καθημερινά χώρος ανεμελιάς, χαλάρωσης και δημιουργικότητας.
Φροντίζουμε και περιποιούμαστε τον σχολικό μας κήπο.
–
Κατασκευάζουμε ταΐστρες για τα πουλάκια της αυλής του Σχολείου μας.
–
Φυτεύουμε κηπευτικά στο σχολικό μας περιβόλι.
–
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ»
Εκφραζόμαστε μουσικοκινητικά με το τραγούδι “Hokey Pokey”.
–
Παρακολουθούμε το βίντεο “Ανθρώπινο σώμα: Η τελειότερη μηχανή” και λύνουμε το κουίζ στον Η/Υ της τάξης μας.
–
Προβολή βίντεο με θέμα: “Τα εργαλεία του πεπτικού μας συστήματος” και συζήτηση στην τάξη για τη χρησιμότητα των πεπτικών οργάνων.
–
Στο Wordwall παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με το ανθρώπινο σώμα.
–
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!»
Προβολή βίντεο με θέμα: “Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων” και συζήτηση στην τάξη για τα δικαιώματά μας.
–
Έχουμε το δικαίωμα της επιλογής! Καταγράφουμε τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει και δημιουργούμε το “Δέντρο της Τάξης” με τις επιλογές μας.
–
Έχουμε δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων μας!
–
Με αφορμή το έργο του εικαστικού Matt Mahurin με τίτλο “Bulling” καταγράφουμε τι νιώθουμε και τι σκέψεις μάς δημιουργούνται.
ΟΧΙ στο Bulling! Είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ να νιώθουμε ασφαλείς!! Δημιουργία αφίσας, σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης, για τον Σχολικό Εκφοβισμό.
–
Στον Η/Υ της τάξης μας παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
–
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ!»
Παρατηρούμε προγνωστικούς μετεωρολογικούς χάρτες και συζητάμε στην τάξη για την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.
–
Πόσο σημαντική είναι η πρόγνωση του καιρού στην καθημερινή μας ζωή; Εργαζόμαστε σύμφωνα με το φύλλο εργασίας.
–
Κατασκευάζουμε μετεωρολογικά όργανα απαραίτητα για τις μετρήσεις μας:
Κατασκευή βροχόμετρου
–
Κατασκευή ανεμοδείκτη
–
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΩ…»
Η πορεία μέχρι τη γέννηση – Διερεύνηση γνώσεων, σύνδεση με το μάθημα της Φυσικής και προβολή βίντεο.
–
“Μεγαλώνω και Αλλάζω” / Προβολή φωτογραφιών και ανταλλαγή απόψεων.
–
Δημιουργία και παρουσίαση του ατομικού μας κολάζ.–