Με βάση το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής μας Μονάδας, κατά το 1ο Δίμηνο, που ξεκινάει τη Δευτέρα 03/10/2022, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Διατροφή / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ο Ρούλης, ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Β΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σπίτι των παιδιών»
Γ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή»
Δ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Ανθρώπινα Δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Τα δικαιώματά μας!»
Ε΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, Πάντα με Βλέμμα Θετικό..!!»
ΣΤ΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023)
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ… ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ»
Μαθαίνουμε για τις υγιεινές τροφές και τρώμε πρωινό στην τάξη μας.
Διαλέγουμε το φρούτο που αγαπάμε και το παρουσιάζουμε στον κύκλο με τους συμμαθητές μας.
Παιχνίδι στην αυλή: «Μάντεψε τι φρούτο τρως…»
Στην Αίθουσα Πληροφορικής επιλέγουμε το «σωστό» στα παιχνίδια διατροφής.
Διαλέγουμε τα φρούτα και φτιάχνουμε τον δικό μας χυμό…
Με τη Νάγια την κουκουβάγια ετοιμάζουμε τα υπέροχα γιαουρτομελοφρουτάκια μας!!!
«Ένα μήλο την η______ τον γ______ τον κάνει πέρα!!»
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ»
Ακούμε την «Άνοιξη» του Βιβάλντι και τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Μότσαρτ και ζωγραφίζουμε τα συναισθήματά μας.
Διαβάζουμε το βιβλίο που επιλέγουμε από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη μας και ο καθένας καταγράφει τα συναισθήματα του ήρωα του βιβλίου. Στη συνέχεια διαλέγουμε ένα από τα συναισθήματα και λέμε πότε το νιώθουμε.
Αντιστοιχίζουμε κάθε χρώμα στο συναίσθημα που πιστεύουμε ότι ταιριάζει και συζητάμε για τα συναισθήματα που δημιουργούν τα χρώματα γύρω μας.
«Ο χάρτης της καρδιάς μας» – Όλα όσα αγαπάμε τα ζωγραφίζουμε στην καρδιά μας.
«Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει…» Συζητάμε για τις λέξεις που μας πληγώνουν και τις διώχνουμε μακριά μας!
Σκεφτόμαστε όλα όσα μπορούμε να πούμε στους φίλους μας και να νιώσουν χαρούμενοι. Στη συνέχεια γράφουμε ένα γράμμα με το μήνυμα που θέλουμε και το στέλνουμε σε έναν συμμαθητή μας ή σε μία συμμαθήτριά μας.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ»
Το Δέντρο του «(Δεν) Μπορώ», με φύλλα του τις παλάμες μας, όπου έχουμε γράψει τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε.
Πόσο διαφορετικοί είμαστε αλλά και πόσο ίσοι! Διαβάζουμε σχετικά βιβλία από τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη και εκφραζόμαστε εικαστικά.
Κι αν ήσουν εσύ;
Μπαίνω για λίγο στη θέση του άλλου…
Παρέα με την «Πλανόδια Βιβλιοθήκη» του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού παίζουμε ένα παιχνίδι σχετικό με τα δικαιώματά μας.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ!»
Τι μας φέρνει στο νου η λέξη δικαίωμα; Καταιγισμός ιδεών – Συζήταμε και μαθαίνουμε για την Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματά μας και παίζουμε παιχνίδια ρόλων για το πώς αντιδρούμε όταν αυτά παραβιάζονται.
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, διαβάζουμε λογοτεχνικά βιβλία με το αντίστοιχο ιστορικό πλαίσιο και ανακαλύπτουμε τις συγγραφείς Ζωρζ Σαρή και Άλκη Ζέη.
Γιορτάζουμε τα δικαιώματα στην επιβίωση, στην παιδεία και στη δημοκρατία με μουσικοθεατρικές δράσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Παρακολουθούμε την παράσταση “Όλιβερ Τουίστ” στο Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», στη συνέχεια συζητάμε για τις σκηνές που μας έκαναν εντύπωση και ερχόμαστε σε επαφή με το αντίστοιχο βιβλίο.
Η «Πλανόδια Βιβλιοθήκη» ταξιδεύει με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού στο Σχολείο μας, για να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τα δικαιώματά μας μέσα από τα βιβλία και το θεατρικό παιχνίδι!
Συμμετέχουμε στον εικαστικό διαγωνισμό “Έχω δικαίωμα”, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ!»
Η ταυτότητά μου – Περιγράφω τον εαυτό μου με δύο λέξεις.
Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Γράφουμε τα θετικά μας και τα αρνητικά μας στοιχεία και τα παρουσιάζουμε στην τάξη.
Ζωγραφίζουμε μια εικόνα που ταιριάζει στα θετικά μας στοιχεία.
Μία εικόνα… χίλιες λέξεις!!
Όλα εμείς τα παιδιά έχουμε ανάγκες και δικαιώματα! Πόσο, όμως μοιάζουμε, αλλά και πόσο διαφέρουμε… Καταγράφουμε κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουμε και τα ανακοινώνουμε στην τάξη.
Με την «Πλανόδια Βιβλιοθήκη» του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού στο Σχολείο μας, ανακαλύπτουμε τα δικαιώματά μας μέσα από τα βιβλία και τη δραματοποίηση.
Νιώθοντας τον άλλον – Ερχόμαστε στη θέση ενός παιδιού που βρίσκεται σε ανάγκη και δραματοποιούμε μια ιστορία με αίσιο τέλος.
1ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ!»
Στα δάχτυλα της κάθε παλάμης μας γράφουμε αντίστοιχα τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε και δημιουργούμε το Δέντρο του (Δεν) Μπορώ.
Τι είναι η αναπηρία; Ιδεοθύελλα – Εννοιολογικός χάρτης
Κι αν ήσουν εσύ; Ζωγραφίζουμε: χωρίς να βλέπουμε, με το αριστερό χέρι, με το στόμα.
Γνωρίζουμε τη γλώσσα των κωφάλαλων και λέμε το όνομά μας με το δικό τους αλφάβητο.
Βρίσκομαι για λίγο στη θέση του άλλου – Γράφω το όνομά μου με το αλφάβητο Braille, μαντεύω τη φράση με παντομίμα, βάζω το γάντι με τα χέρια στην πλάτη.
Συμπληρώνουμε το Φύλλο Αυτοαξιολόγησης.
«Με δύναμη τη θέληση» – Συνέντευξη από έναν τυφλό επιστήμονα.
Συζητάμε στην τάξη για τα άτομα με αναπηρία, καταγράφουμε τις απόψεις μας και τις ανακοινώνουμε στην τάξη.
Παρέα με την «Πλανόδια Βιβλιοθήκη» του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ανακαλύπτουμε τα δικαιώματά μας μέσα από τα βιβλία και τη δραματοποίηση.
Η Διακήρυξη του Συμπεριληπτικού Σχολείου.
Κατά το 2ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Ανθρώπινα Δικαιώματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί»
Β΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει»
Γ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
Δ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ασφαλώς κυκλοφορώ!»
Ε΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα»
ΣΤ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μαθητές ξεναγοί, δημοσιογράφοι… Ανάδειξη Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023)
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΧΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!»
Προβολή βίντεο – Μαθαίνουμε για τα Δικαιώματά μας
Οικογένεια – Φροντίδα και Αγάπη
Το λουλούδι των Δικαιωμάτων μας
Κατασκευάζουμε παζλ με τα Δικαιώματά μας
Αγωνιζόμαστε για τα Δικαιώματά μας!
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΑΛΛΑΖΕΙ… ΕΚΠΕΜΠΟΥΜΕ SOS!!»
Βοήθεια!! Οι εποχές μπερδεύτηκαν!
Μαθαίνουμε για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της.
Η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.
Κατασκευάζουμε κολάζ για την κλιματική αλλαγή.
Στο Σχολείο μας καθημερινά ανακυκλώνουμε χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες και προστατεύουμε το περιβάλλον όπου ζούμε όλοι μας!
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ, ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΜΕ…»
Ποιος είμαι;
Δημιουργούμε σταυρόλεξα με τα επαγγέλματα.
Ασχολούμαστε με τα επαγγέλματα στο Εργαστήριο Πληροφορικής.
Παίρνουμε συνέντευξη από επαγγελματίες, που μας μιλούν για τη δουλειά τους.
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΕΧΩ ΠΩΣ ΟΔΗΓΩ!!»
Μαθαίνουμε τι μας λένε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
Πώς κυκλοφορούμε με ασφάλεια; Το μαθαίνουμε μέσα από τα διαδικτυακά εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Εμπιστεύομαι τον οδηγό, σέβομαι τον συνοδηγό και ασφαλώς κυκλοφορώ!
Ασκήσεις ενδυνάμωσης της ομάδας
Δημιουργούμε μια πόλη με χρώματα και με σήματα οδικής κυκλοφορίας και τη μετατρέπουμε σε επιτραπέζιο παιχνίδι!
Δίνουμε κατευθυντήριες οδηγίες στα Αγγλικά, παίζοντας στην επιτραπέζια πόλη μας!
Στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής “Jumicar” οδηγούμε με απόλυτη ασφάλεια, τηρώντας τους κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ E΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΑΛΛΑΖΕΙ!! ΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ…»
Μελετάμε τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στον κόσμο αλλά και στον τόπο μας.
Παρακολουθούμε βίντεο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και για τις δυσάρεστες συνέπειες που θα φέρει η κλιματική αλλαγή στη ζωή μας.
Στο νησί Κουτούμπντια, στο Μπαγκλαντές, η γη… χάνεται!! Οι άνθρωποι μεταναστεύουν, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται τα στοιχειώδη δικαιώματα των παιδιών!! Συζητάμε για το τραγικό φαινόμενο και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας.
Στο Εργαστήριο Πληροφορικής, λύνουμε κουίζ που έχουν σχέση με την κλιματική αλλαγή.
Διαπιστώνουμε στον χάρτη ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο με πολλές επιπτώσεις σε διάφορες περιοχές του πλανήτη μας.
Ομαδικό παιχνίδι με κάρτες – Δημιουργούμε ζευγάρια καρτών που συνδέονται με τη σχέση “αίτιο – αποτέλεσμα”, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.
2ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΜΑΣ»
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικό με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά και ανακαλύπτουμε τις τέσσερις κατηγορίες της: την υλική, την άυλη, τη φυσική και την ψηφιακή κληρονομιά.
Συνεργαζόμαστε, αναζητούμε πληροφορίες και παίρνουμε συνεντεύξεις από συγγενικά μας πρόσωπα. Στη συνέχεια, ανακοινώνουμε και παρουσιάζουμε στην τάξη το υλικό που συγκεντρώσαμε για τα ιστορικά μνημεία του τόπου μας, τα τοπία μας και τις παραδόσεις μας.
Περιηγούμαστε με το Google Earth στα ιστορικά μνημεία του τόπου μας και στα τοπία μας.
Εκφραζόμαστε εικαστικά και παρουσιάζουμε τους «θησαυρούς» του τόπου μας.
Παρουσιάζουμε στα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων του Σχολείου μας το υλικό που συγκεντρώσαμε από τις παραδόσεις μας και από τα ιστορικά μας μνημεία.
Κατά το 3ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ο σχολικός μας κήπος, πεδίο μάθησης και δημιουργίας»
Β΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Νοιάζομαι και Δρω»
Γ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
Δ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Ο σχολικός μας κήπος, πεδίο μάθησης και δημιουργίας»
Ε΄ Τάξη: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» / Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Εγώ και η κοινωνία»
ΣΤ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 3Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023)
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ»
Παρατηρούμε διάφορα φυτά και μαθαίνουμε τις ονομασίες τους.
Μαθαίνουμε τα μέρη του φυτού. Με τους σπόρους δημιουργούμε νέα φυτά!
Μεταφυτεύουμε αρωματικά φυτά, βότανα και καλλωπιστικά φυτά. Η αυλή του Σχολείου μας γέμισε με χρώματα κι αρώματα λίγο πριν την Πρωτομαγιά…
Φροντίζουμε και περιποιούμαστε τον κήπο του Σχολείου μας.
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΟΥ»
Παρακολουθούμε ένα ενδιαφέρον βίντεο και πληροφορούμαστε για τη δράση του “Αρχέλων”, της εθελοντικής ομάδας που ασχολείται με τη διάσωση της θαλάσσιας χελώνας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Οι μικροί εθελοντές της Β΄ τάξης φορούν γάντια, παίρνουν σακούλες και αναλαμβάνουν δράση: Καθαρισμός της αυλής και του κήπου του Σχολείου!
Συνεχίζουμε τον εθελοντισμό και ποτίζουμε τα φυτά στην αυλή του Σχολείου.
Αφού μιλήσαμε για τις βασικότερες αξίες που απορρέουν από τον εθελοντισμό, δημιουργήσαμε την αφίσα του εθελοντισμού.
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ»
Γνωρίζουμε το σώμα μας και μαθαίνουμε τα μέρη του.
Παίζουμε με τις καρτέλες και γνωρίζουμε τα μέρη του προσώπου μας και του σώματός μας.
Χωρίζουμε τα όργανα του ανθρώπινου σώματος σε εσωτερικά και εξωτερικά και τα βρίσκουμε στον Η/Υ της τάξης μας.
Μαθαίνουμε πού βρίσκονται τα εσωτερικά όργανα στο σώμα μας και τα τοποθετούμε στη σωστή θέση.
Στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας διαβάζουμε βιβλία σχετικά με το σώμα μας και τη διατροφή μας.
Με τη Σχολική μας Νοσηλεύτρια συζητάμε για τη στοματική υγιεινή. Μαθαίνουμε πότε χαίρονται και πότε λυπούνται τα δοντάκια μας με τις τροφές που τρώμε και πώς πρέπει να τα πλένουμε.
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ»
Διαβάζουμε το εικονοβιβλίο “Τα τρία δέντρα”, ένα λαϊκό παραμύθι για τον δεσμό ανθρώπου – φύσης και ο καθένας μας το ανασυνθέτει, αλλάζοντας τόπο, χρόνο και ήρωες.
Παρατηρούμε τα φυτά στην αυλή του Σχολείου μας και συλλέγουμε δείγματα.
Μαθαίνουμε τα ονόματα των φυτών που εντοπίσαμε στην αυλή του Σχολείου μας, τα ταξινομούμε σε κατηγορίες και δημιουργούμε το φυτολόγιό μας.
Αναζητούμε στο Διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες για τα φυτά του Σχολείου μας και τις ανακοινώνουμε στην τάξη.
Οι έμπειροι πια φυτολόγοι της Δ΄ τάξης λύνουν γρίφους κρυμμένους στα δέντρα και στους θάμνους της αυλής του σχολείου μας!
Γέμισε η τάξη μας από αρωματικά φυτά και βότανα!! Τα φροντίζουμε καθημερινά και γνωρίζουμε τα ονόματά τους από τις υπέροχες μυρωδιές τους!
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ E΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ…»
Ανακοινώνουμε στην Ομάδα μας με μία λέξη ή φράση τι θεωρούμε σημαντικό για την κοινωνία μας.
Καταγράφουμε “τα σημαντικά” που θέλουμε για έναν καλύτερο κόσμο.
Πολλές φορές διαφωνούμε με τους ισχυρισμούς των άλλων. Συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τις απόψεις που ακούμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Συζητάμε στην τάξη και εξηγούμε γιατί.
Συζητάμε για τη Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Γνωρίζουμε τα άρθρα της και μιλάμε για τα δικαιώματά μας.
Παρατηρούμε φωτογραφίες σχετικές με την καταπάτηση των δικαιωμάτων των ανθρώπων. Χωριζόμαστε σε ομάδες και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας, καταγράφοντας τα σχόλια μας.
Στο Εργαστήριο Πληροφορικής αναζητούμε πληροφορίες για τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και εντοπίζουμε τις ανάγκες που καλύπτουν και τα κοινά στοιχεία στον τρόπο δράσης τους.
3ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΠΑΛΑΙΑ & ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ – ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΣΩ;»
Ποιοι είμαστε; Ο καθένας μας καταγράφει τα προτερήματά του, τα ελαττώματά του, τα χόμπι του κι ό,τι άλλο του αρέσει ή δεν του αρέσει.
“Ζωντανεύοντας τα χαμένα επαγγέλματα” Ψάχνουμε στο Διαδίκτυο για τα παλαιά επαγγέλματα και τα παρουσιάζουμε στην τάξη.
Παρουσιάζουμε στην τάξη το επάγγελμα που αγαπάμε με παντομίμα.
Παρακολουθούμε βίντεο με διάφορους επαγγελματίες να μιλούν στον χώρο εργασίας τους για το επάγγελμα που μας ενδιαφέρει.
Γινόμαστε δημοσιογράφοι και παίρνουμε συνέντευξη από επαγγελματίες, που μας μιλούν για την εργασία τους.
Κατά το 4ο Δίμηνο, οι μαθητές/τριες των τάξεων με τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας θα ασχοληθούν με τις εξής Θεματικές Ενότητες και με τα εξής Υποθέματα:
Α΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «STEAM και η Γη γυρίζει»
Β΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα /Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Η Ύφανση της Προσωπικής Ταυτότητας, η Επιλογή του Επαγγέλματός μου»
Γ΄ Τάξη: «Φροντίζω το Περιβάλλον» / Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μουσεία και Αειφόρος Ανάπτυξη»
Δ΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Το σύννεφο έφερε βροχή… και πάλι απ’ την αρχή!»
Ε΄ Τάξη: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» / STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Μικροί Μετεωρολόγοι»
ΣΤ΄ Τάξη: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» / Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση / Τίτλος Σχεδίου Δράσης: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 4Ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023)
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ… ΓΥΡΙΖΕΙ!»
Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, ανακαλύπτουμε ότι… Γη είναι και γυρίζει!!
Μελετάμε τις φάσεις της σελήνης και τις ζωγραφίζουμε.
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ…»
Γνωρίζουμε τα επαγγέλματα του παρελθόντος.
Συζητάμε για τα επαγγέλματα που θα θέλαμε να ασχοληθούμε όταν μεγαλώσουμε και τα παρουσιάζουμε στην τάξη με μια ζωγραφιά.
Γινόμαστε δημοσιογράφοι και παίρνουμε συνέντευξη από τους συμμαθητές μας. Οι ερωτήσεις μας έχουν σχέση με το επάγγελμα που αγαπούν.
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΠΑΜΕ ΜΟΥΣΕΙΟ;»
Πολιτισμός – Καταιγισμός ιδεών
Ο τόπος μας… η ιστορία μας! Ξενάγηση στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.
Γίνομαι αγγειοπλάστης νεολιθικής εποχής.
Φτιάχνω τον δικό μου δίσκο της Φαιστού.
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΕΦΕΡΕ ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ… ΠΑΜΕ ΠΑΛΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΡΧΗ!»
Πειραματιζόμαστε και μαθαίνουμε για τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης των σωμάτων.
Γραπτή και εικαστική απεικόνιση με τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης των σωμάτων.
Ακούγοντας τη “Συννεφούλα” του Διονύση Σαββόπουλου, εκφραζόμαστε εικαστικά και δημιουργούμε διακοσμητικά πιάτα και σελιδοδείκτες με τον κύκλο του νερού.
Δίνη νερού – Τσουνάμι / Συμμετέχουμε σε διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με την κίνηση του νερού.
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ!»
Μελετάμε χάρτες πρόγνωσης καιρού και συζητάμε στην τάξη πόσο σημαντικό είναι το έργο των μετεωρολόγων στην καθημερινή μας ζωή.
Γινόμαστε επιστήμονες και κατασκευάζουμε μετεωρολογικά όργανα χρήσιμα για τις μετρήσεις μας.
Στην Αίθουσα Πληροφορικής δημιουργούμε το δικό μας δελτίο καιρού.
Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια και λύνουμε κουίζ σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα.
4ο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ: ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ»
Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε – Συζητάμε τις αλλαγές που παρατηρούμε στο σώμα μας, καθώς μεγαλώνουμε.
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με την έκθεσή μας στα κοινωνικά δίκτυα. Πόσο ασφαλείς είμαστε; / Συζητάμε στην τάξη και εκφράζουμε τις απόψεις μας.
Παρακολουθούμε βίντεο σχετικά με το αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου.
Λύνουμε κουίζ σχετικά με την καθημερινή άσκηση και τα ανθρώπινα όργανα.