Feed
Άρθρα
Σχόλια

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης πήγαν, είδαν και σας μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους από το Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών:

«ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ»

Μια υπέροχη και ηλιόλουστη μέρα, στις 19 Μαΐου 2022, πήγαμε η Ε΄ τάξη μια καταπληκτική εκδρομή στη Βεργίνα. Ανυπομονούσαμε όλοι τόσο πολύ για αυτήν τη μέρα. Μόλις μπήκαμε μέσα στο λεωφορείο ξεκινήσαμε για αυτόν τον υπέροχο προορισμό. Η διαδρομή για την πόλη αυτή της Βεργίνας ήταν 75 χμ. δυτικά της Θεσσαλονίκης και μόλις 12 χμ. μακριά από τη Βέροια. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής το βλέμμα μου ήταν συνεχώς στο παράθυρο βλέποντας ένα μαγευτικό τοπίο με πολύ πράσινο και το φράγμα του ποταμού Αλιάκμονα το οποίο περιβαλλόταν από πολλά δέντρα. Φθάνοντας στον προορισμό μας αντικρίσαμε μια τεράστια έκταση που έμοιαζε με βασιλικό κήπο. Η Βεργίνα φιλοξενεί ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του ελληνικού χώρου με ξεχωριστή ιστορία και πλούσια κληρονομιά.

Περάσαμε την κεντρική είσοδο του Μουσείου, διασχίσαμε ένα μονοπάτι κι από εκεί βρεθήκαμε σε μια σκοτεινή και επιβλητική ατμόσφαιρα που μας εντυπωσίασε. Είδαμε από κοντά ξεχωριστά και εντυπωσιακά ευρήματα από την περίοδο της Μακεδονικής Ηγεμονίας. Εντός του μουσείου βρίσκονται τέσσερις τάφοι και το «Ηρώον», ένας μικρός ναός αφιερωμένος στον βασιλιά Φίλιππο Β΄. Αυτό που ξεχώρισα ήταν η ασπίδα και η πανοπλία του Φιλίππου Β΄, η χρυσή λάρνακα με το δεκαεξάκτινο αστέρι και το χρυσό στεφάνι με τα 313 χρυσά φύλλα και τα 68 χρυσά βελανίδια. Επίσης θαυμασμό προκαλούν οι μικρογραφίες διαφόρων προσώπων από ελεφαντόδοντο. Στην πρόσοψη του τάφου της Περσεφόνης υπάρχει μια θαυμάσια τοιχογραφία με θέμα την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.

Όλο αυτό είναι αφιερωμένο στον καθηγητή Μανόλη Ανδρόνικο, του ανθρώπου που έφερε στο φως όλους αυτούς τους θησαυρούς, ενώ προσέφερε σημαντική βοήθεια στην αναγνώριση, συντήρηση και αποκατάσταση τους.

Πριν την είσοδό μας στο μουσείο καθίσαμε στον προαύλιο χώρο, για να φάμε κάτω από τη σκιά των δέντρων. Κατά την περιήγησή μας στο μουσείο ένιωσα πως ταξίδευα στον χρόνο. Έφυγα από εκεί με τις καλύτερες εντυπώσεις και μια μοναδική εμπειρία που θα ήθελα να ξαναζήσω!

Μαρία Καλλιγά, Ε1

maria e1

maria e1 2

Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 με την τάξη μου επισκεφτήκαμε τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας. Όταν μπήκαμε στο μουσείο είδα τις επιτάφιες στήλες και ενθουσιάστηκα. Στον τάφο του Φίλιππου Β΄ ένιωσα ένα αεράκι να με «χτυπάει» και φαντάστηκα ότι με υποδεχόταν στην τελευταία του κατοικία. Πάνω στη λάρνακα είχε ένα δεκαεξάκτινο αστέρι. Τότε κατάλαβα για ποιο λόγο το χρησιμοποιούνε σαν σύμβολο της Μακεδονίας. Από πάνω είχε ένα στεφάνι από χρυσό που ήταν σκαλισμένο σε σχήμα βελανιδιών και φύλλων. Κατάλαβα τον πλούτο που είχε αυτό το βασίλειο.

Γιάννης Παπουλάκος, Ε2

john e2john e2 2

«Τάφοι της Βεργίνας»

Η τάξη μου πήγε την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 στους τάφους της Βεργίνας. Εκεί έχει έναν τύμβο που, όταν μπεις μέσα, νιώθεις ψύχρα και όλα είναι σκοτεινά, απόκοσμα. Έχει πολλά αρχαία αντικείμενα, έχει τον τάφο του Φίλιππου και άλλους τρεις τάφους. Έχει την πανοπλία του Φίλιππου και την ασπίδα του που είναι τεράστια. Φαντάστηκα ότι είχα μπει σε μια χρονομηχανή και πήγα στην αρχαία Βεργίνα. Εκεί είδα τον Φίλιππο να πολεμάει με την πανοπλία και την ασπίδα του. Είδα τη χρυσή λάρνακα του Φίλιππου που είχε επάνω της ένα δεκαεξάκτινο αστέρι. Εύχομαι να ξαναπάω, γιατί ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία!

Νικόλας Παπουλάκος

nikolasnikolas e2

«Βεργίνα»

Στις 19 Μαΐου 2022 τα τμήματα Ε1 και Ε2 του Δημοτικού Σχολείου Γέφυρας επισκέφτηκαν τους τάφους της Βεργίνας.

Ήμασταν όλοι πολύ ενθουσιασμένοι που θα βλέπαμε από κοντά τους βασιλικούς τάφους! Το μουσείο ήταν σκοτεινό και για αυτό έπρεπε να μείνουμε όλοι κοντά ο ένας στον άλλον.

Είδαμε πολλούς τάφους, αλλά αυτός που μας έκανε περισσότερο εντύπωση ήταν ο τάφος του Φίλιππου! Επίσης είδαμε κι άλλα εντυπωσιακά πράγματα όπως τη χρυσή λάρνακα, πολλές πανοπλίες, πολλά εντυπωσιακά στεφάνια, αγαλματάκια από ελεφαντόδοντο και το προσκέφαλο από το κρεβάτι του Φίλιππου! Ακόμη είδαμε όμορφες τοιχογραφίες.

Ήταν πολύ ωραία εκδρομή και ελπίζουμε να πάμε και σε άλλα ενδιαφέροντα μέρη σαν κι αυτό!

Άννα Χατζηκωνσταντίνου Ε2 και Μαρίλια Σαριντζιώτη Ε2                                                                              girls e2girls e2 2