Feed
Άρθρα
Σχόλια

  • Προσπαθήστε να ηρεμήσετε το παιδί παρέχοντας του την αίσθηση της ασφάλειας. Υπενθυμίστε στο παιδί ότι ο καλύτερος τρόπος για να λυθεί ένα πρόβλημα είναι η συζήτηση με τους γονείς και με τους δασκάλους.

Καλό είναι να μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα σχετικά με το αν ο δάσκαλος ή η δασκάλα δεν ασχολήθηκε αρκετά με το επεισόδιο εκφοβισμού. Ακόμη και αν ισχύει κάτι τέτοιο, δείξτε ψυχραιμία και μην το εκφράσετε στο παιδί σας. Θυμηθείτε ότι το σπουδαιότερο είναι να νιώθει εμπιστοσύνη και ασφάλεια απέναντι στα ενήλικα πρόσωπα που συναναστρέφετε καθημερινά στο οικείο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον.

  • Μπορείτε να απευθυνθείτε στο δάσκαλο/δασκάλα της Τάξης και στη Διεύθυνση του Σχολείου προκειμένου να ενημερώσετε για τα επεισόδια εκφοβισμού που έχει δεχθεί το παιδί σας.

Μην ξεχνάτε ότι οι δάσκαλοι θα δράσουν πιο άμεσα την ώρα που θα συμβεί ένα περιστατικό.

  • Προσπαθείστε να βρείτε και να συστήσετε στο παιδί σας κάποιες εναλλακτικές λύσεις/προτάσεις, σε περίπτωση που συμβεί παρόμοιο περιστατικό.

Καλό είναι να δίνετε και μια εξήγηση στο γιατί προτείνετε αυτές τις λύσεις. Τα παιδιά κατανοούν περισσότερο το τι είναι “σωστό” όταν τους εξηγούμε αναλυτικά και με επιχειρήματα τις συμβουλές μας.

Απευθυνθείτε στο παιδί σας προτρέποντας το να:

  • Αποφύγει την παρέα ή το άτομο που τον εκφοβίζει και να αναζητήσει τους συμμαθητές του
  • Προσπαθήσει να βρει το δάσκαλο της υπηρεσίας και να του πει τι γίνεται, την ώρα που συμβαίνει το περιστατικό εκφοβισμού.
  • Όταν χτυπήσει το κουδούνι, να ενημερώσει και τη δασκάλα/το δάσκαλο της τάξης του. Αν χρειαστεί, να ενημερώσει και το διευθυντή/διευθύντρια του σχολείου.
  • ΠΟΤΕ ΜΗ ΣΥΣΤΗΝΕΤΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. Η βία απλώς γεννά και άλλη βία. Η αντίδραση με βία απλώς θα καλύψει το πρόβλημα για λίγο καιρό. Πολύ πιθανόν ο «Θύτης» να βρει ένα άλλο μέσο ή να υιοθετήσει ένα άλλο είδος βίας για να αρχίσει ξανά να πειράζει το «Θύμα».
  • Μην εμπλέκεστε στο να πιάσετε εσείς το παιδί ή τα παιδιά που εκφοβίζουν το δικό σας παιδί. Αυτό απλά, στη δική τους κοσμοθεωρία θα τους δώσει το μήνυμα ότι το παιδί σας είναι «ανίσχυρο». 

  Στα παιδιά οποιασδήποτε ηλικίας που έχουν δυσκολίες αντίληψης είναι προτιμότερο οι παραπάνω πρακτικές συμβουλές να διατυπώνονται με περιεκτικό λόγο και με τη βοήθεια οπτικού υλικού ή/και με τη χρήση φανταστικών ιστοριών.

                                                    Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk (Πιέτζικ)

Ειδική Παιδαγωγός στο Τ. Έ.

επικοινωνία: despina.avgerinou@gmal.com

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων