ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ

Την Τρίτη 11/09/2018 και ώρα 10:30πμ θα τελεστεί ο καθιερωμένος αγιασμός για  έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου. Παρακαλούνται οι μαθητές να έχουν μαζί τους τις τσάντες τους για να παραλάβουν τα βιβλία τους.

 

 

Ενημέρωση για προστασία ασθενειών από κουνούπια

Σήμερα, Τρίτη 5 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας  ενημερωτική συνάντηση με τον υπεύθυνο του τμήματος Υγείας της Νομαρχίας Πέλλας, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για το σοβαρό και επίκαιρο θέμα των κουνουπιών.

Μέσα από μια κατατοπιστική προβολή διαφανειών, τα παιδιά πληροφορήθηκαν σχετικά με τον κύκλο ζωής των κουνουπιών, τη δράση τους και τις συνέπειες των τσιμπημάτων τους στον άνθρωπο. Τέλος, ενημερώθηκαν  για τους τρόπους πρόληψης αλλά και θεραπείας από αυτά.

Η γιορτή της μητέρας

 

 

 

 

Η Πυροσβεστική στο σχολείο μας

Δεδομένης της αδιαμφισβήτητης αξίας του θέματος της ασφάλειας των μαθητών ως πρωταρχικού σκοπού του Σχολείου, πραγματοποιήθηκε  σήμερα στο προαύλιο άσκηση φωτιάς. Κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας ήταν εκεί.

Οι πυροσβέστες ενημέρωσαν τα παιδιά για της ενέργειες που πρέπει να γίνονται ώστε να είναι σε θέση να προστατευθούν από εκδηλώσεις φωτιάς και σεισμού. Στη συνέχεια έδειξαν τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρησιμοποιούν σε διάφορες  περιπτώσεις εκδήλωσης φωτιάς, εγκλωβισμού, ατυχημάτων κ.ά.  Κατόπιν τα παιδιά  συμμετείχαν βιωματικά χρησιμοποιώντας την αντλία νερού και τον πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως σε  εικονική πυρόσβεση φωτιάς.

Στο τέλος πήραν απαντήσεις σε διάφορες ερωτήσεις και απορίες τους, από τους άντρες της πυροσβεστικής.

Ο σύλλογος διδασκόντων και οι μαθητές του δημοτικού Σχολείου Γαρεφείου εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους, για την άμεση  ανταπόκριση της πυροσβεστικής υπηρεσίας με το να παραβρεθεί και να συμβάλει στην ενημέρωση για  την ασφάλεια των παιδιών στο περιβάλλον που ζουν.

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

 

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά: school bullying‎) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, ένα είδος bullying, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.

Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

πηγή: wikipedia

 

(Βίντεο για το σχολικό εκφοβισμό στα πλαίσια του προγράμματος της ΕΨΥΠΕ)

 

 

[slideboom id=1104354&w=425&h=370] 

 

 

 

Διαβάζουμε: Τα μπαλόνια της φιλίας – Η Μόνα σε καινούριο σχολείο

Δυο ιστορίες για τη βία στο σχολείο από παιδιά για παιδιά

κλικ: εδώ

 

 

Ενημέρωση για την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφάλεια των μαθητών

Μια ακόμη δράση η οποία μπορεί να συμβάλει  στην ασφάλεια των μαθητών, σχετικά  με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν  ως ανήλικοι  από διάφορους παράγοντες καθώς και  ενημέρωση  για την κυκλοφοριακή αγωγή,πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας  από τον Διοικητή του ΑΤ Αριδαίας και από αξιωματικό του τμήματος. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με πολύ  ενδιαφέρον την παρουσίαση και πήραν απαντήσεις  στις ερωτήσεις που έθεσαν.

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών αλλά και οι μαθητές του Σχολείου ευχαριστούν θερμά τους αξιωματικούς του ΑΤ Αριδαίας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά τους.

Πρόγραμμα “Ατομικής Υγιεινής”

 

Τη Δευτέρα , 5  Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική επίσκεψη από τις Επισκέπτριες Υγείας του Κέντρου Υγείας Αριδαίας, στα πλαίσια του προγράμματος « Ατομικής Υγιεινής » που εκπονείται από δυο τμήματα του σχολείου μας : την Β΄ και τις Ε΄- ΣT΄ .

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για βασικά θέματα σχετικά με τους μικροοργανισμούς , τα μικρόβια και τους μύκητες , από μια κατατοπιστική και ενδιαφέρουσα παρουσίαση Power Point , η οποία πλαισιώθηκε από έναν εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των ειδικών και των  παιδιών.

Έγινε , επίσης , εκτενής αναφορά σε βασικούς κανόνες ατομικής υγιεινής και τονίστηκε η σπουδαιότητά τους στην καθημερινή μας ζωή. Μάλιστα , οι μαθητές , με την καθοδήγηση των ειδικών , έπλυναν τα χέρια τους στις βρύσες του σχολείου .

Τέλος , με τη βοήθεια και την επίβλεψη των γιατρών , συμπληρώθηκε ένα σχετικό ερωτηματολόγιο.

 

Στοματική υγεία

 

Το σχολείο μας συμμετείχε στην υλοποίηση προγράμματος – δράσης οδοντιατρικού ελέγχου  και ενημέρωσης για την στοματική υγεία, από οδοντίατρο του Κ.Υ. Αριδαίας, 7-2-2018..

Ο γιατρός τόνισε την ανάγκη περιποίησης των δοντιών, υπέδειξε  στους μαθητές τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος, ώστε να αφαιρείται επαρκώς η μικροβιακή πλάκα, αλλά και να μη φθείρονται τα δόντια από  την μη σωστή χρήση του βουρτσίσματος.

Επισήμανε τους διάφορους τρόπους περιποίησης των δοντιών καθώς και πως πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση ατυχήματος και δόθηκαν απαντήσεις σε απορίες των παιδιών.  Στο τέλος εξέτασε τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και έδωσε έντυπες οδηγίες στους γονείς των παιδιών.

 

Το έθιμο της Τσικνοπέμπτης στο σχολείο

Τσικνοπέμπτη στο Δημοτικό Σχολείο Γαρεφείου

Όλα εξελίχθηκαν κατά πως αρμόζει στο έθιμο της πίστης μας που  θέλει να τσικνίζουμε, αλλά και να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες κρέατος σήμερα «Τσικνοπέμπτη», δεύτερη εβδομάδα του Τριωδίου και να προετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Το γεύμα αποτελείται από κρέας ψημένο στα κάρβουνα, το οποίο πρέπει να έχει πάντα λίγο λίπος, ώστε κατά το ψήσιμο να βγάλει την απαραίτητη «τσίκνα». Αυτό ακριβώς κάναμε και εμείς στο Δημοτικό Σχολείο Γαρεφείου όπου, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς με την ευγενική χορηγία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, όλοι μαζί σχηματίζοντας μια όμορφη παρέα, με πολύ μεράκι και κέφι τονίσαμε  ιδιαιτέρα την σημασία της ημέρας.

Και του Χρόνου!

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ «Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»ΤΟΥ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ «Η ΚΟΙΜΗΣΗ  ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ»ΤΟΥ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ 

Το παρακάτω κείμενο προέρχεται από την προετών συνέντευξη  του Μιλτιάδη Προκόπη του Παπαχρήστου σε κάτοικο του χωριού.Την παρουσιάζουμε αυτούσια.

 Ερώτηση:Πώς ήταν το χωριό πριν φτιαχτεί η εκκλησία;

Απάντηση:Το χωριό πριν πάρα πολλά χρόνια ήταν επτά(7) σπίτια και όλοι μαζί οι άνθρωποι εφτά(7)οικογένειες.Στο χωριό οι άνθρωποι δεν είχαν εκκλησία, αλλά πίστευαν πολύ στο Χριστό.

 Ερώτηση:Από ποιον πήγαν να ζητήσουν βοήθεια για το χτίσιμο της εκκλησίας οι κάτοικοι του χωριού και τι τους συμβούλεψε;

Απαντηση:Οι κάτοικοι πήγαν να ζητήσουν βοήθεια από τον τούρκο Σουλεΐμάν Μπέη που αυτός ήθελε να τους βοηθήσει και τους συμβούλεψε να φτιάξουν εκκλησία,αλλά να τη χτίσουν βράδυ και οι πόρτες να είμαι χαμηλές και αν πήγαινε ο αρχηγός των Τούρκων και ρωτούσε τι φτιάχνουν να απαντούσαν ότι φτιάχνουν στάβλο.

Ερώτηση:Γιατί οι πόρτες της εκκλησίας θα έπρεπε να είναι χαμηλές;

Απάντηση:Γιατί εκείνη την εποχή δεν ήθελαν οι Τούρκοι να φτιάχνουν οι Έλληνες εκκλησίες  και όπου άκουγαν ότι φτάχνουν εκκλησία έμπαιναν με τα άλογα και τα κατέστρεφαν όλα γι΄αυτό και στις παλιές εκκλησίες οι πόρτες είναι χαμηλές.

Ερώτηση:Πώς αγοράστηκαν οι εικόνες;

Απάντηση:Οι εικόνες αγοράστηκαν από τους κατοίκους του χωριού.Κάθε κάτοικος είχε το όνομα κάποιου Αγίου και έτσι αγόραζε την εικόνα του αγίου που είχε το ονομά του.

Ερώτηση:Από πού πήρε το όνομα η εκκλησία;

Απάντηση:Σύμφωνα με την παράδοση του χωριού,που λέει ότι κάποιος γέρος ονειρεύτηκε την  Παναγία να του λέει ότι τα χρήματα για την εκκλησία βρίσκονται σ΄ένα πήλινο δοχείο που είναι κρυμμένο στο βουνό.Η Παναγία βοήθησε πολύ το χωριό στα χρόνια του πολέμου και γι’αυτό η εκκλησία ονομάστηκε «Η Κοίμηση της Θεοτόκού»,όπου ολοκληρώθηκε το 1811.

Ερώτηση:Πώς η εκκλησία έγινε σχολείο;

Απάντηση: Αργότερα δίπλα από την εκκλησία έγινε μια μικρή προέκταση όπου την ονόμασαν σχολείο.Παπάς και δάσκαλος ερχόταν από τους Προμάχους,αυτό ήταν κάποιο γειτονικό χωριό που μπορούμε να πούμε ότι τα δύο αυτά χωριά είχαν πολύ καλές σχέσεις. Αργότερα παπάς και δάσκαλος έγινε κάποιος κάτοικος του χωριού.Όταν αυτός πέθανε,και αυτό έγινε μετά από πολλά χρόνια,οι κάτοικοι τον έκαναν άγαλμα και το άγαλμα αυτό βρίσκεται στην πλατεία του χωριού μας.

Ερώτηση:Λειτουργεί ακόμη αυτή η εκκλησία;

Απάντηση:Λειτουργεί κάπου-κάπου,όχι όμως συχνά γιατί στο μεταξύ έχει χτιστεί και άλλη εκκλησία στο χωριό,γιατί αυξήθηκαν οι κάτοικοι του χωριού και δε χωρούσαν στην παλιά εκκλησία.Όμως λειτουργεί κάθε 15Αυγούστου,Πάσχα και Χριστούγεννα.

Ερώτηση:Τι εντυπώσεις μας αφήνει η εκκλησία αυτή;

Απάντηση:Μας προκαλεί διάφορα συναισθήματα,όπως υπερηφάνεια για τους προγόνους μας, που μέσα από τόσα εμπόδια μπορούσαν να κρατήσουν τη θρησκεία πάνω απ΄όλα.Επίσης το θαυμασμό για την ανδρεία τους και για τις αξίες τους,όπως αυτά που έπρεπε να διατηρήσουν και να μεταδώσουν στα παιδία και στα εγγόνια τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση