Η Ομάδα Δράσης για τον Ιανουάριο, αποφάσισε το κάθε μέλος της να μελετήσει το θέμα <<Σχέσεις σχολείου –οικογένειας /Συνεργασία εκπαιδευτικών –γονέων στη Δημοτική Εκπαίδευση>>. Συμπέρανε ότι η συνεργασία των γονέων με το σχολείο θεωρείται βασικός παράγων για τη βελτίωση της επίδοσης του παιδιού αλλά και των σχέσεων με τους δασκάλους. Επίσης έχει συνδεθεί με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και τη βελτίωση της γονικής συμπεριφοράς. Όμως η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας είναι μια διαδικασία στην οποία εμπλέκονται παράγοντες που αφορούν στους γονείς (πχ. μορφωτικό επίπεδο, οικογενειακό πλαίσιο, προσδοκίες από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς κλπ.) και τους εκπαιδευτικούς (πχ. αντιλήψεις για στρατηγικές γονεϊκής εμπλοκής κλπ.).Ακόμη οι δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας , δυσχέραιναν περισσότερο την επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς. Εστιάζοντας η ομάδα δράσης αποφάσισε να δημιουργήσει το πρακτικό με τους θεματικούς άξονες και να το παρουσιάσει στον Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε ομόφωνα να υλοποιηθούν οι θεματικοί άξονες(Ανθρώπινοι πόροι- υλικό –εργαλεία) και να εφαρμοστούν από όλους τους εκπαιδευτικούς. Το <<ημερολόγιο σχολικής ζωής>> θα εξακολουθούσε να χρησιμοποιούνταν ως αρχείο καταγραφής συναντήσεων προσωπικού του σχολείου -γονέων(αριθμός, συχνότητα, ενημέρωση της εξέλιξης των παιδιών),καθώς και τυχών ενστάσεων γονέων.Επίσης θα εξακολουθούσε να χρησιμοποιείται το <<Εμπιστευτικό Πρωτόκολλο Αλληλογραφίας>> στο οποίο καταγράφονται σχέσεις συνεργασίας με Γονείς και το ΚΕΣΥ για την υποστήριξη των παιδιών .Λόγω της πανδημίας η επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο ,γίνεται με την αποστολή e-mail από το my school ,με τη χρήση της WEBEX ,ενώ η τηλεφωνική επικοινωνία από τον υπεύθυνο τάξης είναι απαραίτητη σε περίπτωση χαμηλής επίδοσης ,ατυχήματος. Υιοθετήθηκε η ιδέα οι μαθητές να έχουν το <<τετράδιο επικοινωνίας>> , όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πορεία του κάθε μαθητή ,ενώ ο κάθε εκπαιδευτικός κοινοποιεί τις ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας που μπορεί να επικοινωνήσει ο γονέας με τον εκπαιδευτικό. Ακόμη αποφασίστηκε ο κάθε εκπαιδευτικός να φτιάξει το portfolio του κάθε μαθητή ,το οποίο θα δοθεί στο τέλος της χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν μια ειλικρινής σχέση μεταξύ σχολείου και γονέων .Λόγω της σωστής συνεργασίας, τον Φεβρουάριο ιδρύθηκε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές που παρουσίαζαν δυσκολίες, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Η Ομάδα Δράσης τον Φεβρουάριο προσπάθησε να εμπλέξει πιο ενεργά τον Σύλλογο Γονέων ,την τοπική κοινότητα και τη Σχολική Επιτροπή Δήμου Φαιστού. Διοργάνωσε σχολικές εκδρομές ,όπου η τελευταία θα γίνει δωρεάν για όλους τους μαθητές και από τον Σύλλογο Γονέων. Διοργάνωσε δράσεις εθελοντισμού με υποστηρικτές τους γονείς στηρίζοντας την προσπάθεια τοπικών συλλόγων (Σύλλογος ΑΜΕΑ και Ερυθρός Σταυρός). Ακόμη σημαντική ήταν η ενθάρρυνση των γονέων για συμμετοχή των μαθητών σε σχολικούς αγώνες. Επίσης πολύτιμη ήταν η βοήθεια του Συλλόγου Γονέων στη δωρεάv έκδοση των σχολικών ημερολογίων ,στην τοποθέτηση φίλτρου για καθαρό νερό καθώς και στην ανάπλαση του προαύλιου χώρου με το κλάδεμα των δέντρων σε συνεργασία με την σχολική επιτροπή. Ο προαύλιος χώρος ομόρφυνε με την τοποθέτηση φυτών σε γλάστρες με πρωτοβουλία των μαθητών μας και των γονέων τους. Τέλος στις 14 και 15 Ιουνίου μετά την κατάργηση των μέτρων Covid 19 και μετά από 2 χρόνια θα πραγματοποιηθούν 2 θεατρικές εκδηλώσεις με την παρουσία των γονέων ,ενώ πολύτιμη θα είναι η συνεργασία για την πραγματοποίηση αυτών των εκδηλώσεων από τον Σύλλογο Γονέων. Τον Απρίλιο η Ομάδα Δράσης έχοντας τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων αποφάσισε τη δημιουργία ιστοσελίδας. Έτσι η Ομάδα Δράσης καθώς και κάποιοι εκπαιδευτικοί του Δ.Σ Γαλιάς παρακολούθησαν σεμινάριο με Θέμα<< Δημιουργία και Λειτουργία Ιστοσελίδας>>.Όλο τον Μάιο η Ομάδα Δράσης σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ασχολήθηκε με το υλικό της ιστοσελίδας ,ενώ η τελειοποίησή της θα ολοκληρωθεί στις 15 Ιουνίου. Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μπορεί να πληροφορηθεί , να δει φωτογραφίες του σχολείου μας, να αντλήσει υλικό και, φυσικά, να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες (εργαστήρια δεξιοτήτων ,σχέδια δράσης ,κ.ά) του σχολείου και των μαθητών. Δίνουμε, επίσης, τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γράψει ένα σχόλιο στο τέλος κάποιου άρθρου. Στη συνέχεια η Ομάδα Δράσης έλαβε απόφαση να διοργανώσει σεμινάριο με θέμα <<Λογοθεραπεία και εργοθεραπεία >>, διάρκειας 12 ώρες. Δημιούργησε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο εστίαζε στις ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευόμενων. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων ανέφεραν ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες των επιμορφωμένων είναι η ενημέρωση ,η κατανόηση και η αντιμετώπιση των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ,καθώς και η διασαφήνιση του τρόπου διαμόρφωσης ενός ιδανικού κλίματος συνεργασίας με τους γονείς . …