Ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων μεταξύ σχολείου και οικογένειας

Σχέδιο Δράσης: Ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων μεταξύ σχολείου και οικογένειας
Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Στόχος Βελτίωσης:

Στο ίδιο πλαίσιο ανάπτυξης και δράσης πρέπει να διαμορφώνονται οι σχέσεις μεταξύ του σχολείου και οικογένειας. Με τη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας ,αμοιβαίας εμπιστοσύνης και διαλόγου, αναπτύσσεται μια ποιοτική ,ειλικρινής συζήτηση και αλληλεπίδραση μεταξύ του Γονέα και του σχολείου ,με απώτερο στόχο την ομαλή ένταξή του  μαθητή/τριας ,την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθησιακών κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και την επιτυχή αντιμετώπιση εξειδικευμένων αναγκών .Η γονεϊκή εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία ,καθώς και η ενημέρωσή  του για τις στάσεις ,αρχές και αξίες που καλλιεργούνται μέσα στο σχολικό πλαίσιο, με την αποδοχή και τη συνεργασία των γονέων, διευκολύνεται η εκπαιδευτική διαδικασία  και  μάλιστα με μεγάλα ποσοστά επιτυχίας ολοκλήρωσής της. Στόχος μας είναι η διοργάνωση επιμορφωτικών δράσεων και σεμιναρίων ,με στόχο την ενημέρωση των γονέων με διεπιστημονικό τρόπο, παραθέτοντας σύγχρονους παιδαγωγικούς και κοινωνικούς προβληματισμούς και ερωτήματα.

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι
Κείμενο τεκμηρίωσης
Δημιουργία κλίματος συνεργασίας, αμοιβαίας εμπιστοσύνης και διαλόγου μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Πολύπλευρη ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Ειλικρινής συζήτηση και αλληλεπίδραση μεταξύ γονέα και σχολείου. Γονεϊκή εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία. Η ενημέρωση της οικογένειας για όλα όσα καλλιεργούνται και αναπτύσσονται μέσα στη σχολική μονάδα. Επίσης, κρίνεται απαραίτητη η ανταλλαγή πληροφοριών για το παιδί. Η εμπλοκή των γονέων πρέπει να αποτελεί καθοδηγούμενη και οριοθετημένη ανάμειξή τους στα σχολικά δρώμενα η οποία προκαθορίζεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας. Κρίνεται αναγκαία η συνεννόηση γονέων και εκπαιδευτικών για το καλό όλων. Στο χώρο της οικογένειας θεωρείται απαραίτητο να καλλιεργείται μια θετική εικόνα για το σχολείο, να αναγνωρίζεται το έργο των εκπαιδευτικών και να περνάει αυτό και στα μάτια των μαθητών. Οι γονείς βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν όλο τους το είναι και την ενέργειά τους για να καλλιεργήσουν στα παιδιά αξίες, ιδανικά και να τους μεταδώσουν γνώσεις χρήσιμες για τη μετέπειτα ζωή τους. Η οικογένεια πρέπει να είναι δίπλα στους εκπαιδευτικούς και στο έργο τους και όχι απέναντί τους. Πάντα χρειάζεται η βοήθεια των γονέων σε κάτι και πάντα πρέπει να δίνεται, όταν είναι εφικτό, για να διευκολύνεται το έργο των εκπαιδευτικών. Το σχολείο δεν αποτελεί μια οντότητα από μόνο του. Είναι αλληλένδετο τόσο με την οικογένεια όσο και με τον δήμο, την τοπική κοινότητα, τους τοπικούς φορείς και συλλόγους. Απαιτείται γόνιμη και αρμονική συνεργασία με όλους αυτούς για ένα αποτελεσματικότερο σχολείο. …
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Κείμενο τεκμηρίωσης
Τακτικές συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών ή βραδινά βιωματικά εργαστήρια στα οποία θα συζητηθούν θέματα που απασχολούν και τις δύο πλευρές. Όσο πιο κοντά έρχονται γονείς και εκπαιδευτικοί, τόσο καλύτερα είναι για όλους. Τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά βλέποντας αυτήν την υγιή σχέση των γονιών τους με τους δασκάλους τους. Είναι απαραίτητη η ψυχολογική στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσης. Η “ψυχική ανθεκτικότητα” κτίζεται. Είναι αντικείμενο μάθησης, δεξιότητα που κατακτιέται. Ως η πιο ενδεδειγμένη τακτική προτείνεται η ολιστική παρέμβαση, η σύγχρονη και συντονισμένη προσπάθεια σχολείου, οικογένειας και ειδικών επιστημόνων υγείας. Χρειάζεται να αξιοποιηθούν τα ερευνητικά δεδομένα, μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης, έτσι ώστε να κωδικοποιηθούν οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν μια ορθή διαχείριση παιδιών που βιώνουν καταστάσεις κρίσης καθώς και τον τρόπο συνεργασίας με τους ειδικούς επιστήμονες που τυχόν θα κληθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους (παιδοψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κ.α.). Μια πολύ καλή ιδέα αποτελεί η δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης που να είναι ανοικτή και προς τους γονείς. Αυτό βοηθάει στην ενδυνάμωση των σχέσεων σχολείου και οικογένειας η οποία έρχεται ακόμα πιο κοντά στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Επιβάλλεται το σχολείο να διοργανώνει εκδηλώσεις και δραστηριότητες που προορίζονται για τους γονείς γιατί έτσι δείχνει ότι τους υπολογίζει, θέλει να ακούσει τη γνώμη τους και κάνει πράγματα για αυτούς. Μπορεί να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εθελοντική εργασία από μέρους των γονέων. Βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για την ανάπτυξη και την εδραίωση του εθελοντισμού ως κάτι σημαντικό στη ζωή των παιδιών. Οι γονείς αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και είναι ένα υγιές πρότυπο για τα παιδιά τους. Οι γονείς, όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με τα παιδιά τους ή έχουν ανάγκη από κάτι, μέσα από τη συζήτηση με το δάσκαλο του παιδιού τους μπορεί να βρεθεί κάποια λύση. Αυτό λοιπόν που προτίθεται να γίνει είναι η δημιουργία δραστηριοτήτων εξατομικευμένων που αποσκοπούν και στοχεύουν στο συμφέρον και στο καλό του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Ελπιδοφόρο θα ήταν να γίνουν φιλότιμες προσπάθειες σχετικά με την εμπλοκή αλλοδαπών γονέων στα σχολικά δρώμενα. Καλό είναι να δίνεται βήμα και φωνή σε κάθε άνθρωπο για να εκφράσει τις σκέψεις του, τις ιδέες του, τους προβληματισμούς του με σκοπό τη βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας. Καλλιεργείται η αξία της προσφοράς και της αλληλεγγύης. Άλλες ενέργειες που μπορούν να λάβουν χώρα είναι η συμμετοχή των γονέων στη λήψη αποφάσεων για τη διοίκηση του σχολείου και η διαμεσολάβηση του σχολείου για την επαφή των γονέων με τους κοινωνικούς φορείς. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε τη συμμετοχή των γονέων σε σχολικές εκδρομές και σχολικές γιορτές. Το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση όλων αυτών των ενεργειών ξεκινάει από τον Ιανουάριο μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. …
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Κείμενο τεκμηρίωσης
Ομιλίες από επιστήμονες σχετικά με την ανάπτυξη υγιών σχέσεων μεταξύ οικογένειας και σχολείου. Εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, πέραν των δασκάλων, βοηθούν σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επιτυχή ολοκλήρωση των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Μουσικοί, εικαστικοί, θεατρολόγοι αποτελούν σημαντικό στήριγμα για τους δασκάλους και σχηματίζουν μια διαφορετική και πληρέστερη εικόνα των δραστηριοτήτων του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους ψηφιακά εργαλεία, όπως ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδίκτυο, προτζέκτορα που τους βοηθούν στο έργο τους. Υπάρχει στο διαδίκτυο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικές πλατφόρμες από όπου ενημερώνονται για το θέμα που τους ενδιαφέρει όπως τις σχέσεις σχολείου και οικογένειας. Χρήσιμα επιστημονικά άρθρα, συνέδρια, διαλέξεις, ημερίδες αποτελούν σημαντικά μέσα που διευκολύνουν τη δουλειά του δασκάλου. Γενικά, η ανάπτυξη των τεχνολογικών μέσων συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής μας. Αξίζει ακόμα να αναφερθεί η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς ή με ανθρώπους από την τοπική κοινωνία που, ανάλογα τη θέση στην οποία βρίσκονται και το πόστο το οποίο κατέχουν, μπορούν να μιλήσουν με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και να συμβάλλουν στην επίλυση διαφόρων θεμάτων, αν υπάρχουν. Για παράδειγμα, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στην ενότητα της διατροφής επισκέφτηκε το σχολείο μας η διατροφολόγος της περιοχής η οποία μίλησε στα παιδιά για την αξία της υγιεινής διατροφής. Από κει και πέρα και οι γονείς ενημερώνονται για αυτήν τη συνάντηση σχηματίζοντας μια σφαιρική εικόνα για τα διαδραματιζόμενα στο σχολείο. …
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Κείμενο τεκμηρίωσης
Αποδοχή εκ μέρους των γονέων όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σκοπό τη διευκόλυνση της και την επιτυχή ολοκλήρωσή της. Ουσιαστική επικοινωνία και γόνιμος διάλογος μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Επιμορφωτικές δράσεις και σεμινάρια γονέων προκειμένου να επιμορφωθούν, να καταθέσουν τους προβληματισμούς τους, να υποβάλουν τυχόν ερωτήματα και να λύσουν τις απορίες τους. Καλό είναι να καθιερωθεί από τους εκπαιδευτικούς και το διευθυντή γραπτή επικοινωνία με τους γονείς. Καταγράφονται οι δραστηριότητες, οι δράσεις που έλαβαν χώρα στο σχολείο με σκοπό την ενημέρωση των γονέων αλλά και τα δυνατά ή αδύναμα σημεία του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οι γονείς ενημερώνονται για τους στόχους της σχολικής κοινότητας και την επιτυχή ολοκλήρωσή τους. Σημαντικό είναι να ενθαρρύνονται τόσο γονείς όσο και εκπαιδευτικοί για αμφίδρομη επικοινωνία μέσω του φακέλου επικοινωνίας οικογένειας- σχολείου. Όταν επιτυγχάνεται ένα κλίμα αμοιβαίας αλληλοκατανόησης και συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, τότε εποικοδομούνται γνήσιες, ειλικρινείς σχέσεις, οι γονείς νιώθουν καλά όταν βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον και δέχονται να προσφέρουν εθελοντική βοήθεια στο έργο των εκπαιδευτικών και παύει η αντιπαλότητα και η εχθρικότητα στις σχέσεις. Κάποια συγγραφέας υποστηρίζει ότι δάσκαλοι και γονείς ζουν σε διαφορετικούς κόσμους. Όμως, η ύπαρξη του παιδιού που ανήκει θεωρητικά και στους δύο κόσμους, υποχρεώνει και τους δασκάλους να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν γιατί έχουν ως συνισταμένη και οι δύο το “καλό” του παιδιού. …
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Κείμενο τεκμηρίωσης
Καλό θα είναι να συναντώνται γονείς και εκπαιδευτικοί έτσι ώστε να αξιολογηθεί η όλη δράση. Επίσης, η κοινοποίση στην τοπική κοινότητα όλων των δραστηριοτήτων και των δράσεων που έλαβαν χώρα στο σχολείο και είχαν σχέση με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το Πρόγραμμα Σπουδών. Άλλος τρόπος αξιολόγησης είναι το portfolio ( ατομικός φάκελος μαθητή) απ’ όπου ο γονέας ενημερώνεται και διαμορφώνει μια σφαιρική εικόνα για τις δραστηριότητες εντός σχολείου. Έτσι, μπορεί να αξιολογήσει το έργο της σχολικής κοινότητας. Επίσης, μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ετοιμάσουν και να δώσουν ερωτηματολόγια προς συμπλήρωση από τους γονείς. Σε αυτά αποτυπώνεται η στάση των γονέων απέναντι στα πεπραγμένα του σχολείου και η κατάθεση προτάσεων και ιδεών για ένα καλύτερο και αποτελεσματικότερο σχολείο. Εκφράζονται απόψεις και διατυπώνονται σκέψεις για το μέλλον του σχολείου. Το προσωπικό του σχολείου μπορεί να τηρήσει ένα ημερολόγιο με καταγραφή των συναντήσεων ή επαφών με τους γονείς και θεμάτων συζήτησης. Δίνεται ενημερωτικό υλικό του σχολείου προς τους γονείς και γίνονται εκδηλώσεις του σχολείου με ομάδα- στόχο τους γονείς (διαλέξεις, κ.α.). Ενδέχεται να υπάρχουν ενστάσεις από γονείς σχετικά με αποφάσεις του σχολείου. Ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να προγραμματίσει κάποιες συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές αρχές, με εκπροσώπους του Δήμου είτε με κάποιους φορείς και Συλλόγους. …
Β. Υλοποίηση της Δράσης

 

Περιγραφή
Κείμενο τεκμηρίωσης
Η Ομάδα Δράσης για τον Ιανουάριο, αποφάσισε το κάθε μέλος της να μελετήσει το θέμα <<Σχέσεις σχολείου –οικογένειας /Συνεργασία εκπαιδευτικών –γονέων στη Δημοτική Εκπαίδευση>>. Συμπέρανε   ότι η  συνεργασία  των γονέων με το σχολείο θεωρείται βασικός παράγων για τη βελτίωση της επίδοσης του παιδιού αλλά και των σχέσεων με τους δασκάλους. Επίσης έχει συνδεθεί  με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και τη βελτίωση της γονικής συμπεριφοράς.  Όμως η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας είναι μια διαδικασία στην οποία εμπλέκονται  παράγοντες που αφορούν στους γονείς  (πχ. μορφωτικό επίπεδο, οικογενειακό πλαίσιο, προσδοκίες από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς κλπ.) και τους εκπαιδευτικούς (πχ. αντιλήψεις για στρατηγικές γονεϊκής εμπλοκής κλπ.).Ακόμη οι δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας , δυσχέραιναν περισσότερο την  επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς. Εστιάζοντας η ομάδα δράσης αποφάσισε να δημιουργήσει  το πρακτικό με  τους θεματικούς άξονες και να το παρουσιάσει στον Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε ομόφωνα να υλοποιηθούν οι θεματικοί άξονες(Ανθρώπινοι πόροι- υλικό –εργαλεία) και να εφαρμοστούν από όλους τους εκπαιδευτικούς. Το <<ημερολόγιο σχολικής ζωής>> θα εξακολουθούσε να χρησιμοποιούνταν  ως αρχείο  καταγραφής συναντήσεων προσωπικού του σχολείου -γονέων(αριθμός, συχνότητα, ενημέρωση της εξέλιξης των παιδιών),καθώς και τυχών ενστάσεων γονέων.Επίσης θα εξακολουθούσε να χρησιμοποιείται το <<Εμπιστευτικό Πρωτόκολλο Αλληλογραφίας>> στο οποίο  καταγράφονται σχέσεις συνεργασίας με Γονείς και το ΚΕΣΥ για την υποστήριξη των παιδιών .Λόγω της πανδημίας η επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο ,γίνεται  με την αποστολή e-mail από το my school  ,με τη χρήση της WEBEX ,ενώ η τηλεφωνική επικοινωνία από τον υπεύθυνο τάξης είναι απαραίτητη σε περίπτωση χαμηλής επίδοσης ,ατυχήματος. Υιοθετήθηκε η ιδέα οι μαθητές να έχουν το <<τετράδιο επικοινωνίας>> , όπου οι γονείς ενημερώνονται για την πορεία του κάθε μαθητή ,ενώ ο κάθε εκπαιδευτικός κοινοποιεί τις ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας που μπορεί να επικοινωνήσει  ο γονέας με τον εκπαιδευτικό. Ακόμη αποφασίστηκε ο κάθε εκπαιδευτικός να φτιάξει το portfolio του κάθε μαθητή ,το οποίο θα δοθεί στο τέλος της χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν μια ειλικρινής σχέση  μεταξύ σχολείου και γονέων .Λόγω της σωστής συνεργασίας, τον Φεβρουάριο ιδρύθηκε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές που παρουσίαζαν δυσκολίες, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Η Ομάδα Δράσης  τον Φεβρουάριο προσπάθησε να εμπλέξει πιο ενεργά τον Σύλλογο Γονέων ,την τοπική κοινότητα και τη Σχολική Επιτροπή Δήμου Φαιστού. Διοργάνωσε  σχολικές εκδρομές ,όπου η τελευταία θα γίνει δωρεάν για όλους τους μαθητές και από τον Σύλλογο Γονέων. Διοργάνωσε δράσεις εθελοντισμού με υποστηρικτές τους γονείς στηρίζοντας την προσπάθεια τοπικών  συλλόγων (Σύλλογος ΑΜΕΑ και Ερυθρός Σταυρός). Ακόμη σημαντική ήταν η ενθάρρυνση των γονέων για συμμετοχή των μαθητών σε σχολικούς αγώνες. Επίσης πολύτιμη ήταν η βοήθεια του Συλλόγου Γονέων στη δωρεάv έκδοση των σχολικών ημερολογίων ,στην τοποθέτηση φίλτρου για καθαρό νερό καθώς και στην ανάπλαση του προαύλιου χώρου με το κλάδεμα των δέντρων σε συνεργασία με την σχολική επιτροπή. Ο προαύλιος χώρος ομόρφυνε με την τοποθέτηση φυτών σε γλάστρες με πρωτοβουλία των μαθητών μας και των γονέων τους. Τέλος στις 14 και 15 Ιουνίου μετά την κατάργηση των μέτρων Covid 19 και μετά από 2 χρόνια θα πραγματοποιηθούν 2 θεατρικές εκδηλώσεις με την παρουσία των γονέων ,ενώ πολύτιμη θα είναι η συνεργασία για την πραγματοποίηση αυτών των εκδηλώσεων από τον Σύλλογο Γονέων. Τον Απρίλιο η Ομάδα Δράσης έχοντας τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων αποφάσισε τη δημιουργία ιστοσελίδας. Έτσι η Ομάδα Δράσης καθώς και κάποιοι εκπαιδευτικοί του Δ.Σ Γαλιάς παρακολούθησαν σεμινάριο με Θέμα<< Δημιουργία και Λειτουργία Ιστοσελίδας>>.Όλο τον Μάιο η Ομάδα Δράσης σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ασχολήθηκε με το  υλικό της ιστοσελίδας ,ενώ η τελειοποίησή της θα ολοκληρωθεί στις 15 Ιουνίου. Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μπορεί να πληροφορηθεί , να δει φωτογραφίες του σχολείου μας, να αντλήσει υλικό και, φυσικά, να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες (εργαστήρια δεξιοτήτων ,σχέδια δράσης ,κ.ά) του σχολείου και των μαθητών. Δίνουμε, επίσης, τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γράψει ένα σχόλιο στο τέλος κάποιου άρθρου. Στη συνέχεια  η Ομάδα Δράσης έλαβε απόφαση να διοργανώσει σεμινάριο με θέμα <<Λογοθεραπεία και εργοθεραπεία   >>, διάρκειας 12 ώρες. Δημιούργησε ένα ερωτηματολόγιο  το οποίο εστίαζε στις ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευόμενων. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων ανέφεραν ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες των επιμορφωμένων είναι η ενημέρωση ,η κατανόηση και η αντιμετώπιση των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ,καθώς και η διασαφήνιση του  τρόπου διαμόρφωσης ενός ιδανικού κλίματος συνεργασίας με τους γονείς . …

 

 

Γ. Αποτίμηση της Δράσης

 

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Κείμενο τεκμηρίωσης
Μικρές χρονικές μετατοπίσεις στον αρχικό σχεδιασμό, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας, οι οποίες δεν επηρέασαν το περιεχόμενο του αρχικού σχεδιασμού. …
Αποτελέσματα της Δράσης
Κείμενο τεκμηρίωσης
Όσον αφορά τη δράση μας ,τα αποτελέσματα εφαρμογής τους είναι ποιοτικά και ποσοτικά μετρήσιμα. Η αποτίμηση σχετικών στοιχείων από το αρχείο του σχολείου(πρωτόκολλο εμπιστευτικής αλληλογραφίας ,ημερολόγιο σχολικής ζωής ),η τήρηση προσωπικού ημερολογίου των εκπαιδευτικών με τη χρήση <<τετραδίων επικοινωνίας>>, η δημιουργία ιστοσελίδας , οι κοινές πρωτοβουλίες του σχολείου με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τη Σχολική Επιτροπή Δήμου Φαιστού, οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις και δράσεις, η ίδρυση τμήματος ενισχυτικής διδασκαλίας  δημιούργησαν ένα όμορφο κλίμα  επικοινωνίας ,συνεργασίας ,επικοινωνίας και δημιουργικότητας. Η εμπιστοσύνη των γονέων και η ομαλή λειτουργία του σχολείου ,βελτίωσε ακόμα πιο πολύ ποιοτικά τις σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τους γονείς και αυτό αποδείχθηκε και ποσοτικά με τη δημιουργία ερωτηματολογίου <<Σχέσεις εκπαιδευτικών –μαθητών>> που δόθηκε στους μαθητές και στις μαθήτριες του Δ.Σ Γαλιάς. Ακόμη η ενιαία πολιτική που εφαρμόστηκε στο σχολείο μας ,σύμφωνα με το σχέδιο δράσης ,δημιούργησε ένα κλίμα συνεργασίας και αρμονίας μεταξύ συναδέλφων και η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων διευκόλυναν το παιδαγωγικό και διδακτικό τους έργο. Το  νέο αυτό κλίμα δημιούργησε  ένα κλίμα εμπιστοσύνης και θετικών διαβεβαιώσεων για τις επόμενες σχολικές χρονιές  και ανάληψης νέων πρωτοβουλιών. …
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
Κείμενο τεκμηρίωσης
Καλό κλίμα συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών ,συναδέλφων , γονέων, Συλλόγου   Γονέων και Κηδεμόνων . Προϋπάρχουσα καλή συνεργασία και επικοινωνία με τους γονείς που ενισχύθηκε μέσω τεχνολογικών μέσων ,εξαιτίας της πανδημίας . Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η χρήση εργαλείων και μέσων τεχνολογίας από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αναζήτηση πηγών και πληροφοριών για τη μελέτη και την έρευνα της δράσης από βιβλιογραφικές αναφορές. Η υλοποίηση επιμορφώσεων…
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Κείμενο τεκμηρίωσης
Πολύς φόρτος εργασίας και εξαιτίας της πανδημίας και των μέτρων υπήρξε μια χρονοκαθυστέρηση….
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
Κείμενο τεκμηρίωσης
Επίσημα Αρχεία και Πρακτικά Σχολείου (ημερολόγιο σχολικής ζωής, πρωτόκολλο εμπιστευτικής αλλληλογραφίας) Τετράδιο επικοινωνίας Ιστοσελίδα   https://blogs.sch.gr/dimgal/?fbclid=IwAR3xqCRixxUUXCQ8Jd08S3OWs49H9875r5JSx4yWz9Xp3ZY5c8aoe1plIQg   Βιβλιογραφική έρευνα Ερωτηματολόγιο Εκπαιδευτικών https://blogs.sch.gr/dimgal/files/2022/05/%CE%95%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%93%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82.docx   Ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών για επιμόρφωση        …
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
σειρά επιμορφωτικών  εξ αποστάσεως (εξΑΕ) σεμιναρίων με θέμα: «Δημιουργία  και  Λειτουργία Ιστοσελίδας Σχολικής Μονάδας Eπιμόρφωση ειδικής αγωγής και λογοθεραπείας (12 ώρες) …
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Κείμενο τεκμηρίωσης
                       Συχνή επικοινωνία εκπαιδευτικών, γόνιμη συνεργασία …
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
Κείμενο τεκμηρίωσης
   Επιμορφωτικά σεμινάρια δωρεάν χαρακτήρα που να απευθύνονται σε όλη             την εκπαιδευτική κοινότητα με θέματα κοινωνικής ,ψυχολογικής και παιδαγωγικής φύσεως διοργανωμένα από δημόσιους φορείς ….
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος
Κείμενο τεκμηρίωσης
Επιμορφωτικά σεμινάρια και διοργάνωση συλλογικών δράσεων με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα….
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Διαμαντή Ευγενία
Καουκάκη Δέσποινα