ΑΓΑΠΗ

Το σχολείο μας επισκέφθηκε η συγγραφέας Μαργαρίτα Σπύρου Αυγουσιανάκη και μας μίλησε για το βιβλίο της η Αγάπη. Έγιναν δράσεις και οι μαθητές Α και Β τάξης ενθουσιάστηκαν. Ευχαριστούμε πολύ τη συγγραφέα για την όμορφη παρουσίαση και τη δωρεά του βιβλίου στο σχολείο μας.IMG 617c49fb0dcbee187f98a13beebab392 V IMG 7d9dd15651422c21c812014729a8348d VIMG 20240528 102840

Δίκτυο συνεργασίας σχολείων

IMG 20240528 153500 IMG 20240528 153438 IMG 20240528 153418 IMG 20240528 153406 IMG 20240528 153352 Screenshot 2024 05 28 15 33 13 531 cn.wps .xiaomi.abroad.lite

Παρουσίαση:

Ανοίγοντας δρόμους στην εκπαίδευση

Το Δημοτικό Σχολείο Φρε ξεκίνησε από φέτος μια καινοτόμα δράση. Δημιούργησε δίκτυο συνεργασίας με ένα σχολείο της πόλης των Χανίων το 9ο. Η δράση του αυτή παρουσιάστηκε στο Πρώτο συνέδριο εκπαιδευτικών στο Νομό μας, μια εξαιρετική πρωτοβουλία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων. Η δικτύωση συνεχίζεται και ίσως του χρόνου προστεθούν και άλλα σχολεία.

 

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σημερινών σχολείων είναι η ετερότητα των μαθητών τους. Τα σχολεία έχουν ολοένα και περισσότερους μαθητές με αναπηρίες ή που διαφέρουν στη φυλή, τη θρησκεία, την εθνικότητα. Ειδικότερα, στα σχολεία μας υπάρχουν οικογένειες μεταναστών, που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Αρκετές φορές τα παιδιά αυτά, λόγω δυσκολίας εύρεσης εργασίας των γονιών  ή μη σταθερότητας απουσίαζαν. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάποια παιδιά δε τα δέχονταν στην ομάδα του σχολείου , οδήγησε στο να υπάρχει κίνδυνος να μη θέλουν να έρθουν στο σχολείο. Μεγάλο μέρος της βιβλιογραφίας υποστηρίζει ότι η συμπεριληπτική εκπαίδευση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές που βιώνουν καταστάσεις περιθωριοποίησης (Batsiou et al, 2006) και από την επιθυμία τους να τη διαφορετικότητα ως πρόσκληση για βελτίωση και όχι ως  πρόβλημα( Ainscow,1999) .
Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζουμε συμπεριληπτικές πρακτικές
μεταξύ ενός αστικού σχολείου και σχολείου της υπαίθρου διά της μουσικής και της λογοτεχνίας με σκοπό την επικοινωνία των μαθητών και των
εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την παροχή ίσων
ευκαιριών στην εκπαίδευση των μαθητών, χωρίς αποκλεισμούς. Με αφορμή ένα τραγούδι για τον Σχολικό εκφοβισμό της Γιώτας Μπούρας και του Γιάννη Τσαραμανίδη , ξεκινάει η συνεργασία του Δημοτικού Σχολείου Φρε και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων. Παιχνίδι, χορός, μουσική μας ενώνουν. Δεύτερη συνεργασία το λογοτεχνικό έργο της κ.Αγγελική Δαρλάση « Από μακριά», που θέμα του      ήταν η προκατάληψη , των μεγάλων, που επηρέαζε και τα παιδιά τους, απέναντι σε ένα κορίτσι, την Αλή, που ήταν ρομά. Παιδιά και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν , ζωγράφισαν, τραγούδησαν και συζήτησαν για τους ρομά. Τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παγωμένη εικόνα, λέξεις πάνω σε χαρτί, κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι.  Το  βιβλίο αυτό επιλέχθηκε γιατί συνδέεται με γεγονότα και χαρακτηριστικά των ρομά , που δεν είναι γνωστά σε πολλούς μεγάλους και μικρούς. Η επίσκεψη της συγγραφέας στα Χανιά σε ένα σχολείο της πόλης, έδωσε την ευκαιρία στο σχολείο του Φρε να επισκεφθεί και το 9ο σχολείο για ακόμη μια φορά , επισφραγίζοντας, έτσι το δίκτυο συνεργασίας.  Τα δίκτυα αυτά

έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο σους μαθητές- τριες όσο και στους εκπαιδευτικούς( ΜcLaughlin &Talbert, 2001) και η συνεργασία αυτή μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να δουν τα παιδιά που προέρχονται από δυσπραγούσες τάξεις με διαφορετικό τρόπο. Μέσα  από αυτές τις  πρακτικές και έχοντας ως ερέθισμα το λογοτεχνικό έργο της κ.Δαρλάση η γνώση ανακαλύφθηκε και έφερε κοντά τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα.
Συνεργατικά Δίκτυα μεταξύ Σχολείων
Στην εποχή της ψηφιακής εποχής, τα σχολεία δημιουργούν όλο και περισσότερο συνεργατικά δίκτυα για να μοιράζονται πόρους, ιδέες και βέλτιστες πρακτικές. Αυτά τα δίκτυα παρέχουν μια πλατφόρμα για τα σχολεία να μαθαίνουν το ένα από το άλλο, να υποστηρίζουν την  ανάπτυξη τους και  προωθούν καινοτόμες διδακτικές στρατηγικές. Όταν η συμπερίληψη βρίσκεται στην καρδιά αυτών των συνεργασιών, τα οφέλη είναι πολλαπλά.
Πλεονεκτήματα των Συμπεριληπτικών Δικτύων Σχολείων
Τα συμπεριληπτικά δίκτυα σχολείων προάγουν μια αίσθηση κοινότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αποσπώντας τα εμπόδια και προωθώντας μια κουλτούρα κοινής χρήσης και μάθησης. Με την υιοθέτηση της ποικιλομορφίας και διαφορετικών απόψεων, τα σχολεία εντός αυτών των δικτύων μπορούν να δημιουργήσουν μια εκπαιδευτική εμπειρία για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι συμπεριληπτικές συνεργασίες οδηγούν επίσης σε μεγαλύτερη δημιουργικότητα, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και συναισθηματική νοημοσύνη μεταξύ των μαθητών.
Η Σημασία της Συμπερίληψης στην Τέχνη και τα Δίκτυα Συνεργασίας Σχολείων
Στον σύγχρονο κόσμο της ποικιλομορφίας και της σύνδεσης, η έννοια της συμπερίληψης διαδραματίζει ένα κρίσιμο ρόλο στην προαγωγή της
δημιουργικότητας, της κατανόησης και της συνεργασίας εντός των δικτύων σχολείων. Αυτό το άρθρο εξερευνά τη σημασία της συμπερίληψης στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τέχνης και των συνεργατικών δικτύων που δημιουργούνται μεταξύ των σχολείων.
Κατανόηση της Συμπερίληψης
Η συμπερίληψη, στην ουσία της, αφορά τη δημιουργία περιβαλλόντων όπου όλοι οι άνθρωποι αισθάνονται  αποδεκτοί και υποστηριζόμενοι. Υπερβαίνει την απλή ανοχή και επιδιώκει τη γνήσια αποδοχή της ποικιλομορφίας σε όλες τις μορφές της. Στον τομέα της παιδαγωγικής τέχνης, η συμπερίληψη είναι ζωτικής σημασίας καθώς επιτρέπει την έκφραση μοναδικών απόψεων, εμπειριών και φωνών μέσω διαφόρων δημιουργικών μέσων.
Ο Ρόλος της Τέχνης στην Προώθηση της Συμπερίληψης
Η τέχνη έχει την απίστευτη δύναμη να ξεπερνά τα εμπόδια και να συνδέει ανθρώπους από διαφορετικές προσωπικότητες. Μέσα από την καλλιτεχνική κφραση, οι μαθητές-τριες  μπορούν να μοιραστούν τις ιστορίες, τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις τους, δημιουργώντας ένα πλούσιο ύφασμα εμπειριών εντός της σχολικής κοινότητας. Όταν όλες οι φωνές ακούγονται και αντιπροσωπεύονται μέσα από την τέχνη, καλλιεργείται η αίσθηση του «ανήκει» και της ενότητας, οδηγώντας σε ένα πιο συμπεριληπτικό και αρμονικό περιβάλλον.
Προώθηση της Συμπερίληψης Μέσω Έργων Τέχνης
Ένα αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση της συμπερίληψης εντός των δικτύων σχολείων είναι μέσω συνεργατικών έργων τέχνης. Με το να εμπλέκονται μαθητές από διάφορα σχολεία σε κοινές καλλιτεχνικές προσπάθειες, τα εμπόδια ξεπερνιούνται και οι συνδέσεις δημιουργούνται. Αυτά τα έργα όχι μόνο προάγουν τη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση, αλλά επίσης γιορτάζουν την ποικιλομορφία που υπάρχει εντός της κοινότητας.

Μάνα είναι μόνο μια..

IMG 310e580b55d1fefe2bc01eee812a6518 V IMG 29b124bcb90581c208659a487109857b V IMG 78132e5e10b0a3d9cf45de66690e00d7 V IMG de6f46cfdd3f732ac0461a41c62f2be2 V IMG 11975de38bbcd4ce420c1d61dd987bf6 V IMG 7e4cf0c140739c41049d4fd04ba2e8be V

 

Στην Α’ τάξη γιορτάσαμε μία από τις ομορφότερες και τρυφερότερες γιορτές, τη Γιορτή της Μητέρας. Διαβάσαμε το όμορφο παραμύθι ” θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει” της Debi Gliori και συζητήσαμε πόσο σημαντική είναι η μαμά μας , αλλά και όλα τα αγαπημένα μας πρόσωπα που βρίσκονται στη ζωή μας. Συμφωνήσαμε ομόφωνα ότι η μαμά είναι μια σούπερ ηρωίδα που όχι μόνο είναι παντοδύναμη με σούπερ υπερδυνάμεις, αλλά μπορεί μάλιστα να σώσει το μέλλον όλου του κόσμου με την τόση αγάπη και φροντίδα που δίνει στα παιδιά της. Γι’αυτό κι εμείς της κάναμε ένα μικρό δωράκι για να της υπενθυμίσουμε αυτό που ξεχνάμε καμιά φορά να της πούμε, ότι την αγαπάμε δηλαδή και ότι την ευχαριστούμε για όλα αυτά που κάνει για εμάς.