Γιορτή λήξης 2012

0

Συγγραφέας: Δ.Σ.Φιλωτίου | Κατηγορία εκδηλώσεις | , στις 16-06-2012

Η επί τη λήξει γιορτή του σχολείου μας ήταν αφιερωμένη σε δύο μεγάλους νεοέλληνες ποιητές:τον Οδυσσέα Ελύτη και το Νίκο Γκάτσο, με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη γέννησή τους. Στη γιορτή συμμετείχαν όλες οι τάξεις. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς αναλύθηκαν ποιήματα από διάφορες ποιητικές συλλογές των ποιητών όπως: «Τα Ρω του Έρωτα», «Ο Μικρός Ναυτίλος», «Άξιον Εστί», «Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας»του Οδυσσέα Ελύτη, «Η Αμοργός» και «Όλα τα τραγούδια» του Νίκου Γκάτσου.

Μέσα από παιγνιώδη μορφή οι μαθητές γνώρισαν το υπερρεαλιστικό κίνημα, την αυτόματη γραφή, κι έτσι κατάφεραν να καλλιεργήσουν την ελεύθερη σκέψη τους, τη γλώσσα και την αισθητική τους, αποκτώντας κίνητρα για δημιουργική γραφή, ποιητική αξιοποίηση και μετουσίωση καθώς και για εικαστική έκφραση.

Έγινε λόγος για τη γλώσσα των ποιητών με παιγνιώδη μίμηση αυτής από τους μαθητές, αναλύθηκαν νεολογισμοί και εντοπίστηκαν στοιχεία της λαϊκής παράδοσης στο έργο τους.

Στη συνέχεια τα παιδιά ανέτρεξαν σε πηγές που τυχόν είχαν διαβάσει οι ποιητές και είχαν επηρεαστεί ή είχαν υπόψη τους οι ίδιοι, στις οποίες υπάρχε λέξη ή αντίστοιχο θέμα από τη λαϊκή παράδοση. Ύστερα, επιλέγοντας λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι ποιητές από τη λαϊκή παράδοση, δημιούργησαν τα παιδιά δικά τους παραμύθια, επιλέγοντας δικό τους τίτλο και τα εικονογράφησαν με τη δική τους έμπνευση, φαντασία και ευαισθησία.

Δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα με δοσμένα ζευγάρια λέξεων ή αναμορφώνοντας τις προτάσεις δοσμένου ποιήματος με αλλαγές στη σειρά και διορθώσεις και τα εικονογράφησαν ή έφτιαξαν κολάζ. Κι όλα αυτά μέσα σε μια ευχάριστη και διασκεδαστική ατμόσφαιρα.

Στη γιορτή τα παιδιά παρουσίασαν δραματοποιήσεις ποιημάτων, χορογραφίες, έκθεση με δικές τους ζωγραφιές και κολάζ εμπνευσμένα από το λόγο των ποιητών. Επίσης τραγούδησαν τραγούδια τους.

Γενικά η διαδικασία του όλου προγράμματος ωφέλησε πολλαπλώς τόσο τους μαθητές όσο και τους δασκάλους χαρίζοντας πολύτιμες στιγμές συνεργασίας, ομαδικότητας και δημιουργικότητας.

Αφήστε μια απάντηση