ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής της Στ’ Δημοτικού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε και Στ τάξης του σχολείου μας σχεδίασαν και ζωγράφισαν τα διάφορα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

IMG 20240531 135223IMG 20240531 135259 IMG 20240531 135232 IMG 20240531 135310   IMG 20240531 135237IMG 20240531 135246IMG 20240531 135241

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Eπιμόρφωση Εκπαιδευτικών: ένα μέσο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Eπιμόρφωση Εκπαιδευτικών: ένα μέσο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών κατά την επαγγελματική τους πορεία. Η σημαντικότητα της επιμόρφωσης στη διάρκεια της θητείας του εκπαιδευτικού έγκειται στο ότι αυτή αφενός θα τον βοηθήσει σημαντικά να ανταποκριθεί στο εκπαιδευτικό του έργο στα πλαίσια του σχολείου και αφετέρου στο ότι θα αναπτυχθεί ο ίδιος σε επιστημονικό, επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο (Ντούρου, 2014: 83). Για τους παραπάνω λόγους επιλέχθηκε η εκπόνηση του παρακάτω σχεδίου δράσης, που είχε ως βασικό σκοπό την ενίσχυση και η βελτίωση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή τους σε διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια ,εκδηλώσεις και δράσεις.

Επιμέρους στόχοι της παρούσας δράσης ήταν οι εξής:

  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ενδοσχολικές επιμορφωτικές δράσεις για την ενίσχυση γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η απόκτηση πρακτικών γνώσεων που αφορούν στη διαχείριση κρίσεων και την επιτυχή ανταπόκριση του σχολείου σε θέματα ασφάλειας και έκτακτων αναγκών.
  • Η Δημιουργία Τράπεζας επιμορφωτικού υλικού για την υποστήριξη των διαδικασιών
    ενδοσχολικής επιμόρφωσης και αυτομόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Ως προς την υλοποίηση του, σε πρώτη φάση διαμορφώθηκε το πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης με βάση τους αρχικούς στόχους. Αρχικά, καθορίστηκε η θεματολογία των επιμορφωτικών σεμιναρίων σε τομείς καίριας εκπαιδευτικής σημασίας που επιθυμούσαν οι εκπαιδευτικοί σχολείου: διοίκηση σχολικών μονάδων, περιβαλλοντική εκπαίδευση, ενδοσχολική βία, σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και ασφάλεια και διαδίκτυο.

Σε δεύτερη φάση, έγινε ο προγραμματισμός με την επιλογή των κατάλληλων επιμορφωτικών δράσεων από εξωτερικούς φορείς. Αναλυτικότερα, οι δράσεις έλαβαν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους  και μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου εξ’ αποστάσεως, χωρίς να παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Σε τρίτη φάση, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στις παρακάτω επιμορφώσεις:

  • Ενδοσχολική επιμόρφωση
  1. Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικών Περιβάλλον, διάρκειας 15 ωρών σε συνεργασία με την ΕΕΠΕΚ
  2. Ονειροπλάστες – Ονειροθραύστες: DreamΜakers – DreamBreakers» (15 ώρες – με εκπαιδευτικό υλικό εγκεκριμένο από το ΙΕΠ) σε συνεργασία με την ΕΕΠΕΚ
  • Συμμετοχή σε άλλα επιμορφωτικά προγράμματα
  1. Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγική Διάσταση : Από την Θεωρία στην Πράξη, διάρκειας 50 ωρών από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Πανεπιστημίου Κρήτης

  2. «Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία σε Πολυπολιτισμικά Πλαίσια», διάρκειας 125 ωρών από την ΕΕΠΕΚ
  3. «Εκπαίδευση για τις πλημμύρες», διάρκειας τεσσάρων (04) διδακτικών ωρών από την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
  4. «Κλιματική Κρίση και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», διάρκειας τεσσάρων (04) διδακτικών ωρών από την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
  5. «Ακραία Καιρικά Φαινόμενα και Κλιματική Κρίση», διάρκειας τεσσάρων (04) διδακτικών ωρών από την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
  6. «Διαχείριση τάξης – αύξηση της συνοχής της ομάδας & πρόληψη της επιθετικότητας» διάρκειας τριών διδακτικών ωρών από την Ο.Κ.Π.Ε
  7. “Ενδοσχολική Βία: Πρόληψη & Αντιμετώπιση στο Σχολείο” από το Eliza
  8. “Μιλάμε με τους ειδικούς για τον Εκφοβισμό” από το Ινστιτούτο Prolepsis
  9. “ Εκπαιδευτικό Σεμινάριο: Μιλάμε με τους ειδικούς για την Αυτοεκτίμηση, την Αυτοπεποίθηση και την επιρροή των social media” από το Ινστιτούτο Prolepsis
  10. “ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ”, διάρκειας 14 ωρών από το ΕΚΔΔΑ
  11. “ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ”, διάρκειας 70 ωρών από το ΕΚΔΔΑ
  12. «Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου» (Μέρος Α & Β ) διάρκειας τεσσάρων ωρών από το ΙΤΕ
  13. «Διαδίκτυο: Βοηθήστε τα παιδιά να περιηγηθούν με ασφάλεια» από το Eliza

Κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης προσφέρθηκε από τους εκάστοτε επιμορφωτές στη σχολική μονάδα και στο εκπαιδευτικό προσωπικό σημαντικό επιμορφωτικό υλικό για ενδοσχολική χρήση, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της ενδοσχολικής ηλεκτρονικής << τράπεζας>> επιμορφωτικού υλικού.

Στιγμές από τις επιμορφωτικές συναντήσεις:

Στιγμιότυπο οθόνης 531 Στιγμιότυπο οθόνης 516Στιγμιότυπο οθόνης 518

Συμπερασματικά, η ανάπτυξη και εφαρμογή  συστηματικών πρακτικών επιμόρφωσης αποδείχθηκε επιτυχημένη, η καθιέρωση τους όμως χρειάζεται σίγουρα μεγάλη προσπάθεια. Το ίδιο το σχολείο ως οργανισμός και οι εκπαιδευτικοί ως μέλη του οφείλουν να προάγουν τη
βιωσιμότητα της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και να διατηρήσουν τις συνθήκες ενσωμάτωσης και αξιοποίησης του υλικού της στο διδακτικό τους έργο.

 

4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα Σχολεία – Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024

4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα Σχολεία – Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΑΡΧΟΥ

Το σχολείο μας συμμετείχε με μεγάλο ενθουσιασμό στις δράσεις της 4ης Ολυμπιακής Εβδομάδας, που υλοποιήθηκε από τις 22 έως τις 26 Απριλίου 2024. Το βασικό σύνθημα της  για το σχολικό έτος 2023-24 είναι “Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024″ .

Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα Σχολεία, έχει ως βασικό σκοπό να προσεγγίσει και να συμπεριλάβει όλους όσοι εμπλέκονται με την αγωγή και την εκπαίδευση, να εμπνεύσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες στη διαμόρφωση συμπεριφορών, δεξιοτήτων και αξιών, οι οποίες εκπορεύονται από το πνεύμα του Ολυμπισμού, όπως είναι η φιλία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός, η αλληλεγγύη και η κοινωνική ευθύνη.

Οι βασικοί άξονες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών είναι :

  • Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες
  • Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες
  • Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004
  • Ολυμπιακά ιδεώδη-ηθικά ζητήματα

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν διαδικτυακά στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας, στο Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας και της Λωζάνης.  Συμμετείχαν σε διαδικτυακό Βιωματικό Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, φτιάχνοντας τις δικές τους αφίσες τα δικά τους μετάλλια με σημαντικά μηνύματα. Τέλος, συνομίλησαν διαδικτυακά με διακριθέντες αθλητές και Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες, όπως ο Λευτέρης Πετρούνιας, η Άννα Ντουντουνάκη και ο Αντώνης Τσαπατάκης.

IMG 20240423 100741 IMG 20240422 123822 ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΑΘΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΑΡΧΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ IMG 20240423 100805 IMG 20240422 123810 IMG 20240423 092115

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Πασχαλινές κατασκευές στο σχολείο μας

 

Η δασκάλα του σχολείου παρέα με τους μικρούς της καλλιτέχνες μετέτρεψε την τάξη  σε πασχαλινό εργαστήριο και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά!!! Καλό Πάσχα απ’ όλους μας σε όλους!!!
IMG 20240416 095706IMG 20240408 130434IMG 20240409 130658IMG 20240409 130600IMG 20240408 130722IMG 20240412 150525

Έπαινος για το σχολείο μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό με θέμα “Σχεδίασε το αστέρι σου” του Make a wish

Έπαινος για το σχολείο μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό με θέμα “Σχεδίασε το αστέρι σου” του Make a wish



Λήψη αρχείου

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας για τη συμμετοχή τους!!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΠΟΔΙ, ΣΤΗΝ ΕΛΑΤΕΙΑ & ΣΤΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΠΟΔΙ, ΣΤΗΝ ΕΛΑΤΕΙΑ & ΣΤΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ

IMG 20240417 092437IMG 20240417 103855

Σήμερα το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους του Καλαποδίου, της Ελάτειας και της Τιθορέας.

Αρχικά, η ομάδα επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Καλαποδίου, παρακολούθησε εκπαιδευτικό βίντεο ιστορικού περιεχομένου και θαύμασε τα σημαντικά εκθέματα του μουσείου που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, επιγραφές μυκηναϊκής εποχής, το χρωματιστό άλογο και γλυπτά.

Έπειτα, είδαμε τον  αρχαιολογικό χώρο του ναού Αρτέμιδος και Απόλλωνος στο Καλαπόδι, όπου ανακαλύφθηκαν μια διαδοχή στρωμάτων ναών από την Υστερομυκηναική εποχή μέχρι τον 4 αιώνα π.Χ., και αποκαλύφθηκε ο ναός της Ελαφηβόλου Αρτέμιδος.

Ακόμη, περιηγηθήκαμε στη Λαογραφική Συλλογή Καλαποδίου, που περιέχει οικογενειακά κειμήλια αλλά και αντικείμενα της θρησκευτικής και καθημερινής ζωής των ανθρώπων του τόπου.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Αρχαιολογική Συλλογή της Ελάτειας. Στον προθάλαμο της Συλλογής εκτίθενται επιτύμβιες στήλες, επιγραφές, τμήματα γλυπτών και αρχιτεκτονικά μέλη, τα οποία προέρχονται κυρίως από την Ελάτεια και το Ιερό της Αθηνάς Κραναίας. Η μεγάλη αίθουσα περιλαμβάνει ευρήματα που κλιμακώνονται χρονολογικά από την Ανώτερη Παλαιολιθική έως και την Υπομυκηναϊκή περίοδο και τα οποία προέρχονται από διάφορες θέσεις της δυτικής Λοκρίδας. Τέλος, επισκεφθήκαμε το Αρχαίο Τείχος της Τιθορέας.

IMG 20240417 092202IMG 20240417 104414IMG 20240417 103828IMG 20240417 101657IMG 20240417 095111

ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ JENGA

ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ << JENGA>>

xlarge 20221102094317 grafix epitrapezio paichnidi pyrgos isorropias 4 eton 300016

Στα πλαίσια της δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, το σχολείο μας διοργάνωσε το 1ο ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ << JENGA>> με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στο τουρνουά.

IMG 20240416 120424IMG 20240416 121448IMG 20240409 121510