Πρόληψη μετάδοσης ασθενειών μέσω αγγίγματος
Δευτέρα, 06/05/2022
Η Υγιεινή των Χεριών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέτρα πρόληψης διασποράς μικροβίων και ιών. Είναι αποτελεσματική όταν εφαρμόζεται την κατάλληλη στιγμή, με τη σωστή μέθοδο και τεχνική. Κάθε φορά που την εφαρμόζουμε προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας από την μετάδοση ασθενειών και περιορίζουμε τον αριθμό των συνανθρώπων μας που θα νοσήσουν.
Γι’ αυτό, στο πλαίσιο του μαθήματος «Μεταδοτικές Ασθένειες» της Φυσικής οι μαθητές της Στ΄ τάξης έκαναν μία εξάσκηση στον σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών με τη βοήθεια της μαύρης τέμπερας. Καθώς η δασκάλα της τάξης έδειχνε στους μαθητές τις κινήσεις του σωστού πλυσίματος και αυτοί επαναλάμβαναν, κάλυψαν με την μπογιά τα διάφορα σημεία των χεριών.
Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αντιλήφθηκαν για ακόμα μία φορά τη σημαντικότητα του σωστού πλυσίματος σε συνδυασμό πάντα και με τα άλλα μέτρα πρόληψης, αποκτώντας μία καλή ασπίδα προστασίας για τον οργανισμό μας.
Αφίσες για τον Πόλεμο και την Ειρήνη
Παρασκευή, 27/04/2022
Στα πλαίσια ενός διαθεματικού μαθήματος της Γλώσσας με θέμα «Ειρήνη και Πόλεμο» σε συνδυασμό με το Εργαστήρι Δεξιοτήτων και τα Δικαιώματα των παιδιών , οι μαθητές κλήθηκαν να φτιάξουν αφίσες με θέμα τα Παιδιά-Στρατιώτες.
Να σημειωθεί πως η ζωγραφιά στην δεξιά αφίσα σχεδιάστηκε από τη μαθήτρια Τσότρα Ευαγγελία.
Ποιήματα για τα Δικαιώματα των Παιδιών
Παρασκευή, 15/04/2022
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” , η Στ΄ τάξη του σχολείου μας διδάχθηκε τα 12 Διεθνή Δικαιώματα, που έχουν σαν παιδιά. Δικαιώματα που με αγώνες έχουν καθιερωθεί μέσα από την UNESCO.
Για την παρούσα εβδομαδιαία αποστολή ζητήθηκε από τους μαθητές να δουλέψουν ομαδικά και να δημιουργήσουν δικά τους πρωτότυπα ποιήματα, που θα αφορούσαν τα δικαιώματα 3 και 4 της Διεθνής Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Παιδιών.
Οι μαθήτριες Τσότρα Ευαγγελία και Παλόγου Ποσούλα δημιούργησαν το εξής ποίημα:
Τα δικαιώματα των παιδιών
Στα σημερινά τα χρόνια,
μα επίσης και παλιά
οι μεγάλοι κάνουν λάθη
που πληρώνουν τα παιδιά.
Μόνοι τους αποφασίζουν
δίχως να σκεφτούν καλά
πώς τα λάθη τους μία μέρα
θα πληρώνουν τα παιδιά.
Φτιάχνουν όπλα, φτιάχνουν βόμβες
τίποτα για το καλό
ο πλανήτης πως θα αντέξει,
Τόσο φοβερό κακό.
Πρέπει όμως να θυμούνται
κι ας το μάθανε καλά
πως πιο πάνω από όλα
είναι μόνο τα παιδιά.
Έχουν όνειρα και ελπίδες,
μεγαλώνουν με χαρά
και σε τίποτα δε φταίνε
να τους κόβουν τα φτερά.
Υποχρέωση μεγάλων,
χρέος είναι ιερό,
να προσέχουν, να φροντίζουν
το δικαίωμα αυτό.
Ενώ από την άλλη, οι μαθήτριες Πολίτη Ζωή και Αμερικάνου Ειρήνη έγραψαν:
Η Οικογένεια
Πάνω στο άσπρο το χαρτί
ζωγραφίζω ένα σπιτάκι,
καναπέ, χαλί και τζάκι.
Καθιστός στον καναπέ,
σχεδιάζω έναν πατέρα,
δύο παιδιά και μία μητέρα.
Και επειδή θέλω πολύ
να φανεί στη ζωγραφιά μου
η χαρά που έχει η καρδιά μου.
Των χειλιών τις άκρες κάνω
προς τα πάνω να κοιτάνε
και έτσι όλοι τους να γελάνε.
Δημιουργική κατασκευή ζωικού και φυτικού κυττάρου
Τρίτη, 01/03/2022
Στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής , η Στ΄ επεξεργάστηκε τα όσα έμαθε για τα μέρη των κυττάρων, των μικρότερων μονάδων ζωής. Σε συνδυασμό με φωτογραφίες και πληροφορίες που αναζητήθηκαν στο διαδίκτυο, οι δύο ομάδες ανέλαβαν να αναπαραστήσουν ένα ζωϊκό και ένα φυτικό κύτταρο αντίστοιχα.
Με τη βοήθεια της δασκάλας τους, κα Καράβα Φανής, επισημάνθηκε η ύπαρξη επιπλέον “εργοστασίων” ενός κυττάρου δίχως να δοθούν περαιτέρω λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά, οι μαθητές και οι μαθήτριες αναγνώρισαν την ύπαρξη των βασικών κοινών και διαφορετικών εργοστασίων των δύο κυττάρων.
Στην ομάδα Α για το ζωϊκό κύτταρο
συμμετείχαν οι:
Πολίτη Ζώη
Καβρουματζής Δημήτρης
Παλόγως Ιγνάτιος
Αράδα Μαρία
Αμερικάνου Ειρήνη
Στην ομάδα Β για το φυτικό κύτταρο
Παλόγου Ποσούλα
Τσότρα Ευαγγελία
Πατσανάς Μιχάλης
Διακάτου Δέσποινα-Φανουρία