Εξάσκηση στη χρήση επιθέτων και μετοχών με μεθόδους συνεργατικής μάθησης από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ τάξης!
«Ο τυφλός ζωγράφος»
Χρώματα, συνεργασία και επίθετα είχε η συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Το ένα είναι ο/η τυφλός/ή ζωγράφος και το άλλο ο/η βοηθός. Δίνω μια κάρτα με μια εικόνα στον/στη βοηθό χωρίς να τη βλέπει ο/η ζωγράφος (έχει ελαφρώς γυρισμένη την πλάτη). Στόχος είναι να την περιγράψει όσο πιο παραστατικά μπορεί χρησιμοποιώντας πολλά επίθετα ώστε ο/η ζωγράφος να τη ζωγραφίσει όσο πιο πιστά μπορεί ακούγοντας μόνο την περιγραφή. Ο/Η βοηθός κατευθύνει και διορθώνει, αλλά δεν επεμβαίνει στη ζωγραφιά («κάνε την ουρά πιο μακριά», «σβήσε το κεφάλι και κάνε το πιο μεγάλο»). Μόλις τελειώσουν τη ζωγραφιά, αποκαλύπτεται το πρωτότυπο και κάνουμε συγκρίσεις. Στο τέλος, γράφουν στο φύλλο εργασίας κάποια από τα επίθετα που τους βοήθησαν κατά την περιγραφή.