HMEΡA XAΡΑΣ 2025

Την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 ορισμένοι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στην “Ημέρα Χαράς 2025” που διοργάνωσε το Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «ΧΑΡΑ» και η ομάδα της Nannuka στο OASIS ACTIVITY FARM PARΚ στο Κορωπί. Οι μαθητές μας έλαβαν μέρος σε καλλιτεχνικές δράσεις και αθλητικά παιχνίδια. Ακόμη, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με την φύση και τα ζώα της φάρμας. Τέλος, ζωγράφισαν, έπαιξαν και διασκέδασαν!

HMEΡA XAΡΑΣ 2025

Το σχολείο μας θα συμμετάσχει στην “HMEΡA XAΡΑΣ 2025” που διοργανώνει το Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «ΧΑΡΑ» και η ομάδα της Nannuka και θα πραγματοποιηθεί την
Τρίτη 29 Απριλίου 20254 στο OASIS ACTIVITY FARM PARΚ στο Κορωπί.  Από κάθε φορέα που θα συμμετέχει μπορούν να λάβουν μέρος μέχρι 10 ωφελούμενοι οπότε θα συμμετέχουν 10 μαθητές μας. Εκεί, οι μαθητές μας θα έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε καλλιτεχνικές δράσεις και αθλητικά παιχνίδια

.Hmera CHaras

Πασχαλινά αυγά και κουλουράκια με τους μαθητές μας!

Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025 ορισμένοι από τους μαθητές μας με την βοήθεια εκπαιδευτικών έβαψαν πασχαλινά αυγά και έφτιαξαν πασχαλινά κουλουράκια! !

eikona Viber 2025 04 10 00 10 31 704 3 eikona Viber 2025 04 10 00 09 40 317 1 eikona Viber 2025 04 10 00 10 14 523 1Τ

 

eikona Viber 2025 04 10 00 06 00 372 1 eikona Viber 2025 04 10 00 04 28 598 eikona Viber 2025 04 10 00 03 47 401 eikona Viber 2025 04 10 00 03 15 574 eikona Viber 2025 04 10 00 02 22 481 eikona Viber 2025 04 10 00 02 11 187

Παγκόσμια Ημέρα κατά του αυτισμού

 

Αφιερωμένη στα αυτιστικά άτομα είναι η 2α Απριλίου μετά από απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ. Σκοπός της ημέρας αυτής είναι η ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον αυτισμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ομαλή ένταξη των ατόμων στην κοινωνία.

Τι είναι ο αυτισμός;

Ο αυτισμός είναι μια μια πολύπλοκη νεύρο-ψυχιατρική διαταραχή που οδηγεί σε ποικίλες δυσκολίες και εμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη του ανθρώπου, απομονώνοντάς τον.

Το φάσμα του αυτισμού χαρακτηρίζεται, σε διαφορετικούς βαθμούς, από δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την κοινωνική κατανόηση και συναισθηματική συναλλαγή, από δυσκολίες στη λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία, καθώς και από επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες συμπεριφορές και δραστηριότητες που επηρεάζουν την λειτουργικότητα του ατόμου.

Μπορεί να συνδέεται με νοητική αναπηρία, με δυσκολίες συγκέντρωσης και συντονισμού των κινήσεων και με θέματα σωματικής υγείας όπως διαταραχές στον ύπνο και γαστρεντερικές διαταραχές. Μερικά άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν εξαιρετικές ικανότητες και διαπρέπουν στη μουσική, τα μαθηματικά ή τις τέχνες.

Ο αυτισμός φαίνεται να έχει τις ρίζες του στην πολύ πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου. Ωστόσο, τα πιο εμφανή σημάδια και συμπτώματα του αυτισμού πρωτοεμφανίζονται στην ηλικία των 2 ή 3 ετών, μπορούμε δηλαδή να πούμε με ασφάλεια ότι εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των 3 ετών και διαρκεί για όλη τη ζωή.

Πόσο συχνός είναι ο αυτισμός;

Μόνο στην Αμερική, 1 στα 110 παιδιά έχει κάποια μορφή αυτισμού, μια αύξηση της τάξεως του 600% κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Η προσεκτική έρευνα καταδεικνύει ότι μόνο εν μέρει αυτή η αύξηση μπορεί να δικαιολογηθεί από τη βελτίωση στα διαγνωστικά μέσα και από την αύξηση της ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, σύμφωνα με τις μελέτες, ο αυτισμός είναι τρεις με τέσσερις φορές πιο συχνός στα αγόρια από ότι στα κορίτσια.

Περισσότερα παιδιά διαγιγνώσκονται με αυτισμό από ότι συνολικά με καρκίνο παιδικής ηλικίας, με νεανικό διαβήτη ή με AIDS. Tα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι τα ποσοστά εμφάνισης μορφής αυτισμού αυξάνονται κατά 10 με 17 τοις εκατό ετησίως. Δεν υπάρχει καμία επιβεβαιωμένη εξήγηση για αυτή τη συνεχή αύξηση, αν και οι καλύτερες διαγνωστικές μέθοδοι και η περιβαλλοντική επίδραση θεωρούνται οι δύο πιο σημαντικοί λόγοι.

Τι προκαλεί τον αυτισμό;

Δεν υπάρχει μια και μοναδική αιτία του αυτισμού, όπως ακριβώς δεν υπάρχει ένα και μόνο είδος αυτισμού. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει μια σειρά από σπάνιες γονιδιακές αλλαγές ή μεταλλάξεις, που σχετίζονται με τον αυτισμό. Ένας μικρός αριθμός από αυτές είναι ικανός να προκαλέσει αυτισμό από μόνος του, αν και οι περισσότερες περιπτώσεις αυτισμού φαίνεται ότι προκαλούνται από έναν συνδυασμό των προαναφερόμενων γονιδίων που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης αυτισμού, καθώς και από περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Με την αδιαμφισβήτητη παρουσία γενετικής προδιάθεσης για τον αυτισμό, υπάρχουν μια σειρά από μη γενετικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες που φαίνεται ότι αυξάνουν περαιτέρω τον κίνδυνο να αναπτύξει ένα παιδί αυτισμό. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνουν γεγονότα πριν και κατά τη διάρκεια του τοκετού. Αυτά είναι η μεγάλη ηλικία και των δύο γονέων κατά τη σύλληψη, το να ασθενήσει η μητέρα κατά την κύηση και ορισμένες δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη γέννηση, ιδιαίτερα εκείνες που σχετίζονται με μη επαρκή οξυγόνωση του εγκεφάλου του μωρού. Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου όμως ότι αυτοί οι παράγοντες, δεν προκαλούν αυτισμό από μόνοι τους, αλλά αυξάνουν τον κίνδυνο σε συνδυασμό με τους γενετικούς παράγοντες.

Σύγχρονες έρευνες υποστηρίζουν ότι ο κίνδυνος είναι μειωμένος για τις γυναίκες που λαμβάνουν βιταμίνες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και πριν ακόμα από τη σύλληψη (ειδικά αυτές που περιέχουν φολικό οξύ).
Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότερο, οι ερευνητές εξετάζουν το ρόλο του ανοσοποιητικού συστήματος στον αυτισμό.

Συνοπτικά λοιπόν, οι τομείς της έρευνας για το τι προκαλεί τον αυτισμό περιλαμβάνουν: γενετική προδιάθεση και γενετικούς παράγοντες, διαφοροποιήσεις στη δομή του εγκεφάλου, ελλείψεις σε ένζυμα/ βιταμίνες/μέταλλα, μολύνσεις, περιβαλλοντικούς παράγοντες, κλπ, χωρίς όμως να περιορίζονται μόνο στα παραπάνω. Οι έρευνες σε μεγάλο βαθμό επικεντρώνονται στην γενετική βάση.

Διάγνωση

Η έγκαιρη διάγνωση επιτρέπει την παροχή οικογενειακής υποστήριξης, πρόωρης παρέμβασης που θα έχει ως αποτέλεσμα μεγάλο όφελος για το παιδί, αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αναγκών του, κατανόηση της συμπεριφοράς του, βελτίωση των εκπαιδευτικών επιδόσεων του και των γνωστικών ικανοτήτων του, σωστότερη ανάπτυξη.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτισμού είναι τρία:

Διαταραχή της επικοινωνίας (δυσκολίες στην χρήση της γλώσσας και της ομιλίας, ελλειμματική κατανόηση και προβλήματα κατανόησης εννοιών, κλπ).

Διαταραχή της φαντασίας, (με εμμονική ενασχόληση με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και στερεότυπες συμπεριφορές και απουσία ευελιξίας στη σκέψη και προσαρμογής σε καταστάσεις, κλπ).

Διαταραχή της κοινωνικότητας (φτωχή κοινωνική επαφή, αλληλεπίδραση που προκαλεί σύγχυση, κλπ).

Υπάρχει θεραπεία;

Κάθε άτομο με αυτισμό είναι μοναδικό. Το φάσμα του αυτισμού είναι πολύ μεγάλο και στην μία άκρη του περιλαμβάνει την τυπική μορφή του αυτισμού, ενώ στην άλλη περιλαμβάνονται οι μορφές υψηλής λειτουργικότητας, με ενδιάμεσα διάχυτες, διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές.

Πολλοί αυτιστικοί έχουν εξαιρετικές δεξιότητες: ακαδημαϊκές, μουσικές, κλπ. Περίπου το 40 τοις εκατό έχει πνευματικές ικανότητες που κυμαίνονται στο μέσο όρο ή ακόμα και πάνω από αυτόν. Πολλά υψηλής νοημοσύνης και λειτουργικότητας άτομα με κάποια μορφή αυτισμού δεν αποκλείεται να μην διαγιγνώσκονται ποτέ και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους μόνα τους και να διαπρέπουν στην κοινωνία, χωρίς ταυτόχρονα να «στιγματίζονται».

Πράγματι, πολλά άτομα στο αυτιστικό φάσμα θα έπρεπε να είναι υπερήφανα για τις ικανότητες τους και τον ξεχωριστό τους τρόπο θέασης του κόσμου και της πραγματικότητας.

Κάποιοι αυτιστικοί βέβαια έχουν σημαντικές αναπηρίες και δεν είναι σε θέση να ζήσουν ανεξάρτητα: σημαντικό ποσοστό ατόμων με αυτισμό, ενώ μπορεί μέσω της εκπαίδευσης να αναπτύξει τις ικανότητες του, δεν μπορεί παρόλα αυτά να ζήσει αυτόνομα, χωρίς διαρκή φροντίδα. Μπορεί όμως να είναι υπεύθυνο ώστε να φέρνει σε πέρας απλές εργασίες.

Περίπου το 25 τοις εκατό των αυτιστικών ατόμων παρουσιάζουν γλωσσικές δυσλειτουργίες, αλλά μπορούν να μάθουν να επικοινωνούν με άλλα μέσα.

Όσο πιο πρώιμη η παρέμβαση τόσες οι πιθανότητες τα παιδιά με αυτισμό και να μην ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα, όσο ξεχωριστά κι αν είναι σε κάποιους τομείς.

ΠΗΓΗ: newsbeast.gr

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2025

Την Τρίτη 25 Μαρτίου,  πραγματοποιήθηκε η παρέλαση των μαθητών του Δημοτικού μας.

Για άλλη μια φορά είμαστε περήφανοι για τα παιδιά μας που τίμησαν με ζήλο την Εθνική Επέτειο!

 

 

 

 

Παγκόσμια ημέρα Συνδρόμου Down

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ορίζει ως Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down την 21η Μαρτίου κάθε έτους και καλεί όλα τα κράτη μέλη, τις οργανώσεις και τους διεθνείς οργανισμούς, καθώς και την κοινωνία των πολιτών, να ακολουθήσουν και να προωθήσουν τις εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα του Συνδρόμου Down με τον κατάλληλο τρόπο, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν την κοινωνία για το σύνδρομο Down.

Η ημερομηνία της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Σύνδρομο Down είναι η 21η ημέρα του 3ου μήνα και επιλέχθηκε για να υποδηλώσει τη μοναδικότητα του τριπλασιασμού (τρισωμία) του 21ου χρωμοσώματος που επιφέρει το σύνδρομο Down. Το σύνδρομο Down υπήρξε ανέκαθεν μέρος της ανθρώπινης κατάστασης και ποικιλομορφίας, υπάρχει σε όλες τις περιοχές του πλανήτη και έχει ως αποτέλεσμα ποικίλες επιδράσεις στη μάθηση, στα φυσικά χαρακτηριστικά ή στην υγεία. Η επαρκής πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, στα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και στη συνεκπαίδευση, καθώς και η κατάλληλη έρευνα, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του ατόμου.

Πηγή: (https://www.esamea.gr/el/article/pagkosmia-hmera-atomwn-me-syndromo-down-2023)

Εκπαιδευτική εκδρομή στο Φοινικόδασος Λαυρίου

Την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στο Φοινικόδασος Λαυρίου. Εκεί, οι μαθητές μας έπαιξαν και πέρασαν πολύ όμορφα.

 

Οι SuperheroesGR επισκέφθηκαν το σχολείο μας

Την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους μαθητές του σχολείου μας. Οι SuperheroesGR επισκέφθηκαν το σχολείο μας και μοίρασαν χαμόγελα μέσα από διάφορα διαδραστικά παιχνίδια κάνοντας την μέρα πιο δημιουργική. Οι μαθητές μας  έπαιξαν με τους αγαπημένους τους ήρωες όπως ο superman και η wonder woman και  χόρεψαν μαζί τους.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους  SuperheroesGR που διασκέδασαν τους μαθητές μας!

( https://superheroesgr.org/)

(https://linktr.ee/SuperHeroesGR?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaaV0S1jjW6OWNDrTnC7BsnCy5-yVF-C0GgB6lMdraw7BU8QhsrOPW0NZq8_aem_6ChL3J4mTiE_0Tmt1ty2Rw)

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025-2026

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών στην Α’ Δημοτικού για το σχολικό έτος 2025-2026, από Πέμπτη 06 Μαρτίου έως και Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025.

Οι ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών στην Α’ Δημοτικού πραγματοποιούνται από Τετάρτη 06 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025, μέσω της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση:

https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr


με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών
 που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης και κατά τις ώρες 8.30 – 9.30 π.μ σύμφωνα με το άρθρο 7 του π.δ. 79/2017 (Α’109).

Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε το ΦΕΚ Β 979/5-3-2025.

Παρακάτω επισυνάπτεται ο  οδηγός  χρήσης  https://blogs.sch.gr/dimeidlavr/files/2025/03/Οδηγιες_Χρησης_Εγγραφη-_Α_Δημοτικου-5.pdf για την ηλεκτρονική εγγραφή μαθητών στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2025-2026.

 

Τα Δικαιολογητικά για την εγγραφή των μαθητών στην Ά Δημοτικού είναι τα παρακάτω:

1.Πιστοποιητικό γέννησης δήμου ή κοινότητας (προαιρετικά)

2.Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου από το οποίο προκύπτει ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών

3.Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)

4.Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή/τριας

5.Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του “Πιστοποιητικού Φοίτησης”, το νηπιαγωγείο εκδίδει “Βεβαίωση Φοίτησης” η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της μαθητή/ριας για την εγγραφή του/της στο Δημοτικό.

6.Υπεύθυνη δήλωση έτερου γονέα.

Τα παρακάτω ισχύουν στην περίπτωση που δημιουργηθεί ολοήμερο.

7.Ολοήμερο. Οι γονείς που επιθυμούν το τέκνο τους να παραμένει στο ολοήμερο καταθέτουν σχετικό αίτημα. Η λειτουργία του είναι από τις 13:15 έως και 16:00 χωρίς ενδιάμεση αποχώρηση και η φοίτηση των εγγεγραμμένων μαθητών είναι υποχρεωτική. Σας ενημερώνουμε ότι Νήπια τα οποία δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των έξι (6)ετών, εγγράφονται στο Δημοτικό με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ ή του οικείου Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο. Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), εγγράφονται υποχρεωτικά στο Δημοτικό.

 

Σε περίπτωση μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο οι γονείς/κηδεμόνες του νηπίου υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας και σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι διατάξεις της περιπτ. 26, της παρ. 4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (Ά 87)